77rose Skrevet 2. august 2007 #1 Skrevet 2. august 2007 Hvorfor klarer vi aldri å holde det ryddig på kjøkkenet. Vi rydder daglig så og si. Men bomba blir det like hærlig når kvelden har senket seg. Vet jo hvorfor det alltid blir rot på kjøkkenbenken. Det er sabla langt for et glass å finne veien på egen hånd inn i oppvaskmaskina. og nå den er full så tar det en god stund før den er ferdig og tømt. Er det bare hos oss det er slik? Føler at alle har det så pent og ryddig på kjøkkenet.
Gjest vimse Skrevet 2. august 2007 #2 Skrevet 2. august 2007 Det er vel egentlig bare å ta seg selv i nakken og sette inn i oppvaskmaskinen med en gang-det tar vel ca fem sekunder... Å ta ut av oppvaskmaskinen tar ikke fem minutter en gang, kanskje i en reklamepause eller på vei fra do og inn i stua eller noe?
Gjest Elastica Skrevet 2. august 2007 #3 Skrevet 2. august 2007 Løsningen for meg er faste rutiner og rydding underveis. Jeg tømmer alltid maskinen før jeg legger meg, så den er klar til å ta imot frokosten. Rydder underveis, og alltid rett etter middag.
Gjest Vampyra Skrevet 3. august 2007 #4 Skrevet 3. august 2007 jeg har blitt flinkere til å rydde på kjøkkenet men klær er mitt største problem... Men det bunner i et eviglangt problem før garderoben ble helt ferdig, og så min egen latskap til å rydde plass i det... Så vi har alltid klær på spistestuebordet, soveromsgulvet og oppå vaskemaskinen.
Gjest Pax Skrevet 3. august 2007 #5 Skrevet 3. august 2007 Jeg har det og slik, men jeg er veldig flink til å overse rot. Etterhvert "ser" jeg det ikke.
Wildy Skrevet 3. august 2007 #6 Skrevet 3. august 2007 Ha oppvaskmaskinen tom og klar til å mates om morgenen. Frokostkoppene rett inn, det samme med middagskopper. Og få de inn med en gang!Da er det ikke mye som skal til for at kjøkkenet ser rimelig greit ut det meste av tiden.
happyhappy Skrevet 4. august 2007 #7 Skrevet 4. august 2007 jeg prøver å rydde jevnt hele tiden. Når jeg har spist, så setter jeg det rett inn i oppvaskmaskinen etter meg. Mens samboer derimot...grr...Han skjønner ikke hvorfor man skal irritere seg over det engang.. men er jo ikke rart?? ender opp med at jeg må ta det..ææsssjjj....
Gjest Gjest_77rose_* Skrevet 5. august 2007 #8 Skrevet 5. august 2007 Godt det er flere av oss. Siden jeg la inn tråden, har jeg prøvd å rydde ut av oppvaskmaskina så og si med engang den er ferdig. Og det hjelper. For det er her problemet mitt har ligget. Jeg har liksom ikke giddet, for det er 100 andre ting som må gjøres når man er småbarnsmor og som blir prioritert før dette, men nå har jeg bestmt meg for å holde meg selv i nakken og rydde ut med en gang den er ferdig og tørr. Har ikke ork til å ha et plettfritt hjem. For etter ungene er lagt er jeg trøtt og sliten. bruker mye tid i lag med dem, siden kveldene blir korte pga at jeg jobber 100%.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå