Gå til innhold

Diamanter...

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg arvet en ring verdt 40.000, og jeg tør aldri å bruke den. Skjønner ikke at dere vil ha en forlovelses-/giftering som koster så mye. Tør dere å bruke den i utlandet?

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Jeg arvet en ring verdt 40.000, og jeg tør aldri å bruke den. Skjønner ikke at dere vil ha en forlovelses-/giftering som koster så mye. Tør dere å bruke den i utlandet?

Min ring er verdt 45.000 og jeg bruker den hver eneste dag, Norge, utlandet osv. Er jo mye mer vanlig med diamant forlovelsesringer in utlandet uansett.

Gjest Gjest_glad_*
Skrevet

Vi har akkurat bestilt gifteringen min, den ligner på denne. Men min har bare 16 diamanter eller diamanter rundt halve ringen.

Stenene er R/VS og tilsammen er de 0.5 karat.

Slett ingen dyr ring, men den er helt nydelig og passer perfekt sammen med forlovelsesringen min.

Skrevet

utlandet?

Så lenge du ikke befinner deg i den fattige delen av Sør-afrika, skjønner jeg ikke hva du sikter til?

Skrevet
utlandet?

Så lenge du ikke befinner deg i den fattige delen av Sør-afrika, skjønner jeg ikke hva du sikter til?

Ja.. Eller sør-amerika, Thailand, sør i USA i storbyene osv.

Skrevet
sør i USA i storbyene osv.

:fnise: er vel nettopp fra USA at skikken med store diamantringer som forlovelsesringer har kommet.

Er jo mer oppstyr rundt diamantringer i Norge enn det er i "utlandet", jeg bruker min alltid uansett dersom jeg ikke vandrer i et slum-strøk.

Gjest nextlife
Skrevet

Har bedt om å slippe diamanter etter å ha sett dokumentarer og lest artikler om arbeidsforholdene i diamantgruvene. Rett og slett en blodig industri, huff og huff, ikke akkurat Max Havelaar. :nei:

Skrevet
Har bedt om å slippe diamanter etter å ha sett dokumentarer og lest artikler om arbeidsforholdene i diamantgruvene. Rett og slett en blodig industri, huff og huff, ikke akkurat Max Havelaar. :nei:

Les her du, to gode innlegg om "bloddiamanter" og nødevendigheten av produksjon i fattige land som har diamanter.

Skrevet

min ring er hvitt gull, med en diamant (0.06 tror jeg det var) den er kjempefin, stenen sitter "inni" om dere skjønner, aner ikke hva det kalles. tror den kosta drøye 3000 kr. holder i massevis for meg :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...