monja Skrevet 14. februar 2008 #1341 Skrevet 14. februar 2008 Ikke vet jeg....jeg har jo ikke fått vann i kroppen heller, men det kommer kanskje av at jeg drikker så mye For de sier jo at den beste måten å unngå ødemer er å drikke vann. Enten det, eller så er det en skjult lekkasje et sted
-Ea- Skrevet 14. februar 2008 #1342 Skrevet 14. februar 2008 Hallooooooooooooooo!!! Da er jeg tilbake etter et døgn på sykehuset. Huff for en rar-skummel-spennende-ut-a-dæ-shæl-opplevelse! Vel, det begynte slik: Ringte jordmor og hun mente jeg burde komme så de fikk kontrollert alt sammen. Og inn dro jeg, men det var jo bare et eneste langt styr. De var veldig bissi alle sammen, så etter en sjapp kontroll måtte jeg vente og vente og vente.... Omsider kom legen og han konstanterte at modningen hadde begynt, men ikke mye, han ville allikevel ha meg inne til obervasjon. Så jeg ble lagt inn da Kom på rom med en kjempehyggelig jente og fikk, etter hvert, god info fra jordmødrene. Fikk beskjed om at hvis føselen startet kom de IKKE til å stoppe den Jeg kunne jo blitt mamma i løpet av natten for alt jeg vet................. Kynnerne ga seg etter ca 9 timer med jevnlig kramper hver 10. minutt, så kvelden, natten og hittil i dag har det vært rolig. Har fått streng bekjed om å TA DET ROLIG! Får ikke henge opp klesvask en gang passer meg yppelig!!! Det var litt skrekk-blandet-fryd dette... Mange tanker som plutselig ikke var så fjerne lenger. Hadde jo ikke tatt med meg no til oppholdet, så nå skal min bag pakkes så jeg er klar for alt som måtte skje. Hadde jo ikke tannbørste en gang, savnet pysj og tøffler også, og en morgenkåpe..... Deilig å være hjemme igjen!!!!! ..........selv om en fødsel ikke hadde vært meg helt i mot nå, er ganske stor, tung og klar!
monja Skrevet 14. februar 2008 #1343 Skrevet 14. februar 2008 Så skummelt og spennende på samme tid -Ea- . Det er kanskje mye som tyder på at babyen din kommer for tidlig uansett nå? Men på en annen side, det er jo ikke så lenge igjen til terminen din heller. Du får slappe av og ta vare på deg selv og den lille sånn at du beholder babyen i magen lengst mulig
-Ea- Skrevet 14. februar 2008 #1344 Skrevet 14. februar 2008 (endret) Kan se ut som han kan komme litt tidligere enn forventet i alle fall. Jeg skal gjøre mye for å beholde han lengst mulig inni, men jeg gleder meg masse til han kommer ut også da.... Skal bli spennende! Er helt slått ut etter oppholdet og sovemedisinen jeg fikk i natt, hadde jo ikke sjans til å sovne - jeg kunne jo plutselig være fødende Skal sove litt nå tenkte jeg :søvn: Endret 14. februar 2008 av -Ea-
Gjest imli Skrevet 14. februar 2008 #1345 Skrevet 14. februar 2008 Jeg er ikke oppe en eneste gang om natta jeg. Enda jeg drikker omtrent 5 liter vann gjennom dagen. Lurer på hvor væsken blir av. Urettferdig! Du må ha god blærekapasitet! Jeg drikker ikke så veldig mye heller... Et par liter kanskje. Max.
Gjest imli Skrevet 14. februar 2008 #1346 Skrevet 14. februar 2008 Oi, det hørtes skummelt ut, Ea! Og litt spennende også... Hvilken uke er du i nå, når er termin?
-Ea- Skrevet 14. februar 2008 #1347 Skrevet 14. februar 2008 Oi, det hørtes skummelt ut, Ea! Og litt spennende også... Hvilken uke er du i nå, når er termin? Det var det som var så rart, jeg har UL termin 31. mars og skal da være 33+4 på vei, men legen holder fast på at jeg er 34+5... Rare greier, men ikke meg i mot å si at jeg er over 34 uker......
monja Skrevet 14. februar 2008 #1348 Skrevet 14. februar 2008 Jeg skal pakke sammen en overnattingssekk til smurfen før jeg drar til byen. Så skal han være med oss ut å spise valentinsmiddag. Han er jo tross alt vår største kjærlighet så det hadde blitt feil å feire kjærlighetens dag uten han Ha en fin ettermiddag, snupper
Gjest imli Skrevet 14. februar 2008 #1349 Skrevet 14. februar 2008 Det var det som var så rart, jeg har UL termin 31. mars og skal da være 33+4 på vei, men legen holder fast på at jeg er 34+5... Rare greier, men ikke meg i mot å si at jeg er over 34 uker...... Du er jo bare to dager før meg, du. Jeg vil ikke føde nå! Rart det med de ukene da. Kanskje de bare mener at du er i 34. uker? :klø:
Trampe Skrevet 14. februar 2008 #1350 Skrevet 14. februar 2008 Skummelt og spennende, Ea!! Jeg drikker også som en hest, og er ikke oppe om natta i det hele tatt, så vi er flere om akkurat det. Det er ikke noe godt å sove lenger, så om jeg skulle stått opp ørten ganger i tillegg hadde jeg begynt å bli irritert tror jeg
Nicky B Skrevet 14. februar 2008 #1351 Skrevet 14. februar 2008 Oi, EA! Det var godt å få en oppdatering, men du verden så spennende og skummelt (for å gjenta det som alle andre har sagt)! *Nå må du ta det med ro!* Jeg sover fortsatt godt om natten, er sjelden oppe og tisser. Men hvis frøkna våkner om natta, roper hun på meg og da hender det seg at jeg kjenner jeg må tisse. Ellers har jeg fortsatt god "party blære".
