Gå til innhold

Ingen ønskeliste

Fremhevede innlegg

Gjest Gjest_Trådstarter_*
Skrevet
?

Du kjøper da ikke gave til et brudepar for å skille deg ut?

Jeg skjønner hva du mener, men på en måte gjør vi jo det, for å unngå at brudeparet må bytte.

Det viktigste er jo å kjøpe noe vi tror de vil like. Heller litt mot en skikkelig kniv... men vanskelig, dette her.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

HVa med å be bruden instendig om en ønskeliste, trenger ikke å være en lang en, eller noe de legger ut på nettet, bare være ærlig å si at siden det er 100 gjester og siden de ønsker seg husting vil du gjerne kjøre noe som de ikke trenger å bytte fordi de fikk 10 av den samme tingen. Tror ikke de fleste tenker at de skal få så mange gaver og det er utrolig mye styr hvis man må begynne å bytte osv, Man må jo gjerne gjøre det innen en hvis tid hvis det er med byttekort osv. Vi fikk dobbelt så mange gaver som vi hadde gjster. Hvis de har invitert 100 stk og ingen av de har fått noen hint vil de jo får ganske mye "trygge" gaver da og gjerne de samme "trygge" gavene. De skaper problemer for seg selv. Så jeg synes du skal spørre en gang til jeg og får du fremdeles ikke noe klart svar synes jeg du skal si at du vurderer å kjøpe noe du vet de vil hate, da kommer de helt sikkert til å skaffe deg en ønskeliste ganske kjapt.

Skrevet
HVa med å be bruden instendig om en ønskeliste, trenger ikke å være en lang en, eller noe de legger ut på nettet, bare være ærlig å si at siden det er 100 gjester og siden de ønsker seg husting vil du gjerne kjøre noe som de ikke trenger å bytte fordi de fikk 10 av den samme tingen. Tror ikke de fleste tenker at de skal få så mange gaver og det er utrolig mye styr hvis man må begynne å bytte osv, Man må jo gjerne gjøre det innen en hvis tid hvis det er med byttekort osv. Vi fikk dobbelt så mange gaver som vi hadde gjster. Hvis de har invitert 100 stk og ingen av de har fått noen hint vil de jo får ganske mye "trygge" gaver da og gjerne de samme "trygge" gavene. De skaper problemer for seg selv. Så jeg synes du skal spørre en gang til jeg og får du fremdeles ikke noe klart svar synes jeg du skal si at du vurderer å kjøpe noe du vet de vil hate, da kommer de helt sikkert til å skaffe deg en ønskeliste ganske kjapt.

Støtter denne argumenatsjonen, synes godt du kan hinte om problemstillingen til bruden, ikke sikekrt de har tenkt på dette:

bytte 5 stekepanner i 5 forskjellige butikker og 4 kaffemaskiner, og så blir det da spørsmålet, skal du bytte det du har fått av tante, eller det du har fått av bestevenninnen?

Konkret tips til presang:

Salt og pepperkvern (jada, de får sikkert flere av dem også)

Det må vel gå an å få vite om de samler på en serie av glass eller porselen, må jo være noe de ønsker seg, eller en serie de kunne tenke seg å samle på.

Skrevet

skjønner ikke hvorfor så mange er opptatt av å spare på glass og porselen. Synes det er så kjedelig. Kommer ikke til å ønske meg så mye sånt til mitt bryllup hvertfall. De fleste par som har bodd sammen har jo en god del sånt fra før. Men men.. Synes andre gaver er mye festligere. Sånn typiske glassmagasinet ting blir jo sånn som alle har liksom. F.eks rosendahl. Finnes snart i alle norske hjem. Har karrafel osv selv.

Skrevet
" De skaper problemer for seg selv. Så jeg synes du skal spørre en gang til jeg og får du fremdeles ikke noe klart svar synes jeg du skal si at du vurderer å kjøpe noe du vet de vil hate, da kommer de helt sikkert til å skaffe deg en ønskeliste ganske kjapt.

....

Hva med oss som har bodd sammen en laaang periode og har alt vi trenger... Vi har sagt at vi ønsker oss gavekort gjerne på steder hvor man kan kjøpe oppussingsmatriell ala maling osv. Evnt. penger. Da får vi ofte dette svaret: " Vi liker å gi ordentlige gaver vi..."

Skrevet
....

Hva med oss som har bodd sammen en laaang periode og har alt vi trenger... Vi har sagt at vi ønsker oss gavekort gjerne på steder hvor man kan kjøpe oppussingsmatriell ala maling osv. Evnt. penger. Da får vi ofte dette svaret: " Vi liker å gi ordentlige gaver vi..."

Så dumt. Som om ikke gavekort på materiell er en skikkelig gave? Jeg synes det var et flott forslag. Om noen ikke synes det er en ordentlig gave, da er det vrange gjester dere har...

Vi ønsket oss porselen og glass, helt vanlige bryllupsgreier med andre ord. Og mange av gjestene synes lista var kjempegrei å forholde seg til. Mange kjøpte ting utenom lista, men jeg har inntrykk av at mange gjester foretrekker lister. Da er man garantert sikker på å ikke bomme :) Når jeg skal i bryllup neste gang kommer jeg garantert til å etterlyse ei liste om de ikke har ei. Mange får så mye rart til bryllup og bursdager, og man gir jo etter brudeparets ønsker. Ikke etter hva man selv liker. Hvem har ikke opplevd at brudeparet samler på noe man selv aldri ville hatt? Skal man da kjøpe noe annet fordi man synes det er finere?

Skrevet
....

Vi hadde akkurat det samme problemet, vi bodde sammen en god stund før vi giftet oss, og hadde hatt hver vår samboer og hjem før vi traff hverandre, har absolutt alt... Det jeg mener med at de skaper problemer for seg selv er at ved å si at de ikke har en ønskeliste vil de mest sannsynlig få alle de tingene de ikke trenger, og som de allerede har, og gjerne flere av hver ting. Da er det lettere å skaffe en ønskeliste, vi slet kjempelenge før vi klarte å ordne en, det ble mest gavekort vi ønsket oss pluss opplevelser, og det var noen kommentarer om ordentlige gaver, så vi la til ting vi kanskje kunne trenge en gang hvis vi virkelig tenker oss om. På tross av enkelte kommentarer fikk vi stort sett det som sto på listen, og ganske mye penger som vi skrev på ønskelisten at vi skulle bruke til bryllupsreise. I ettertid har vi fått kommentarer på at det var lurt å ønske seg slike ting siden de fleste i dag har alt de trenger fra før... på den måten har vi masse gode minner.... Når det gjelder konkrete tips så kan du jo kjøpe gavekort på fotoknudsen eller noe slikt, det kan jo bestilles over internett, og det forstørrelser osv er noe de fleste gjerne vil ha i etterkant av et bryllup.....

• 1 måned senere...
Gjest Gjest_Trådstarter_*
Skrevet

Bryllupet er overstått! Vi endte opp med en flott kokkekniv, og det så ikke ut som de fikk noen flere *fornøyd*

Forøvrig var det umulig å vriste noen form for ønskeliste ut av bruden, og hun og mannen er ikke datakyndige, så å legge ut en liste på nettet var aldri et alternativ.

Bruden var fornøyd med den lille listen de hadde lagt ut i en lokal butikk (ikke kjedebutikk...), og de fikk vel alt de ønsket seg derfra (vi har veeeeldig forskjellig smak så jeg, så jeg er glad jeg 'seifa' med kniven :ler: ).

I tillegg fikk de syv - 7 - forskjellige nøytrale vaser i klart glass/krystall, omtrent like mange boller i ymse størrelser, flere forskjellige typer/merker glass osv. Resulatet av 100 gjester og ingen (eller, 'ingen', teller ikke den lille, lokale) ønskeliste.

Jeg har nå virkelig fått bekreftet hvor viktig det er med ønskeliste! :Nikke:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...