Gjest Brilleslange Skrevet 3. august 2007 #1 Skrevet 3. august 2007 Kan du med hånda på hjertet si at du har et sunt kosthold? Hvorfor/hvorfor ikke? Hva mener du er et sunt kosthold?
murray Skrevet 3. august 2007 #2 Skrevet 3. august 2007 Jeg har et sunt kosthold fordi: - Jeg spiser ofte og variert - Stapper i meg MYE grønnsaker og frukt - Jeg er opptatt av innholdet i maten jeg spiser og lager derfor mest mulig fra bunnen av.
aimee Skrevet 3. august 2007 #3 Skrevet 3. august 2007 (endret) Jeg har et sunt kosthold fordi jeg føler meg bedre når jeg spiser sunn mat. Jeg spiser mat som gir meg energi og det får meg til å føle meg fresh. Dessuten: - spiser jeg ofte og variert - alltid grønnsaker til middagen - frukt og nøtter som mellommåltid og snacks - spiser meg aldri overmett - junkfood holder jeg meg lagt unna Og sist, men ikke minst - følger jeg rådene til Fedon, for det funker for meg. Endret 3. august 2007 av aimee
Gjest bada Skrevet 3. august 2007 #4 Skrevet 3. august 2007 Jeg har et sunt kosthold! (Tror jeg selv i hvertfall...) Jeg spiser veldig variert, med mye grønnsaker. Jeg er bevisst på å ikke få i meg for mange raske karbohydrater, noe som for øvrig ikke er altfor vanskelig i og med at jeg ikke er spesielt glad i sukker og søte ting. Det en kostholdsekspert muligens vil kunne komme til å si om kostholdet mitt er at jeg spiser for mye mettet fett (er nemlig veldig glad i ost, smør, fløte, samt det som verre er; nemlig ande- og gåsefett), samt at jeg spiser for mange fine kornprodukter (spiser nemlig bare "fin" pasta, og spiser også av og til hvitt brød (mesteparten av brødinntaket mitt er dog i form av grovt knekkebrød). Jeg er heller ikke spesielt gjerrig når det gjelder "sunne" fettstoffer som olivenolje o.l., og det kan godt være at jeg overdriver. Ellers tror jeg ikke det er så mye å utsette på kostholdet mitt.
Gjest Gjest Skrevet 3. august 2007 #5 Skrevet 3. august 2007 Jeg har et ganske sunt kosthold, tror jeg. Lager det meste fra bånn (unntatt sauser og endel bakevarer og innimellom), bruker mye grønnsaker og mest magert kjøtt. Bruker mye vegetabilske oljer og relativt lite feite meieriprodukter. Men det kunne nok vært bedre - med mer fisk og mindre godteri, er ikke akkurat fanatiker.... Er uansett fornøyd med utviklingen i kostholdet mitt; før var det mindre variasjon og mer karbohydrater, og perioder med ganske dårlig kosthold (var skippertaksstudent), mens jeg nå har et ganske ok repertoar av gode og ganske sunne retter.
Gjest nimbus Skrevet 3. august 2007 #6 Skrevet 3. august 2007 Ja og nei. Jeg spiser ikke noe godteri (jeg liker det rett og slett ikke), raffinert sukker, eller hvitt mel, bruker ikke smør under pålegg spiser brød kanskje en gang i måneden, ellers knekkebrød eller middagaktig mat, spiser grov pasta, lager grov bunn på pizza, spiser kun rent kjøtt og fisk (ikke pølse/ farse etc), drikker mye vann, spise masse grønsaker og en del frukt og nøtter. Men jeg spiser veldig uregelmessig, ca 2 ganger om dagen (frukost og sen middag), store mengder i slengen, jeg drikker øl og vin (ikke hver dag såklart, men sunt er det jo ikke), jeg steker nesten alltid maten (kokt mat smaker liksom ikke noe), jeg er glad i sånne harde druer og kan spise en hel kurv på en gang(masse masse sukker), liker basmatiris, og jeg elsker ost.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå