Gå til innhold

Toddler pjatt!

Fremhevede innlegg

Skrevet

Neseblod er ekkelt! Jeg har blødd mye gjennom hele svangerskapet, plutselig fosser det bare. Jeg har gnidd og vaska en del på det beige gulvteppet, for å si det sånn. Forferdelig irriterende, og skummelt er det også når det blir så mye.

I dag går det ganske greit her, men her om dagen hadde jeg en sånn dag som Nicky B beskriver. Det er så tungt å ha det sånn - når alt er bare dritt og alt er bare tungt og man ganske enkelt ikke vil mer. :sukk:

Jo, det er lov å klage. Selvfølgelig er det lov å klage. Det er jo det vi har KG og skravletråden til :ler:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, Nicky, her er det i høyeste grad lov til å klage ;) Vi vet jo alle hvordan du har det! Har en sånn dag selv i dag jeg, og får det med jevne mellomrom. Alt er vondt og ubehagelig og man bare VIL IKKE mer! Men - så er det heldigvis noen bedre dager innimellom, og nå er det jo faktisk sånn at vi relativt snart er ferdige hele gjengen her, heldigvis :danse:

Føler med deg på dritt-dagen din, i morgen er det nok bedre skal du se :klem:

20 dager igjen, Grace - du er jo FØDEKLAR jo!!! Heldige du :) Skal på helsekosten og kjøpe bringebærkapsler og Weleda-olje i dag jeg - her skal det forberedes til fødsel...

Skrevet

Er ikke lei enda jeg :)

Tror dere bringebærkapsler og alt det andre styret virker da? :klø:

Synes mye høres ut som bare tull jeg men.

Skrevet

Tja - tror og tror - det kan vel ikke skade hvertfall :)

Er litt usikker på bringebærkapslene, men det med tøying av mellomkjøttet med Weledaolje (eller jordnøttolje e.l.) er det gjort en del forskning på, og det ser ut som om det reduserer risikoen for rifter og revning en god del. Det er mange jordmødre som anbefaler det.

Skrevet

Har hørt om olje-greine. Men vet ikke om jeg gidder :fnise:

Man kan jo liksom aldri bevise om det virka eller ikke. Om man ikke revna under fødselen kan jo like gjerne være at man rett og slett ikke hadde gjort det uanset...

Skrevet

Jeg har kjøpt den oljen men har vært dårlig på å bruke den..

Burde vel ta meg sammen, siden jeg har den liksom... ;)

Skrevet

Jordmoren min hadde ikke hørt om BBBkapsler, og hun mente at de ikke burde tas før i hvert fall uke 37 pga fare for prematurfødsel (jeg fortalte henne at det var for modning og sammentrekninger av livmoren).

Jeg er ganske så sikker på at BBBkapsler virker. Det er ganske så sterke saker. Så jeg har latt være å ta det foreløpig i hvert fall. Vet om flere som har fått sterke kynnere av det. BBB-te kan man visst begynne med litt tidligere, det er ikke så sterkt.

Skrevet

Hmm.... Vurderer kapsler jeg nå...

Skrevet

Har vurdert det fra uke 37 av jeg også. Og etter fødsel. Skal hjelpe livmoren med å trekke seg sammen igjen :) Men vi får se om jeg får fingen ut :ler:

Skrevet

Er det forresten andre enn meg som har oppdaget hvor utrolig mange sånne risbrød det er oppi de minde-sjokoladeposene? Jeg synes jeg har spist 1000stk, men likevel er ikke posen tom. Kanskje jeg har fått meg en magisk sjokoladepose? :ler:

Skrevet
Er det forresten andre enn meg som har oppdaget hvor utrolig mange sånne risbrød det er oppi de minde-sjokoladeposene? Jeg synes jeg har spist 1000stk, men likevel er ikke posen tom. Kanskje jeg har fått meg en magisk sjokoladepose? :ler:

:jepp: Signerer den!!! Det er utrolig mye oppi, men når det plutselig er tomt kommer en ENORM nedtur......... Ekke så greit det der, når du har det er det for mye, når det blir tomt er det som du aldri hadde dem :sukk:

Skrevet

Hehe, skal ikke være greit nei. Vi blir aldri fornøyd ;)

Skrevet

Har vært ute og meska meg på restaurant :sikle:

Nå er det farmen, Pepsi max og Kvikklunsj på agendaen. Spise, spise :sjenert:

Vi var på NAV og fikk klarhet i en del ting idag. Skal levere søknaden i morgen.

Ellers tror jeg at bagen pakkes om en måneds tid, siden storebror kom 19 dager før termin vet man jo aldri. Da hadde jeg ikke pakka noe og å løpe rundt med fostervann rennende har jeg ikke tenkt å gjøre denne gangen :fnise:

Skrevet

Jeg har nesten pakka ferdig bagen min i dag. Tror egentlig jeg har med for mye, men bedre med for mye enn for lite?!? :sjarmor:

Hva bruker dere? Koffert?

Skrevet

Sist hadde jeg en trillekoffert. Nå tror jeg at jeg skal prøve å finne meg en bag.

Skrevet
Sist hadde jeg en trillekoffert. Nå tror jeg at jeg skal prøve å finne meg en bag.

Noen grunn til det?

Jeg tenkte sånn trillekoffert var greit. Enkelt å få med seg å enkelt å finne ting i ;)

Men tar gjerne i mot tips fra dere som har pakka sånn før....

Skrevet
Noen grunn til det?

Jeg tenkte sånn trillekoffert var greit. Enkelt å få med seg å enkelt å finne ting i ;)

Men tar gjerne i mot tips fra dere som har pakka sånn før....

Rett og slett fordi jeg ikke hadde behov for en så diger koffert. Jeg har ikke noen mindre nå heller, så da blir det bag.

Skrevet

Tusen takk for støtten, jenter! :klemmer: Det hjalp å få lette litt på trykket... Følte meg i overkant sytete, men dagen var en skikkelig møkkadag! (det blir vel et par slike dager til før man er ferdig... :sjenert: )

På plussiden har det vært vår i lufta i dag og det har gjort godt! Det blir vår i år og!

Når det gjelder bringebærbladkapsler mener jeg å ha lest et sted at de har dokumentert effekt. Jeg fikk i hvertfall skikkelige kynnere med førstemann etter at jeg tok de og fødte dagen før termin. (men om det var kapslene eller en viss aktivitet som var skyld i det, aner jeg ikke. ;) )

Jordmor var overrasket over hvor raskt livmora trakk seg tilbake etter fødsel. Så jeg tør nok ikke ta de før enn jeg er nærmere 35 uker med tanke på alle kynnerne jeg har allerede samt de premature riene jeg hadde for et par uker siden....

Hører så mange anbefalinger- noen sier de skal tas hele siste trimester mens andre sier fra uke 35 og andre igjen sier fra uke 37.

Sykehusbag'en ja. Har en Quicksilver weekendbag jeg skal pakke i. Ting til babyen skal jeg pakke i den nye stelleveska. Men om man pakker i en bag eller koffert spiller liten rolle. Så lenge man får med seg det man skal ha, spiller det liten rolle hva slags innpakning man har rundt oppakningen. Er nå min filosofi da...

Skrevet

Okei, men da blir det koffert ;)

Har pakket for tre/fire dager jeg. Som sagt sikkert for mye men men... :fnise:

Skrevet

Har dere tenkt noe på hvor mye besøk dere vil ha på sykehuset?

Forrige gang hadde jeg masse masse masse besøk på sykehuset og det gjorde meg ganske sliten. Denne gangen har jeg ikke lyst på noen besøk på sykehuset, men da blir jeg sikkert sett på som sær.

Jeg håper denne fødselen, og formen på meg og baby, er like god som sist sånn at jeg kan reise hjem dagen etter kanskje. Og så vil jeg jo fokusere på smurfen og babyen denne gangen. Det er jo litt mer å tenke på føler jeg.

Og når jeg går hjemme og ikke gjør noe tenker jeg jo på alt :lol:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...