Gå til innhold

Toddler pjatt!

Fremhevede innlegg

Skrevet

Tilbake fra legen.

Da står jeg foran to valg.

Setefødsel eller keisersnitt.

Faen.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Å, nei Trampe... Det var triste nyheter :troest:

Du klarer deg nok igjennom fødselen skal du se, uansett hva du velger!

Skrevet

Å nei, så leit Trampe....men han kan enda snu seg (evig optimist). Får du røntgen av bekkenet for å se om det er stort nok for setefødsel?

Skrevet

Skal i røntgen på tirsdag.

Uff, ikke kondoler meg da. Det er jo ikke så ille. Jeg har en frisk og flott gutt i magen min, han er perfekt på alle måter, er akkurat passe stor og ser flott ut. Morkaka ser bra ut, og han får det han trenger gjennom navlestrengen. Det er jo bare det at han ligger feil vei... Stabukken min.

Jeg vet ikke hva jeg tenker egentlig, jeg tenker kanskje veldig mye på en gang. Men jeg må vente til neste kontroll før jeg bestemmer noe som helst. Jeg skal jo være med på å bestemme dette her, i samråd med lege og jordmor. Jeg skal til begge på samme dag, 10. mars.. og da foreligger vel resultatene fra røntgen også.

Skrevet

Signerer de andre her. Kona til en kollega av meg tok KS i dag ettersom jenta snudde seg fra hode- til seteleie i uke 38...(i forrige uke)

Skrevet
Signerer de andre her. Kona til en kollega av meg tok KS i dag ettersom jenta snudde seg fra hode- til seteleie i uke 38...(i forrige uke)

Den må være kjip...

Er skikkelig redd min lille har snudd seg tilbake i sete også... Vil føde vanlig!

Min lå jo i hodeleie på forrige undersøkelse, men når de ikke er festa kan de jo snu seg så mye de orker...

Jeg selv lå visst i seteleie fram til bare et par dager før jeg ble født, da ble jeg snill jente og snudde meg. Kanskje gutten din tar til fornuft han også, Trampe :)

Skrevet

Legen sa ikke noe om at han hadde festa seg, så jeg går ut ifra at han ikke er festa noen steder.

Men han har jo ligget sånn på alle kontroller, og han har ikke snudd seg i det hele tatt. Oddsen er ikke akkurat på min side da, er den vel.

Tenkte jeg skulle ringe jordmor i morgen og be om en ekstra time i neste uke, bare for å få snakket litt og få veiledning. Jeg vil vite hva jeg skal gjøre om jeg går i fødsel nå, jeg vil ha muligheten til å planlegge dette litt.

Skrevet

Nå har jo jeg begynt å lure på hvordan min ligger og, men isted hikket han fælt og de kraftigte hikkene kjente jeg langt nede, nesten nede i lysken, så jeg er bra sikker på at han ligger i hodeleie enda. Eller så ligger han på tverra helt der nede.

Skrevet

Jeg kjenner også hikking langt ned... og spark høyt opp.. men neida.

Har stekt vafler nå, mmm så godt :) Skal ringe jordmor i morgen for å høre. Jeg har jo time hos jordmor og lege samme dag, men jeg skal prøve å få flytta jordmortimen til neste uke i stedet. Det er jo ingen vits i å dra til begge på samme dag. Men sekretæren hos legen sa at hun ville ha meg inn igjen så fort som mulig, så hun ville ikke vente 14 dager. 10. mars - det er 13 dager før termin det. Da skal vi visst bestemme både det ene og det andre.

Skrevet

Nei, de er jo så lange nå så det er ikke godt å si. Men hikking langt ned og sparking langt nede på andre siden tar jeg som et godt tegn. For jeg tror nok den lille rakkeren presser rompa si langt opp. Akkurat som storebror gjorde :ler:

Skrevet

Han kan jo snu seg enda *krysse fingrene og være evig optimist* :klem:

Skrevet

Ikke for det, jeg fikk røntgen at bekken sist jeg var gravid (for de mente han kom til å bli så stor) og da mente de at bekkenet mitt var stort nok for et par romper ( :ler: ) så en setefødsel hadde nok gått bra det og, men som Trampe, ikke snakk om overtid.

Skrevet
Han kan jo snu seg enda *krysse fingrene og være evig optimist* :klem:

:Nikke: Krysser og fingre for at det er en snill gutt som finner veien ut på den riktige måten.

Skrevet

:klemmer: til deg, Trampe!

Har en mageboer som ikke har snudd seg med hodet ned enda jeg heller...Nå er jeg noen uker etter deg da.

Skal på UL neste fredag for å sjekke morkakeplasseringen så da er jeg spent på leiet.

Et gammelt kjerringråd er å stå på alle fire flere ganger om dagen visstnok- da får barnet optimalt med plass og kan finne på å snu seg. Kan jo være verdt å teste det?

Skrevet

*får bilder i hodet av Trampe som står på alle fire hele dagen*

:ler:

Men jeg er fortsatt optimist, Trampe :jepp:

Skrevet

Tidlig oppe i dag gitt! 06:00 var klokka da jeg vagget meg inn på badet. Skal til legen i dag og på café, så jeg er litt oppspilt :skratte:

Skal innom jobben en tur også, også skal jeg :shoppe:

Dette kommer til å bli en begivehetsrik dag. Til forskjell fra hvordan hele uken har vært. I går gråt jeg mer eller mindre sammenhengende fra kl 13 til 23, ganske slitsomt! :sukk:

Gleder meg jeg!!!! Café og greier, skal møte ei jente med termin om 14 dager, hu løper rundt å trene og står i, litt annen situasjon enn meg. Hun lurte på om vi skulle gå en tur sammen, jeg bare :roll: ...... Tur ja, særlig. Nei her er det både drosjer og taxier satt i sving for at jeg skal komme meg ut i dag, krykker og bekkenbelte, halsbranntabeletter og nødnumre :fnise:

Ha en super fredag jenter!!!! :goodbye:

Skrevet

Hei jenter!

Jeg kjenner også hikking nedi tissen min og mye spark ca midt på magen på høyre side. Hun lå i HL sist.

Nå skal jeg straks "løpe" til fysio, deretter skal jeg inn til Oslo og klippe og stripe håret. Glær mæ!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...