Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

samboeren min gjorde det slutt for 3 uker siden. det virekt som han vinglet litt, å nå sier han det er helt over vil ikke prøve mer.

har foreslått samlivsterapi for våre barns skyld, han nektet det.

han bruser seg sikkelig opp når vi snakker om sånne følelses ting å rett etter på er han så snill å god mot meg å han har det glimtet i øye når han ser på meg..

er det normalt det?

vil gjerne prøve å fortsette men han nekter...

jeg mistenker også at en annen jente har kommet inn i bildet å han nekter på at han følerer noe for henne.

nekter guttene på det uansett etter et brudd?

eller ville det normalt sett, at de er ærlig`?

kan noen hjelpe meg??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg vil tro at de fleste menn nekter for det ja.. Er 2 måneder siden jeg og min mann gjorde det slutt og han har enda ikke innrømmet noe..Men, jeg vet. Ellers, angående det glimtet i øyet og at han er god med deg...jeg tror det stort sett er dårlig samvittighet og at han fortsatt er glad i deg, men ikke vil være sammen med deg lenger.

Skrevet

det er vel det jeg å tror,,, men det e rjo så trist å tenke på..

han vil hele tiden gjøre meg sånn "tullesjalu" allså sier et eller annet: å sånn sjorte må jeg også få slik at jeg får meg noe når jeg er på byen.

helt håpløst..

er det noen som har opplevd det jeg snakker om i det første innlegge?

går det an å finne hverandre igjen?

Gjest Barbara
Skrevet

Min erfaring er at de nekter til THE BITTER END!

Og spesielt i denne situasjonen. Han vil nok ikke at bruddet skal være forårsaket av at han fant en annen. Hun skulle nok kommet inn litt mer diskret senere...

At han ikke vil prøve terapi og at han bruser seg opp når dere snakker om dette, kan etter min erfaring tyde på at han har andre grunner for å ikke ville prøve engang, enn bare manglende følelser eller problemer i forholdet.

Vond situasjon du er i. Hvis det ER en annen er det faktisk like greit å få vite det med en gang, da kan man iallefall venne seg til tanken og gå videre... Får du høre det senere, vil det være mer bittert at han ikke engang kunne være ærlig.

Jeg ville satt meg ned en sen kveld og snakket skikkelig med han. Be han om at han iallefall kan vise litt respekt og være ærlig med deg.

Skrevet

Hva skal jeg si er gjøre da'?

vil han skal inrømme det at det er en annen person han har utviklet følelser for..

han sier han er helt ferdig å det er forsent men terapi.. jeg prøvde å si at det skulle han ha sagt før...

ei vennine har indirekte sagt til den andre jvinnen at hun burde holde seg unna siden vi enda bor sammen å har det tøft....trur du han gjør det?

han sier nok helt sikkert til henne at han er helt ferdig med alt..

det irriterer meg grønt at de har snakket sammen om VÅRT forhold..

Gjest Annen gjest
Skrevet
Jeg ville satt meg ned en sen kveld og snakket skikkelig med han. Be han om at han iallefall kan vise litt respekt og være ærlig med deg.

Dette har jeg prøvd, jeg appellerte til alle hans anstendige sider men det endte med at han ikke ville svare på noen ting og bare sa at jeg ser ikke poenget med å snakke om dette.

Jeg svarte at det sier mye om deg når du ikke kan snakke om dette etter 7 års samliv for at den andre parten skal kunne gå videre.

Noen menn er bare så æsj!

Skrevet
Dette har jeg prøvd, jeg appellerte til alle hans anstendige sider men det endte med at han ikke ville svare på noen ting og bare sa at jeg ser ikke poenget med å snakke om dette.

Jeg svarte at det sier mye om deg når du ikke kan snakke om dette etter 7 års samliv for at den andre parten skal kunne gå videre.

Noen menn er bare så æsj!

Hva sa han da?

syns dette er veldig frekt å ikke vise noe respekt for den andre..

var det en annen inne i bilde da eller?

Skrevet
Hva sa han da?

syns dette er veldig frekt å ikke vise noe respekt for den andre..

var det en annen inne i bilde da eller?

Han sa ingenting, ble riktignok litt blank i øynene men sa ingenting. Jeg gikk like etterpå. Det var flere inne i bildet her.

Jeg forstår heller ikke at man ikke kan prate litt om tingene for å hjelpe den andre parten, spesielt når det er barn inne i bildet. Vi samarbeider bra, men det er fordi jeg på en måte "driter" litt i han nå og behandler han som en hvilken som helst annen venn.

Mange syns det er helt utrolig at jeg klarer å gjøre det, men jeg kan jo ikke la dette gå utover sønnen min.

Skrevet
Han sa ingenting, ble riktignok litt blank i øynene men sa ingenting. Jeg gikk like etterpå. Det var flere inne i bildet her.

Jeg forstår heller ikke at man ikke kan prate litt om tingene for å hjelpe den andre parten, spesielt når det er barn inne i bildet. Vi samarbeider bra, men det er fordi jeg på en måte "driter" litt i han nå og behandler han som en hvilken som helst annen venn.

Mange syns det er helt utrolig at jeg klarer å gjøre det, men jeg kan jo ikke la dette gå utover sønnen min.

er dette lenge siden? håper du at dere finner sammen i gjen?

eller har han fått seg ei ny dame?

Skrevet
er dette lenge siden? håper du at dere finner sammen i gjen?

eller har han fått seg ei ny dame?

Det er litt over 2 måneder siden. Jeg håper ikke at vi finner sammen igjen (hvem vil vel ha en sånn fyr?) og om han har fått seg dame vet jeg ikke, han ville bare ha løyet om jeg spurte. Jeg har heller sagt noe om at vi må tenke oss om ang. nye partnere i forhold til barnet vårt. Og det håper jeg han gjør.

Skrevet

uff ja... jeg sitter midt opp i dette nå å det er tungt,konstant klomp i halsen, få rikke gjort noe eneste jeg tenker på at hva skall jeg gjøre det for å fixe forholdet,,, jeg er nesten sikker på at det forholdet til den andre ikke r blitt fysisk enda men det kommer nok etter jeg har flyttet ut..

det er bare å innse det: det e over!

JEG HÅEPER SÅ AT DET IKKE BIR FYSISK KONTALR MELLOM DE!

kan ikke noe for det for jeg håper han innser hav jan har gitt slipp på.... kommer aldri å ta han tilbake vis han gjør det...

Skrevet
uff ja... jeg sitter midt opp i dette nå å det er tungt,konstant klomp i halsen, få rikke gjort noe eneste jeg tenker på at hva skall jeg gjøre det for å fixe forholdet,,, jeg er nesten sikker på at det forholdet til den andre ikke r blitt fysisk enda men det kommer nok etter jeg har flyttet ut..

det er bare å innse det: det e over!

JEG HÅEPER SÅ AT DET IKKE BIR FYSISK KONTALR MELLOM DE!

kan ikke noe for det for jeg håper han innser hav jan har gitt slipp på.... kommer aldri å ta han tilbake vis han gjør det...

Ja, det er tøft når det står på. Men, om han har truffet en annen dame og han ikke er villig til å jobbe med forholdet...er det en slik mann du vil ha resten av livet da? Ikke tenk på om det blir fysisk kontakt, du blir bare dårlig av det. Setter du grensen ved fysisk kontakt? Kan du godta det han har holdt på med til nå?

Du kan jo prøve å ta en prat med han om han er sikker på at han ikke vil mer og få en ordentlig avklaring på tingene..

Lykke til.

Skrevet

jeg hadde faktisk godtatt det, vis han hadde sotte strek nå, å begynte å jobbe fot å forebygge nye problemer i samlivsterapi.

så kunne jeg faktisk ha valgt å glemt det som har skjedd...

men for å være helt ærlig eller godtornde så trur jeg det er spenning han er ute etter å syns det blir godt å komme unna unger og husarbeid å bare tenke på seg selv så....tja litt umoden kansje...

men jeg virker som den eneste som syns man skal gjøre alt før man velger å gjøre det slutt..

det blir ikke beder av at han lovte at vi skulle i samlivsterapi vis det ikke gikk, dette sa han rett etter jeg ble gravid med første barnet. så det var en stor grunn til at vi beholdte barnet. for jeg trodde virkelig at han mente det..

så jeg er svært bitter ja

Skrevet
jeg hadde faktisk godtatt det, vis han hadde sotte strek nå, å begynte å jobbe fot å forebygge nye problemer i samlivsterapi.

så kunne jeg faktisk ha valgt å glemt det som har skjedd...

men for å være helt ærlig eller godtornde så trur jeg det er spenning han er ute etter å syns det blir godt å komme unna unger og husarbeid å bare tenke på seg selv så....tja litt umoden kansje...

men jeg virker som den eneste som syns man skal gjøre alt før man velger å gjøre det slutt..

det blir ikke beder av at han lovte at vi skulle i samlivsterapi vis det ikke gikk, dette sa han rett etter jeg ble gravid med første barnet. så det var en stor grunn til at vi beholdte barnet. for jeg trodde virkelig at han mente det..

så jeg er svært bitter ja

Jeg mener ikke at man ikke skal prøve alt før man gjør det slutt. Men, om mannen ikke vil...eller som i vårt tilfelle ikke åpnet munnen i samlivsterapien..Da gidder ikke jeg mer, jeg er mer verdt enn å kaste bort tiden min på en som holder på slik.

Skrevet

åja, så han ble med på det men ville ikke prøve for det... det er jo veldig spesielt da..

jeg tenkte ikke på deg da jeg sa at det virket som bare jeg syntes det, men alle andre rundt oss som gjør det slutt...

Skrevet
åja, så han ble med på det men ville ikke prøve for det... det er jo veldig spesielt da..

jeg tenkte ikke på deg da jeg sa at det virket som bare jeg syntes det, men alle andre rundt oss som gjør det slutt...

Det er nok mange der ut som gir opp for lett, men samtidig så vet man kanskje ikke hele historien? Og jeg syns det er viktig at man tenker litt på seg selv også...at man skal ha det bra og ikke holde sammen for enhver pris. For meg gikk det utover min selvrespekt og jeg følte meg tråkket på. Slik kunne jeg ikke leve lenger.

Jeg håper det ordner seg for dere!

Gjest Gjest_blabla_*
Skrevet

Som mann kan jeg fortelle om min versjon av en lik situasjon.

Jeg kom etter en tid til et punkt hvor jeg ble klar over at jeg ikke ønsket prøve fordi det var for sent og fordi jeg visste at jeg egentlig ikke elsket samboer lenger. Jeg ville imidlertid aldri vært så klar på det og gjerne prøvd lenger hvis jeg ikke hadde møtt en annen jente.

Dessverre så ble den andre en "trigger" som gjorde at jeg ble mer bastant og ville at det skulle være over raskere enn jeg ellers ville. Dette har jeg ikke fortalt om og kommer ikke til å gjøre det heller for jeg angrer jo veldig på den mangelen på respekt som jeg har vist eks-samboer ved å møte en annen. Det skjedde ikke noe fysisk før det ble slutt, men det er egentlig ikke det viktigste etter min mening.

Jeg vet at hun kankjse har krav på å få vite alt og at jeg skylder henne det, men det klarer jeg ikke gjøre mot henne for jeg vet at det vil såre henne enda mer enn at jeg sier at følelsene for henne er slutt.:(

Skrevet

Det er akkurat det jeg tenker å. men visste du at hun ville være sammen med dag da eller håpet du det?

Skrevet

men vis du hadde hatt noen plass å flytte til, ville du ikke ha gjort dette på dagen da?

Gjest Gjest_blabla_*
Skrevet
Det er akkurat det jeg tenker å. men visste du at hun ville være sammen med dag da eller håpet du det?

Jeg visste det vel egentlig. Vi hadde vært på noen lunsjer og man føler jo hvilken vei det går..

Har veldig dårlig samvittighet for dette, prøver si til meg selv at man ikke kan styre følelser, men..det kan man jo til en viss grad. Det verste er vel egenltig at eksen er knust og jeg føler jeg har kommet så veldig mye lenger.

At man har et sted å gå til, annen leiliget eller annen kvinne gjør at ting nok går mye fortere enn ellers. Dette fordi man sammenligner følelsene for eksen med de nye følelsene for en annen. Da kommer eksen dårlig ut og det er lettere at ting går fort med bruddet.

Dette er håpløst og gjør meg veldig trist for jeg er jo fortsatt glad i eksen. Bare ikke nok. Vet med meg selv at jeg vil nekte for alltid at jeg har møtt en ny så fort. Dessverre.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...