Gå til innhold

Toddler pjatt!

Fremhevede innlegg

Skrevet

Det får man si var aktive skravledamer! :)

Jeg kunne nok ha bidratt med en del til "nummer 2" diskusjonen, men velger å avstå. Hatt min del av plager og bare barnefødsler er overstått blir det en liten operasjon på meg.

Vært på massiv shopperunde de siste dagene, så nå er alt av utstyr innkjøpt! :hoppe:

På lørdag var vi på IKEA og endte opp med nye senger til både frøkna og til veslegutt. Jenta som jobbet i barneavdelingen påsto at sengebunn fulgte med i pakka i senga til frøkna. Jeg dobbeltsjekket dette med henne, for jeg så at utskriften jeg hadde fått var 150 kr billigere enn den komplette pakkeprisen som sto på utstillingsmodellen, men neida, det var fordi hun hadde påført en rimeligere madrass påsto hun. (hvilket jeg forklarte at jeg slettes ikke skulle ha heller.)

Men hva glimret med sitt fravær når vi kom hjem? Ingen sengebunn.

Da ble jeg skikkelig sur. Hadde gledet meg så fælt på frøkna sine vegne til at hun skulle få innvie ny seng også må vi vente til helga igjen. Vi bor jo trossalt en drøy 2 timers kjøretur unna Oslo, men et vennepar av oss som bor i Oslo skal ta med en sengebunn til helga.

Angående flere svangerskap, så føler jeg meg rimelig ferdig med barneproduksjon nå. Men klok av erfaring, så skal jeg aldri si aldri (jeg påsto hardnakket i mange år at jeg ALDRI skulle gifte meg eller få barn og her sitter jeg. Godt gift og med nummer to på vei... :fnise: )

Kanskje vil jeg ha en liten til om noen år, hvem vet?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

God morgen alle sammen!

Dagen i går ble tilbragt i sofaen med Oprah, Dr Phil, Martha Stewart og Rachael Ray... Hehe, snakker vi white trash her eller? :sjarmor:

Deiiiiilig å bare slappe av!

Angående soveplass og sånt så har vi tenkt å ha reiseseng på rommet vårt som han skal bruke de første månedene, før han flytter inn i sprinkelsenga på barnerommet. Tipper det også blir noen lurer på dagtid i sprinkelsenga. I tillegg kommer vi til å bruke vogna på verandaen som soveplass på dagtid, eller evt. ta med vognbagen inn i stua. Orker ikke å fylle opp stua med vogge/lekegrind osv tror jeg... Vi får nå se hvordan det går først, og prøve oss litt fram :)

Skrevet (endret)
Nå ble jeg nysgjerrig. Hvor skal dere reise? Drømmer litt om en ferietur til høsten, men må jo se an hvordan det går med knøttet. Lurer på pappa-barselgaven er - eller er det hemmelig?

Vi skal først til Canari øyene i sommer, to uker! Det blir deilig, tur med hele familien. Regner med at alt er som det skal med knøtet, hvis ikke så har vi jo avbestillinfgsforsikring.

Til høsten drar vi antagelig til Dubai!!!!! Nydelig sted altså, har blitt helt forelsket i det stedet, morro med shopping, deilig hav å bade i og masse å finne på! Det blir vel bare en uke, litt dyrt er det jo der, å bo i alle fall.... Shoppingen er billig!

Angående soveplass og sånt så har vi tenkt å ha reiseseng på rommet vårt som han skal bruke de første månedene, før han flytter inn i sprinkelsenga på barnerommet. Tipper det også blir noen lurer på dagtid i sprinkelsenga. I tillegg kommer vi til å bruke vogna på verandaen som soveplass på dagtid, eller evt. ta med vognbagen inn i stua. Orker ikke å fylle opp stua med vogge/lekegrind osv tror jeg... Vi får nå se hvordan det går først, og prøve oss litt fram :)

Bare et lite tips: Jeg tror det er smart å ha en seng på soverommet du ikke trenger å "lete" etter barnet i, på sprinkelsengen kan bunnen som regel heves, så du ike trenger å reise deg opp for å ta ut og legge ned baby'n. Det blir sikket litt tungvindt ser jeg for meg i alle fall.....

Selv har jeg da sprinkelsengen med hevet bunn og senket gjerde helt inntill sengen vår, en vugge i stua og vogn. Regner med at knøttet kommer til å sove mest ute i løpet av dagen og inne hos oss om natten. Kun i vugga når mamma skal se på TV og ikke gidder å kle han og trille han ut :fnise:

Fikk ikke sove så mye, halsbrannen tok meg igjen :sur:

Endret av -Ea-
Skrevet
Vi skal først til Canari øyene i sommer, to uker! Det blir deilig, tur med hele familien. Regner med at alt er som det skal med knøtet, hvis ikke så har vi jo avbestillinfgsforsikring.

