Gjest imli Skrevet 12. februar 2008 #1281 Skrevet 12. februar 2008 Så kjedelig da, Monja. Jeg kan trøste deg med at jeg ikke har søkt om noe som helst jeg heller... Fikk vite på jobben at det ikke var noen frist, bare "fortest mulig". Er det noe frist på det NAV-skjemaet, noen som vet? Finner ikke noe søknadsfrist på NAV sine sider. Dessuten er det noen spm i den søknaden som egentlig bare er mulig å besvare etter fødsel... Æsj, det er jo den papirmølla jo. Hater sånt!
monja Skrevet 12. februar 2008 #1282 Skrevet 12. februar 2008 Om det er noen frist på NAV har vel bare med behandlingstiden deres å gjøre? Det som mangler nå er vel at det er mange mnd behandlingstid og. Jeg hadde ikke blitt overrasket. Men jeg skal innom og hente papirer iallefall, så får vi se da. Det kan hende vi får smette inn hos en annen senere idag, men vi får se. Ja ja, jeg reiser inn på føde.pol for å få litt beroligende akupunktur så lenge. Trenger noe å roe meg ned på nå
Gjest imli Skrevet 12. februar 2008 #1283 Skrevet 12. februar 2008 Huff, jeg får få ut finger'n og sende inn det jeg trenger snart... Må man ha time med NAV for å fylle ut eller kan man gjøre det selv? Det er kanskje litt vanskelig å fylle ut selv, har så vidt kikka gjennom den. Er det mer man må sende inn, enn søknad til arb.giver og søknad til NAV? :klø: Synes det er så lite info om dette...
Nicky B Skrevet 12. februar 2008 #1284 Skrevet 12. februar 2008 Må man sende søknad til arbeidsgiver? Jeg husker ikke hvordan vi gjorde dette forrige gang. Min arbeidsgiver ville bare vite sånn ca når jeg skulle ut i perm og da var det greit liksom. Men det er vel et slags skjema for det og ja når jeg tenker etter... Jeg og mannen har halvveis fylt ut skjemaet til NAV, men sitter fast på noen punkter. Men nå må vi ta tak i det! Vi klarer ikke helt å bli enige om dekningsgraden. Er ikke helt sikker på når man tidligst kan sende det inn (ingen av oss er i fare for å søke for tidlig uansett) , men det kan senest sendes inn tre måneder etter fødselen. Skikkelig frustrerende med sånne papirmøller! Jeg sitter i tillegg med papirmølla etter dødsfallet til pappa i høst og arvemeldingsskjemaet, så her er det gøy om dagen. Og når alt det endelig er avklart, er det vel på tide å dykke ned i selvangivelsen... ARG!
Gjest imli Skrevet 12. februar 2008 #1285 Skrevet 12. februar 2008 Huff ja, kjenner jeg blir svett bare det er tid for å skrive timelister på jobben... Så dette er virkelig hardt! Kan ikke fordra sånne papirgreier...
Kykkelikokos Skrevet 12. februar 2008 #1286 Skrevet 12. februar 2008 (endret) Det hele avhenger ganske mye av om jobben din forskutterer pengene og søker om tilbakebetaling fra NAV. Det gjør vår jobb. Dermed så var det en dobbel så stor papirmølle å fylle ut, fordi jobben min skulle jo ha ørti-fjørti skjemaer.. Men på den positive siden, så haster det ikke med å få bekreftelsen fra NAV, fordi jobben min betaler ut penger til vanlig lønningstid uansett. NAV kan være utrolig treige.. Jeg ringte for å høre om de hadde mottatt papirene mine. Joda, det hadde de, men de var ikke gjort noe med. Saksbehandleren som hadde "begynt" på saken (notert at de var mottatt) var på ferie og kom ikke tilbake før om 11 dager. Jaggu ikke rart at ting tar tid.. Ps. Til de som lurte: Nei, du trenger ikke time hos saksbehandler. Man kan fylle ut papirene selv Endret 12. februar 2008 av Kykkelikokos
marsy Skrevet 12. februar 2008 #1287 Skrevet 12. februar 2008 NAV skjemaet ligger jo ute på nettet, så det kan man bare printe ut, fylle ut og sende til ditt lokale NAV kontor. På jobben min har de et eget søknadsskjema om permisjon (jobber i stort selskap), og det måtte meldes i fra om senest 3 måneder før man gikk ut i permisjon. Behandlingstiden hos mitt NAV kontor var vel ca på 14 dager. Jeg får også penger fra arbeidsgiver - de sender alt av bekreftelser på lønn til NAV.
monja Skrevet 12. februar 2008 #1288 Skrevet 12. februar 2008 Jeg har forhørt meg med jobben min om at de bare trenger dato for permisjonsstart. Sjefen min mente at det ikke var vits i å gjøre det så vanskelig så hun skulle bare legge inn datoen på data'en hun. Jeg har iallefall fått bekreftet fra NAV at jeg går ut i permisjon den 7. april. Har sett på skjemaene på nettsiden, men det er jo en del vi vil ha avklart med saksbehandler før vi sender det fra oss. Jeg aner ikke enda når far skal ha permisjon, det kommer an på når knotten blir født, for vi skal dele en periode 50/50. Så skal jo far ha litt på slutten alene, pluss at jeg skal forskyve permisjonen med en mnd ferie..... :dåne:
monja Skrevet 12. februar 2008 #1289 Skrevet 12. februar 2008 Og skal man søke om barnetrygd? Jeg mener det gikk av seg selv sist, men aner jo ikke :klø:
Gjest imli Skrevet 12. februar 2008 #1290 Skrevet 12. februar 2008 Vi har også egne skjemaer på jobben, men ingen frist. Barnetrygden trodde jeg var automatisk?
monja Skrevet 12. februar 2008 #1291 Skrevet 12. februar 2008 Barnetrygden trodde jeg var automatisk? Det er det jeg og mener, men så finnes det søknadsskjema for barnetrygden og. Men det er kanskje i forbindelse med adopsjon, fosterbarn og sånt det :klø: Det eneste jeg husker vi søkte om var kontantstøtte, men det er jo ikke aktuelt nå.
Gjest imli Skrevet 12. februar 2008 #1292 Skrevet 12. februar 2008 Det er det jeg og mener, men så finnes det søknadsskjema for barnetrygden og. Men det er kanskje i forbindelse med adopsjon, fosterbarn og sånt det :klø: Det eneste jeg husker vi søkte om var kontantstøtte, men det er jo ikke aktuelt nå. Mm.. Tror jeg leste en plass at barnetrygd var det eneste man fikk uten å søke. Mulig det er søknadsgreier bare for adoptivforeldre? Aner ikke jeg altså... Får sjekke med NAV. Meget informativ nettside... Sukk.
monja Skrevet 12. februar 2008 #1293 Skrevet 12. februar 2008 Ja, ikke sant? Man blir jo enda mer forvirret av å lese der
LaraCroft Skrevet 12. februar 2008 #1294 Skrevet 12. februar 2008 Jeg også trodde jeg måtte søke BÅDE hos NAV og arb.giver. Tok derfor kontakt med lønnsansvarlig på jobb, og hun sa det ikke var nødvendig at jeg søkte hos NAV, det tok de seg av. Jippi - mindre papirutfylling:) Barnetrygden mener jeg skal gå av seg selv. det skjer automatisk etter at man har fyllt ut papirer på sykehuset - hvis ikke jeg nå er helt på jordet da;)
monja Skrevet 12. februar 2008 #1295 Skrevet 12. februar 2008 Barnetrygden mener jeg skal gå av seg selv. det skjer automatisk etter at man har fyllt ut papirer på sykehuset - hvis ikke jeg nå er helt på jordet da;) Her tror jeg sykehuset tar seg av alt det praktiske. Jeg fylte iallefall ikke ut noen papirer sist, men det er mulig det er ulik praksis på ulike sykehus.
-Ea- Skrevet 13. februar 2008 #1296 Skrevet 13. februar 2008 Det kjennes ut som om jeg er i gang...................... Har mensensmerter, vondt i korsryggen og bekkenet, det stråler ned i lårene..... Hva i all verden. Det kommer med gjevne mellomrom også Det kan jo være pga andre ting også da tenker jeg, men det er så likt det jeg har lest, og det er for tidlig å ringe mamma for råd.. Det er mest sansynelig bare innbildning! Har vært syk med omgangsyke i HELE går, oppkast og Diare, kanskje jeg bare er støl???? Vel, det får la vente på seg, har enå syv uker igjen til termin, så no fødsel er jeg ikke klar for......
Nicky B Skrevet 13. februar 2008 #1297 Skrevet 13. februar 2008 Hvordan går det nå, EA? Det du beskriver var sånn jeg hadde det når jeg ble sendt til sjekk på føden for snart 3 uker siden og jeg kjente igjen følelsen etter første fødsel. Hvis det ikke gir seg, så ring føden eller legen din så du får deg en sjekk!!!! Det kan være "modningsfølelser", men hvis det ikke skulle være det så er det alltid greit å få sjekket om "kynnerne/riene" har hatt noen effekt på livmormunnen feks.
Gjest imli Skrevet 13. februar 2008 #1298 Skrevet 13. februar 2008 Jeg hadde også skikkelige "menssmerter" i går kveld... Gikk heldigvis over da.
monja Skrevet 13. februar 2008 #1299 Skrevet 13. februar 2008 Jeg ville ringt føden for å få en sjekk om det ikke går over -Ea-. Håper den lille holder seg på plass enda noen uker
Grace Skrevet 13. februar 2008 Forfatter #1300 Skrevet 13. februar 2008 Jeg lurer på noe. Dere med bekkenløsning, hvor begynte det å gjøre vondt? I ryggen håper jeg? Ser du er her Ea, hvordan er det med deg nå?
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå