Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Blir så forbannet av kjerringer (og også menn) som ikke holder seg unna personer i forhold! Alle vet jo at fristelsene er store selv om du er etablert, hvorfor må slike folk hjelpe til å ødelegge en familie? Er de forelska, så SYND FOR DEM! Men mesteparten er nok ubekymra single som har lyst på litt morro.. Sinna!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

For meg så er det sånn at jeg anser det for å være den som er etablert som ene ansvarlig for "å holde seg på matta" i forhold til andre partnere og ikke at de single skal holde seg unna de etablerte .

De single er single og gjør som de vil , mens de som er i forhold har en forpliktelse til et annet menneske .

Selvsagt så kan det være fristende å legge ansvaret på de single som "legger seg etter" ens utkårede , men jeg mener dette blir feil , siden de single ikke har sverget noen troskap mot meg ; det har imidlertid min utkårede !

Skrevet

Dette stemmer nok på en måte, men saken her er hvordan de kan gjøre det? Jeg kunne aldri ha prøvd meg, eller lagt meg borti noen i et forhold. Av respekt! Finnes utallige mennesker som blir mislikt nettopp pga dette. Hva med å finne seg sin egen kjæreste, istedet for å ta andres?

Skrevet

Jeg skjønner frustrasjonen. Personlig kunne jeg heller ikke ha lagt meg etter noen som er opptatt (og har heller aldri gjort det), men på den annen side er det virkelig som en her påpeker ikke den singles ansvar.

Tror at det ofte er slik at hvis den ene parten i et forhold til en viss grad eller til et visst nivå ikke agerer "tilgjengelig" og "oppnåelig", så vil han eller hun heller ikke bli forsøkt kapret av single. Er mange single som får "hore" og lignende kastet etter seg hvis vedkommende legger seg etter noen som er opptatt.

Personlig synes jeg det er mer "horete" å være i en relasjon, for så å omtrent agere som om man er singel. Av respekt for partneren bør man ikke gripe fatt i muligheter som bys.

Skrevet
For meg så er det sånn at jeg anser det for å være den som er etablert som ene ansvarlig for "å holde seg på matta" i forhold til andre partnere og ikke at de single skal holde seg unna de etablerte .

De single er single og gjør som de vil , mens de som er i forhold har en forpliktelse til et annet menneske .

Selvsagt så kan det være fristende å legge ansvaret på de single som "legger seg etter" ens utkårede , men jeg mener dette blir feil , siden de single ikke har sverget noen troskap mot meg ; det har imidlertid min utkårede !

Med all mulig respekt: Jeg er enig i at hovedansvaret ligger på den i forhold, men at single er totalt ansvarsfri og dermed kan gjøre som de vil er jeg totalt uenig i!

Hvis den single sjekker opp en i forhold, er det første den single kan gjøre å respektere at en person er i et forhold.

Det vil si: ta nei for et nei, og ikke øke intensiteten i sjekkingen fordi det er mer spennende å se om en klarer å sjekke opp en som er opptatt.

Det er så utrolig mange som søker bekreftelse hos de i forhold. Ikke at de selv alltid vil ha forhold til denne personen, men de bare må vite at de er mer tiltrekkende enn samboer/ektefelle, og kan danke ut samboeren/ektefellen til den de har blitt avvist av.

Hvis den single blir sjekket opp av en som allerede er i et forhold, bør den single stille krav til den i forhold: "skal du ha meg må du gjøre det slutt med partneren først!"

Skrevet
Hvis den single sjekker opp en i forhold, er det første den single kan gjøre å respektere at en person er i et forhold.

Hva hvis den som er i et forhold rett og slett holder det for seg selv slik at den single tror at denne personen også er singel? Mange som gjør det også og svært få går rundt med "Sorry- jeg er opptatt" stemplet i panna

Gjest Blondie65
Skrevet (endret)

Hva legger dere i uttrykket "legge seg etter"?

Jeg har hatt et forhold til en opptatt mann. Det var ikke jeg som la meg etter han, tvert i mot. Han valgte å fortelle at han hadde partner når han "hadde meg" på kroken.

Jeg er singel. Jeg "legger meg" ikke etter noen, og det kunne i alle fall aldri falle meg inn å legge meg etter en opptatt mann. Den slags type bekreftelser trenger jeg ikke.

Hadde jeg vært i et forhold og noen hadde lagt seg etter min partner hadde jeg ansett det som fjollete av damen, men jeg hadde forventet av min partner at våre grenser ville blitt respektert. Og det vil si at uønsket pågående oppmerksomhet blir tiltalt og at min partner med eller uten meg tilstede fjerner seg fra en situasjon som kan misforstås eller være tvilsom. Jeg forventer faktisk at min partner oppfører seg likt om jeg er tilstede eller ikke (at begge deler tåler dagens lys).

Hadde en singel bekjent lagt seg etter min partner så hadde den single bekjente kommet enda lengre ned på kontaktlisten. Nære venninner forventer jeg at de ikke gjør slikt av. Skulle de likevel gjøre det ville veien vært kort til "ignorer" og "blokker".

Men det er PARTNEREN som er den virkelige nøkkelen her - og hans respekt for meg. Kan ikke min partner respektere våre grenser så har han det vel best som singel.

Endret av Blondie65
Skrevet
Hva hvis den som er i et forhold rett og slett holder det for seg selv slik at den single tror at denne personen også er singel? Mange som gjør det også og svært få går rundt med "Sorry- jeg er opptatt" stemplet i panna

Da hviler selvfølgelig alt ansvaret på den som er i forhold.

Men jeg står fast på at så lenge den single vet, eller har en sterk mistanke om, at den de sjekker opp, eller blir sjekket opp av er i et forhold, da har den single også et moralsk ansvar for å ikke å innlede noe med den opptatte.

Skrevet

Enig :)

Skrevet (endret)
Men jeg står fast på at så lenge den single vet, eller har en sterk mistanke om, at den de sjekker opp, eller blir sjekket opp av er i et forhold, da har den single også et moralsk ansvar for å ikke å innlede noe med den opptatte.

Der er vi enig, men jeg synes likevel at hovedansvaret ligger på den som er i et forhold ;) Den som er opptatt er fullt i stand til å si "beklager, men jeg er opptatt". Gjør h*n ikke det sier vel det sitt. Jeg hadde i hvertfall ikke latt være å si ifra dersom jeg var i et forhold, med mindre jeg ønsket en uforpliktende flørt på siden. Er du i nærheten av kjæresten din når dette skjer er det vel bare til å gå bort til sjekkeren og be vedkommede om å holde hendene borte fra kjæresten din

Endret av Altena
Skrevet

Det vises ikke på kjæresten min at han er sammen med meg, derfor synes jeg ikke det er rart dersom noen prøver å sjekke ham opp. Det er hans ansvar å si nei, hvis han mener alvor med meg. Hvis han ikke gjør det, er han ikke noe å samle på.

Jenter som bevisst legger seg etter gutter i forhold, får uansett som de fortjener.

Skrevet (endret)

For noen år siden var det en jente som sjekket opp min daværende kjæreste. Jeg så tydelig at det skjedde og at kjæresten var interessert og sjarmert av henne. Og jeg gadd ikke kjempe for han. (vi hadde bare vært sammen i et par måneder) Jeg kom fram til at han var uansett ikke noe for meg, jeg så nye sider av han da denne damen kom inn i bildet. Han hadde håpet på at hun og jeg skulle "sloss" om han, men det gadd jeg altså ikke. Vil hun ha han, kan hun få han, de fortjener hverandre, tenkte jeg. Dette var ei jente som kun var interessert i menn i forhold, hun var "kjent" for det. Jeg kom fram til at hun måtte ha lav selvtillitt, at hun hadde et eller annet hun måtte bevise for seg selv. Etter noen uker dumpet hun han. Da kom han krypende tilbake, men jeg var ikke interessert.

Men... Jeg må innrømme at jeg hørte på sangen "Jolene" i den perioden. :sjenert:

Endret av Pax
Gjest milkyway
Skrevet

Skal jeg føle meg truffet her eller? Jeg prater med hvem jeg vil. Når det er slutt mellom dere prøver jeg meg, ikke et sekund før.

Gjest Mysticgirl
Skrevet

Egentlig så må bare hvem som helst prøve seg på typen min, så får jeg se om han mener alvor med meg eller ikke.

Gjør han ikke det, så vil jeg ikke ha han uansett!

Skrevet
Blir så forbannet av kjerringer (og også menn) som ikke holder seg unna personer i forhold! Alle vet jo at fristelsene er store selv om du er etablert, hvorfor må slike folk hjelpe til å ødelegge en familie? Er de forelska, så SYND FOR DEM! Men mesteparten er nok ubekymra single som har lyst på litt morro.. Sinna!

Det er vel ikke alltid "kjærringene" som "legger seg" etter menn i forhold. Det kan faktisk skje at han er vel så aktiv...., selv om konene helst vil tro at den stakkars mannen var et uskyldig offer som ikke hadde mulighet til å komme seg unna det "rovdyret" som sjekket han opp.

Det er faktisk slik at 2 mennesker kan forelske seg dypt og inderlig selv om en eller begge er gift og de innleder et forhold. Om det er riktig - nei , men alle vet at det skjer hele tiden og ikke kategoriser dette med at det er "kjærringene" som legger seg etter de gifte mennene er du snill.

Begge gjør noe umoralskt, men det er den som er gift som er utro uansett !!!

Gjest fluedreper
Skrevet

Jeg har vert forelsket i en som er i ett forhold før, men jeg sa det ikke til noen, å viste ingenting til han eller noen andre, jeg visste ikke at han hadda dame når jeg traff på han første gangen, men det tok ikke lang tid før det kom fram i lyset, så bestemte meg for å ikke ødelegge noe for dei, dette er lenge siden, å nå er jeg forelska i kameraten hans, å go veninne med dama til han jeg en gang var forelska i, å god kamerat med han.

Så jeg har vært forelska i menn som har vært opptatt før, men aldri gjort noe med det, for er di i ett forhold så er di i ett forhold, da er det bedre å prøve å glemme den personen, å heller begynne å se seg rundt etter noen andre manneben;)

Vi bestemmer ikke hvem vi skal forelske oss i, men man bestemmer selv om man vil gjøre noe med det, å er personen opptatt å du vet det, så ikke ødelegg.

Skrevet
Vi bestemmer ikke hvem vi skal forelske oss i, men man bestemmer selv om man vil gjøre noe med det, å er personen opptatt å du vet det, så ikke ødelegg.

Enig. Dette gjelder også den som er i et forhold. Man kan ikke styre følelsene, men man kan unngå å gjøre noe mer med det. Enten må han nedkjempe forelskelsen. Altså unngå å engasjere seg i denne andre kvinnen, eller så må han avslutte forholdet han er i og deretter utforske den "nye" kvinnen.

Ofte ønsker ikke mannen å forlate sin kjæreste eller samboer. Men det er lett å bli fristet når en annen kvinne viser han mye oppmerksomhet og sjekker han opp. Min samboer syntes det var vanskelig å motstå andre i starten av vårt forhold. Når ei fin jente ville ha han med hjem var vanskelig å avslå. Han klarte det heller ikke alltid. Han sa at det ga han bekreftelse og at det var bra for selvtilliten hans. Nå synes ikke jeg akkurat at han har dårlig selvtillit da. Etterhvert fortalte han stolt at han traff jenter som ville ha han med hjem, men at han ikke hadde lyst. Ærlig, men likevel truende for meg. Dette er noen år siden og han er sjelden ute nå. Nå er internett den største trusselen. Der er både single og gifte kvinner på jakt. En av dem oppsøkte han til og med. Hun tok ikke verken hint eller klare beskjeder om at han ikke ønsket mer kontakt med henne. Hun hadde bestemt seg for at de var sjelsvenner og nektet å innse at han ikke ville ha mer med henne å gjøre. Hun visste hele tiden at han var opptatt. At det går an å være så dum og innpåsliten? Nå tror jeg hun endelig har gitt opp. Tror han lærte en del av denne siste episoden. Håper denne kvinnen også lærte noe.

Gjest Gjest_gjest_*
Skrevet

Jeg kjenner jenter som har lagt seg etter opptatte menn, bare for å få en ekstra bekreftelse på seg selv ("jeg må være bra siden har risikerer forholdet sitt for meg"). Jeg synes det er moralsk forkastelig, og det har de fått klar beskjed om!

Selvfølgelig er det den som er i et forhold sitt hovedansvar, men hva med å ha litt respekt for andre mennesker og være litt lojale ovenfor hverandre?! Tenk hvis vi alle skulle leve etter regelen "jeg gjør det som føles godt for meg, hva som skjer med andre spiller ingen rolle"..

Hvis man er singel og 100% overbevist om at dette er "den rette" kan jeg forstå det, men for moro skyld eller en liten forelskelse? Nei, det er forferdelig stygt gjort, mot begge partene i paret!

Gjest Verdens verste husmor
Skrevet

Jeg er veldig delt i spørsmålet om skyld/ikke-skyld!

I alle tilfeller har den som er i et forhold hovedansvaret for egen utroskap, men h*n er ikke alltid alene om skylden.

Til det er det for mange faktorer som spiller inn, og hvert tilfelle vil være unikt!

Et eksempel:

Forhold går i bølgedaler, og det finnes mennesker som kynisk utnytter at en av partene i et forhold er sårbar for egen vinning.

Dette kan være mennesker som i lengre tid har vært tiltrukket av den aktuelle parten.

De tilbyr trøst, en skulder å gråte på, tilbyr nærhet og bekreftelser, og er motstandskraften nok svekket kan den sårbare personen bli manipulert inn i en situasjon som h*n ikke ser konsekvensen av der og da.

I en slik situasjon ville en virkelig venn tre tilbake, sette egne ønsker i bakgrunnen, og dermed "beskyttet den sårbare mot seg selv".

Mens en annen som kun ser egne behov, ville utnyttet sårbarheten til egen fordel!

Den i et forhold bærer helt klart hovedansvaret, men den andre parten er i mine øyne medskyldig i utroskapet.

Som regel er det flere sider av utroskap, nyansene er mange, og selv om det alltid vil være den i forhold som bærer hovedansvaret, finnes det situasjoner der ansvarsdeling er på sin plass!

Gjest Kaya83
Skrevet

Vi er alle frie mennesker, og vi har mulighet til å ta valg uansett om man er i forhold eller ikke.. Hvis jeg møter en som er i et forhold, så er det ikke opp til meg å ta andre valg enn om jeg er interessert i å bli bedre kjent eller ikke.. Deres forhold er ikke mitt ansvar.. Hvis ting ikke funker optimalt der, så er det ikke noe jeg kan gjøre noe med.. Forholdet blir ikke bedre hvis jeg velger å holde meg unna, for hvis han er interessert i meg er det noe galt i utgangspunktet..

Jeg personlig mener vi jenter må slutte å skulle være så jævla likestilte og selvstendige hele tiden.. Det finnes to kjønn for en grunn, og hvis vi vil holde på mennene våre, så må vi begynne å ofre litt vi også.. Det er virkelig ikke rart at menn har de holdninger de har til damer.. Og jada, kom igjen med kommentarer som "min mann er ikke sånn, jeg kjenner han".. Få opp øynene, det er de man minst venter som er verst..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...