Til høsten drar vi antagelig til Dubai!!!!! Nydelig sted altså, har blitt helt forelsket i det stedet, morro med shopping, deilig hav å bade i og masse å finne på! Det blir vel bare en uke, litt dyrt er det jo der, å bo i alle fall.... Shoppingen er billig!

Høres herlig ut! Vi har første sommeren i nytt hus, så jeg tror vi kommer til å holde oss hjemme mesteparten av sommeren å kose oss med å endelig ha hage.

Neste sommer planlegger vi å leie hus i Italia med venner (da har vi jo medbragt barnevakt også :fnise:)

Men håper veldig på en liten tur til høsten/vinteren også... elsker å reise

Noen andre som har planlagt tur?

Skrevet (endret)

Ferietur hørtes deilig ut. Vi har desverre ikke råd til den slags... Blir mange år til i så fall... Blir nok Norgesferie på oss de nærmeste åra. Fortrinnsvis i telt... :sjenert: Men - var bare slike ferier på meg da jeg var liten også, og led aldri noe nød av den grunn. :)

Endret av imli
Skrevet

Det blir nok hvertfall en tur til Brasil til høsten på oss tenker jeg - selv om vi nå har tenkt å dra til nord-Brasil i stedet for til Rio de Janeiro som vi pleier å være. Rio er nok litt for hektisk for en liten baby ;)

Vurderer om vi skal ta en liten svipptur til "syden" i sommer også, men tror nok heller vi blir hjemme (har mye å gjøre på huset i år - skal bytte kledningen og alle vinduene) og på hytta ved sjøen. Så vi satser på en bedre sommer i år enn i fjor!!!...

Skrevet
(har mye å gjøre på huset i år - skal bytte kledningen og alle vinduene) Så vi satser på en bedre sommer i år enn i fjor!!!...

Akkurat det har vi planer om og, å kle opp huset igjen og etterisolere samt litt annen oppussing...Henter inn tilbud i disse dager. Har dere stort hus, forresten?

Skrevet

Vi skal også reise litt i permisjonstida, hvis alt går bra med lillemann og han ikke skriker så fælt. Skrikerunger på fly er det verste jeg vet...

Mannen har snakket om Barcelona, og så har vi veldig lyst på en Asiatur. Får se hvor vi ender opp hen :) Vi har et vennepar som er i Malaysia nå. De inviterte oss med da de planla turen, men da var jeg jo allerede blitt gravid, så det passet heller dårlig.... Vi har vært på Mauritius men ikke i Malaysia, så dit skal vi definitivt en gang!

Skrevet

Vi skal prøve å male huset i sommer i alle fall. Det ser ikke ut sånn som det er nå... :sjenert: Maling som flasser av, sånne grå prikker overalt (hvitt hus)... Ikke lekkert. Så da håper vi på mindre regn enn det var i fjor ja!

Skrevet

Dere har veldig spennende ferieplaner alle sammen. Vi blir nok på hytta i sommer (og kanskje besøker venner og slektninger rundt omkring i landet).

Vi tenkte på om vi skulle dra til Spania, men lar det være pga. temperaturen. Vi må ha ferien i Juli pga. mannen min, og sør-Spania er litt for varm i juli til en liten baby... Kanskje jeg drar nedover dit til høsten hvis jeg får med ei venninne.

Angående håndkle til baby: må babyen ha egne håndklær? Vi har fått et håndkle med hette av svigermor, men ellers har vi ikke kjøpt egne håndklær til babyen. Tenkte bare at vi skulle bruke de mykeste håndklærne våre. Er ikke det greit,da? Vi har kjøpt noen få pakker med kluter av forskjellige slag. Må finne ut hvilke vi tror vi vil bruke mest før vi går til anskaffelse av flere...

Jeg har tenkt mye på klær til babyen i det siste. Har jeg nok klær? Er klærne varme nok osv. Det er ikke så lett dette her. Jeg er mest bekymret for om luene er varme nok (jeg har bare funnet tynne luer til nyfødte...), og om hun vil fryse på bena og fingrene. Jeg klarer å strikke tøfler, og vil kanskje klare votter også, men ikke lue! (jeg er nybegynner...)

Skrevet

Huset vårt er vel sånn middels stort tenker jeg - ca 80 m2 i grunnflate og 2 etasjer. Betalte ca 20.000 for kledningen (ferdig grunnet) og fått tilbud på ca 50.000 til vinduene og en dobbel verandadør. Så kommer jo isolasjon og papp og gips i tillegg da + noe snekkerarbeid. Selv om vi gjør og har gjort det meste på huset selv så er det noen ting det er greit å få hjelp til av profesjonelle :)

Foreløpig (!) regnestykke ligger på like over 100.000 kr... Ikke billig å ha hus nei!

Men nå blir det fint da - er stort sett bare bjelkelaget som står igjen fra det gamle huset etter dette, har totalrenovert innvendig også (mangler bare kjøkkenet). Liker å pusse opp jeg :)

Skrevet

Vi skal også være mye på hytta i Kr.sand. De ukene svigers ikke er der :fnise:. I tillegg har vi jo nytt hus og kunne tenke oss å kose oss litt hjemme også.

Skrevet

Leste et sted at det kunne være lurt å egne håndklær til babyen, men husker ikke hvorfor. Tror ikke det er dødsens nødvendig. Klær og sånn bekymrer jeg meg ikke så mye for. Vi har noe i str 50 og 56, så får vi heller reise i butikken hvis det viser seg å ikke være nok. Tror ikke babyer fryser så mye på fingre og føtter.. De ligger jo ofte under tepper og dyner.

Skrevet
Huset vårt er vel sånn middels stort tenker jeg - ca 80 m2 i grunnflate og 2 etasjer. Betalte ca 20.000 for kledningen (ferdig grunnet) og fått tilbud på ca 50.000 til vinduene og en dobbel verandadør. Så kommer jo isolasjon og papp og gips i tillegg da + noe snekkerarbeid. Selv om vi gjør og har gjort det meste på huset selv så er det noen ting det er greit å få hjelp til av profesjonelle :)

Foreløpig (!) regnestykke ligger på like over 100.000 kr... Ikke billig å ha hus nei!

Men nå blir det fint da - er stort sett bare bjelkelaget som står igjen fra det gamle huset etter dette, har totalrenovert innvendig også (mangler bare kjøkkenet). Liker å pusse opp jeg :)

Nå blir jeg grundig misunnelig! (men ikke på noen slem måte altså!)

Skulle bare ønske vi var kommet like langt... Vårt regnestykke blir nok noe dyrere, vi har et ganske stort hus. :sjenert:

I tillegg er vi i full gang inne og skal ta gulvene. Mister rent pusten ved tanken på alt vi skal gjøre fremover.... :tristbla:

Skrevet

Gulv ja... Det blir fort dyrt det også gitt ;) Men det gjør mye med huset da, dere får bare tenke på hvor fint det blir når dere er ferdige!

Nok av planer her også når vi er ferdig med denne sommerens sjau - til høsten/vinteren eller muligens neste vår skal jo kjøkkenet byttes ut, og så har vi en del vi vil gjøre i hagen. Og så må huset bygges på om noen få år... :dåne:

Jeg kjeder meg litt i dag jeg jenter... Skulle ønske den lille rakkeren bare kunne komme snart jeg, blir litt smågal av å gå her i den ventemodusen jeg dessverre allerede har kommet inn i!

Skrevet
Angående håndkle til baby: må babyen ha egne håndklær?

Nei, det må den ikke.

Bare vask egne håndklær på 90 grader og vips så har du masse håndklær til babyen.

Er klærne varme nok osv. Det er ikke så lett dette her. Jeg er mest bekymret for om luene er varme nok (jeg har bare funnet tynne luer til nyfødte...), og om hun vil fryse på bena og fingrene. Jeg klarer å strikke tøfler, og vil kanskje klare votter også, men ikke lue! (jeg er nybegynner...)

Bare husk at det er lettere å kle på en baby for mye enn for lite. De små er veldig dårlige til å regulere temperaturen selv og vil nok ofte kjennes kalde på hender og føtter uten at de fryser av den grunn. Sjekk bak i nakken, er de klamme der, er de for varme.

Husker jeg så en mor på helsestasjonen en gang. Det var en vanlig vårdag i tidlig mai, og babyen kunne kanskje være et par uker gammel. Han hadde på seg vinterdress, ulldress under,joggedress av noe slag med body og strømpebukse under og lå innpakket i en stor voksipose med ullpledd over. Stakkaren var jo nærmest kokt.

Skrevet

Vi har kjøpt et splitter nytt hus vi så det er ikke voldsomt mye å gjøre her...

Skrevet
Vi har kjøpt et splitter nytt hus vi så det er ikke voldsomt mye å gjøre her...

...biiiiiiiiiiiiiittelitt misunnelig kjenner jeg :) Må være deilig!!

Får trøste meg med lite gjeld hvertfall da.

Skrevet
...biiiiiiiiiiiiiittelitt misunnelig kjenner jeg :) Må være deilig!!

Får trøste meg med lite gjeld hvertfall da.

Lite gjeld er en god trøst :Nikke:.

Skrevet
Tror ikke babyer fryser så mye på fingre og føtter.. De ligger jo ofte under tepper og dyner.

Snuppa mi er hele tiden kald på hendene og føttene...enda hun har godt med klær på og ligger på lammeskinn med ullteppe oppå...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...