Miracl3 Skrevet 2. august 2007 #1 Del Skrevet 2. august 2007 Jeg har etter 7 års ekteskap fått status singel. Har noen få gode venninner men de kan ikke fylle livet mitt 24 timer i døgnet. Hvordan takler dere andre ensome netter og lange kvelder? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 2. august 2007 #2 Del Skrevet 2. august 2007 Jeg har etter 7 års ekteskap fått status singel. Har noen få gode venninner men de kan ikke fylle livet mitt 24 timer i døgnet. Hvordan takler dere andre ensome netter og lange kvelder? Jeg har også nettopp blitt singel etter 7 år..og jeg takler det dårlig. Man har jo så god tid...Jeg har ihvertfall begynt å trene mer..og sitter på nett altfor mye. Finne nye hobbyer kanskje? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 2. august 2007 #3 Del Skrevet 2. august 2007 Singel etter 3,5 års forhold, og sliter med å få dagene til å gå ja. Det jeg i allefall prøver på er å være veldig sosial, nesten så jeg føler at jeg maser på vennene mine for å finne på noe med meg.... Det blir mye tid på nettet og tv-titting, sukk! Leser også endel bøker. Har planer om å begynne å trene etterhvert. Var ikke mye hjelp i meg nå, men jeg henger med for å plukke opp tips selv Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
W. Wallace Skrevet 3. august 2007 #4 Del Skrevet 3. august 2007 Hvem sier det trenger å være ensomme netter og lange kvelder? Singellivet er nøyaktig det dere gjør det til. Dyrk dine interesser. Man har en god sjanse til å komme i sin livs form og leve livet kun på egne premisser. Les alle bøkene du kunne tenke deg å lese. Lær deg å spille et instrument. Begynn å dans. Yoga. Matlaging. Vin. Reis. Gå på byen midt i ukene og gå på jobb kl 7 dagen etterpå. Treff masse nye mennesker. Bli GOD på å treffe nye mennesker. Det er så masse muligheter, for min del har jeg begynt i en ende, men har allikevel så mange tråder at jeg ikke klarer å holde følge helt selv. Det er en million ting jeg vil gjøre. Dyrk følelsen av nyskjerrighet. Ta noen avgjørelser og bli litt mer selvstendig. Gå tur alene og reflektèr. Test ut litt forskjellig, men ikke prøv noe EN gang. Prøv det ti ganger, hvis du ikke liker det, prøv det ti ganger til. Hvis enda ikke liker det, vent 2-3 mnd og prøv ti ganger til. Litt "after work rambling" fra min side, men det er lite å si på lidenskapen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Champagnepiken Skrevet 3. august 2007 #5 Del Skrevet 3. august 2007 Noe av det viktigste for meg da jeg ble singel for to år siden, var å lære å trives i mitt eget selskap. Jeg kan jo ikke regne med at vennene mine har tid til meg bestandig, så jeg kan like godt ha det hyggelig når jeg er alene. W. Wallace har mange gode poenger. Jeg trener, leser masse bøker, har en aktiv fritid (foreningsarbeid, faste pilates-timer, quiz, korps), ser på tv, ligger i badekaret, pusser opp leiligheten... Til å begynne med var det en omstilling, men nå er jeg vant til det og tenker ikke egentlig over at jeg er alene til daglig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
wondergirl Skrevet 3. august 2007 #6 Del Skrevet 3. august 2007 Jeg hadde også en skikkelig tøff periode i høst etter et brudd. Det var så lenge siden jeg hadde bodd alene, og jeg hatet å være hjemme for lenge i mitt eget selskap. Jeg var masse på kino - kanskje tre ganger i uken av og til for å slippe å være hjemme med meg selv. Men så - etter hvert - så begynte det å bli lettere. Plutselig gledet jeg meg til å tilbringe en kveld i sofaen for meg selv med en god bok, for eksempel, og jeg var ikke desperat hvis jeg ikke hadde planer for lørdagskvelden. Etter at jeg endelig hadde lært meg å trives i mitt eget selskap, møtte jeg kjæresten min, og nå bor jeg sammen med ham, så nå må jeg venne meg til å bo sammen med noen igjen. Det er mange fordeler med å bo alene også, du kan gjøre akkurat hva du vil når du vil uten å måtte ta hensyn til noen. Men det er viktig å skaffe seg noe å gjøre, sånn at man ikke bare blir sittende og gruble! Nå er det jo oppstart på masse kurs - f.eks på friundervisningen/Folkeuniversitetet, kanskje det er noen som ser spennende ut? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Altena Skrevet 3. august 2007 #7 Del Skrevet 3. august 2007 Hvem sier det trenger å være ensomme netter og lange kvelder? Singellivet er nøyaktig det dere gjør det til. Dyrk dine interesser. Man har en god sjanse til å komme i sin livs form og leve livet kun på egne premisser. Les alle bøkene du kunne tenke deg å lese. Lær deg å spille et instrument. Begynn å dans. Yoga. Matlaging. Vin. Reis. Gå på byen midt i ukene og gå på jobb kl 7 dagen etterpå. Treff masse nye mennesker. Bli GOD på å treffe nye mennesker. Det er så masse muligheter, for min del har jeg begynt i en ende, men har allikevel så mange tråder at jeg ikke klarer å holde følge helt selv. Det er en million ting jeg vil gjøre. Dyrk følelsen av nyskjerrighet. Ta noen avgjørelser og bli litt mer selvstendig. Gå tur alene og reflektèr. Test ut litt forskjellig, men ikke prøv noe EN gang. Prøv det ti ganger, hvis du ikke liker det, prøv det ti ganger til. Hvis enda ikke liker det, vent 2-3 mnd og prøv ti ganger til. Litt "after work rambling" fra min side, men det er lite å si på lidenskapen. Signerer denne jeg Har vært singel i mange år nå og mye av det som er nevnt ovenfor er min kur til å takle det. Jeg sitter og prater med folk på KG og andre steder på nettet, pleier mine egne interesser, går ut med venner, koser meg i hagen med en bok(bytt ut hagen med sofakroken på dager med dårlig vær), hører på fin musikk, går lange turer i skog og mark, mediterer, driver med yoga eller går på treningsstudio eller sitter hjemme med en god film, noe snop/chips og et glass vin/øl Har fungert utmerket for meg så langt i hvertfall Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Miracl3 Skrevet 3. august 2007 Forfatter #8 Del Skrevet 3. august 2007 Hei Mange gode råd her. For meg har den tilværelsen vart i bare 14 dager så det er veill ikke så mye å forvente enda. Jeg har vært sosal, drukket øl med venner, spist pizza med venner, gråt sammen med venner , og de er fantastiske venner. Hjemme sitter jeg veldig mye på nett snakker med kjente på msn. Drikker te og leser avisa, men de første dagene gjorde jeg ikke annet enn å se ut av vinduet. Men livet har topper og bunner, og jeg er så heldig at når jeg ser bunnen så venter det en ny topp ett sted i horisonten Det tror jeg alle vi nysingle skal tenke på. Og jeg har tenkt å teste ut latteryoga. En god latter forlenger livet og får oss til å se pene ut. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Pax Skrevet 3. august 2007 #9 Del Skrevet 3. august 2007 Hvordan takler dere andre ensome netter og lange kvelder? Det er en vanesak. Jeg har ikke vært singel så lenge, da. Det jeg savner mest er å sove sammen med noen (ja, sove) fordi det er så koselig. Jeg sover mye bedre da. Så, på den andre siden av senga mi, ligger det en stooooor kosebamse for å fylle opp plassen litt. Men å ligge i armkroken til bamsen om morgenen er liksom ikke helt det samme. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 9. august 2007 #10 Del Skrevet 9. august 2007 for et par måneder siden trodde jeg at jeg skulle dø av ensomhet og jeg prøvde iherdig å finne en ny kjæreste for å fylle tomrommet mitt.. for alle mine venninder hadde type.. jeg følte meg uuutrolig ensom! jeg hadde det så utrolig vondt og følte meg svak! svakere enn noensinne.. men nå- seriøst! jeg tror aldri jeg har hatt det bedre enn jeg har det akkuratt nå! jeg har mange friere på døren, og jeg tester de ut for å se hvem jeg finner tonen med.. hvem jeg vil lære mer å kjenne osv. men jeg stresser ikke.. tar ting som det kommer.. for jeg liker singel tilværelsen. har aldri vært singel før. har alltid vært i lange forhold, og hoppa fra den ene til den andre fordi jeg har vært redd for å være allene.. men nå skuer jeg på alle.. brått uuuutrolig kresen, og finner unnskyldninger og feil med andre for å slippe å bli bedre kjent.. jeg har fått meg nye venner via jobben, pluss en singel jente som jeg fester mye med! livet er topp! jeg er egentlig ikke inntressert i et forhold nå, føler ikke for å slå meg helt til ro ennå.. jeg har endelig funnet meg selv, og jeg vil ikke ha et mannfolk flyttende inn her eller innvadere livet mitt på en goooood stund.. kanskje derfor jeg nettopp er så tiltrekkende også, relaxed og viser sånn halvinnteresse for gutta.. det som er fordelen ved å være singel, gjøre som man selv vil. stikke ut når man vil, spise det man vil. gi f i rutiner som å middagen ferdig til kl 4 osv. legge seg når man vil, drikke midt i ukedagen, drikke hvor mye man vil. drite seg loddrett ut. ingen å svare til/for! ja rett og slett pleie seg selv og finne seg selv- det har jeg virkelig gjort!! vokst masse på det og det er så deilig å endelig stå på egne ben! jeg har blitt et stødig fjell av å være singel! :D og det å finne på mye sprell som man kan le av i ettertid å være singel er noe alle bør gå igjennom.. nå vil jeg aldri være redd for å være singel igjen! det er jo absolutt ingenting å være redd for.. jeg vet jeg vil finne drømmeprinsen tilslutt.. men først vil jeg ha det gøy og kun tenke på mæ skjæl! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 9. august 2007 #11 Del Skrevet 9. august 2007 dessuten syntes jeg før d værste var å gå å legge seg allene.. men d blir en vanesak. nå liker jeg best å sove allene.. og når jeg sover over hos andre/sover hos meg vil jeg egentlig ha senga for meg selv :D flørter og koser meg mye på msn og diverse sjekkesider på nettet. morro vett! :D man får stor omgangskrets og blir kjent med mange nye- mest gutter, som singel! :D elsker det! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå