Gå til innhold

Ingen ønskeliste

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi skal i bryllup om en måneds tid, til en venninne som bor på et lite sted. De har ingen ønskeliste, og når jeg spør, ønsker de seg "husting", lysestaker og sånn... :roll: Det kommer over 100 gjester, og jeg vil veldig gjerne kjøpe noe de (forhåpentligvis, ihvertfall) ikke trenger å bytte, siden det er et stykke til nærmeste by.

Jeg er ikke fan av gavekort (de ønsker seg ikke penger), utenom det er jeg ganske åpen, men kjøper antakelig ikke lysestaker... :fnise:

Forslag?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Glemte å si at vi har tenkt å bruke 5-700 kroner.

Skrevet

Sjekk ut om de samler på spesielle glass, serviser, bestikk o.l. og så kan du kjøpe noe av det. Innmari dumt av dem å ikke ha ønskeliste, det er begrenset hvor mange lysestaker man behøver i et hjem. :)

Skrevet
Glemte å si at vi har tenkt å bruke 5-700 kroner.

Noe fra Rosendahl-serien kanskje? Det bør vel være en safe gave?

De har jo alt fra glassboller, fat, krukker, lysestakker, krydderting m.m.

Eller en Stelton kaffekanne hvis de drikker kaffe?

Presskanne & fersk kaffe?

Vinopptrekkerutstyr & en god flaske vin?

Skrevet

Siden de tydeligvis først og fremst ytrer ønske om ting, kan jo dere skille dere ut med å gi dem en opplevelse.

Kjøp billetter til en konsert/show/teater/stand-up el som skal være noen uker/mnd etter byllupet f.eks. Eller "klippekort" på kino (de selger de her i alle fall)

Gjest Gjest_Trådstarter_*
Skrevet

Tusen takk for flere gode forslag!

Jeg tenkte først også på en opplevelse. Men de bor altså på et bittelite sted et stykke fra nærmeste by, som i grunnen er så liten at jeg ikke vet om de har teater og slikt der. Kino har de kanskje i hjembygda, men det de bor mange timer unna oss, så det høres litt komplisert ut.

Tenkte også på Rosendahl, de har mye stilrent som jeg tror mange liker, kjenner utrolig mange som har mye fra den serien. Så er spørsmålet da, om ikke "alle" tenker sånn, ser for meg at de får fem Rosendahl-karafler osv. Men hva skal man gjøre når de ikke har noen ønskeliste, da...

Jeg kan spørre om de sparer på noe, men jeg er litt spent på hva slags svar jeg evt. får, jeg spurte ganske inngående tidligere, og fikk da altså svar som "lysestaker og sånt". Over 100 gjester...

Kjære alle andre bruder som syns det er "dumt", "egoistisk", "frekt" osv. å ha ønskeliste - GLEM DET! Du gjør det så utrolig mye lettere for gjestene dine hvis de får i det minste noen gode hint om hva dere liker og kunne tenke dere :)

Tar gjerne imot flere forslag :)

Skrevet

Du får be dem spesifisere litt mer, eller så kan du jo kjøpe safe ting som sengetøy eller håndklær. Lykke til!

Hilsen Lille meg

Skrevet
Du får be dem spesifisere litt mer, eller så kan du jo kjøpe safe ting som sengetøy eller håndklær. Lykke til!

Hilsen Lille meg

Sengetøy er ikke safe i alle fall!

Vi fikk et par sett sengetøy og har gitt dem bort.

1. det var til enkeltdyner -vi bruker dobbletdyne

2. de var kun 2m lange -gjenstedynenen våre (som er enkeltdyner er 2,2 m)

3. de var gyselig stygge

Gjest *Snart medlem*
Skrevet

Kjøp dem et gavekort på en restaurant!

Skrevet

Skikkelig ullpledd er en god ide, men kanskje kjøkkenutstyr i god kvalitet er noe? Skikkelig kniv fra f.eks. Victorinox, gode gryter eller stekepanner?

Skrevet

Oi, her var det mange, fine forslag, tusen takk! :tommel:

Også fikk jeg et par tips til den dagen jeg skal gifte meg (09) - vi SKAL ha ønskeliste! :ler:

Flere tips mottas forøvrig med takk! :)

Gjest bride to be
Skrevet
Kjære alle andre bruder som syns det er "dumt", "egoistisk", "frekt" osv. å ha ønskeliste - GLEM DET! Du gjør det så utrolig mye lettere for gjestene dine hvis de får i det minste noen gode hint om hva dere liker og kunne tenke dere :)

Notert :)

Skrevet
Skikkelig ullpledd er en god ide, men kanskje kjøkkenutstyr i god kvalitet er noe? Skikkelig kniv fra f.eks. Victorinox, gode gryter eller stekepanner?

Signerer denne!

Skikkelige kjøkkenkniver er en fantastisk gave!

Jeg elsker mine, og det er noe man bruker hver dag.

Gjest Dalwhinnie
Skrevet (endret)

Jeg har ofte kjøpt Alvar Aaltos kjente tulipanvase Savoy som bryllupsgave, og den har blitt tatt godt imot.

Endret av Dalwhinnie
Skrevet

Kaffekvern?

(Hvis de ikke får kjøpt kaffebønner der de bor så kan det bestilles på nett)

Har gitt bort kaffekvern, pene kopper, og skjeer til et vennepar og de sier i hvertfall at det er de gavene de har hatt mest glede av. Nykvernet kaffe hver morgen ... mmm :kaffe:

tingeling

Skrevet
Sengetøy er ikke safe i alle fall!

Vi fikk et par sett sengetøy og har gitt dem bort.

1. det var til enkeltdyner -vi bruker dobbletdyne

2. de var kun 2m lange -gjenstedynenen våre (som er enkeltdyner er 2,2 m)

3. de var gyselig stygge

Men det går jo an å spørre hva slags størrelse de har på dynene sine da. Da får man samtidig en feeling på om det er en aktuell gave. Velger man ensfarget f.eks. bør det passe de fleste.

Hilsen Lille meg

Skrevet

Hva m en fondue gryte eller raquelette jern?

D synes vi hvertfall er koselig og kjemperomantisk å kose oss med en kveld iblant :)

En annen ting , som vi også har satt opp på vår ønskeliste, er diverse kjeler fra høyang party- serien! De er supre!

Kokebok og eks noe utstyr v siden av.. Wok-bok og wok! Det er også morsomme ting man kan gjøre sammen - woke :ler:

Gjest nextlife
Skrevet

En rett og slett genial "husting" er en riskoker. Jeg elsker min, og jeg er utdannet kokk :fnise:

En riskoker koster nok noe mindre enn det du tenkte, spe på med ei flake GOD rødvin, og litt håndlaget belgisk sjokolade Mmmmmmmmmm

Skrevet
Siden de tydeligvis først og fremst ytrer ønske om ting, kan jo dere skille dere ut med å gi dem en opplevelse.

Kjøp billetter til en konsert/show/teater/stand-up el som skal være noen uker/mnd etter byllupet f.eks. Eller "klippekort" på kino (de selger de her i alle fall)

?

Du kjøper da ikke gave til et brudepar for å skille deg ut?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...