Gå til innhold

Diamanter...

Fremhevede innlegg

Gjest nimbus
Skrevet
Jeg har en nyyyyyydelig ring på 0,8 karat fra Tiffanys, av denne typen.

Den er et fantastisk smykke som jeg elsker over alt på jord! :rødme:

Ooooh, misunnelig! Den var kjempefin!

Jeg har ikke diamant i min giftering, vi var enige om enkle platinaringer uten stein (men alle maser om at jeg kan få satt i en stein... frekke folk,den er akkurat som jeg ønsket!).

Derimot hadde jeg elsket å få en forlovelsering med diamant! Men jeg var 99.9% sikker på at jeg ikke kom til å få det, særlig siden han vet at jeg ikke liker diamanter under 0,5 karat, så jeg ble ikke skuffet. Kanskje får jeg en diamantring en gang, det finnes jo masse bryllupsdager fremover... :rødme:

Og det er ikke det samme å kjøpe en selv!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

I friergave fikk jeg en glatt, bred gullring, akkurat som jeg ønsket meg. I tillegg fikk jeg en diamantring etter hans mor. Takst fra gullsmeden var på 45 000 kr, noe som medførte at ringen ligger pent plassert i bankboksen og der får den bli!Fikk litt hakeslepp både jeg og sambis når vi hørte verdien. Aldri i verden om jeg går med en ring til den verdien til vanlig. Det er en pen ring, for all del. Men smykker til den verdien er ifølge meg ikke smykker til hverdags.

Det var en ære at han vil at jeg skal ha ringen, og akkurat den biten hadde vært like verdifull for meg om det hadde vært en sølvring.

Men den dagen jeg faktisk går til alters, da skal ringen brukes!

Skrevet

Jeg forventet aldri å få en så flott ring, men har den store fordelen at jeg har en kjæreste (en uke til jeg kan si mann..) som liker å kjøpe smykker til meg, og som selv liker diamanter.

Sinnsykt heldig, det er jo en ring til langt over 50 000kr....Tiffany priser her?

Skrevet (endret)

Min elskede fridde med en nydelig diamantring. Jeg satte utrolig pris på en slik nydelig ring, det er noe ekstra ved den siden han har valgt den og det er koselig at han hadde lyst til å gi meg en slik.

Endret av Ebano
Skrevet

Til dere med kostbare ringer, tør dere å gå med dem ofte evt hverdags eller blir det bare en gang i blant?

Har selv ingen slik ring, emn vet ikke om jeg vil heller...

Skrevet

Jeg har en 0,20 karat princesse cut på hvitt gull.

Vet ikke prisen, men det er verdens fineste ring, og jeg er utrolig stolt av den selv om det er mange som har større. Syns forøvrig den er ganske stor selv :sjarmor:

Bruker den hver gang jeg punter meg, om jeg så skal på byen eller ut og spise :D

Fikk den i morgengave.

Gjest Gjest_princess_*
Skrevet

Ringen min kan dere se her :rødme:

Verdens beste ring og investering! Mannen visste akkurat hva prinsessa hans ville ha :)

Gjest Gjest_Pia_*
Skrevet

Jeg forventet aldri å få en så flott ring, men har den store fordelen at jeg har en kjæreste (en uke til jeg kan si mann..) som liker å kjøpe smykker til meg, og som selv liker diamanter.

Jeg har den samme :) Den er helt fantastisk, synes alle andre diamantringer blekner i forhold!

Mannen min foreslo at vi skulle forlove oss da vi var på tur i New York ifjor, og så gikk vi inn på Tiffanys's og kjøpte den. Et utrolig hyggelig minne! :)

Skrevet

Eh, 0.20 ct kanskje....!!!! hehe

Men tar gjerne en på 20 ct om det er å oppdrive ;)

Skrevet

Har en nydelig 0,52 karat, princess cut ring som vissnok er av veldig god kvalitet ifølge gullsmeden jeg fikk den taksert hos:) Er kjempestolt av den og bruker den hver dag!!

Skrevet
Til dere med kostbare ringer, tør dere å gå med dem ofte evt hverdags eller blir det bare en gang i blant?

Har selv ingen slik ring, emn vet ikke om jeg vil heller...

Jeg har på meg min ring hele tiden! Tar den kun av hvis jeg skal noe helt spesielt, f.eks holde på med maling, lim eller andre ting som kan ødelegge ringen.

Jeg synes hele poenget med å få en forlovelsesring er å kunne bruke den. Selv om den koster mye. Det ville vært trist å hatt den stuet bort ett eller annet sted..

Men ringen er selvfølgelig forsikret. :)

Skrevet

Jeg fikk ikke diamantring da han fridde, og det ønsket jeg meg ikke heller. Det er lenge siden nå, snart to år siden, og jeg var ikke særlig opptatt av gull og diamanter. Det jeg fikk var en nydelig liten sølvring med keltisk mønster, fordi min kjære visste at jeg elsker keltisk kunst og historie og Irland. Etter frieriet fikk han en maken ring laget til seg selv. Så det at jeg ikke fikk diamantring har ikke noe å gjøre med at mannen er lite spandabel!

Dessuten synes jeg det blir feil å stille spørsmålet: "Hvor spandable er norske menn". Det er sikkert mange av dem som er spandable, men hvis man må opp i over 10 000,- for å kunne kalles spandabel, synes jeg det er helt utrolig.

Jeg fikk diamantring til jul i fjor, en ring som jeg hadde sett i et vindu og ønsket med i nesten et halvt år. Den er i hvitt gull, med en sten i midten og fem på hver side, er 0,25 ct tilsammen og en Wesselton Piquet kvalitet. Ikke verdens største diamant, heller ikke verdens beste kvalitet, men det bryr jeg meg ikke om, for etter min mening er den verdens nydeligste diamantring, og jeg ville ikke byttet den ut med noen annen.

Skrevet

Tråden er ryddet og delt. Resten finner dere her.

- jolie (mod)

Skrevet
Er ikke en ring til 35000 stor sten???? Hadde blitt sint om mannen hadde gitt meg en så dyr ring.

Har du sett stener til den prisen? De er ikke store!

Jeg har en 0.75, R/VS1 forlovelsesring som denne?

Og gifteringen min er den som er på skrå her

Gjest Gjest_Sidney_*
Skrevet

Jeg er vel av den oppfatning at jeg liksågodt kan ha en "falsk" diamant. Ikke ser folk forskjell på dem og jeg trenger ikke være så redd for å miste den.. :)

Skrevet
Jeg er vel av den oppfatning at jeg liksågodt kan ha en "falsk" diamant. Ikke ser folk forskjell på dem og jeg trenger ikke være så redd for å miste den.. :)

Man ser veldig god forskjell og det er da ikke noe problem å forsikre ringen.

Gjest Gjest_Sidney_*
Skrevet
Man ser veldig god forskjell og det er da ikke noe problem å forsikre ringen.

Jeg kunne ALDRI sett forskjell... Og forsikring koster det også veit du :) , og da er det egenandel itillegg ..

Jeg bryr meg rett og slett ikke om edelstener jeg da..Har så mye annet å bruke penger på..hehe

Skrevet (endret)

Fikk morgengave som diamantring.

0,20 ct, tror det sto ctu på kvalitet, sier meg null å niks. Men den er helt perfekt til meg :rødme: (kosta 7000,-)

Endret av dimmine
Skrevet
Er ikke en ring til 35000 stor sten???? Hadde blitt sint om mannen hadde gitt meg en så dyr ring.

Enig med deg! Min ring kostet som sagt bare 3500kr og det synes jeg var nok penger å bruke. Er ikke gjerrig av meg, men er mye annet jeghadde brukt pengene på enn å ha en ring til 30-40-50 tusen kr. Jeg bruker ringen min hver dag på jobb osv. Men om folk liker å gå for dyrere ringer er jo det opp til hver enkelt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...