-Ea- Skrevet 15. februar 2008 #1361 Skrevet 15. februar 2008 Ser på nanny 911 jeg og, Det er helt tragisk... Vet i alle fall at jeg ikke skal bli en SLIK mor
Trampe Skrevet 15. februar 2008 #1362 Skrevet 15. februar 2008 Jeg synes så synd på de barna..!! Jeg er av den oppfatning at barn fødes nøytrale, og så blir de slik miljøet former de. Med unntak av diagnoser og slikt, da. Tenk å få høre at du er slem hele tida, da tror du jo på det... Og å dytte unna sin egen datter som sier hun vil ha en klem??? Hjelpe meg. Jeg kunne kanskje gjort det hvis datteren ville sitte på fanget i fire timer hver dag, men uansett ikke på den måten. Hun skal da ikke straffes for å ville ha kos... hvor mye kos får de barna til vanlig? Stakkars..
-Ea- Skrevet 15. februar 2008 #1363 Skrevet 15. februar 2008 Det forundrer meg alltid at det ikke blir opplyst om familiene får videre hjelp. Mange av de familiene i denne og andre lignende serier er meldingsklare ovenfor barneværnet mener jeg. Hadde ikke nølt med å melde inn denne familien, barneværnet gjør jo faktisk det samme som nanny911 gjør! Men i dette programmet er det ikke no oppfølging, det er jo synd. Vel, jeg må vel ha litt mere faith til andre, men det er ikke alle som einer seg som foreldre altså. Det kommer ikke av seg selv, man bør lese bruksanvisningen! Ang morsfølelsen, så kommer den, men det er smart å lese seg til litt grunnleggende info for bedre å kunne forstå barnet sitt. Man tolker ofte barnet sitt ut i fra sine egne erfaringer og kunnskaper, men barnet har egne behov og måter å utrykke seg på som ikke er så vansklige å tolke, man må bare ha det riktige utgangspunktet for tolkning, en "bruksanvisning"!!!! Dagens moralprek fra -Ea-
-Ea- Skrevet 15. februar 2008 #1364 Skrevet 15. februar 2008 (endret) Trampe!!!! Du er 35 uker på vei og har 35 dager igjen........... Morsomt!!!! Det er som de sier; små barn, store gleder!!! Endret 15. februar 2008 av -Ea-
LaraCroft Skrevet 15. februar 2008 #1365 Skrevet 15. februar 2008 Ja nå er jeg altså ferdig med kontrollen for uke 32, og den gikk strålende. det er alltid så godt å høre fosterlyden:) Det gir en god og trygg følelse i meg... Og jeg har gått opp litt på blodprosenten også - har de siste gangene ligget på 10 til 10,5 og det er jo i laveste laget. Idag lå jeg på 11,5 og jippi for det:) Men kiloene da - er gått opp 20 kg hittil og har to mnd igjen - oh my god!!! dette kommer til å bli tungt;) Men så lenge alt er bra så.... Skulle ordne ny kontrolltime da, jeg sa jeg syntes det var så lenge til neste gang ( på skjemaet uke 36) så jeg får komme igjen om to uker... Det er godt det, heretter blir det kontroll hver fjortende dag:) Ja, og så har jeg antydning til urinveisinfeksjon - tok en dyrking forrige gang, men resultatet var negativt ( jippi for det altså), men idag får jeg samme resultat på urinprøven, men hvordan kan det ha seg at jeg ikke utvikler det??? Men ikke misforstå nå da, jeg vil jo absolutt ikke ha dette:)
Trampe Skrevet 15. februar 2008 #1366 Skrevet 15. februar 2008 Trampe!!!! Du er 35 uker på vei og har 35 dager igjen........... Morsomt!!!! Det er som de sier; små barn, store gleder!!! Åh, det har jeg ikke sett.
Kykkelikokos Skrevet 15. februar 2008 #1367 Skrevet 15. februar 2008 Mannen min har allerede planene klare for hvilken type pappa han skal bli. I går proklamerte han at han og Live skulle kjøpe masse sjokolade og gjemme det for den strenge mammaen. Regner med at det blir andre boller når ungen kommer og han skal være hjemme alene med henne i permisjon. Han blir sikkert en hønefar
Nicky B Skrevet 15. februar 2008 #1368 Skrevet 15. februar 2008 Vi er nok hønemor og hønefar begge to her i huset. Vi er like "forelsket" i barnet vårt begge to. I det store og det hele er vi ganske like når det gjelder det å være konsekvente og strenge. (Men at frøkna til tider har oss begge rundt lillefingeren er det liten tvil om... ) Syns det er så flott å se mannen som far, han har så mange flotte egenskaper og er ordentlig god far i tillegg til en god mann, så mine barn og jeg er heldige syns jeg. :rødme: Vært på legekontroll i dag. Gått opp 6 kilo hittil, så vekta der stemte overens med svigermor sin. Magen vokser som den skal og veslegutt ligger fortsatt godt med hodet opp i ribbeina og rompa ned. Beholder 40 prosent sykemelding ut neste uke, så minsker den til 20 prosent frem til permisjon er planen. Ellers er dette en litt vemodig dag. Skal nå overlevere nøklene til barndomshjemmet mitt til et ungt par som har kjøpt huset. Det blir rart, samtidig som det skal bli godt å få avslutning på det også...
Catus Skrevet 15. februar 2008 #1369 Skrevet 15. februar 2008 Jeg har også vært på legekontroll igjen i dag. Alt er helt fint med Junior, han trives visst veldig godt inni magen min. Jeg fikk se ham på UL i dag, og det var kjempekoselig! Selv om han har blitt så stor nå, at det ikke er så lett å se hva som er hva lenger. Men legen viste og forklarte godt, så da så jeg det jo. Han ligger forresten fortsatt med hodet ned, og hodet er nesten festet i bekkenet! Spennende! Hun målte ham også fra alle vinkler, og regnet ut at han er helt gjennomsnittlig i vekt og størrelse. Hun beregnet at han kommer til å bli mellom 3500-3700 gram ved termin, dersom han fortsetter samme veksten som han har hatt til nå. Så da ser det ikke ut til at jeg får noen kjempebaby iallfall. *puh* Videre kan jeg ønskes velkommen i sykemeldt-klubben. Hun sykemeldte meg 100 % fra førstkommende mandag. Jeg fortalte litt om hvordan jeg føler meg, og hun leste mellom linjene og forsto at jeg ikke ønsket å be aktivt om en sykemelding. Men hun mente at det var på tide at jeg begynte å tenke litt på meg selv og babyen nå, og ikke slite med dårlig samvittighet for jobben. For det er faktisk ikke mitt problem. Hun mente at jeg måtte slappe av i tiden frem mot fødsel, for en allerede utslitt kvinne som skal føde var ikke så bra. Så da har jeg offisielt sett hatt min siste arbeidsdag i dag. Jeg skal innom jobben til uka for å rydde og gjøre unna en del som jeg ikke kan overlate til de andre, men jeg skal ta det i mitt tempo. Jeg er litt lettet nå, jeg må innrømme det. Ellers fortalte vekta meg at jeg har gått opp 12,5 kilo til nå. Det var faktisk ikke så galt som jeg regnet med. Fryktet at jeg lå og vippet på 15-tallet nå..
Kykkelikokos Skrevet 15. februar 2008 #1370 Skrevet 15. februar 2008 Da jeg ga beskjed til jobben om at jeg trolig ikke kom tilbake på jobb før permisjonstart, så sa jeg samtidig at jeg kom nok til å komme innom jobben en dag og rydde pulten min. Men det trengte jeg visst ikke, for der hadde de ryddet alt unna for meg og gitt noen andre plassen min.. Jeje, samme kan det være. Trenger i hvert fall ikke ha dårlig samvittighet for å ikke jobbe. Har hverken plass eller saksbehandlingsbruker på jobb, så om jeg hadde blitt bedre og ønsket å jobbe mer så hadde det ikke vært mulig likevel..
Catus Skrevet 15. februar 2008 #1371 Skrevet 15. februar 2008 Hos oss er det unntaktstilstand for tiden. Det er flere som er sykemeldte og en til som står på vippen til å bli det. Jeg vet det er et vannvittig hardkjør nå, og det blir bare verre for de andre når jeg går ut. Jeg må rett og slett nødt til å komme innom jobb noen dager for å få ryddet unna ting og tang. Jeg vet jeg kunne latt være om jeg ville, men jeg klarer ikke å overlate alt til de stakkars overarbeidede kollegene mine. Jeg har ikke vært så flink til å holde orden i papirene mine den siste tiden, så det råder ganske mye kaos. Jeg har også et par ting jeg må gjøre ferdig som ikke de andre kan ta for meg. I tillegg hadde jeg jo fått i oppgave å lære opp ei ny ei som ble ansatt for avlastning, og jeg lovet henne at jeg skulle ta meg av henne til mandag. Men jeg skal ta alt i mitt eget tempo, og ikke stresse med det. Da tror jeg det vil gå bra.
Gjest imli Skrevet 15. februar 2008 #1372 Skrevet 15. februar 2008 Tror ikke de savner meg heller på jobben... Er også sykemeldt fram til permisjonsstart. Like greit Arb.oppgavene er mildt sagt vanskelige å utføre i gravid tilstand...
monja Skrevet 15. februar 2008 #1373 Skrevet 15. februar 2008 Savne? Jobben min har ikke ringt meg en gang siden jeg ble sykmeldt i oktober.....Føler meg dypt savnet
Murmelmy Skrevet 15. februar 2008 #1374 Skrevet 15. februar 2008 Jeg velger å tro at gutta på jobben vil savne meg og mine til tider spydige kommentarer . Men nå jobber jeg jo fremdeles 60% da
Murmelmy Skrevet 15. februar 2008 #1375 Skrevet 15. februar 2008 Mannen min har allerede planene klare for hvilken type pappa han skal bli. I går proklamerte han at han og Live skulle kjøpe masse sjokolade og gjemme det for den strenge mammaen. Regner med at det blir andre boller når ungen kommer og han skal være hjemme alene med henne i permisjon. Han blir sikkert en hønefar Jeg var helt bestemt (og besatt?) på at mini skulle hete Live men fikk ikke innpass hos mannen . Heldigvis kom vi til en umiddelbar enighet om Mat(h)ilda. Eller...vi er ikke enige om det skal være 'h' eller ikke
Nicky B Skrevet 15. februar 2008 #1376 Skrevet 15. februar 2008 Av barn, fulle folk og svigermor skal man få høre sannheten... Svigermor: Nå er magen blitt diger. Dette blir en stor gutt, hvor mye har du lagt på deg nå? Jeg: Tror ikke han blir så stor akkurat. Frøkna veide 3045 gram, så... Var hos legen i dag og har lagt på meg 6 kilo. Svigermor: Det var ikke så mye. Du skal se du blir slank igjen nå da! Excuse me?! Lurer virkelig på hva hun tenker om meg noen ganger. Jeg er 170 høy og veier nå 66 kg. Men når jeg ble gravid med frøkna, veide jeg 52 kilo, da var jeg undervektig og beinete. Gikk opp 18 kg, gikk ned ca 10 av de og beholdt kledelige 8. Og har i ugravid tilstand ligget rundt 57-60 kilo, langt fra tjukk om jeg må si det selv... Jeg kjenner hormonene koke. Får lyst til å si hva jeg egentlig tenker om hennes til tider korte sosiale antenner. I bunn og grunn er hun snill, finnes ikke noe vondt i henne med vilje. Hun er bare veldig korttenkt.
Trampe Skrevet 15. februar 2008 #1377 Skrevet 15. februar 2008 Ojj... flink du er som ikke biter av svigermor hodet... det tror jeg jeg hadde gjort
monja Skrevet 15. februar 2008 #1378 Skrevet 15. februar 2008 Herlige svigermor som vet å velge sine ord med omhu Jeg hadde eksplodert.
Kykkelikokos Skrevet 15. februar 2008 #1379 Skrevet 15. februar 2008 I alle dager er det for noen ting å si da? Eller tenke, for den saks skyld..
pondusa Skrevet 16. februar 2008 #1380 Skrevet 16. februar 2008 Og jeg lurer på hvordan man deler denne kjærligheten på to. Men det blir nok nok til begge - jeg klarer bare ikke å se det nå. Det lurte jeg også fælt på. I samme sekund som jeg fikk pondus opp på brystet brast bokstavlig talt, og jeg kunne ikke vært mer forelska i den rynkete lille pjokken som lå der. Denne gangen vet jeg at jeg kommer til å bli like forelsket i lille smule, og det er i grunn en deilig følelse.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå