Gå til innhold

Toddler pjatt!

Fremhevede innlegg

Skrevet
Noe som hjelper meg når jeg har det slik, er å være litt sosial. Finnes det ikke barnimagen-treff eller andre treff for gravide i nærheten av der du bor?

Problemet er at jeg bor så inni hampen teit til! Og nå som det er så glatt ute så kommer jeg meg ingensteder uten evt taxi. 'Det kan jo bli litt i det dyreste laget, ca 200 kr for å komme seg til toget bare, ennå mer til sentrum. Hvis bare isen smelter nå, så kan jeg gå til toget, og da er jo alt mulig ;)

I går skulle jeg hente posten, måtte snu halvveis til kassa pga is på veien, helt håpløst. Tenkte ut en lur plan da, tok på brodder, gikk en ENORM omvei og kom omsider til kassa, deilig!!!!!

Spenning i hverdagen!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Magen min er i alle fall tøyelig har jeg sett. Knøtte holder på som et uvær, misunner ikke dere som ikke kjenner så mye, det må være urovekkende. Minsten koser sef med blærehopping og ribbeinklatring, slaiding og karate!

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Det er ganske slitsomt, føles som man går på dobbel dose av p-piller: Null kontroll over følelsene i det hele tatt....

Gleder meg til å få kroppen min for meg selv igjen!!!!

:klemmer::klemmer:

Hormoner kan være noe skikkelig dritt. I løpet av et svangerskap produserer vi like mye hormoner som mannen gjør i løpet av 40 år, så det er ikke rart at følelsene svinger.

Nå skal ikke jeg være skikkelig "fanden på veggen" maler her, men det er ikke sikkert at alt føles bedre når man endelig får kroppen for seg selv igjen heller.

Det er mange hormoner som skal slå seg til ro og falle på plass etter en fødsel, i tillegg til søvnmangel og det at et lite nurk er avhengig av deg 24/7.

De første tre månedene etter fødselen syns jeg var aldeles pyton. Hetetokter om natta og våkne klam og svett, amming til alle døgnets tider, frokost var noe jeg fikk dyttet i meg når andre spiste lunsj- og hvert eneste lille knirk fra frøkna ble overanalysert.

Frustrerende tid, tenker enda på den perioden som bare kaos og lite kos.

Men så begynner man å kunne se et mønster i hverdagen, hormonene har gått seg til og man har ikke lengre hjertet i halsen når man sniker seg til å gå på do mens barnet sover. ;)

Jeg sier ikke at det blir sånn for deg, på ingen måte. ;) Men jeg for min del var ikke forberedt på at det kunne bli sånn. Leste i bøker om barseltårer og tenkte at det hørtes da ikke ille ut. Helt til jeg satt der selv og følte meg så skjør som jeg aldri hadde gjort før.

Mannen ble kjempebekymret og ville ha meg til lege med tanke på svangerskapsdepresjon.

Poenget mitt er at skulle det bli slik for deg, så er det noe som oftest går over! Uten at det betyr at man har svangerskapsdepresjon for det og man er slettes ikke unormal!!!!! Man må liksom bare bite tenna sammen og ri av stormen. For det blir bra til slutt!

Å være mor er det beste som noensinne har hendt meg, bare ikke akkurat rett etter fødselen...

:klemmer:

Skrevet

I går kveld kjente jeg spark igjen, så da ble jeg i godt humør :)

Er det flere enn meg som har hund? Jeg har en gordon setter, og er litt spent på hvordan hunden vil komme overens med babyen, hvordan jeg vil takle å ha en hund som vil ut å tisse samtidig som babyen sover osv.... Han er i utgangspunktet veldig glad i barn, men dette vil jo bli et nytt familiemedlem så han kan jo komme til å reagere med misunnelse....

Er det flere enn meg som står overfor den utfordringen?

Skrevet

Njæ, vi har to katter, så jeg er litt spent jeg også. Men en hund reagerer nok litt annerledes enn ei katt. Jeg tror ikke mine vil bry seg så veldig mye, den ene kommer sikkert til å skygge banen og gjemme seg mens den andre ikke kommer til å bry seg.

Det jeg lurer mest på er om lillemann er allergisk, det er jeg livredd for. :(

Skrevet

Takk for støttende, og ikke støttende.......... :fnise: ........... ord Nicky B. Det er vel en av mine største feil, at jeg bekymrer meg for mye, særlig over ting jeg ikke selv kan kontrollere. Har en tendens til å være ganske så deppa, så hormoner og viten om hva som venter meg etter fødselen hjelper ikke akkurat på humøret. Prøver hardt å tenke positivt da, men det går i bølger og stormkast til tider.

Vel, formen er bedre i dag, skal ut å :shoppe: i dag, det hjelper alltid litt på humøret!!!

Skal krysse fingrene for at ingen av barna har noen allergier for husdyrene deres, Trampe og tatiana.. Det ville vært svært trist :trist:

Nå er jeg endelig ferdig med barselgave-takkekortene! Vi skal ikke ha no dåp, så vi takker heller for de gavene vi får til fødselen, bilder må jo deles ut uansett....... Nurket må jo bli vist frem!!!! Nytt kamera skal også kjøpes for anledningen, mannens krav :roll:

Skrevet

:duskedame::duskedame::duskedame:

Gratulerer med dagen Murmelmy!!!!!!!

:klemmer:

:blomst::blomst::blomst:

Skrevet

Vi hadde hund da storebror ble født. Mannen tok med en klut babyen lå på fra han første gang ble lagt i babysenga på sykehuset til dagen etter med seg hjem. Så fikk hunden lukte på den samtidig som kluten lå i vognbag'en til babyen. For hunden gikk ivergangen fra to til tre i heimen ganske bra, men dessverre var pjokken allergisk, så for ett år siden måtte vi selge voffen :sukk:

Skrevet

Kjære EA!

Nå fikk jeg litt klump i magen- det var overhodet ikke meningen å gi deg noe å bekymre deg for!

Dette vil gå så fint, du vil bli en aldeles flott og strålende mor! :klemmer:

---------------------------------------

Gratulerer masse med dagen til deg, Murmelmy!!!!!!!! :blomst::bursdag:

Skrevet

Vi har en katt på 4mnd nå, så jeg er litt spent på hvordan det kommer til å gå når hun ikke vil få fullt så mye oppmerksomhet, og ikke får sove på soverommet vårt. Men planen er at hun skal få begynne å gå ut etter hvert da, så da er det nok mer spennende å gjøre på om dagene.

Ang. bevegelser og spark. Kjenn på magefølelsen deres, og kjenn etter om ting forandrer seg. Hvis dere føler at noe er galt, ring føden og få komme på sjekk. Det er ikke den "lokale" jordmoren som bestemmer om dere skal få komme på sjekk. Og det er bare mor som vet hvordan det vanligvis kjennes ut.

Skrevet

Vi har også katter, men regner ikke med det blir noe problem. De får ikke lov til å gå inn på soverommet uansett, og så får de tåle å bli oversett en periode ;)

Skrevet

Vi skal prøve det med å ta med en klut, Monja. Det var synd at sønnen din var allergisk. Jeg håper ikke at babyen min viser seg å være det....

Skrevet

Vi har to katter, og jeg håper virkelig ikke at Junior blir allergisk heller. Det hadde vært fryktelig om vi måtte avlive dem, vi er jo så utrolig glade i dem.. :tristbla:

Men jeg vil ikke bekymre meg for det på forhånd, det er bare dumt å grave seg ned i dumme tanker som kanskje ikke blir reelle en gang.

Jeg er heller ikke så bekymret for hvordan kattene vil takle et nytt familiemedlem. Sjalusi er sjelden et problem med katter, så den biten vil gå veldig bra. Tror kanskje de vil være litt skeptiske til den bråkete nye i starten, men de blir nok fort vant til det. De tilpasser seg raskt, og jeg tror neppe dette vil bli noe problem. :)

Skrevet

Vi har også en jentepus på snart 6 mnd, og håper VIRKELIG ikke poden viser seg å være allergisk... Jeg er en dyreelsker deluxe og kan virkelig ikke tenke meg å være uten katt, har hatt det hele livet. Man blir jo så fryktelig glad i dem. Men ikke misforstå, barnet går selvfølgelig foran pus ;)

Hu er forøvrig en ekstremt sosial og elskelig liten pusekatt, så jeg tror hun vil takle bra å få baby i huset. Hun får ikke være på soverommet om natten likevel (holder oss våkne), og så får vi bruke myggnett/kattenett når han sover i vogna osv til vi ser hvordan det går.

Men jeg tror kanskje jeg må klippe klørne hennes litt når lillegutt kommer - hun er veeeeldig leken enda og kan nok fort falle for fristelsen når små armer og ben fekter vilt ;)

Skrevet

God morgen alle vakre mødre, og gratulerer med dagen!!

Har akkurat våknet og rigget meg til i senga med laptopen på fanget. Ungene har overnattet til min søster i natt, så jeg bare nyter at jeg kunne sove til jeg våknet av meg selv.

Showet i går var helt fantastisk, har aldri hatt det så morsomt edru ute på byen før.

Nå skal jeg surfe litt her, ta en lang dusj og en deilig frokost før jeg kjører nedover til storesøs etterhvert. Tror det blir en fin spasertur i formiddag, før vi drar til mamma & pappa og får morsdagskaffe i ettermiddag.

Skrevet

Neimen i alle dager! Plutselig ser jeg at jeg er offisielt HØYGRAVID! Hurra! Tiden flyr gitt :)

Skrevet

Jeg var visst høygravid for 3 dager siden, jeg :) Rart å tenke på!

Skrevet

Vi har aldri fått påvist allergi for hund på han, men han var mye syk og snufsete mens vi hadde hunden. Legene trodde han hadde astma. Men etter at vi solgte hunden har han vært frisk hele tiden så vi mistenker at han hadde det ugreit med hundehår i hus.

Skrevet

Jeg er også høygravid! Det kom egentlig ganske fort det der... rart :)

Skrevet

Jeg har vært høygravid siden mandag :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...