Trampe Skrevet 24. februar 2008 #1581 Skrevet 24. februar 2008 Nederste delen av magen min er helt slapp og hengende. Om jeg hopper så disser den skikkelig.. så det er ganske enkelt en valk. Kort sagt ser det ut som om jeg har tatt på meg en badering og blåst den halvveis opp. Ungen lå jo der først, men de siste månedene har han ligget trykket opp under ribbeina mine. Ingen unge som trykker nedover her i gården nei, han er ikke i nærheten av bekkenet mitt. Jeg hadde høvelig flat mage fra før, så jeg lurer jo veldig på hvordan jeg blir seende ut etterpå. Av en eller annen merkelig grunn er jeg ikke redd for det, mer nysgjerrig... Jeg skal jo ned igjen, og så får jeg heller ta det derfra. Bollemus...? Må sjekke. Her er det bare mage, har ikke sett snurten av noe mus på flere måneder. Så bra at alt gikk godt med Monja og lillebror. Det er skremmende når det står på, og da er føden god å ha... Smurfen kom jo i uke 38 sist, så kanskje lillebror har samme planene?
monja Skrevet 24. februar 2008 #1582 Skrevet 24. februar 2008 Litt action på morgenkvisten..... I morges da jeg og smurfen sto opp fikk jeg skikkelig hjertebank. Det slo så fort at jeg kom ut av tellingen. Gubben ringte legevakten som ba meg drikke et stort glass kaldt vann og slappe av, men det ga seg aldri. Vi tok på smurfen støvler og jakke (han hadde pysj under) og kom oss i bilen en 10 miutters tid etter at det begynte. Så ringte vi føden underveis og det var bare å komme dit. Etter 20 minutter i bil var hjertebanken fortsatt like voldsom. Jeg var svimmel og kaldsvett og generelt uvel da jeg snubla meg inn på føden. Der ble jeg tatt god hånd om og satt i en god stol. Jordmor tok pulsen og mente den var i overkant høy ja, men mens hun var ute av rommet for å hente blodtrykksapparatet sitt roet det seg plutselig ned. Akkurat som om hjertet stoppa før det begynte å slå noenlunde normalt igjen. Jeg ble helt utslått og lå som en sekk med gele i stolen. Nesten så jeg sovna et øyeblikk der. Hun målte blodtrykk til 124/84, noe hun var veldig fornøyd med. Ikke var det ødemer heller. Så ble jeg satt på CTG (da hadde mannen og smurfen kommet inn og) og lillebror i magen hadde fosterlyd mellom 138 - 152, men snittet ble på 144, med fin variasjon. Han sparka og rørte masse på seg (selv om jeg ikke merka noe til det hørte vi det godt). Jeg hadde regelmessige, tidvis sterke kynnere, men JM mente det kom av belastningen og stress ved hjertebanken. Etter en halv time på ctg var hun fornøyd med utviklingen på kynnerne og så vi fikk dra hjem. Men jeg skal hvile max den siste tiden. Bare slappe helt av idag. Så nå ligger jeg på sofan og sløver. Lillebror i magen har det helt flott selv om mor er sliten.
-Ea- Skrevet 24. februar 2008 #1583 Skrevet 24. februar 2008 (endret) Hello!!! Har vist vært borte en stund, kg abstinensene tar litt over nå kjenner jeg Godt at alt står bra til med deg og huleboeren Monja, skremmende det der... Strekkmerker har jeg ingen ting av, bare de fra puberteten, og de syns ikke. Det eneste jeg er "plaget" av er blodutredelser etter all kløingen. På puppene, magen, lårene, leggene og på stumpen! Små røde prikker over alt! Men de forsvinner de og, nei jeg skakke klage på utseende i alle fall. Har kunn lagt på meg litt på rompe og lår, og magen da seff... Helt utrolig!!! Jeg har et fundusmål som en som er 41 uker på vei!!!!!! Jeg er DIGER!!!!!! Var på legekontroll på fredag, og da jeg blottet min struttende mage begynte han å le Han pirket på magen min med en finger og konstanterte at det var noe av det digreste én-baby-i-magen magen han hadde sett!!!! VEl, nå er jeg over ennå en dato hvor jeg kunne født, har det for meg at hvis jeg skal føde før termin så er det for at han vil komme på en spesiell dato... Han kom ikke på Valentin-dagen(hadde ikke ønske om det heller da). Ikke i går, da hadde jeg og mannen 7 årsdag, så neste dato nå er skuddårsdagen.......skal knipe igjen som aldri før!!!! Da var det bare å vente da, neste dato: det er 21.3, bare en magefølelse. Det kan si at jeg kan ta det litt med ro i mellomtiden. Er ganske opphengt i at jeg skal føde kjenner jeg. Redebygging, pakking og repakking, rydding og gjennomgang av rutiner hvis vannet skal gå opptar mye av dagen for tiden.. Det er ikke så greit å gå hjemme hele dagen, tankene blir lite varierte...... Dagens nyhetsbrev fra -Ea-!!!!! Endret 24. februar 2008 av -Ea-
monja Skrevet 24. februar 2008 #1584 Skrevet 24. februar 2008 Så koselig med redebygging og planlegging, Ea. Gleder meg til jeg blir så klar til å føde. Det er jeg ikke nå, men har jo forstått at det er for sent å snu Ikke bare du som har høyt SF mål. Jeg ligger godt over det grønne feltet jeg og. Vi gir barna våre godt med plass vi
-Ea- Skrevet 24. februar 2008 #1585 Skrevet 24. februar 2008 Ikke bare du som har høyt SF mål. Jeg ligger godt over det grønne feltet jeg og. Vi gir barna våre godt med plass vi Godt å se at det ikke bare er meg...... Var på café med ei som har termin 11.3. Sykt altså..... Hun trente samme dag som vi møttes, kondistrening, kommer meg jo knapt opp en trapp jeg Vel, hun hadde like stor mage nå som da jeg var 5 mnd på vei, det skal sies at hun har jente i magen da, men allikevell, det er litt rart. Jeg er gla jeg ser høygravid ut i alle fall, så er det på en måte ikke no tvil. Ble stoppet av en dame i går, hun uttrykkte høyt hvor fantastisk hun syntes magen min var! Ble ganske stolt da må jeg si...
Gjest imli Skrevet 24. februar 2008 #1586 Skrevet 24. februar 2008 SF-målet mitt har flatet ut. Var veldig høyt, har vært helt på det hvite, til tross for at jeg har liten mage... Men på forrige kontroll var det rett over den røde stripa. Gleder meg til å føde jeg... På en måte. Jeg vil ikke at det skal skje enda da. Ikke er jeg lei, og ikke er alt klart heller. Men jeg gleder meg veldig til å oppleve det å føde. Er bare livredd for at det skal ende med KS, da kommer jeg til å føle meg utrolig snytt...
-Ea- Skrevet 24. februar 2008 #1587 Skrevet 24. februar 2008 Ja KS er ikke drømmen min heller. Sitter litt med den følelsen av å bli snytt jeg og, men må man så må man! Gleder meg til fødselen jeg og, men gruer meg som et helvete også... Skikkelig skrekkblandet fryd kan man si! Det skal jo gjøre så utrolig vondt, men for en opplevelse! :rødme: Driver å forbreder mannen på hvor jævelig jeg kan komme til å oppføre meg, håper jeg har litt kontroll over det som måtte komme ut av munnen min
Gjest imli Skrevet 24. februar 2008 #1588 Skrevet 24. februar 2008 Prøver å forberede mannen min litt også. Tror han skjønner at det kan bli litt roping og skriking. Aner jo ikke hvordan jeg kommer til å reagere...
-Ea- Skrevet 24. februar 2008 #1589 Skrevet 24. februar 2008 Imli: Det ble aldri helt klart for meg hvordan du løste det med sladris??? MzS har meg, skal du og Nicky B ha hverandre? Har dere i så fall utvekslet tlf nr?? Sign Hønemor!!!
Murmelmy Skrevet 24. februar 2008 #1590 Skrevet 24. februar 2008 Jeg har på følelsen av at tulla har snudd seg... Nå er hikkingen på høyre side mist på magen, tidligere har det vært så det kiler i skrittet på meg
monja Skrevet 24. februar 2008 #1591 Skrevet 24. februar 2008 Jeg har på følelsen av at tulla har snudd seg... Nå er hikkingen på høyre side mist på magen, tidligere har det vært så det kiler i skrittet på meg Akkurat sånn er det her og. Jeg ble skikkelig nervøs i går, for nå kommer hikkinga så unormalt høyt oppe. Og sparkene så langt nede. Det er ikke snakk om å sparke over navlehøyde lenger. I tillegg er det en knallhard "kule" på toppen av magen min. Jeg har sikker på at han var i seteleie, men jordmor idag kunne forsikre meg om at han enda er i hodeleie. Så da er de vel blitt lange da.
Trampe Skrevet 24. februar 2008 #1592 Skrevet 24. februar 2008 Er det noen av dere som har snakka med Eeyore i det siste? Det er så lenge siden hun har vært innom?
monja Skrevet 24. februar 2008 #1593 Skrevet 24. februar 2008 Har ikke sett noe til henne jeg heller.
Kykkelikokos Skrevet 24. februar 2008 #1594 Skrevet 24. februar 2008 Skal til legen i morgen. Håper han sier at hodet er festet.. Hun har ligget med hodet ned de tre siste sjekkene jeg har vært på, så det ville vært surt om hun plutselig skulle ha snudd seg.
Gjest imli Skrevet 24. februar 2008 #1595 Skrevet 24. februar 2008 Imli: Det ble aldri helt klart for meg hvordan du løste det med sladris??? MzS har meg, skal du og Nicky B ha hverandre? Har dere i så fall utvekslet tlf nr?? Sign Hønemor!!! Vi fikk aldri helt avklart det... Har ikke gitt hverandre tlf.nr.
MzS Skrevet 24. februar 2008 #1596 Skrevet 24. februar 2008 Puppene mine har begynt å lekke!!! Merket at jeg var litt våt og kald på den ene siden av brystet i stad, og da jeg kom borti puppen når jeg sjekket hva det var så piplet det melk ut... Hehe, skikkelig sprøtt Måtte nesten le jeg, og ropte på mannen så han måtte komme å se. Nå begynner det tydeligvis å nærme seg ja! Ingen strekkmerker her heller foreløpig, men tror nok det kommer noen snart. Magehuden er jo spent som en ballong (og klør som rakkern iblant), og nurket skal jo fortsatt vokse en del til, så jeg forbereder meg på at de dukker opp når som helst. Men jeg sier som dere andre - små, tynne merker gjør meg ingenting. Det er de store rødlilla jeg frykter...
Gjest imli Skrevet 24. februar 2008 #1597 Skrevet 24. februar 2008 Kommer ikke noe utav mine pupper... Nesten så jeg vil de skal begynne å lekke, for å liksom få bekrefta at det kommer til å komme noe der...
Elle_liten Skrevet 24. februar 2008 #1598 Skrevet 24. februar 2008 Kommer ikke noe utav mine pupper... Nesten så jeg vil de skal begynne å lekke, for å liksom få bekrefta at det kommer til å komme noe der... Trodde det var slutta å komme noe ut av mine. Kom noe blankt ut for et par mnd siden, men nå har jeg sett noen flekker på lakenet som må komme fra puppene. Merker også innimellom at det er noe stivna greier på brystvortene. Men det er ikke sånn at det renner. Ang. strekkmerker, så har de ikke kommet hos meg heller, men forundrer meg ikke om det blir noen. Huden er ganske så sprekkeferdig...... Har noen helt lyse fra puberteten på hoftene og bak på rumpa. Synes egentlig at det holder, men.... Kykkelikokos: det blir fødselsforberedende kurs på meg og mannen neste helg. Er mest spent på omvisningen. Huff, begynner visst å nærme seg nå. Bare 7 uker igjen.....
Nicky B Skrevet 24. februar 2008 #1599 Skrevet 24. februar 2008 Det var da svært så skravlesyke dere har vært i helga da?! Litt av en opplevelse du har hatt, Monja! Godt at alt sto bare bra til! Her har helga vært litt hektisk, så det var godt å ha sovedagen min i dag (mannen har lørdag og jeg har søndag). Fikk sove uforstyrret til klokka 10, er det vi har satt som grense på sovedagene her i huset. Har så smått begynt med redebygging her og, omorganisert skapene på nye babyrommet og plassen på badet i dag slik at håndklær, kluter og babyklær har havnet på rett sted. Ellers er det ikke noe tegn til strekkmerker enda, men tør ikke juble. Plutselig kan de komme. Leste et sted at noen kalte de for "barnets første tegning" og det syntes jeg var en søt måte å se de på. Bollemus som det ble snakket om lengre opp i tråden har jeg heller ikke, bare bollemage. Eller ballmage- har ei skikkelig kule som stikker ut på midten. Puppelakkasje har jeg så fort puppene kommer litt i klem, da pipler det ut litt men ikke så ille at jeg må bruke innlegg. Imli, siden MzS har skaffet seg sladris utenom min gode ide, så får vel vi gjøre alvor ut av det som er igjen av ideen og utveksle nummer da?
pondusa Skrevet 25. februar 2008 #1600 Skrevet 25. februar 2008 31 uker idag Og i morgen kommer jeg meg endelig på jobb igjen, er nok å ha vært hjemme en uke med sykt barn nå. Satser på at de siste 6 ukene frem til permisjon går greit. Er jo på utegruppe i bhg ons, tors og fredag så det skal bli nok trim fremover ja.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå