Thomasine Skrevet 3. august 2007 #1 Skrevet 3. august 2007 Hei. Vi har en L-formet stue. Den korteste delen av L'en er spisestue, og denne delen vil jeg ha i en annen farge. Jeg vil markere spisestua mi. Resten av stua er i Lys Toscana. Spisestua har et forholdsvis stort vindu, likevel skal det ikke være for mørk farge. Jeg har mørkebrunt møblemang, og hvitoljet eik på gulvet. Lyst gulv, med andre ord. http://www.europe.alloc.com/cgi-bin/alloc/...=3&aktiv=75 Jeg vil ha en lysbrun farge, men som ikke blir gul. Noen som er flink med farger og kan tipse meg?
Thomasine Skrevet 3. august 2007 Forfatter #2 Skrevet 3. august 2007 Marrakesh i Jotun-serien, er den veldig mørk? Og er det mye gult i den? http://www.jotun.no/www/no/20020050.nsf?Op...1256EED003FA05F Gå inn på jord, nest nederst til venstre. ...ved siden av Lys Toscana?
Gjest Elastica Skrevet 3. august 2007 #3 Skrevet 3. august 2007 (endret) Jeg er av den typen som liker det mest mulig rolig, så jeg hadde nok ikke valgt en annen farge. Men dersom jeg likevel skulle gjort det, hadde jeg tatt opp en annen farge som allerede var i stua. Egghvit, kanskje, så det var i stil med gulvet. Spesielt siden det er et lite rom. Endret 3. august 2007 av Elastica
Prinsesse på erten Skrevet 3. august 2007 #4 Skrevet 3. august 2007 Alltid vanskelig å forestille seg farger på vegg ut ifra slike små prøver, men: Jeg tror ikke jeg ville valgt Marrakesh i spisestuen når du har Lys Toscana i stuen. Først og fremst fordi Lys Toscana har mye gult i seg, mens Marrakesh er en kald farge. Og det tror jeg ikke vil harmonere noe særlig. Substans er et bedre alternativ, synes jeg. Selv ville jeg ha valgt en hvitnyanse. Det synes jeg er penest til mørke møbler.
Gjest Fjellsippa Skrevet 3. august 2007 #5 Skrevet 3. august 2007 I følge Jotuns fargekart passer lys Toscana til nr. 1312 dun.
Thomasine Skrevet 3. august 2007 Forfatter #6 Skrevet 3. august 2007 Hmmm...takk for tips Tar i mot flere... Jeg har mørke møbler og lys brune lingardiner... Hvitt blir litt "hardt" føler jeg... Skal ta en titt på Dun.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå