Gå til innhold

Toddler pjatt!

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jordmor sa at det virket som om lille mageboeren vår lå med hodet ned. På helsekortet skrev hun HL. Betyr det hodeleie, eller hode "løst"? :P

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Jordmor sa at det virket som om lille mageboeren vår lå med hodet ned. På helsekortet skrev hun HL. Betyr det hodeleie, eller hode "løst"? :P

:Nikke:

Skrevet

Jordmora kjente at han ligger i sete, men hun sa at hun ikke ville snakke setefødsel før det nærmet seg. Om han ikke har snudd seg til kontroll i uke 36 blir han vektestimert og jeg får røntget bekkenet i uke 37. UL i uke 36 får jeg uansett.

Det går jo sikkert greit, men jeg kjenner at det knyter seg i magen når jeg tenker setefødsel. Og jeg som ikke er redd for fødsel opprinnelig, jeg er skikkelig redd setefødsel... :( Det er sikkert kjempedumt av meg å tenke på det alt nå, men jeg kan ikke noe for det. Men det har kanskje noe med å gjøre at han har sparka hver dag siden uke 17 - og han har ikke sparka oppover en eneste gang. Bare nedover. Ergo har han ikke snudd seg i det hele tatt, og han har ligget med rompa godt nedi bekkenet på hver eneste UL. Forhåpningene mine er da ikke så alt for store.

På mitt helsekort har jordmora tegna en krusedull som ligner på et 9-tall (regner med det er hvilken vei babyen ligger, det var nemlig omvendt 9tall hos legen i uke 27) og S/B. S må da bety seteleie, men hva B'en er for noe vet jeg ikke.

Skrevet

Hvor på helsekortet deres er det de har skrevet om leie?

Skrevet

Det er en kolonne for det i tabellen nederst på mitt kort. Det står leie/beveg.

Skrevet

S/B er sikkert sete/bevegelig, Trampe. For jeg regner med at han fester seg om han sitter i sete og? Da ville det isåfall stått S/F.

Skrevet

Jeg har fått time til akupunktur på fødeavdeliga på tirsdag. For bekkenet mitt :hoppe: Jeg er så innmari glad og håper det fungerer.

Skrevet

Så bra, monja! Får håpe det gjør susen :)

Skrevet

Jeg har vært hos jordmor i dag, og babyen ligger fortsatt med hodet ned.

Og han har visst festet seg.......

Trodde det var litt tidlig jeg.... :sjenert:

Skrevet

Tror ikke det er uvanlig for førstegangs :)

Skrevet
Jeg har vært hos jordmor i dag, og babyen ligger fortsatt med hodet ned.

Og han har visst festet seg.......

Trodde det var litt tidlig jeg.... :sjenert:

Nei, det var ikke så tidlig. Min festa seg i uke 35 og i uke 37+5 kom han ut ;)

Skrevet

Det var bra. Tenkte ikke på det når jordmoren sa det, men så begynte jeg å fundere litt på det etterpå :)

Skrevet

Det er vel bare positivt at hodet er festet uansett, vel? :)

Skrevet
Det er vel bare positivt at hodet er festet uansett, vel? :)

Joa, men ikke hvis det betydde at fødselen snart kom til å skje. For det passer litt dårlig akkurat nå, fordi pappaen til lillegutt må reise utenlands pga jobb i helgen ;)

Skrevet

Tror han kan ligge sånn en god stund før han kommer altså..... Det holder helt sikkert til over helgen :troest:

Var hos legen i går, minn sønn........hi,hi..............har ikke festet seg, og det er ingen tegn til at han kommer til å gjøre det heller.... Det er som et sirkus inni her!!! :juhu: .............hele dagen :juhu: :juhu: :juhu:

Sitter å lager barsel-takkekort jeg da..... Noe må jo jeg gjøre også... Vi skal ikke ha no dåp eller annen form for markering, så da er det jo greit med et hyggelig kort med bilde av Knøttet i alle fall...

Lykke til hos akupunktøren Monja, har hørt det skal hjelpe :5:

Skrevet
Joa, men ikke hvis det betydde at fødselen snart kom til å skje. For det passer litt dårlig akkurat nå, fordi pappaen til lillegutt må reise utenlands pga jobb i helgen ;)

Det kan enda gå mange uker før han vil ut, så at han fester seg har ikke noen betydning for det. Men det er jo ikke lenge igjen nå uansett :hoppe:

Skrevet
Lykke til hos akupunktøren Monja, har hørt det skal hjelpe :5:

Det håper jeg virkelig. Sånn som det er nå er det ille.

Skrevet

Sløv å være her inne jeg.

Monja: Får håpe du får litt hjelp av akupunktur da.

Ang hodefesting, lillemor som var barn nr 1 festet aldri hodet før fødselen, men pondus derimot som ikke trengte å feste seg siden han var barn nr 2, han festa seg skikkelig i uke 35 han. JM bare lo av meg og mine merkelige barn hun.

Skrevet

Var innom legen en ekstra tur i går ettermiddag. Begynte plutselig å komme slim i utfloden og jeg ble redd det kunne være fra slimproppen. Fikk en GU som heldigvis viste lang og lukket livmortapp. Har ikke merket noe mer, så håper det er over for denne gang.

Fikk også en sniktitt på lillesmule på ul. H*n ble målt til å være akkurat så stor som ukene tilsier, og det var jo selvfølgelig fantastisk å få sett h*n.

Legen kunne ikke si noe helt 100%, men vi heller nok mer mot ett av kjønnene her..... :lur: Skal på ordinær sv.kontroll på mandag, og da skulle vi kikke litt nøyere etter. :hjerte:

Skrevet
S/B er sikkert sete/bevegelig, Trampe. For jeg regner med at han fester seg om han sitter i sete og? Da ville det isåfall stått S/F.

Aha. Ja, han kan feste seg om han sitter, men min står med beina først og da fester de seg ikke har jeg hørt. Jaja, det er jo bare positivt at han ikke er festet. Da kan han fremdeles snu seg :)

Håper akupunkturen hjelper!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...