Elle_liten Skrevet 6. februar 2008 #1181 Skrevet 6. februar 2008 Hei! Er vel på tide at jeg melder meg inn her igjen. Har vært inne å lest innimellom, men harddisken min (den mellom ørene) slår seg av etter jobb, så har ikke funnet på noe fornuftig å skrive her inne. Ser det er mange som er sykemeldte. Huff, må være skikkelig kjedelig. Frustrerende og ikke fungere som man pleier. Er inne i min 31. uke og var hos jordmor her om dagen. Hun mente at jeg burde få noen prosenter med sykemelding pga at det går i 120 på jobben. Er lærer og har enkelte dager nesten ikke tid til å gå på do før etter undervisning. Har ikke lyst til å bli sykemeldt. Mange andre som er syke(-meldte) på jobben, så ikke mange folk å ta av. Hun fylte ut et skjema om tilrettelegging, så skal snakke litt med sjefen min snart. Håper å få en litt lettere hverdag snart. Har et bekken som har begynt å krangle, så d går ikke så fort i svingene heller om dagen. Vel, vel.. D var litt syt fra min kant. Ellers så er det masse liv i magen og knøttet driver og stikker ut både armer, bein og rumpa rett som det er. Ganske morsomt. D begynner å gå opp for meg nå at det ikke er så lenge igjen til at vi har en liten krabat i huset. Merkelig.... Hvordan går det med forberedelsene hos dere? Har dere handlet mye? Jeg er så usikker på om jeg skal begynne eller om det er tidlig enda. Har fått handla litt; bodyer, strømpebukser, sokker, bukse+jakke-sett og et par kosedresser. Har kikka på vogn og bilstol + stellebord, men har litt vegring mot å ta helt av. D var litt fra meg. Skal prøve å slite meg ut av dvalen fremover. Kanskje jeg får litt overskudd til andre ting, hvis jeg får tid til litt bedre pauser på jobben.
Trampe Skrevet 6. februar 2008 #1182 Skrevet 6. februar 2008 Der beskriver du min hverdag, Elle_liten. Læreryrket og en graviditet kan være vanskelig å kombinere! Jeg jobber ut uke 34, og så er det stopp. Full jobb og løping hele dagen har gitt meg falske rier, og jeg er ikke klar for baby helt enda. Jeg har jobba leeeenge med å takle min dårlige samvittighet, men heldigvis har jeg forståelsesfulle folk i ledelsen. Rektor sa at jeg har vært knallflink og stått på hele tida, nå fortjener jeg å hvile litt før den lille kommer. Du må tenke på deg selv, det er ingen andre som gjør det for deg!!! Trening....?
Kykkelikokos Skrevet 6. februar 2008 #1183 Skrevet 6. februar 2008 Ta helt av, Elle_Liten? Det kan være kun 6 uker igjen før knøttet ditt melder sin ankomst. Sikkert greit å ha vogn og stellebord i hus da Og på slutten så kan det jo være at du faktisk blir sliten av å bevege deg for mye rundt, så jeg synes nå ikke du trenger å bekymre deg for at du tar "helt av" fordi om du kjøper disse tingene nå. Her har det vært i hus leeeenge.
Gjest imli Skrevet 6. februar 2008 #1184 Skrevet 6. februar 2008 Sover fortsatt godt om nettene jeg... Er oppe å tisser ganske ofte da, men eller sover jeg som regel veldig godt. Har heldigvis ikke vann i kroppen heller. Det høres ikke fristende ut... Ellers har vi ikke noe særlig utstyr i hus, Men tar det litt som det kommer. Får begynne å skaffe noe av det viktigste nå framover
Nicky B Skrevet 6. februar 2008 #1185 Skrevet 6. februar 2008 Hvordan er det med resten av dere da - får dere trent noe? Det blir lite trening om dagen dessverre. Var flink til å gå mye før snøen kom, men nå er ikke bekkenet helt hundre prosent. Isjiasnerven er i klem og "bivirkningene" etter første fødsel begynner å bli plagsomme så det er ikke mye jeg orker. Får vonde kynnere ved mye bevegelse. Fikk også rielignende smerter for snart to uker siden, med et miniopphold på føden, så her skal det tas med ro sier legen. Vi er ikke helt enige på det punktet der, så på mandag opphører sykemeldinga mi... Kommer seg litt an på hvordan kvalmen fortsetter å utarte seg vel og merke. Søvn går fint enda. Sover rimelig godt og må sjelden opp for å tisse. Har også minimalt med vann i kroppen denne gangen så noe positivt er det da!
Murmelmy Skrevet 7. februar 2008 #1186 Skrevet 7. februar 2008 ÆSJ, jeg har gått opp 2.5 kilo på en uke!!!
Grace Skrevet 7. februar 2008 Forfatter #1187 Skrevet 7. februar 2008 5 kg på to og en halv uke her... Frister ikke særlig å veie seg!
Gjest imli Skrevet 7. februar 2008 #1188 Skrevet 7. februar 2008 Frister ikke meg heller... Men prøver å trene da. Svømmer en gang i uka og går turer 3-4 ganger i uka. Kan ikke si det har gitt så mye resultater sånn rent vektmessig men.
Kykkelikokos Skrevet 7. februar 2008 #1189 Skrevet 7. februar 2008 Det er helt sikkert bare vann Forsvinner nok av fort etter fødselen. her har strekkmerkene begynt å melde sin ankomst.. Hurra.
Gjest imli Skrevet 7. februar 2008 #1190 Skrevet 7. februar 2008 Har fått litt strekkmerker jeg også. Men ingen på magen da, som har vokst mest, men på puppene og låra! Merkelige kroppen. Har fått litt større pupper, og sikkert litt ekstra på hofter og lår også, men det er jo ingenting ift hvordan magen har vokst. Meget spesielt! Har lyst på noe søtt hele tida, prøver å la vær å kjøpe sjokolade og sånt, men finner selvfølgelig både nugatti, kakao, boller i fryseren og div. andre erstatninger Har gått opp ti kilo... Og har ikke en dråpe vann å skylde på heller, har tynne fingre, og ankler, knær og håndledd er fortsatt i god behold...
Kykkelikokos Skrevet 7. februar 2008 #1191 Skrevet 7. februar 2008 Jeg har gått opp ca 15kg tror jeg. Merker at jeg har problemer med å få på meg noen klær, og støvelettene mine. Strekkmerkene har kommet på lår, rumpe og begynner å komme på puppene også. Foreløpig ingen på magen, men de plopper vel frem over natten
Murmelmy Skrevet 7. februar 2008 #1192 Skrevet 7. februar 2008 Ingen ytterligere strekkmerker her (som jeg kan se), men fikk endel på puppene etter mini. Ikke like greit å gå fra en 70C til 75E og tilbake til 70C igjen på et år Magen er fremdeles fri for strekk merker, men den kommer i et rasende tempo nå. *BOM* så var den der! Nå har jeg begynt å lage risengrynsgrøt til middag. Skal straks hente mini i bhg (dro tidlig fra jobb i dag) også hjem igjen. I morgen er det karneval der og jeg står mellom å sy et musekostyme til ham...eller take the easy way out og bruke Ole Brummdrakten han fikk låne av bittelillesøster... Hadde tenkt til å klare meg helt uten sjokkis i dag, men knasket i meg to håndfuller med m&ms på kjøkkenet mens jeg kokte grøten... Teite meg! Jaja...god kveld jenter!
Grace Skrevet 7. februar 2008 Forfatter #1193 Skrevet 7. februar 2008 Her er det masse vann, pølsefingre og ankler som går i ett med leggen.... Har et par sko jeg kan bruke, alle de andre er for små. Var hos akupunktøren min i dag, så det hjelper litt men er fortsatt ganske sprengt... Men godt å vite at det blir borte etter fødselen. Nå skal jeg på trening, er en annen der som har termin rett før meg, så det er like spennende hver gang å se om hun kommer eller om hun har født.
Kykkelikokos Skrevet 7. februar 2008 #1194 Skrevet 7. februar 2008 Høres ikke noe kjekt ut, Grace. Godt det ikke er så lenge igjen! Du har ikke problemer med høyt blodtrykk og hodepine, at det kan være et tegn på svangerskapsforgiftning, vel?
monja Skrevet 8. februar 2008 #1195 Skrevet 8. februar 2008 (endret) Nå begynner det virkelig å nærme seg fødsel for noen av dere altså :dåne: Tenk, at snart begynner vi føderushet. Jeg har hatt noen dager KG pause, men kommer sterkere tilbake. Kan ikke tro jeg begynner på uke 30 i morgen :dåne: Endret 8. februar 2008 av monja
Nicky B Skrevet 8. februar 2008 #1196 Skrevet 8. februar 2008 Veeeeldig spent på hvem som er førstemann ut! Neste fredag skal jeg veies (har ikke vekt hjemme) Mistenker at kiloene har rent på nå. Må liksom prøve å stogge kvalmen med noe og da spises det, men det hjelper ikke stort... Denne sykemeldinga har forresten gått hardt utover bankkontoen- er litt for flink til å shoppe på nett. Fått time til UL i slutten av februar, da skal morkakeplasseringen vurderes samt evnt leie til barnet. Er så spent på om det går an å se kjønnet igjen, eller om han er for stor? Lurer så fælt på om jordmor så riktig.
Gjest imli Skrevet 8. februar 2008 #1197 Skrevet 8. februar 2008 Ja, hvem er egentlig førstemann av oss? Må sjekke terminlista Jeg skal også på ny UL - på mandag Legene ville se hvordan barnet vokste. Er visst standard når mor bruker medisiner. Så da håper jeg den lille vokser som normalt. Synes ikke UL er så moro lenger - en får jo ikke sett noe som helst når de er så store... På den ord. UL'en i uke 18 fikk vi jo sett masse, men da jeg kom tilbake i uke 28, var det jo bare virvarr som man måtte være lege for å skjønne noe av. Det eneste jeg skjønte hva var, var ryggraden... Håper kvalmen din gir seg da, Nicky B. Det er i alle fall ikke noe deilig... Og du er jo 30 uker i dag du, grattis!
Nicky B Skrevet 8. februar 2008 #1198 Skrevet 8. februar 2008 Håper kvalmen din gir seg da, Nicky B. Det er i alle fall ikke noe deilig... Og du er jo 30 uker i dag du, grattis! Takker! (For å være flisespikker er jeg egentlig 30 + 2 i dag i henhold til UL termin, men av en eller annen grunn klarer ikke tickerne jeg finner å vise riktig. Tror jeg må sette termindatoen to dager tilbake for at den skal stemme. Lurer på om USA tickere teller noen dager mer enn det vi gjør her til lands...? )
Gjest imli Skrevet 8. februar 2008 #1199 Skrevet 8. februar 2008 Takker! (For å være flisespikker er jeg egentlig 30 + 2 i dag i henhold til UL termin, men av en eller annen grunn klarer ikke tickerne jeg finner å vise riktig. Tror jeg må sette termindatoen to dager tilbake for at den skal stemme. Lurer på om USA tickere teller noen dager mer enn det vi gjør her til lands...? ) Stemmer. I Norge regner men svangerskap som 40+2, mens i de fleste andre land regner man det som 40 uker akkurat. Derfor må man stille inn på to dager før på tickerne for at de skal vise riktig. Jeg måtte skrive at min termin var 31. mars istedetfor 2. april for å få den til å vise riktig uke+dag.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå