Quirky Skrevet 3. august 2007 #1 Skrevet 3. august 2007 Jeg har flere pakker vakuumpakket strimlet svinekjøtt som går ut på dato i morgen. Kan jeg regne med at de holder noen dager til?
Gjest bada Skrevet 3. august 2007 #2 Skrevet 3. august 2007 Det er vel veldig ofte slik at produsentene "undermerker" maten for å være på den sikre side, så antakelig holder det seg en dag eller to til. Det jeg imidlertid ville ha gjort er å steke kjøttet, kjøle det raskt ned , og fryse det. Da vil det holde seg noen få uker til, og kan senere brukes til wok eller gryteretter av ulike slag.
Gjest Gjest Skrevet 3. august 2007 #4 Skrevet 3. august 2007 Går helt greit. Eneste som skjer er at kjøttet mørnes ekstra pga forråtnelsesaktige prosesser. Ikke noe farlig så lenge det ikke lukter rart, ser merkelig ut eller skal spises rått.
Gjest Gjest Skrevet 3. august 2007 #5 Skrevet 3. august 2007 Man kan alltids regne med at kjøttet holder seg fint i noen dager etter dato-på-pakken. Du kan jo lukte på det også, for å være helt sikker.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå