Gå til innhold

Riding for voksne

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_Baremeg_*
Skrevet

Hei hei

Jeg har lyst til å begynne å ri :)

Jeg gikk på ponni-riding da jeg var liten jente, men har ikke ridd på over 10 år nå.

Er det noen her inne som vet om det finnes nybegynner kurs for voksne? Har vært inne på noen hjemmesider, men ikke funnet noe.

Har ikke vært tøff nok til å ringe rundt fordi jeg føler meg så grønn :sjenert:

Jeg bor i Oslo området.

Blir glad for alle tips :)

Nå må jeg løpe på jobb :reise::kokk:

Videoannonse
Annonse
Gjest Wolfmoon
Skrevet

Tror de fleste rideskoler i Oslo (som ellers i landet) har kurs for voksne også. Nå rir ikke jeg i oslo, siden det blir altfor dyrt for en fattig student, men har hørt fra venner om to staller som er blitt anbefalt: http://www.stall-nordbye.com/ og Alna ridesenter. Og iallefall stall nordbye har nybegynner kurs for voksne.

Håper du får startet opp igjen med ridning, siden det er en utrolig morsom og utfordrende hobby :)

Lykke til.

Skrevet

Jeg vil også ta opp hesteinteressen, så melder meg på denne tråden i håp om tips!

:popcorn:

Skrevet

Stall Nordby så forøvrig veldig bra ut! Hm ... *tenke*

Gjest Wolfmoon
Skrevet
Stall Nordby så forøvrig veldig bra ut! Hm ... *tenke*

Har bare hørt positivt fra de som har ridd der, men de er relativt erfarne da.. så jeg vet ikke hvordan de er på nybegynner nivå.

Skrevet

Jeg begynnte å ri i 2004, 24 år gammel.

Følte meg litt fjern da jeg begynnte, men angrer ikke et sekund.

Fikk min egen hest samme år.

Har ikke hesten lenger, men skal begynne et videregående kurs nå til neste uke, og gleder meg kjempe mye:)

Lykke til :)

• 10 måneder senere...
Skrevet (endret)

Jeg browset etter heste-tråder her på forumet og fant denne. :)

Jeg gikk også på ridekurs for litt over 10 år siden. Jeg har bare ridd ca. 5 turer etter det, men nå har hesteinteressen blomstret opp igjen! :jepp:

Jeg tenker veldig på å kontakte et eller flere ridesentre og høre om voksenkurs. Gruer meg litt siden det sikkert er en del "fjortiser" i stall-miljøet. :sjenert: Men voksenkurs må da finnes på de fleste ridesentre! :jepp:

Hvordan går det med trådstarter og ridningen? Det hadde vært morro å høre hvordan det gikk/går! :jepp:

Endret av mystery_forest
Gjest Gjest
Skrevet

Da jeg bodde i Oslo en stund, begynte jeg på ridekurs for voksne. Det var gøy og absolutt ikke bare for fjortiser. Det var i Sørkedalen, men jeg har glemt hva skolen het.

Skrevet (endret)

Hei gjest! Takk for oplysningen! :)

Jeg bor ikke i oslo, men finner helt sikkert noen kurs for voksne når jeg får sjekket litt rundt. :jepp: Jeg er i midten av 20 åra, og det beste ville være å gå på kurs med noen jevnaldrende. :jepp:

Endret av mystery_forest
Gjest Gjest
Skrevet

Kunne du ikke ha valgt en litt bedre tittel til denne tråden? Nå klikket jeg meg inn på denne helt uten grunn.

Skrevet (endret)

Det var ikke jeg som valgte tittel til denne tråden.. :sjenert: Jeg fant bare en gammel (kanskje utdatert tråd)! :gjeiper: Men da får du la være å klikke deg inn på den igjen da.. hehe.. :jepp:

Endret av mystery_forest
  • 1 måned senere...
Gjest Gjest
Skrevet
Det var ikke jeg som valgte tittel til denne tråden.. :sjenert: Jeg fant bare en gammel (kanskje utdatert tråd)! :gjeiper: Men da får du la være å klikke deg inn på den igjen da.. hehe.. :jepp:

Hvordan gikk det med deg. Fant du noe kurs?

Jeg kunne også godt tenke meg et nybegynner voksenkurs. Jeg er i midten av 30 åra. Kanskje vi kan melde oss på sammen? :)

Gjest Gjest
Skrevet
Jeg gikk også på ridekurs for litt over 10 år siden. Jeg har bare ridd ca. 5 turer etter det, men nå har hesteinteressen blomstret opp igjen! :jepp:

Hvis du har rideerfaring fra tidligere kan du sikkert leie en hest for et par timer for ridning på bane eller på tur. Noen steder kan du også få privatundervisning.

Jeg er 40 år og drev med hest da jeg var ung. Nå går det lang tid mellom hver gang, men jeg rir fortsatt av og til. Et par uker siden forrige gang. Da fikk vi (datteren min på 17 år og jeg) først privatundervisning en time på bane. Etterpå dro vi på ridetur i skogen.

Mine beste rideopplevelser som voksen har jeg hatt i Danmark og i Egypt. For noen år siden leide vi et feriehus på Saltum strand i Danmark. I nærheten (i retning Løkken) var det et ridecenter. Det var få turister der (i april) så jeg fikk lov til å bli med på to-timers treningstur hver kveld. Jeg pleide å ri en araber, en fantastisk hest. Det var høyt tempo på turene. I skogen hadde de lagt trær over ridestien, ble nesten som feltritt, kjempegøy! Turene ble alltid avsluttet med rask galopp langs stranda, en utrolig deilig følelse. I Egypt dro vi på ridetur i ørkenen bak pyramdene i Giza. Der var det også høyt tempo, rask galopp på araberhester, kjempegøy! Og det som er spesielt bra er at det var så tydelig at hestene også likte at det var høyt tempo. Jeg bruker aldri pisk eller sporer når jeg rir. Derfor er det deilig å ri en hest jeg ikke trenger å jobbe med å få i galopp. Jeg liker ikke å svette når jeg rir, og jeg liker at hesten koser seg like mye som meg :)

Min store drøm har vært å oppleve Masai Mara, Kenya, fra hesteryggen. Men det forblir nok en drøm... http://www.hastsportresor.se/land/kenya.asp

Å ri er som å sykle. Hvis du først har lært det glemmer du det aldri :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...