Gå til innhold

Toddler pjatt!

Fremhevede innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet
:hoppe: for 32 uker, Bippe! Nå er de snart her, de små nurkene våre :hjerte:
Skrevet

Har dere planer for lørdagen da?

Her skal vi en tur til byen. Det blåser og regner vannrett så det er ufyselig å være ute iallefall. Så da blir det en bytur på oss. Ellers skal vi ha en rolig dag.

Skrevet (endret)
:hoppe: for 32 uker, Bippe! Nå er de snart her, de små nurkene våre :hjerte:

Ja, tenk det! :dåne:

Men jeg forstår fortsatt ikke helt det at vi skal bli foreldre og ta med oss en baby hjem, en baby som bare er VÅR. Litt treg i oppfattelsen, tror jeg.. :fnise:

Endret av Bippe
Skrevet
Har dere planer for lørdagen da?

Her skal vi en tur til byen. Det blåser og regner vannrett så det er ufyselig å være ute iallefall. Så da blir det en bytur på oss. Ellers skal vi ha en rolig dag.

Det ble bestemt i morges at svigermor skal komme på besøk i dag. Hun blir til i morgen. Så det er våre helgeplaner. Veldig sprekt.. :forvirret:

Før hun kommer har jeg en del husarbeid som må gjøres unna. Liker ikke at huset står på hodet når svigermor kommer. Da føler jeg liksom at jeg ikke er "god nok" for gutten hennes, om dere skjønner hva jeg mener.

Men jeg må ta ting litt i mitt eget tempo, da bekkenet ikke er så glad i at jeg overdriver..

Ellers bestilte mannen hjemmelaget pizza i dag, så det skal jeg også lage. Så tenkte jeg å slenge over en vaffelrøre litt senere i kveld. Må jo ha litt søtt også, det er jo tross alt lørdag! ;)

Skrevet

Hva skal mannen i huset gjøre da, Bippe? ;) Han kan vel ta i et tak, så du ikke sliter deg helt ut!

Jeg holder på å sy opp gardinene i stuen. Det er noe herk. Kanskje vi tar oss en tur inn til Oslo snart, det er jo fint vær ute!

Skrevet

Grattis m 30 uker!

Rart hvor fort tida går...

Jeg har 60 dager igjen i dag.

Merkelig å tenke på at vi kan ta nurkene med oss hjem snart. Bittelitt skremmende også.

Var på 3d-UL i går og fikk sett på vidunderet. Utrolig at d ligger noe så vakkert i magen min. Han så helt perfekt ut. Sukk...

Han lå og trykte nesa si inn i morkaka mi, så var litt vanskelig å få til de helt perfekte bildene, men vi fikk ganske mange fine. Spørs om han ikke arver staheten til mamman sin.... Ville ikke snu seg uansett hva jordmora gjorde.

Skrevet
Hva skal mannen i huset gjøre da, Bippe? ;) Han kan vel ta i et tak, så du ikke sliter deg helt ut!

Han er på jobb i dag, og han henter svigermor på vei hjem. Derfor er det nok bare meg. Ellers hadde han også tatt i et tak, det er klart. :)

Tar meg en liten pause nå, før jeg slår meg løs med støvsugeren.

Skrevet
Merkelig å tenke på at vi kan ta nurkene med oss hjem snart. Bittelitt skremmende også.

Ikke bare bittelitt, synes jeg.. :sjenert:

Men samtidig gleder jeg meg jo så at jeg nesten ikke kan vente!

Var på 3d-UL i går og fikk sett på vidunderet. Utrolig at d ligger noe så vakkert i magen min. Han så helt perfekt ut. Sukk...

Han lå og trykte nesa si inn i morkaka mi, så var litt vanskelig å få til de helt perfekte bildene, men vi fikk ganske mange fine. Spørs om han ikke arver staheten til mamman sin.... Ville ikke snu seg uansett hva jordmora gjorde.

Åh, så herlig! :hjerte:

Junior var også sta på ordinær UL. Han nektet å snu seg slik at vi fikk sett profilen hans. Han har en ekstremt sta far å slekte på, så det er kanskje ikke så rart. :ler:

Skrevet

Det er flere som får sta unger ja :ler:

Her har lille babyen nektet å vise kjønn hele fire ganger ;)

Nektet å samarbeide samme hva jordmora gjorde :ler:

Skrevet

Gutten vår slekter i alle fall ikke på sin mor når det kommer til stahet! Der er han helt lik sin far gitt!!!!

Viste både kjønn og ansikt velvillig frem på ultraludene, det er full fart inni magen på dagen, og kosebevegelser på kvelden. Han sover godt virker det som, og trives når mor dusjer.............og det gjør hun mye gitt! Det kan være opptil tre ganger om dagen, syns det er litt mye, er ganke lei av å smøre meg etterpå.

Da er bagen ferdig pakket!!!

Etter innleggelsen på onsdag, fikk jeg litt panikk, så nå er jeg helt klar med både tannbørste, ammebh og håndkrem! Champagnen er også med :skratte:

Er ganske ferdig med innkjøpene til knøttet også, alt vi trenger til den første uken i alle fall. "Hvis man vet hva man skal ha, hvorfor ikke kjøpe hele pakka!"

Skrevet

Skjønner at du er ferdig med pakkinga, Ea. Godt å være ferdig med det.

Jeg har begynt å tenke i de baner jeg og, men venter nok en mnd til. Om ikke noe skulle skje i mellomtiden da.

Lillemannen her er og ganske så sjenert. Fra den ordinære UL'en hadde vi med oss bilder av ryggen hjem, for det var det eneste vi fikk se :ler: Han vridde seg unna hele tiden så vi måtte på en ny UL i uke 24 for å se om han var mer velvillig da. Og det var han gitt. Viste oss kjønn og alt jordmora ville se. Snille gutten. Storebror var og supersjenert da vi var på UL så de er like der :ler:

Skrevet

Hvorfor dusjer du så mye? :klø:

Jeg må vel tenke på å pakke bagen snart jeg også. Venter på en pakke fra sparkjøp, den skulle kommet idag, menmen... Kanskje den kommer på mandag. Oppi der er nemlig noen små bodyer jeg tenkte å ta med på føden. Så kan vel bare bagen stå på badet så lenge, så det er bare å hive tannbørste og slikt oppi.

Skrevet

Jeg var og kjøpte meg ny deilig Redkenshampo på frisørsalongen på torsdag. Så kjøpte jeg sånne små tomme flasker på bodyshop som jeg har fylt shampo på. Så nå er det shampo, tannkrem og tannbørster klart i fødebagen (vi har kjøpt ny tannkrem og to tannbørster siden det likevel er forbruksvare).

Måtte bare vaske håret da jeg fylte shampoflasken, det luktet så godt :ler: Godt å unne seg litt ekstra luksus. Jeg gidder ikke å stå med flokete hår på føden ;)

Ellers har jeg fått vasket alle babyklær, kluter, sengetøy og håndklær opp til og med str 56 :) Barnevogn, vugge, bilsete og lekegrind står klart. Eneste vi ikke har fått tak i enda er krabbeteppe til å ha i lekegrinden. Det er så svindyrt alle steder jeg har sett. Vi må ha en som er målene 1m x 80cm, og det er kanskje ikke så vanlig som 1x1? Lurer på å bare bruke sprinkelsengdynen oppi der foreløpig..

Skrevet

Vi har faktisk kjøpt litt klær til babyen i dag! :overrasket: To bodyer og to truser, i hvitt... Skikkelig spennende klær med andre ord. Men men. Må se i gjennom arveklærne før vi kjøper noe mer. Kommer nok til å kjøpe mest i str 62.

Skrevet

Jeg har kjøpt joggebukser til den lille i dag. Fant noen på kappahl til 30 kroner stykket. Nå tror jeg vi har de klærne vi trenger :)

Skrevet

Vi kjøpte og litt babyklær i går. En hel sparkedress i str 62. Ja, og et siklesmekke. Skikkelig storhandel :lol:

Skrevet (endret)
Hvorfor dusjer du så mye? :klø:

Jeg aner ikke, det bare blir sånn... Er ofte urolig i kroppen på kvelden, så et er lettere å sovne etter en glovarm dusj. Om morgnen er det blitt en nødvendighet for å våkne ofte, også er det ett eller annet som får meg til å trenge en dusj i løpet av dagen........kanskje bare jeg kjeder meg, men det blir ofte en dusj midt på også ....

:dusje: :dusje: :dusje:

Endret av -Ea-
Skrevet (endret)

Jeg tror jeg skal pakke baggen i dag jeg også. I tilfelle noe plutselig skjer... Det er fortsatt 39 dager til termin, men man kan jo aldri vite.

Hvor mange klesskift har dere med til babyen? to-tre?

Også skal jeg prøve å finne ut om det finnes en butikk i Tromsø som selger lekegrind. Jeg har funnet en på reflex, men den kostet 1600,- Jeg trodde lekegrind ville være billigere...

Ha en god søndag, jenter!

Endret av tatiana

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...