Gjest Blågjesten Skrevet 2. august 2007 #1 Skrevet 2. august 2007 Hadde en heavy ansiktbehandling for noen dager siden, og fikk en skikkelig blåveis på kinnet ved munnen. Forsøker å dekke den til så godt som mulig, men skinner likevel igjennom, og folk reagerer veldig på det. Det utrolige pinlige er stirringen, særlig på jobben og noen unngår å snakke med meg mens andre snakker veeeeldig rolig til meg og spør hvordan jeg egentlig har det for tiden...så situasjonen blir litt komisk. Er litt usikker på hva jeg skal gjøre, si det som det er uoppfordret? Ingen har spurt ennå direkte hvorfor jeg er blå, så foreløpig lar jeg de bare tenke sitt og håper på at det er glemt neste uke. Men litt redd for at de skal begynne å tenke at jeg er offer og unngå meg. Det er ikke det at jeg er redd for å si det, men for det første føler jeg meg dum som tar ansiktbehandlinger så jeg får blåmerker og for det andre høres det utrolig lite troverdig ut. Kan bare ikke komme på noen mer logiske forklaringer heller så folk ikke tror jeg har fått bank hjemme... God råd tas imot med stor takknemlighet
venus* Skrevet 2. august 2007 #2 Skrevet 2. august 2007 Hehe, det er nå litt komisk. Jeg ville nok sagt hva blåveisen skyldtes. Så slipper folk å lure og bekymre seg. Forresten, det er oppløftende å høre at noen tør å spørre direkte!
Parfumfreek Skrevet 2. august 2007 #3 Skrevet 2. august 2007 Hehe, det er ikke veldig morsomt nei. Jeg har vært utstyrt med skikkelig blåveis rundt øyet 2 ganger! Har fått det på jobb av vanskelige pasienter. Har fått maaange medfølende blikk .. og han jeg var gift med, ville ikke vise seg sammen med meg! Jeg syntes det funket best og virkelig se blid og fornøyd ut - altså ikke se stakkarslig og mishandlet ut. Da ble hele situasjonen litt ufarliggjort. Det nyttet iallefall ikke å skjule med dekkende krem, så nesten enda verre ut
Gjest Blågjesten Skrevet 2. august 2007 #4 Skrevet 2. august 2007 Tusen takk for gode råd =) Tror jeg må fortsette med consealer, det er virkelig blåsvart...men skal svare som sant er hvis noen spør, så får de tro meg eller ikke... Huff, skremte en stakkars bussjåfør også, hadde spist og ikke rukket å dekke over, hadde i tillegg utrolig nok ikke penger nok til billetten, men han fikk alle myntene mine og sa rolig og tydelig: dette er heeelt iorden, bare sett deg ned du! Dette går braaa! Ja, ja, godt at det finnes så mye omtanke der ute :-)
Gjest Blågjesten Skrevet 2. august 2007 #5 Skrevet 2. august 2007 Tusen takk for gode råd =) Tror jeg må fortsette med consealer, det er virkelig blåsvart...men skal svare som sant er hvis noen spør, så får de tro meg eller ikke... Huff, skremte en stakkars bussjåfør også, hadde spist og ikke rukket å dekke over, hadde i tillegg utrolig nok ikke penger nok til billetten, men han fikk alle myntene mine og sa rolig og tydelig: dette er heeelt iorden, bare sett deg ned du! Dette går braaa! Ja, ja, godt at det finnes så mye omtanke der ute
Wildy Skrevet 2. august 2007 #6 Skrevet 2. august 2007 Bare si det som det er. Men det er litt merkelig å vandre rundt med blåveis, ja. Selv hadde jeg for et par år siden dobbeltblåveis, så ikke ut i måneskinn! Hadde av alle teite ting å gjøre klart å snuble i mine egne bein og gå på trynet i kjellertrappa. Men hvem er det vel som virkelig tror på at man får blåveis av å falle i trappa? Min kjære fikk et par oppstrammende taler av både venninner og kompiser, og jeg ble tilbudt skyss til Krisesenteret! Men det er bra at folk bryr seg og faktisk tørr å ta den samtalen om hvorfor man har blåveis ( elelr andre merker for den saks skyld...), selv om det for meg ikke var nødvendig med assistanse.
Gjest Gjest Skrevet 3. august 2007 #7 Skrevet 3. august 2007 Huff, skremte en stakkars bussjåfør også, hadde spist og ikke rukket å dekke over, hadde i tillegg utrolig nok ikke penger nok til billetten, men han fikk alle myntene mine og sa rolig og tydelig: dette er heeelt iorden, bare sett deg ned du! Dette går braaa! Så søtt Hadde man vært litt sleip, kunne man sikkert utnyttet blåflekken til å få fordeler både her og der
Gjest Blondie65 Skrevet 3. august 2007 #8 Skrevet 3. august 2007 (endret) Du får si "Tusen takk for at du spør. Det er godt å vite at dere bryr dere om meg. Nå er det ikke noe farlig som har skjedd men det skyldes ...". Dermed har du tatt brodden av det. Det er ikke sikkert at bussjåføren tenker at du er grisebanket - jeg hadde en hånd i gips i fjor og fikk mange vennlige blikk og garantert sitteplass på bussen mens det pågikk. Det kan med andre ord være helt normal høflig omtanke uten at de mentalt regner ut hvordan de skal grisebanke han de tror gjorde det. Endret 3. august 2007 av Blondie65
Mrs. K Skrevet 3. august 2007 #9 Skrevet 3. august 2007 Hva er verst egentlig? At folk tenker stygt om partneren din eller at de vet at du tar ansiktsbehandlinger?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå