Trampe Skrevet 3. mars 2008 #1861 Skrevet 3. mars 2008 Her fylles dagene med Grey's Anatomy. Er på episode 27 i sesong 2, og sitter klistra til skjermen. Totalt hekta på McDreamy, han er pen han!! Jeg sov til halv tolv i dag jeg. Jeg sover så innmari godt på morgenen, etter mannen har dratt på jobb. Det er såå deilig å sove lenge, jeg nyter det så lenge jeg kan... Har innsett at om det blir KS og ikke snuing her i gården så har jeg bare 10 dager igjen. Så da må jeg jo sove så mye jeg kan I helga har jeg gjort husarbeid, sånn at jeg kan sitte i sofaen med verdens beste samvittighet i uka. Jeg har faktisk rydda arbeidsrommet mitt, potta om alle plantene mine (15 stykker tror jeg jeg har), rydda og vaska i vitrineskapet og i kjøkkenskapene. Jeg har vært superflink, og nå skal jeg tilbake til McDreamy. Nemlig.
Kykkelikokos Skrevet 3. mars 2008 #1863 Skrevet 3. mars 2008 Fyller dagene med scrapping (lager kort og albumsider), soving, kose med pus, rydde og vaske litt, spise, godterimumsing.. Tja, lite fornuftige ting, rett og slett
Elle_liten Skrevet 3. mars 2008 #1864 Skrevet 3. mars 2008 (endret) GRATULERER SÅ MASSE TIL DE NYBAKTE! (er litt misunnelig, faktisk..) Nå har jeg bare 10 arbeidsdager igjen og det er ganske deilig. Er faktisk 34 uker i dag!! Tida går så fort. Skjønner ikke hva som går av meg for tiden, for er ikke heelt på felgen når jeg har vært på jobb/i aktivitet. I går rydda jeg i begge bodene, tørka støv og vaska badet, var ute på middag og enda hadde jeg energi da jeg kom hjem. I dag sitter jeg her UTEN å holde på å sovne etter jobb. UTROLIG! Deilig å ikke føle seg helt skurefille etter en dag med aktivitet. Men må si jeg misunner dere som kan sove lenge. Det gleder jeg meg til. Holder på å vaske klær og sengetøy til han i magen. Tar det sånn litt etter litt. Har planlagt å stryke litt og legge på sengen og sånn pusling fra påske og utover. Gleder meg til d. Hva har dere tenkt at knøttene skal sove i på dagen? Har litt lyst på vugge, men det er kanskje bortkastet med tanke på hvor lenge småen kan bruke den.... Kanskje bare bruke bagen til vogna og senga. Har også tenkt litt på lekegrind, som man kan heve bunnen på. Hmm... :klø: Endret 3. mars 2008 av Elle_liten
Gjest imli Skrevet 3. mars 2008 #1865 Skrevet 3. mars 2008 Vi kommer til å ha vugge i stua - pappa ville så gjerne lage. Så det blir nok koselig. Tror kanskje det er lurt at babyen lærer seg å sove med litt "bråk" rundt seg? :klø: At man ikke legger den på soverommet på dagen liksom. Den kan jo sove ute i vogna også...
Gjest imli Skrevet 3. mars 2008 #1866 Skrevet 3. mars 2008 Dere med peiling: Hva trenger man egentlig av kluter/håndklær og den slags?
marsy Skrevet 3. mars 2008 #1867 Skrevet 3. mars 2008 Hva har dere tenkt at knøttene skal sove i på dagen? Har litt lyst på vugge, men det er kanskje bortkastet med tanke på hvor lenge småen kan bruke den.... Kanskje bare bruke bagen til vogna og senga. Har også tenkt litt på lekegrind, som man kan heve bunnen på. Hmm... :klø: Vi låner en vugge. De vokser jo ut av den etter 5-6 mnd, så det kan være en dyr investering å kjøpe en. Tenkte å ha den i stua (soverommene ligger i en annen etasje) og bruke den i starten. I tillegg kommer nok lille tassen til å sove en del i vogna. Her har det heller ikke skjedd særlig mye. Var på kino i går og så Ulvenatten. Trodde småen kom til å sparke mye på grunn av høy lyd, men hun har vel blitt herdet av musikkspillingen min hjemme. Ellers fyller jeg dagene med lesing, tv-titting/DVD, litt husarbeid, kose med pusekatten, gå små turer og soving...... skulle gjerne gjort mer hjemme. Men magen og et litt småvondt bekken setter begrensninger. I tillegg skal jeg egentlig holde meg heeeelt i ro på grunn av blodtrykket Men i dag har jeg begynt å pakke bagen til sykehuset. Har forresten vasket alt av babytøy, tepper, sengetøy, poser og luftet dyner de siste ukene. Er egentlig ganske klar for fødsel nå..... selv om det er rundt en måned igjen til termin....
marsy Skrevet 3. mars 2008 #1868 Skrevet 3. mars 2008 Har forresten brukt helga til å lure på om jeg skal be om klyster på sykehuset.... sånt bruker jeg tid på....
Elle_liten Skrevet 3. mars 2008 #1869 Skrevet 3. mars 2008 (endret) Vi kommer til å ha vugge i stua - pappa ville så gjerne lage. Så det blir nok koselig. Tror kanskje det er lurt at babyen lærer seg å sove med litt "bråk" rundt seg? :klø: At man ikke legger den på soverommet på dagen liksom. Den kan jo sove ute i vogna også... Tenker det samme som deg ang. å lære seg å sove med litt "bråk". Men regner med at jeg kommer til å sove litt på dagen også i starten, så derfor tenker jeg at han værsågod må ligge i senga noen dager. Lurte ellers på om jeg skulle ta inn bagen, hvis vi ikke har vært ute og trillet. Han kan fint ligge ute i vogna her vi bor. Eller om jeg skulle investere i vugge eller lekegrind de dagene vi bare er inne. Har forresten brukt helga til å lure på om jeg skal be om klyster på sykehuset.... sånt bruker jeg tid på.... Det har jeg også...Mye rart man skal lure på. Jeg har tenkt på om jeg skal føde i vann, og da får man det på sykehuset uansett. Uff, nå svir det i magen her. Må han ligge i samme stilling hele tiden? Er så vondt etter en stund med en fot på samme sted hele tiden... Endret 3. mars 2008 av Elle_liten
Trampe Skrevet 3. mars 2008 #1870 Skrevet 3. mars 2008 Vi har ikke kjøpt noe annet enn vogn og seng, og kommer ikke til å gjøre det heller. Det er det han har å velge i, og vil han ikke sove der så får han la det være Vi kommer nok til å ha vognbagen inne en del i begynnelsen, så kan han sove i den. Vi har en del trapper opp til oss, men det er avsatser i den der vogna kan stå så han kan få sove ute. Men jeg regner med det blir ei stund til, jeg ser ikke for meg at jeg skal drasse opp og ned de trappene med keisersnittsår..
Trampe Skrevet 3. mars 2008 #1871 Skrevet 3. mars 2008 Forresten så anbefalte jordmoren min både klyster og det å gå på do for å tisse minst en gang i timen når man tror fødselen er i gang. Alt hjelper på, det er lite plass nedi der fra før og om man har full tarm og blære gjør det ikke akkurat at man får bedre plass. Så om jeg skulle født vanlig ville jeg bedt om klyster og huska på å tisse ofte.
~Capricorn~ Skrevet 3. mars 2008 #1872 Skrevet 3. mars 2008 Tenkte ikke på noe sånt som klyster på forhånd jeg Jeg la ingen planer for fødselen da. Var forberedt på å bare ta det som det kom. Tror det var like greit. Da vi kom til sykehuset var det 3-4 cm åpning. Og hun satte noen nåler i meg. Hadde rier omtrent uten stopp. Så fikk jeg spørsmål om jeg ville prøve badekar mot smertene. De rakk bare fylle karet...da var det nemlig 9,5 cm åpning. Så noe smertestillende var det ikke tid til. Var bare på sykehuset tre timer så va gullet ute
Elle_liten Skrevet 3. mars 2008 #1873 Skrevet 3. mars 2008 Vi har ikke kjøpt noe annet enn vogn og seng, og kommer ikke til å gjøre det heller. Det er det han har å velge i, og vil han ikke sove der så får han la det være Vi kommer nok til å ha vognbagen inne en del i begynnelsen, så kan han sove i den. Høres lurt ut. Ikke alltid at jeg har lyst til å være så lur da... Synes d er litt søtt m vugge, jeg. Og jeg som alltid er så økonomisk. Forresten så anbefalte jordmoren min både klyster og det å gå på do for å tisse minst en gang i timen når man tror fødselen er i gang. Alt hjelper på, det er lite plass nedi der fra før og om man har full tarm og blære gjør det ikke akkurat at man får bedre plass. Det sa jordmoren min også. De på sykehuset sa også at hvis man kom inn med full tarm, så ble det anbefalt å tømme seg før fødselen satte i gang for fullt. Noen tømmer seg visst "naturlig" når kroppen forbereder seg. Hyggelig tema dette, forresten!
Murmelmy Skrevet 3. mars 2008 #1874 Skrevet 3. mars 2008 Hørtes ut som en grei fødsel, Capri Kluter kan man aldri få nok av. Jeg har mange flanell, men skal kjøpe inn endel myke gasskluter nå også. Bruker minimum to stk kluter til storebror pr dag til vask om morgenen, etter mat og om kvelden. Vi mangler endel "store" ting som bilstol og bag til vognen...
Murmelmy Skrevet 3. mars 2008 #1875 Skrevet 3. mars 2008 Når det hjelder klystér så glemte jeg å spørre om det sist. Meeeeen, nå var vel det et av fødselstegnene mine tidligere på dagen da. Satt konstant på do og tømte tarmen Vugge skal vi visst ikke ha. Vi hadde ikke til storebror så klarer oss nok fint uten.
~Capricorn~ Skrevet 3. mars 2008 #1876 Skrevet 3. mars 2008 Hørtes ut som en grei fødsel, Capri Rett og slett en drømmefødsel
Gjest imli Skrevet 3. mars 2008 #1877 Skrevet 3. mars 2008 Høres ut som en grei fødsel ja! Håper jeg er like heldig! Klyster ja... Det kommer jo an på hvor fort det hele går. Men det frister mer å gå på do enn å la det komme i senga mens man føde for å si det sånn Æsj, for et tema. Vi får kjøpe en haug med kluter da. Er nok kjekt å ha en del ja...
Murmelmy Skrevet 3. mars 2008 #1878 Skrevet 3. mars 2008 Verre med rumpetroll som popper enn dritt som renner (excuse my language ). Sist hadde jeg rumpetroll og fortalte JM om mine bekymringer for dem mens jeg fødte. "Jeg trykker dem bare inn, jeg" sa hun . Denne gangen har jeg heldigvis holdt magen i gang
monja Skrevet 3. mars 2008 #1879 Skrevet 3. mars 2008 Åh, rumpetroll er noe dritt (bokstavelig talt ) Har et lite minne siden sist, men det skal det ikke bli denne gangen
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå