Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har lenge hatt problem med å få sminken til å se naturlig ut. :sur: Og da mener jeg at selve sminken synes så godt på huden! Jeg bruker ikke mye sminke, men sånn som rouge og litt øyenskygge vises så godt i dagslys. Det er først når jeg har gått med sminken noen timer at den legger seg bedre i huden.. Litt vanskelig å forklare.

Jeg bruker godt med fuktighetskrem, og øyenskyggene jeg bruker er fra H&M (de er kanskje ikke de beste..), og Isadora, i kinnene bruker jeg den mousse rougen fra Maybelline. Jeg bruker kun litt foundation under øynene og rund nesen, og litt pudder i t-sonen.

Hva gjør jeg galt!? Er det huden min sin "skyld", eller er det valg av merker/produkter, eller rett og slett kremen?

Håper på noen gode råd her...

Takk!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du sier du bruker godt med fuktighetskrem... Kanskje du ikke har latt den trekke inn godt nok før du legger sminken, eller at du bruker for mye fuktighetskrem? Kan kanskje høres sånn ut siden sminken blir bedre utover dagen, ettersom kremen har fått trukket godt nok inn kanskje?

Skrevet

Dette er et typisk eksempel på at det virkelig ER forskjell på billig og dyr sminke.

Særlig når det kommer til øyeskygger og foundation/pudder.

De billige legger seg som en maske på huden, mens de dyrere smelter inn i huden.

Skrevet (endret)

Hvilken foundation bruker du?

Kan det hende at du rett og slett tar på deg for mye rouge, for eksempel?

Ellers er jeg enig i at det virkelig er forskjell på dyr og billig sminke.

Endret av Quirky
Skrevet

Med godt med fuktighetskrem mener jeg bare at jeg tar på hver morgen og kveld, og er nøye med å bruke det. Kan hende jeg ikke er tålmodig nok til å la det trekke godt nok inn, ja.

Kan godt hende jeg tar for mye rouge, fordi den er en slik "billiggvariant" og det må mye til for å i det hele tatt vises.. Godt poeng!

Det er nok verd investeringen i dyrere og bedre sminke.. Noen som har noen gode å anbefale?

Foundationen har jeg ikke noe problemer med, den er helt fin.

Skrevet

Øyenskygger fra Chanel og Estee Lauder er veldig gode. Når det gjelder rouge aner jeg ikke, bruker det ikke selv.

Skrevet

Spary over med en fuktightsspray eller farris på en sprayflaske. Det hjelper på meg.

Skrevet

Prøvd mineralsminke? Bruker purelux selv, og jojobaolje som fultighetskrem og rens. Fungerer godt, og er ganske rimelig.

Skrevet

mineralsminke eller makeupstore er billige alternativer til isadora ol. som ofte gir mer skimmer enn farge. ha en egen kost som du bare bruker til å gå over ansiktet helt tilslutt og jevne ut overganger.

jeg bruker også trikset med å spraye ansiktet med litt vann el fuktighetsspray for å få et mer naturlig resultat.

Skrevet

Så mye bra tips, takk takk! :)

Hvor får jeg kjøpt en passe rimelig fuktighets spray? Og, noen andre alternativer enn Purelux til mineralsminke? Jeg har ikke sånn kjempegod erfaring med det, synes ikke det sitter noe godt på huden.. Og, foretrekker å se det i butikk etc før jeg kjøper, bestilte på nett sist, ikke like heldig... Men mye fine øyenskygger da!

Og jojobaolje, får man det hos f.eks BodyShop?

Skrevet
Spary over med en fuktightsspray eller farris på en sprayflaske. Det hjelper på meg.

Sitter sminken bedre da eller ser sminken mer naturlig ut?

Gjest Blanca
Skrevet

Bruker du skygger med mye skimmer og/eller glitter? Prøv en skygge som er mattere, da vil du se mer naturlig sminket ut.

Blushen fra Maybelline har jeg ikke prøvd, men jeg innbiller meg at den også har litt skimmer/glitter? Jeg ville satset på en litt mer transparent kremrouge. Om du titter inne på strawberrynet.com har de et merke som heter Paula Dorff. Kremrougene derfra er veldig fine, jeg har en som heter Candy Apple (ser mørk ut på bildet, men gir skikkelig fine og naturlige eplekinn). Prisen er sympatisk også, rett over 100-lappen :).

Ang. fuktighetsspray så lager jeg min egen. Bruker en tom sprayflaske, koker og avkjøler vann og heller oppi noen dråper eterisk olje (selv liker jeg lavendel eller rose). Oppbevarer flasken i kjøleskapet.

Skrevet
Sitter sminken bedre da eller ser sminken mer naturlig ut?

Begge deler :). Jeg har teste Cliniques fuktighetsspray, men bortsett fra at den selvfølgelig gir mer fukt til huden enn kun vann eller farris, så gjorde sistnevnte samme nytten. Nå bruker jeg kun det på sprayflaske; kjøper aldri noen lenger.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...