Gå til innhold

Toddler pjatt!

Fremhevede innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

SISTE DAG PÅ JOBB ER OVERSTÅTT!!!!!!!!!!!!!!! :juhu:

Hurra, hurra, hurra... Det skal bli så deilig å bare ta hensyn til seg selv de neste ukene!

Var på Ikea i går og handlet møbler og stæsj til barnerommet, skrudde sammen ting til langt på natt - det blir SÅ fint der! Er kjempefornøyd! I løpet av et par dager nå så skal alt være klappet og klart... Også SÅ koselig det er å se senga stå det ferdig oppredd og så søt at det er til å få hull i tenna av da :)

Voldsomt til aktivitet på dere om dagen forresten - jeg rekker jo liksom bare å slenge inn et svar hver tredje side omtrent, og jeg syns jo jeg er her ganske ofte egentlig da... Hehe :)

Meg også være med i FB-gruppe.....? :sjenert:

Skrevet
Voldsomt til aktivitet på dere om dagen forresten - jeg rekker jo liksom bare å slenge inn et svar hver tredje side omtrent, og jeg syns jo jeg er her ganske ofte egentlig da... Hehe :)

Men nå som du også har fri og går hjemme, vil sikkert du også ha tid til å skravle litt mer. Det blir fort lange dager hjemme alene, synes jeg. Og da er det fint å ha dere! :)

Gratulerer med permisjonsstart, forresten! Og med nesten ferdig barnerom! Vi har fortsatt en del igjen før rommet står helt klart. Men så har vi forhåpentligvis litt tid igjen før Junior kommer da.

Skrevet
SISTE DAG PÅ JOBB ER OVERSTÅTT!!!!!!!!!!!!!!! :juhu:

Du må mer enn gjerne bli med, det gjelder dere alle forresten!! :duskedame:

Send meg en PM med navn, så legger jeg deg til!!!!

Grattis med permisjon start!!!!!

Skrevet

Svigermor og svvigerfar kom innom hver dag på sykehuset. Svigermor fortsatte da vi dro hjem (en dag for tidlig) og hadde med seg nye familievenner hver gang. Pfui, slik blir det IKKE denne gangen :riste:

Skrevet
Ingen skuddårsbarn på gang, Grace? ;)

Nope, heldigvis ikke får man si...

Han får vente til i morgen altså ;)

Skrevet

Det er kanskje lurt å ha mer besøk på sykehuset og dermed få være litt mer i fred hjemme... Jeg er av typen som helst vil ha det skikkelig ryddig og rent rundt meg når jeg skal ha besøk, og jeg ser ikke helt for meg husarbeid som pri nummer en etter fødsel nei.

Og svigermor kan prøve seg med familievenner på besøk hver dag etter fødselen. Glem det! :nei:

Skrevet

Jeg fikk også pakke fra lillemille i dag!

Er så fornøyd med kjøpene og særlig med soveposeteppene. :tommelsmil:

Ellers har jeg vært på UL i dag og det er definitivt en liten gutt som bor i magen! Det var mannens første "syn" av veslegutt på UL og han satt som han gjorde under UL'ene med frøkna, blank i øynene og veldig stolt. :rødme:

Morkaka lå pent og det var masse fostervann. Men noen planer om å feste seg enda, har han nok ikke. Han startet UL'en med å ligge på tvers, bikke litt ned, inn mot ryggen og rundt igjen, så gudene vet hva han bestemmer seg for til slutt.... Har en åpen time til kontroll i uke 36, får se hva jordmor sier og tror.

Håper bare han kan synke litt ned snart, jeg er så fryktelig tungpustet.

I morgen skal vi en tur på IKEA, da skal frøkna få velge seg ei stor jenteseng. Men kjenner jeg oss rett, kommer vi nok hjem med MYE mer enn det. :sjenert:

Ha en flott kveld jenter! :klemmer:

Skrevet

I dag har jeg tre dumme spørsmål:

1. Jeg ser at det er mange som kjøper skinn e.l. til å ha i senga/vogga/vogna. Jeg hadde ikke tenkt til å ha det, jeg. Er det dumt? Jeg har voksi-pose som skal brukes i vogna, og i senga og vogga tenkte jeg å bruke dyne og laken. Blir ikke det varmt nok? Jeg har tenkt til å kjøpe krabbeteppe som hun kan ligge på i stua.

2. Skal jeg bruke tisselaken i vogna og vogga? (vogga skal bare brukes på dagen).

3. Jeg har kjøpt tisselaken og vanlig laken (tisselakenet er kjøpt på princess, ser ut som et vanlig laken, men har "gummi" på baksiden). Jeg har ikke overmadrass i verken vogga eller senga. Legger jeg da lakenet direkte oppå tisselakenet? Eller er det egentlig ikke noe poeng i å bruke vanlig laken (men bare tisselakenet)? Eller blir det for klamt?

Skrevet
I dag har jeg tre dumme spørsmål:

1. Jeg ser at det er mange som kjøper skinn e.l. til å ha i senga/vogga/vogna. Jeg hadde ikke tenkt til å ha det, jeg. Er det dumt? Jeg har voksi-pose som skal brukes i vogna, og i senga og vogga tenkte jeg å bruke dyne og laken. Blir ikke det varmt nok? Jeg har tenkt til å kjøpe krabbeteppe som hun kan ligge på i stua.

2. Skal jeg bruke tisselaken i vogna og vogga? (vogga skal bare brukes på dagen).

3. Jeg har kjøpt tisselaken og vanlig laken (tisselakenet er kjøpt på princess, ser ut som et vanlig laken, men har "gummi" på baksiden). Jeg har ikke overmadrass i verken vogga eller senga. Legger jeg da lakenet direkte oppå tisselakenet? Eller er det egentlig ikke noe poeng i å bruke vanlig laken (men bare tisselakenet)? Eller blir det for klamt?

Min erfaring med saueskinn er at det var veldig kjekt å ha i sportsvogndelen når frøkna begynte å bruke den. De små er dårlige på å regulere egen temperatur og lammeskinn blir verken for klamt eller kaldt. Men det er ingen nødvendighet.

Jeg kommer til å kjøpe lammeskinn til veslegutt, men kommer nok ikke til å bruke det så mye før han skal over i sportsvogndelen.

Tisselaken kjøpte jeg masse av, men det ble altfor klamt, syns jeg. Kjøpte heller et par tynne overmadrasser til å beskytte madrassen i senga. I vogna hadde jeg bare laken oppå vognmadrassen. Tisselaknene jeg hadde kjøpt, klippet jeg opp å brukte på stellebordet. Frøkna var en friluftsbæsjer som bæsjet så fort hun fikk av seg bleia og da var tisselaknene gode å ha.

Frøkna var ingen gulpebaby, ei heller opplevde vi særlig med lekkasjer så for oss holdt det lenge med en overmadrass og klut under hodet.

Aner jo ikke hvordan veslegutt blir, men kommer nok til å satse på lignende opplegg nå også. Så får vi heller endre tilnæmingsmåte etterhvert.

Skrevet

Oi, her skravler man i vei! :fnise:

Jeg sov to timer etter middag jeg... :sjenert: Utrolig trøtt om dagen...

Her skal vi ikke ha noe for tidlig fødsel i alle fall. Ting er ikke helt klart ennå... Vi må ha madrass til senga! Og stellematte, kluter og håndklær. Vi har ikke lammeskinn vi heller. Har arva både skinnpose og voksipose til å ha i vogna. Er litt usikker på det med tisselaken. Kanskje det er bedre med overmadrass? Hvor er det lurt å kjøpe madrass forresten? Noen med anbefalinger?

Skrevet

Oi, se så lenge opp jeg er! :hoppe:

Men tror jeg skal ta kvelden nå gitt.

Kanskje jeg og kan bli med i den FB-gruppa? :sjenert: Er jo litt nysgjerrig på dere... Selv om det er litt skummelt å "stå fram" :fnise:

Sov godt, alle sammen!

Skrevet

Har kjøpt saueskinn til å ha i vuggen og i vognen. Når hun er så stor at hun skal over i sprinkelseng så vet jeg ikke om vi kommer til å bruke det. Men jeg tenker at det kan være greit å ha saueskinn, så slipper hun legges over i kald seng igjen?

Skrevet

Jeg har kjøpt en ullmatte som kan brukes i senga/vogna, men om jeg kommer til å bruke den vet jeg ikke da. Vil se hvordan det er først. Lammeskinn tenkte jeg ikke å kjøpe.

Tisselaken brukte vi ikke før smurfen slutta med bleie i 2 1/2 års alderen. Da la jeg det alltid under en tynn overmadrass fordi det ble så klamt. Men jeg brukte det ikke lenge før vi gikk over til sånne "kladder" (Tisseunderlag) fra Tena. De koster nesten ingenting og er utrolig behagelige å ha rett under lakenet. Så denne gangen blir det kladder med en gang tror jeg. Tror kanskje jeg legger en sånn i min egen seng og med tanke på vannavgang.

Skrevet

Hvor kjøper man de Tena kladdene da Monja??? Trenger de selv til vannavgang vettu, kjøpte tisselaken, prøvde det en natt, men det var helt forferdelig å sove på. Følte meg som prinsessen på erten!

Bli med på FB da vel, du skal se du ikke er den eneste der nå, send meg en PM så "fikser" jeg deg inn ;)

I dag har vi arbeidskarer her hjemme, får nydelig flott CD hylle i stua..... Først og fremst til oppbevaring av leker de første årene tenker jeg!

Skrevet

Kladdene får du kjøpt på de aller fleste Apotek, Ea. Tror det koster 70 kr for 20 stk og de er visst 60x60 cm om jeg ikke husker helt feil (men de kommer i flere str altså)

Skrevet

Ea, husk at ikke vannet går på de fleste før på sykehuset da ;)

Jeg elsker lammeskinn og har to stk. Vi brukte en i senga til mini om vinteren og en i vogna.

Tisselaken kjøpte jeg sist, men har aldri brukt. Ville i så fall lagt de mellom madrass og laken.

Ha en super lørdag!

Skrevet

Jeg har kjøpt tisselaken, og skal legge det imellom vanlig laken og madrassen i senga. Jeg gidder ikke legge noe som helst i min seng, satser på at vannet holder seg der det skal være ;)

Nå er vi i mars dere! :juhu:

Skrevet

Jeg ligger på tisselaken (det er under det vanlige lakenet), og synes det går helt greit. Trodde det skulle bli klamt, men det har jeg ikke hatt noe problemer med.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...