~Capricorn~ Skrevet 14. februar 2008 #1352 Skrevet 14. februar 2008 Heldige alle som ikke må opp på do hundre-og-ørten ganger hver natt... Jeg må ihvertfall opp mange ganger. Drikker masse vann da. Og når det ikke samler seg i kroppen, så må det vel ut på et vis... Men det er litt irriterende å måtte opp hele tiden da. Spesielt hvis jeg ligger feil vei sånn at jeg må snu meg for å komme ut av senga. Bekkenet krangler sånn at det er et styr å snu seg. Jammen godt Mannen sover godt om nettene da, så jeg ikke vekker ham
-Ea- Skrevet 14. februar 2008 #1353 Skrevet 14. februar 2008 Heldige alle som ikke må opp på do hundre-og-ørten ganger hver natt... Jeg må ihvertfall opp mange ganger. Drikker masse vann da. Og når det ikke samler seg i kroppen, så må det vel ut på et vis... Men det er litt irriterende å måtte opp hele tiden da. Spesielt hvis jeg ligger feil vei sånn at jeg må snu meg for å komme ut av senga. Bekkenet krangler sånn at det er et styr å snu seg. Jammen godt Mannen sover godt om nettene da, så jeg ikke vekker ham Skriver under på den!!! Mannen enser det ikke en gang, og jeg har et gjennomsnitt på 4 ganger pr natt på toalettbesøk:) Utrolig at det går ann!! Drikker masse jeg og, flaska er på armlengs avstand!! Vannflaska vel å merke Mare å snu seg i senga!
Trampe Skrevet 14. februar 2008 #1354 Skrevet 14. februar 2008 Det er helt grusomt å snu seg ja. Vondt mellom beina, tungt er det også, og det er jo ikke behagelig å ligge noen veier lenger. *klaaaage* Vi har hatt besøk av guddatteren min på tre og mamman hennes. Mannen har lekt med jentungen på gulvet og herja med kattene Han kommer til å bli en god pappa han!! Jeg er spent på hvilken type pappa han kommer til å bli, vi er ikke akkurat vante til unger noen av oss... så det blir spennende.
Gjest imli Skrevet 14. februar 2008 #1355 Skrevet 14. februar 2008 Jeg er også oppe en tre-fire ganger hver natt. Fem-seks på det verste. Og det blir jo bare verre og verre å komme seg opp av senga! Min kjære er sånn som liker å leke med unger, så ungene våre kommer til å ha mye moro med ham etterhvert. Lurer mer på hva slags type mor jeg vil bli jeg... Har vel nesten ikke tatt på en baby siden sist jeg ble storesøster, og det er 18 år siden... Kommer til å bli helt rart å skulle holde og stelle med en liten baby. Gru-gleder meg...
-Ea- Skrevet 14. februar 2008 #1356 Skrevet 14. februar 2008 Se!!!!! Jeg har pynta meg!!!!! Vel, jeg vet i alle fall hva slags mamma jeg blir: En skikelig HØNEMOR! Jobber i barnehage vettu, merker når jeg snakker med kollegaer at jeg allerede nå er skikkelig overbeskyttende, sterke meninger og har et klart bilde på hvordan jeg skal og ikke skal være........ Kommer til å møte meg selv i døra så voldsomt Mannen er jeg svært spent på, tror han kommer til å bli en skikkelig dulle pappa, han er veldig det nå i alle fall :gjeiper:
monja Skrevet 15. februar 2008 #1357 Skrevet 15. februar 2008 Jeg vet hvilken mamma jeg blir....jeg skulle ikke bli hønemor, men noen av de genene slo inn de gitt. Jeg merker iallefall at jeg har en vanvittig beskyttelsestrang overfor smurfen. Og jeg har utrolig sterke meninger om hvordan ting skal og ikke skal være for han - overfor andre som f.eks barnehagen Jeg er enda sjokkert over hvor sterk morsfølelsen kan være. Og jeg lurer på hvordan man deler denne kjærligheten på to. Men det blir nok nok til begge - jeg klarer bare ikke å se det nå.
Gjest imli Skrevet 15. februar 2008 #1358 Skrevet 15. februar 2008 Åh, jeg lurer nesten på hvordan jeg skal klare å bli glad i babyen jeg. Jeg har liksom ikke noe følelser for ham/henne ennå, leser jo om alle dem som driver å snakker med og synger for babyen i magen og er sååå glad i den allerede før den kommer ut. Sånn er ikke jeg... Håper virkelig morsfølelsen kommer med en gang, må være fælt om det tar lang tid...
monja Skrevet 15. februar 2008 #1359 Skrevet 15. februar 2008 Den kommer....hos meg gikk det noen dager etter fødselen, men plutselig var den der.
Trampe Skrevet 15. februar 2008 #1360 Skrevet 15. februar 2008 Jeg synger heller ikke til magen. Eller snakker til den. Eller gjør noe som helst annet enn å bære rundt på den og synes at den begynner å bli i veien Jeg føler meg fin innimellom, men jeg føler meg også tjukk og tung. Det er vel vanlig det, nå på slutten... Jeg sitter og ser på nanny911. Hjelpe meg, for noen foreldre. Eller i dette tilfellet - for ei mor. Tenk å ha så lite kontroll på sine egne unger... uff, stakkars folk.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå