AlmaCity Skrevet 2. august 2007 #1 Skrevet 2. august 2007 Jeg har fått 1500 i bursdagsgave, som jeg skal kjøpe tur-klær for. Dette av typen jakke, bukse og sko til å ha på fjellet. Alt er jo så sinnsykt dyrt...Noen som vet hvor man kan handle dette hvor det ikke koster over 2000 for en jakke?
sweetdana Skrevet 2. august 2007 #2 Skrevet 2. august 2007 Tja.. du kan jo prøve Coop OBS Sport, Wistex, XXL.. De jeg kom på i farta. Finnes jo dyre varianter her også, men de har også mye innslag av billige klær. Spesielt er vel coop ops sport gunstig.
Gjest Gjest Skrevet 2. august 2007 #3 Skrevet 2. august 2007 I Sverige på Svinesund feks... Ellers er det vel salg nå? Men, jakke, bukse og sko får du nok ikke for den summen der..I Norge.
Gjest Reven Skrevet 2. august 2007 #4 Skrevet 2. august 2007 Du kan få OK turklær til en rimelig penge på Felleskjøpet av alle steder. Både jeg og gubben har turdresser derfra, og er storfornøyde. Kvaliteten er ikke som Bergans Dermisack, men det er heller ikke prisen. Holder Jegmadressen min 1/4 av tida som en Dermisack skal jeg være glad for pengene jeg har spart. Skal du ha fjellsko bør du lese tester, prøve flere typer, og finne sko som passer din fot og ditt bruk. Hvor viktig dette er, fant jeg ut da jeg bytta sko i sommer. Lite ante jeg hvor dårlige sko jeg hadde fra før...
Grissini Skrevet 2. august 2007 #5 Skrevet 2. august 2007 Sparkjøp har også mye billig og bra - både turklær og sko/støvler.
Gjest Gjest Skrevet 4. august 2007 #6 Skrevet 4. august 2007 Du bør iallfall satse på skikkelige sko. Dårlig fottøy og gnagsår ødlegger alt. Hvilke type sko/fjellstøvler du trenger avhenger av bruk. Anbefaler noe med Gore-Tex. Fort gjort å vandre i litt vått terreng og det er ikke ok å bli våt på beina. Av jakke anbefaler jeg en som er vindtett. Du trenger ikke noe dyr jakke dersom du ikke stadig flyr på fjellet. Heller ikke vindtett dersom du bare trasker i "finvær" i marka. Bukser kan du få kjøpt rimelig på Sparkjøp, Lindex mm. Jeg holder på å bygge opp turutstyr. Det første jeg kjøpte meg var skikkelige fjellsko. I år ble det bukse som er vindtett. Gull verdt da jeg var på fjellet. Nå står det litt lettere fjellstøvler/joggesko på ønskelista. Dette for de litt lettere turene. Dersom du har tid så følg med tilbud fra sportsbutikker.
Gjest antigartner Skrevet 5. august 2007 #7 Skrevet 5. august 2007 Et annet tips er å følge med på bruktannonsene på finn.no og i bladet Fjell og Vidde. Mye bra å få kjøpt til ca 1/2 pris. Ofte noen som har kjøpt ting i feil størrelse og som oppdager det etter første turen de har vært på. Er enig med de som sier at du bør satse på bra sko. Nest etter sko, så er en bra jakke verdt å satse på. Helst vindtett, pustende og vannavstøtende (gore-tex e.l.).
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå