Gjest Gjest_gjest_* Skrevet 2. august 2007 #1 Skrevet 2. august 2007 Har bestilt noen varer fra lookfantastic.com og betalte alt jeg trodde jeg måtte. Så det var trekt ca 1700 NOK fra nettbanken. Men i dag fikk jeg et brev fra Posten "melding om ufortollet sending" Så står det noen om at jeg må sende de en fullmakt om å fortolle pakka. Skjønner ikke helt det her jeg. Har ikke oppøevd dette før når jeg har betilt fra utlandet.. I tillegg står det at pakken har en verdi på ca 1180 NOK. Jeg har jo betalt ca 1700 ?? Produktene jeg har kjøpt koster ca 1600 NOK.. Skjønner ingenting jeg.. Noen som kan forklare litt?
Gjest Gjest Skrevet 2. august 2007 #2 Skrevet 2. august 2007 Man må betale toll på alt man bestiller fra utlandet med verdi over 200NOK. Verdien du fikk oppgitt er det som står på pakka altså det du må betale mva og toll på. 25% mva og ca 90kr i tollgebyr. Du kan lett sjekke det på sidene til tollvesenet. Dette var tatt ut av mitt eget hode så det er sånn omtrentlig.
Gjest Kermit Skrevet 3. august 2007 #3 Skrevet 3. august 2007 I tillegg står det at pakken har en verdi på ca 1180 NOK. Jeg har jo betalt ca 1700 ?? Det kan være at tollen/posten har satt en antatt verdi på pakka fordi de mistenker at avsender har skrevet lavere verdi enn de skal på tollseddelen(pleide ikke LF å gjøre nettopp det). Jeg fikk nettopp en klokke jeg hadde betalt 25 USD for. Den summen likte ikke Posten, så de satte en antatt verdi på 45dollar, og sendte meg momskrav utfra den summen.
fager Skrevet 3. august 2007 #5 Skrevet 3. august 2007 Det kan være at tollen/posten har satt en antatt verdi på pakka fordi de mistenker at avsender har skrevet lavere verdi enn de skal på tollseddelen(pleide ikke LF å gjøre nettopp det). Jeg fikk nettopp en klokke jeg hadde betalt 25 USD for. Den summen likte ikke Posten, så de satte en antatt verdi på 45dollar, og sendte meg momskrav utfra den summen. oi, hva gjorde så du? du må vel ikke betale ut ifra den verdien de antar det er på leveransen?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå