Gjest Gjest Skrevet 2. august 2007 #1 Skrevet 2. august 2007 Jeg har nettopp blitt "invitert" på en gjenforeningsfest for gamleklassa mi. Jeg ble kontaktet av ei jente som ikke har noe med arrangeringen av festen å gjøre, men som fortalte hvor festen skulle være og hvilken dato - "i tillfelle de andre ikke hadde fått tak i meg". Jeg har jo ikke hørt om dette fra arrangørene, og jeg er IKKE vanskelig å få tak i. Telefonnummer og adresse står på mitt gamle navn, som jeg er den eneste i landet som heter. De kan altså ikke unngå å finne det. Hva tror dere om dette? Hadde hun som inviterte meg fått delegert å invitere meg, hadde hun vel ikke formulert seg på den måten? Er det sånn at jeg egentlig ikke er blitt invitert, men at en av de andre forstod at jeg kanskje ikke var blitt det, og sa ifra til meg likevel? Jeg er vel litt paranoid nå, men dette er ikke den første gjenforeningsfesten jeg er blitt utelatt på; det var en senest for et halvår siden (selv om det ikke var samme "skoletrinn")... Jeg ble igrunnen utelatt på mye da jeg gikk på skolen også. Jeg har lyst til å treffe igjen en del fra klassen, men ikke hvis det er sånn at jeg kommer ubedt og tvinger meg på hvis jeg ikke er ønsket der.
Gjest baby-E Skrevet 2. august 2007 #2 Skrevet 2. august 2007 Kan jo hende de rett og slett har glemt å sende deg en invitiasjon. Detter er jo en gjenforeningsfest, og da regner jeg med at det er noen år siden du gikk på denne skolen, og da er jo forhåpentligvis gamle feider også glemt jeg hadde spurt den om ga meg beskjeden muntlig, om hvem som har ansvaret, slik at jeg kunne har gitt beskjed at jeg kom.
mariposa Skrevet 2. august 2007 #3 Skrevet 2. august 2007 Ta kontakt med de som arrangerer festen,og spør om dette medfører riktighet. Spør samtidig om det har vært sendt ut invitasjoner i posten. Det pleier ved slike anledninger å bli sendt ut skriftelige invvitasjoner med en su(svar utbedes) om du har anledning til å delta eller ikke. Grunnen til det er beregning av /drikke etc. Som oftest følger det med en giro også til innbetaling av egenandel. Noe ganger skjer invitasjon pr.tlf. og betaling skjer på selve festen.
Gjest Mayamor Skrevet 2. august 2007 #4 Skrevet 2. august 2007 Jeg ville gått dersom det var noen jeg ønsket å treffe igjen - var der ingen - ville jeg ikke giddet.
Gjest Revenka Skrevet 2. august 2007 #5 Skrevet 2. august 2007 For trinnet jeg gikk på videregående skal ha reunion i september, og der blir ingen invitert, ordet sprer seg (man sender en sms til alle man har kontakt med fra vgs med en mailadresse for å melde seg som interessert).
Gjest Gjest Skrevet 2. august 2007 #6 Skrevet 2. august 2007 For trinnet jeg gikk på videregående skal ha reunion i september, og der blir ingen invitert, ordet sprer seg (man sender en sms til alle man har kontakt med fra vgs med en mailadresse for å melde seg som interessert). Veldig kjekt for de som var utenfor på skolen, så kan de føle seg like utenfor nå når de ikke får noen mail. Men veldig kjekt for de som var med i gjengen, nå slipper de å invitere de teite...
Gjest Chrizzy Skrevet 2. august 2007 #7 Skrevet 2. august 2007 For alt man vet har hun nevnt til noen at hun kan kontakte deg, ikke tenk på det, det er nesten aldri slik som man tror på det verste.
Gjest Gjest_trådstarter_* Skrevet 4. august 2007 #8 Skrevet 4. august 2007 Takk for svar, folkens! Jeg vet nå at invitasjonene er sendt ut skriftlig til alle unntatt tre personer. Dette er vi tre som var opplagt minst populære på barneskolen, og som ikke fikk være med på ting den gangen heller. Alle tre er alene i Norge om sitt navn og kan enkelt finnes på telefonkatalogen.no eller opplysningen, så det holder ikke å si at de ikke fant oss. (Som er deres unnskyldning.) Jeg kommer nok ikke til å dra. Føler meg ikke akkurat velkommen (jeg er jo strengt talt ikke bedt heller), og har vel ikke akkurat følelsen av at folk er blitt spesielt mye voksnere siden sist...
Gjest Chrizzy Skrevet 5. august 2007 #9 Skrevet 5. august 2007 Takk for svar, folkens! Jeg vet nå at invitasjonene er sendt ut skriftlig til alle unntatt tre personer. Dette er vi tre som var opplagt minst populære på barneskolen, og som ikke fikk være med på ting den gangen heller. Alle tre er alene i Norge om sitt navn og kan enkelt finnes på telefonkatalogen.no eller opplysningen, så det holder ikke å si at de ikke fant oss. (Som er deres unnskyldning.) Jeg kommer nok ikke til å dra. Føler meg ikke akkurat velkommen (jeg er jo strengt talt ikke bedt heller), og har vel ikke akkurat følelsen av at folk er blitt spesielt mye voksnere siden sist... Fy svarten! Det der synes jeg høres helt for jævlig ut!!! De sier jo at det er mange voksne som blir mobbet også. Åh, jeg får sånn lyst å møte opp på dine vegner der å ta alle i øra!!!!!!!!
Gjest Gjest Skrevet 5. august 2007 #10 Skrevet 5. august 2007 Kanske de utelater deg og de andre fordi de er fullt klar over hvordan de har behandlet dere, og ikke vil bli "konfrontert" med det. At de dytter den dårlige samvittigheten under teppet, og later som det aldri har skjedd.. Bare en teori.. Synes uansett det er helt forkastelig, bare vær glad du slipper en kveld med sånne mennesker, de er ikke verdt din tid..
Irie Skrevet 5. august 2007 #11 Skrevet 5. august 2007 Jeg vet nå at invitasjonene er sendt ut skriftlig til alle unntatt tre personer. Dette er vi tre som var opplagt minst populære på barneskolen, og som ikke fikk være med på ting den gangen heller. Alle tre er alene i Norge om sitt navn og kan enkelt finnes på telefonkatalogen.no eller opplysningen, så det holder ikke å si at de ikke fant oss. (Som er deres unnskyldning.) Denne situasjonen var jeg også i for noen år siden. Jeg fikk ikke vite om samlingen før etter det hele var over, og slik som jeg har forstått det "fant de meg ikke". Jeg er også alene om mitt navn, men jeg hadde jo flyttet til en annen by (!), så da ble det visst plutselig vanskelig å finne meg. Jeg var heller ikke særlig populær blant medelevene mine på barne- og ungdomsskolen, og slik skal det visst fortsette Godt man finnner seg nye venner etterhvert som man vokser opp.
Gjest Gjest Skrevet 5. august 2007 #12 Skrevet 5. august 2007 Takk for svar, folkens! Jeg vet nå at invitasjonene er sendt ut skriftlig til alle unntatt tre personer. Dette er vi tre som var opplagt minst populære på barneskolen, og som ikke fikk være med på ting den gangen heller. Alle tre er alene i Norge om sitt navn og kan enkelt finnes på telefonkatalogen.no eller opplysningen, så det holder ikke å si at de ikke fant oss. (Som er deres unnskyldning.) Jeg kommer nok ikke til å dra. Føler meg ikke akkurat velkommen (jeg er jo strengt talt ikke bedt heller), og har vel ikke akkurat følelsen av at folk er blitt spesielt mye voksnere siden sist... Jeg kjenner meg så godt igjen. Jeg har opplevd nettopp det samme. Der var klassestyreren invitert. Jeg traff henne noen dager etter festen. Da fikk jeg vite om festen. Hun synes det var trist at jeg hadde måtte meldt avbud. For det var det mine tidligere elever hadde sagt om meg. Men da svarte jeg at jeg ikke hadde meldt avbud, men at jeg ikke var invitert. Fikk først vite om festen av deg "frøken", svarte jeg. Hun ble temmelig paff. Det er vondt når en opplever sånt.
Rosalie Skrevet 5. august 2007 #13 Skrevet 5. august 2007 Vi skal ha gjenforening nå i høst, og jeg vet at enkelte ikke har fått invitasjon, da den er sendt til feil adresser etc. Men hvor vanskelig kan det være for komiteen å ta en telefon til foreldrene til den som man ikke finner fram til? Liten skole, lite lokalsamfunn, man vet garantert hvem foreldrene er. Selv satt jeg i et par timer med en i komiteen og gjennomgikk adressene hun hadde ansvaret for, og hun hadde mye feil! Jeg har ikke veldig mye kontakt med de jeg gikk på gymnaset med, men jeg har en forholdsvis oppdatert telefonbok med mobilnummer og e-postadresser.
Gjest Gjest Skrevet 5. august 2007 #14 Skrevet 5. august 2007 Jeg er også bedt på gjenforeningsfest i august. Fikk invitasjon for ca to måneder siden om det ikke var kortere tid siden. Det syns jeg er altfor kort tid å melde fra om. Dessuten er jeg lite interessert i å treffe igjen gamle skolevenner, har ingen kontakt med de nå heller, og vil ikke bruke en hel kveld sammen med de. I hele barneskolen ble jeg frosset ut og mobbet, men dette er for ungdomsskolen og da ble klassene splittet og de årene var gode. Likevel så kommer alle jeg gikk i klasse med på barneskolen dit fordi hele ungdomsskolen på det trinnet har reunion. Og jeg vil ikke bli minnet på og omgås folk som ødela hele barneskoletida mi. Har ingenting å snakke med de om.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå