Gå til innhold

Toddler pjatt!

Fremhevede innlegg

Skrevet

Har med kun tre boddyer, to pysjer og en joggedress til knøttet. Til meg er det litt værre, tenkte jeg pakker om, så jeg har en lite bag til sykehuset og en koffert til hotellet. Trenger sikkert ikke sjampoo og balsam i det første døgnet.

Alle lekegrindene jeg har sett på koster tot rundt 1600 kr. Med leketeppe og grind beskytter...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tror den lekegrinden vi har koster 999kr på babyshop. Men det er uten teppe og kantbeskytter.

Har pakket ned 3 bodyer, et hentesett i strikk, en sparkebukse, et par luer, en kjøredress og et strikket teppe. Hvis jeg husker riktig da :ler: Det er lenge siden jeg pakket det ned.

Skrevet

Vi fant en lekegrind på "babydreams" til 1298,- og der fulgte det med teppe og alt tilbehør for senere å kunne bruke grinden som beskytter foran peisovn:)

det synes jeg var en grei pris, så får vi se når den kommer om den er så bra som det sies:)

Skrevet

Var på reflex/ babyshop for å hente bleiebøtta mi i går, men den hadde de ikke flere av inne. Men de skulle ringe meg når de fikk de igjen da...Ble litt irritert over det kjenner jeg.

I tillegg gikk frøkna i vranglås, så den store handlingen jeg skulle få unnagjort gadd jeg rett og slett ikke å ta.

Tror jeg holder meg til å bestille resten av det som trengs på nett! Mye enklere.

Har gått gjennom alle posene med babyklær etter frøkna i dag og sitter med massevis i nøytrale farger i str 50 og opp til 62, så det skal alle få streng beskjed om. Skal de gi klær, så gi i str 68 og oppover! Jeg ble overrasket når jeg så hvor mye jeg hadde som var helt fint og brukbart! Litt artig at veslegutt skal reise hjem fra sykehuset i samme sett som storesøster gjorde.

Vi var så heldig at vi arvet lekegrind, mange er stive i pris. Det som er dumt med den vi har, er at bunnen ikke kan heves og senkes. Det er en kjekk funksjon til de begynner å komme seg litt opp og rundt.

Kykkelikokos, har du sjekket Princess etter krabbeteppe? Vi fikk et fint et der som frøkna nå bruker som sommerdyne/ koseteppe. De tror jeg fins i ymse størrelser. Du kan jo bare bruke ei dyne med dynetrekk og. Vi brukte bare lammeskinnet til å begynne med.

Skrevet

Vi har kjøpt kantbeskytter på Hansen og Dysvik, men har foreløpig ikke funnet noe krabbeteppe til en OK pris som har falt i smak. Husker ikke om jeg har sett på Princess. Har vurdert å bare bruke dynen vi har kjøpt til sprinkelsengen og med dynetrekk på. Vi får se hva det blir til :)

Skrevet

Gubben var nede i kjelleren idag og henta opp 4 plastkasser a 70 liter, 3 bananesker og to jumbobleieesker med klær etter smurfen :dåne:

Nå har vi sortert og krympet det ned til de 4 plastkassene og en bananeske. Noe er kastet og noe er pakket ned for å brukes av gutten til stesøsteren til mannen. Hun har tvillinger på 2 1/2 år og med kun jenter fra før tar hun gjerne i mot litt gutteklær til den ene tvillingen.

Vi trenger vel heller ikke å kjøpe noe til lillebror før til neste år :sur:

Skrevet

Vi kommer ikke til å ha med noe særlig med klær til lillebaby - kun hentesett. De vil helst at barna skal ha sykehusklær på sykehuset. Synes det er like greit jeg. Kommer til å benytte meg av alt sykehuset har å by på - sykehusskjorter, nettingtruser og babyklær. Mindre å pakke... Har ikke pakka noe enda, synes det er litt tidlig. Tenker jeg pakker når det er 3-4 uker igjen kanskje? Med mindre jeg har grunn til å tro at babyen kommer før tida, og det har jeg jo ikke enda.

Skrevet

HAkke tenk på sykehusbagen... Eller, jeg har tenkt på at jeg ikke har tenkt på den :snill:

Skrevet

Jeg begynte å tenke på sykehusbaggen nå på grunn av alle kynnerne mine. Jeg er sykemeldt pga. kynnere, og de kraftigste er skikkelig kraftige (sånn at jeg blir redd for at fødselen er i gang....)

I dag skal jeg hente bilstolen (vi kjøper brukt), så nå begynner vi å få det viktigste på plass. Jeg tror jeg skal ta en tur på biltema også, sånn at jeg kan få kjøpt trekk til å ha under bilstolen + solskjermer til vinduene.

Takk for tipsene om hvor dere har kjøpt lekegrind :)

Skrevet

Tenkte jeg skulle pakke bagen ut i neste uke en gang, jeg. Kjennes ikke ut som om det er noen overhengende fare for nærstående fødsel her...

Ellers var jeg og mannen på spahotell i Sverige i helgen og fikk slappet av og kost oss ordentlig, det var deilig! Har spist så mye god mat og godteri at jeg nesten triller her :) Regner med at det blir siste alene-helg på en stund.......

Shoppet til den store gullmedaljen gjorde vi også, kjøpte MaxiCosi bilsete med base, vognpose, reiseseng, babycall, diverse stelleutstyr, tåteflasker med tilbehør +++... Kjøpte også noen sett med klær i str 50, for det hadde vi ikke noe særlig av. Har arvet mye fint i str 56 og 62, men må jo ha noe til de første ukene også. Var innom HM og fant noen utroooooolig søte sett, blant annet et todelt sett i mørkebrunt der jakka hadde hette med bamseører på. Og så et par "joggesko" i lyseblått, mørkeblått og hvitt - akkurat som om han kommer til å trenge sko på mange måneder enda! :P Men de var uimotståelige... Hehe :)

Så nå er det bare en tur til Ikea for møbler til barnerommet og en tur på Kid for å kjøpe dyner/pute/sengetøy, så er vi faktisk ferdige! Nesten litt trist, er jo så gøy med den shoppingen...

Skrevet

Trekk til å ha under bilstolen? Det har ikke jeg hørt om/tenkt på? :klø:

Jeg har bestilt stelleveske fra USA. Skiphop - knallstilig :-D Dollarkursen er så lav at selv med frakt og toll sparer jeg masse penger på å bestille den der ;)

Det kjennes ikke ut som om jeg skal poppe denne uka heller, men jeg har begynt å tenke på bagen. Det vil si sette frem et par-tre ting som skal i bagen. Men jeg har ingen bag å pakke i, så det blir kanskje trillekoffert... og klær til megselv må jeg nesten vente med til siste slutt, jeg har ikke akkurat det største utvalget å ta av. Jeg tror heller ikke jeg skal ha mye klær til babyen, det er jo godt å kunne dra hjem uten et lass med skittentøy.. skal huske å spørre om sykehusklær når jeg er på omvisning denne uka.

Skrevet

Spa hotel MzS......... Så deilig, har tenkt på det samme selv, hade vært deilig i grunn. Hvor var dere om jeg tørr spørre, trenger noen gode tips;)

:juhu: 34 uker i dag :juhu:

I dag begynner ta-det-med-ro-frem-til-fødselen dagene mine, har funnet frem sysakene og hele 10 sesonger av Friends1 Skal nok ha litt å gjøre da, også har jeg jo dere!!!!

Skrevet

Her er det broderi og Grey's anatomy :-D

Skrevet

20 dager igjen.. Kanskje....

Har vært på fotsoneterapi og akupunktur i dag, i håp om å få fart på sakene..

Til lunsj blir det grøt med kanel....

Desperat, jeg????? :fnise:

Skrevet

Det kan absolutt anbefales, Ea - jeg virkelig storkoste meg i spa-avdelingen, godt og lindrende for småverkende rygg og sprekkeferdig mage :)

Vi var på det nye spahotellet i Strømstad - de har tilbud nå i uke 7,8 og 9 med dobbeltrom med helpensjon (middag, frokost og lunsj) og fri adgang til spaavdeling til 1295 SEK pr person. Ganske billig det... Vanlig pris 1795 SEK pr pers. Behandlinger kommer utenom da - det gadd jeg ikke ta siden det er så få behandlinger man kan ta som gravid (kunne selvfølgelig tatt ansikts- eller fotbehandling da, hadde jo vært deilig det), men for meg holdt det egentlig å slappe av i spaavdelingen og alle mulige bassenger/steambadstuer osv.

Vi dro til dette hotellet fordi vi likevel hadde tenkt å shoppe en del ting på grensen (noe vi forøvrig sparte ganske mye på), men ellers kan jeg anbefale f.eks Holmsbu her i Norge.

Synes absolutt du skal unne deg litt luksus før "alvoret" begynner, det har vi fortjent vet du Ea ;)

Åååååå - jeg skulle ønske permisjonen min begynte snart, nå er det slitsomt å jobbe!!! Fortsatt denne uken og neste igjen..............................

Æsj, hadde forresten en skikkelig ekkel opplevelse i natt... Har plutselig begynt å blø en del neseblod de siste par ukene, sånn helt uten videre. Og i natt i 3-tiden våknet jeg av at jeg lå og gurglet (ja, faktisk :fnise: ) blod, lå visst på ryggen for en gangs skyld. Ut på badet og hoste blod og brekke meg i et kvarter... Føltes ut som om det var helt sinnsyke mengder blod. Fysj og fysj, ble ikke noe mer søvn etter det gitt. Så nå er jeg opplagt på jobb gitt... *snork*

Tror dere det kan være noe farlig med den neseblødingen? Kanskje jeg bør nevne det for lege/jordmor?

Skrevet

Mener jeg har lest noe om neseblod og graviditet et sted. At det var noe hormonellt bare.. Fant ikke igjen linken akkurat nå, men skal se litt til ;)

Skrevet

Jeg har *bank i bordet* bare blødd neseblod en gang i løpet av svangerskapet. Jeg har hatt så utrolig mye problemer med neseblødninger i tide og utide, så jeg føler meg heldig som har sluppet unna med kun én gang. Har vært hos øre-nese-hals-spesialist og fått svidd ene blodkaret (?) som var årsaken til problemet, hvis ikke hadde jeg sikkert blødd konstant under svangerskapet. Det er skikkelig ekkelt å blø neseblod når det ikke vil stoppe, så jeg føler med deg MzS.

Skrevet

Takk takk, Grace :blomst:

Ja, da er vel alt i sin skjønneste orden da. Litt ekkelt bare... Vil helst ikke ha en sånn natt til! Skjønte seriøst INGENTING når jeg våknet og hadde munnen og halsen breddfull av blod... Trodde jeg holdt på å dø, hehe :)

Skrevet

Neseblod er uggent! Det sliter jeg med og ikke bare nå i svangerskapet. Gjerne når jeg er trøtt og sliten, så kommer det plutselig fossende. Irriterende.

Fælt å våkne av det, det har jeg gjort flere ganger.

Tror ikke det er noe farlig MzS, bare lurt å holde styr på hb'en din, så du bør absolutt nevne det for legen/jordmora di.

Jeg er så LEI i dag. Null energi og overskudd og vil være ferdig. Nå. Får ikke puste ordentlig, det er vondt å sitte, vondt å stå, vondt å gå og i det hele tatt. Er ikke effektiv på jobb, sitter bare og er sliten i magen. Har strengt tatt ikke lov å klage, er jo ikke som om jeg er to uker på overtid... Men likevel!

Vurderer å begynne med bringebærbladkapsler nå, i et håp om å slippe å gå over tida hvertfall. Det er vel ikke anbefalt før enn fra uke 35, men noen anbefaler det gjennom hele siste trimester så jeg får se. Husker ikke når jeg begynte sist.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...