Gå til innhold

Toddler pjatt!

Fremhevede innlegg

Skrevet
Ble nesten litt svett av den listen din, Ea. Ut av den må det jo bare bli fødsel?

Det er vel planen det ja, men legg merke til, det er ikke så mye aktivitet som det er kjedsomhet = :roll: Har til og med lagt inn plass til litt :fise: !!!!

34 + 0 i dag! :danser:

:juhu: for 34.0 i dag :juhu:

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Hei jenter!

Akkurat kommet hjem fra jordmorbesøk. Var flink jente og gikk fram og tilbake (25 min hver vei), og hadde i tillegg gått NED 200 gram på en uke, så det ble feiret med ekstra god lunsj må vite :sjarmor:

Ferske havrebriks med masse godt pålegg og nytrukket te med honning... Mmm!

Gruer meg sånn til den veiingen hver gang altså - men har vært veldig flink de siste par ukene med veldig lite godteri og (nesten) bare sunn mat, og i tillegg gått en del turer, så jeg føler liksom at det ikke er stort mer jeg får gjort med den saken. Har gått opp 11,5 kg totalt nå, så det er jo slett ikke så ille som jeg fryktet på forhånd. Var skikkelig redd i begynnelsen av svangerskapet, fordi jeg la på meg ganske mye veldig tidlig, men heldigvis har det gått saktere etter det. Så liksom for meg 20 kg+, og hadde mål om å ikke gå opp mer enn 15, så hvis det ikke HOPER seg opp nå på slutten så er jeg egentlig kjempefornøyd.

Hodet på tassen hadde forresten festet seg nå, så nå er alt klart! Nå blir det turer i bratte bakker og :humpe: hver kveld... Hehe!

Kjenner sååååå godt til det med vonde ribbein, Imli! Og den brennende følelsen øverst i mageskinnet... Det har i grunn vært min største plage under graviditeten. Det er grunnen til at jeg ikke får sove på nettene også!

Endret av MzS
Skrevet

Så bra med festet hode da MzS :)

Min mann har like godt reist bort han. Jeg må bare le. Han har fått et oppdrag som involverer flyreise! Greit nok, det er bare 30 minutter med fly herfra og han kommer tilbake i kveld... men han er ikke akkurat innstilt på at fødselen kan starte når som helst han nei. :ler: Jaja. Om noe skulle starte rekker han da ikke hjem igjen, i og med at det blir hastesnitt på meg hvis ting starter nå. Da blir det en som får dårlig samvittighet ja ;) Men jeg skal vel ikke føde i dag heller...

I dag er det fantastisk vær her, skikkelig påskevær med puddersnø og masse sol. Jeg skal ut og gå tur uansett hva det dumme bekenet sier. Men hvor er solbrillene mine mon tro...

Skrevet (endret)

Jeg har lagt på meg ca 20kg, og hopper opp på vekten med den største selvfølgelighet. Disse kiloene skal jo renne av igjen etter fødselen uansett :erter:

Dusjer du to ganger for dagen -Ea-? Blir ikke huden din veldig tørr da? Kunne ønske jeg hadde badekar. Da hadde jeg garantert ligget der nå..

NickyB: Jeg hadde sikkert ikke sagt noe hvis det ikke ble noe merker. Særlig ikke hvis mannen min var sånn ertekrok ;) Men jeg har heldigvis en mann som er kjempegrei når det gjelder sånn. Jeg rygget på et sånt lite utstikk inne i fellesgarasjen der vi bodde før. Det ble en sprekk i plasten på fangeren bak, og jeg ble kjempelei meg. Men mannen trøstet meg ved å si at det kunne skje selv den beste. Selv om sannheten selvfølgelig var at jeg var/er en veldig fersk sjåfør som ikke er så veldig flink til å rygge :ler: Men jeg sier det selv jeg, jeg er en kjerring bak rattet. Mannen har til og med sagt at han kan si at det var han som rygget på noe, fordi jeg er så flau for at svigers eller foreldrene mine skal si "jasså, hun har klart å krasje bilen..".

Endret av Kykkelikokos
Skrevet

Trodde nesten jeg hadde vannavgang for en times tid siden. Nøys skikkelig og kjente at noe begynte å renne. Fløy på do og tissa, satte meg i sofan og etter kort tid var det vått igjen. Nå har jeg ligget en stund og det renner ikke lenger. Kanskje tynn utflod :klø:

Sorry detaljer :sjenert:

Skrevet

Så søt mann du har da, Kykkelikokos :) Vet ikke helt hvordan min hadde reagert jeg, har ikke kræsjet noe enda - men så kjører jeg ganske lite også da. Håper og tror han hadde reagert på samme måte som din...

NickyB - tror jeg hadde holdt kjeft jeg :fnise: Det de ikke vet har de ikke vondt av! Skjedde jo ingenting likevel, så hvorfor lage noe styr rundt det da?

Dere får knipe igjen så godt dere kan dere som har mennene deres litt utenfor rekkevidde, da! Mannen min har litt over en time reisevei til og fra jobb, så han er litt nervøs pga det... Men jeg beroliger han med at det er svæææært sjelden at det går SÅ fort med førstegangsfødende :)

Skrevet

Monja: sånn hadde jeg det noen netter for et par uker siden også. Måtte ha håndkle under meg i senga (takler ikke å sove med klær på :sjenert: ) og måtte høre med jordmor om det kunne være fostervann som lakk. Men hun mente nå det bare var tynn utflod da, og det ga seg etter noen dager. Rare greier, har aldri hatt sånn hverken før eller senere...

Skrevet
Monja: sånn hadde jeg det noen netter for et par uker siden også. Måtte ha håndkle under meg i senga (takler ikke å sove med klær på :sjenert: ) og måtte høre med jordmor om det kunne være fostervann som lakk. Men hun mente nå det bare var tynn utflod da, og det ga seg etter noen dager. Rare greier, har aldri hatt sånn hverken før eller senere...

Det er det jeg mener å huske fra sist gang og. Sikkert ikke noe farlig, men jeg skal følge med litt likevel.

Skrevet

Jeg har også opplevd det der, Monja. Flere ganger. Men det var ikke vann, så du kan sikkert slappe av forløpig. Selv om jeg skjønner at du følger med. Gjorde det samme selv, jeg. ;)

Ellers tror jeg ikke jeg heller hadde sagt så mye om den kræsjen, Nicky. Siden det ikke ble noe merke er det jo ikke så farlig. Mannen min hadde sikkert reagert på samme måte som din, for han er også en skikkelikg ertekrok. Men nå har ikke jeg lappen og kjører dermed ikke bil, så jeg vet jo ikke sikkert. Den tid den sorg! :ler:

Skrevet
Trodde nesten jeg hadde vannavgang for en times tid siden. Nøys skikkelig og kjente at noe begynte å renne. Fløy på do og tissa, satte meg i sofan og etter kort tid var det vått igjen. Nå har jeg ligget en stund og det renner ikke lenger. Kanskje tynn utflod :klø:

Sorry detaljer :sjenert:

Jeg har opplevd dette! Sto opp av senga i går og det rant skikkelig. Trodde at jeg var blitt inkontinent først. Så tenkte jeg at kanskje det var vannet som gikk, men hos meg var det bare tynn utflod. Husket fra forrige svangerskap at jeg hadde sånt på slutten da også. (hadde så mye slik på slutten at slimproppen gikk aldri som en propp hos meg.)

...Angående ryggingen i dag så heller jeg faktisk mot å ikke si noe nå... :sjenert: Det ble faktisk ikke noe merke på noen av bilene. Men jeg kjennen mannen så godt at han sikkert vil finne en ripe fra steinsprut eller noe og påstå at det var pga ryggingen.... ;)

Skrevet

Du får ta på deg bind og se om det kommer mer, monja. Da er det kanskje lettere for en jordmor å bedømme om det er fostervann eller ikke dersom det kommer mer? :klø:

Skrevet

Jeg har også hatt noe som minna om vann, men det gikk bort igjen. Jeg har fått beskjed om at hvis jeg tror jeg har vannavgang skal jeg ta på meg et bind og vandre rundt i en times tid. Hvis bindet er tungt da kan det være vann, er det ikke tungt er det garantert ikke vann. Det er greit å forholde seg til synes jeg. Selv om det er litt skummelt med tanke på at jeg ikke har noe festet hode og dermed må legge meg ned hvis vannet går.

Skrevet

Jeg er spent på om vannet kommer til å gå, eller om jeg starter med rier. Jeg har lyst til å høre dette berømte kneppet :ler:

Skrevet

hei dere som løper på do mange ganger per natt. Er dere helt sikre på at det ikke er en urinveisinfeksjon? Det er veldig vanlig blant gravide.

Det høres bare så rart ut å løpe på do opp til 7 ganger per natt...

Skrevet

Så lenge det ikke svir, det kommer urin ut, og man ikke får utslag på urinprøve, så er det vel ikke fare for det?

Skrevet

Jeg synes ikke det høres så rart ut jeg da, i og med at vi er kommet så langt at hodet til babyen presser noe enormt på blæra hos de fleste av oss.

Jeg har ikke noe baby nedi der i det hele tatt, så jeg står fremdeles ikke opp om natta for å tisse. Veldig fornøyd med akkurat det ;)

Skrevet (endret)
Dusjer du to ganger for dagen -Ea-? Blir ikke huden din veldig tørr da? Kunne ønske jeg hadde badekar. Da hadde jeg garantert ligget der nå..

Det kan ofte bli tre også :fnise: Jeg er blitt helt avhengig! Tørr hud? Nei, da! Jeg er flink til å smøre meg godt etterpå og bruker minimalt med såpe, jeg rekker jo ikke å bli skitten mellom slagene... Og huden har vendt seg til det, så det er ikke så ille som det var i begynnelsen.

Så vidt jeg kommer meg inn i dusjen da, døra er så smal, dulter borti med magen hele tiden!!!

Skulle bestille billetter til Dubai i dag, de reklamerte jo så stort med billetter fra under 1000 lappen.................... En flyavgang gjaldt det, kjiipt altså! Kommer oss en vei for den prisen, ikke tilbake igjen. Tenkte siden vi var så fleksible så skulle vi kunne finne tur/retur, men der tok jeg feil altså :roll:

Endret av -Ea-
Skrevet

Da må dere nok bare bli nede i Dubai da :ler:

Skrevet

Neida, ingen infeksjon, bare en baby som bedriver blære-hopping stort sett hele døgnet! Blir jo sjekket hver gang jeg er hor JM, senest i går...

Vannavgang ja, åååååååååå jeg håper jeg får oppleve det.. Det er liksom noe symbolsk ved det hele!

Skrevet
Da må dere nok bare bli nede i Dubai da :ler:

God ide!!!

Vi har faktisk snakket om det, å ta et år der med jobb og kos, men vi er ikke så vågale som visse andre vi kjenner :sjenert:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...