Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som kan anbefale personforsikring til meg??

* trenger barneforsikring. (det viktigste her er at den dekker GODt dersom barnet skulle ble ufør ikke at den dekker mye dersom barnet dør liksom

* uføre forsikring på meg og mannen

* død på oss begge.

Takk takk for svar

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har alle disse forsikringene i Storebrand. Tok nettopp en runde hos de andre store selskapene, ingen kunne matche den prisen jeg allerede har, men jeg har ikke de store forsikringene som gir rabatter (villa og bil), så det må jo sjekkes.

Jeg har liv (500.000), ufør (70.000 i året utbetalt ved varig ufør) og kritisk sykdom (500.000). Barneforsikringen gir 60.000 ekstra i året ved uførhet før 18 år. Det argumenteres ofte med at det er ekstremt sjelden et barn blir fastslått 100% ufør, men skulle det værste skje, og det er jo det som er poenget med forsikring, vil barnet være minstepensjonist resten av livet, så 60000 i året kommer godt med. Man har jo uføreforsikring på seg selv, så jeg skjønner ikke helt hvorfor man ikke sikrer barna tilsvarende. Er jo ikke veldig ofte voksne blir 100% uføre heller, selv om det er mer sannsynlig. I tillegg er det jo engangsutbetaling, dagpenger til foreldre ved lengere sykehusopphold etc., stort sett det samme som de andre selskapene. For disse forsikringene samt reise betaler jeg ca 600 i mnd. Er alene, så det blir jo mer hvis det er to voksne som skal forsikres, men det er vel en rabattordning der tror jeg.

Skrevet (endret)

*rydde*

Endret av emi
Skrevet (endret)

*rydde*

Endret av emi

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...