Murmelmy Skrevet 26. januar 2008 #1081 Skrevet 26. januar 2008 Hadde klart det sist om jeg absolutt måtte
Kykkelikokos Skrevet 26. januar 2008 #1082 Skrevet 26. januar 2008 Tenk om hodet stikker ut underveis da Mannen hadde snakket med en kollega på jobb her om dagen. Yngstesønnen hans ville absolutt ikke vente med å komme ut, så de rakk ikke frem til sykehuset før fødselen var i full gang. I det de kom frem så var hodet delvis ute..
monja Skrevet 26. januar 2008 #1083 Skrevet 26. januar 2008 Enda har jeg tenkt å vente til slutten av mars med å pakke bag'en. Men jeg tror ikke jeg tør å vente lenger enn det. Sist kom jo smurfen tre uker før tiden og å pakke bag med vann rennende mellom beina var ikke mye morsomt. Så jeg har lovet mannen å pakke litt tidligere denne gangen. Må vel pakke en liten bag til smurfen i god tid og. Han må jo avgårde til besteforeldre når fødselen starter. Nydelig navn, Murmelmy
Trampe Skrevet 27. januar 2008 #1084 Skrevet 27. januar 2008 Bagen ja... jeg har sittet og kikka gjennom listene til folk, og jeg tror vi gjør dette enkelt (som alt annet). Pakke til meg selv er jo greit, men til lillemann sliter jeg litt. Jeg tror vi ser størrelsen hans an, og så kan pappan dra på butikken og kjøpe hentesett som passer når han er kommet. Fint for pappan det Vi har bestilt vogn, så nå har jeg faktisk gjort noe!!
Kykkelikokos Skrevet 27. januar 2008 #1085 Skrevet 27. januar 2008 Ja, disse lange listene blir jeg helt av. Vi tar vel med oss litt klær, toalettsaker og digitalkamera.. Har sagt at mannen kan skaffe seg en bok også i tilfelle det drar ut i tid og han kjeder seg. Når jeg tenker meg om så har jeg vel pakket litt utenom også. Purelan, ammeinnlegg og ammebh. Til babyen har vi pakket tre bodyer, en strømpebukse til hjemreisen, et hentesett som moren min har strikket, og et par bleier vi fikk i apotekpakken. Ja, og så kjøredress da.
Gjest imli Skrevet 27. januar 2008 #1086 Skrevet 27. januar 2008 Jeg har ikke en gang tenkt på å pakke noe som helst. Ender vel bare med at tinga ligger og støver ned til man omsider skal avgårde og så pakker man på nytt... Men blir vel bare å pakke noen behagelige klær, toalettsaker og hentesett til lillebaby. Tror de listene over alt man liksom trenger er litt overdrevne...
monja Skrevet 27. januar 2008 #1087 Skrevet 27. januar 2008 Jeg blir helt svett av noen av de listene som man finner på div. forum jeg. Sist hadde jeg med meg: - buksa jeg kom på føden i - en truse til hjemreisen - et par t - skjorter - sko for å ha på inne - toalettsaker . et par bodyer til smurfen - hentesett - amme BH - ammeinnlegg - Purelan Det holdt i massevis til tre dager på barsel. jeg var overlykkelig over nettingtrusene vi fikk der
Nicky B Skrevet 28. januar 2008 #1088 Skrevet 28. januar 2008 Tenk om hodet stikker ut underveis da Mannen hadde snakket med en kollega på jobb her om dagen. Yngstesønnen hans ville absolutt ikke vente med å komme ut, så de rakk ikke frem til sykehuset før fødselen var i full gang. I det de kom frem så var hodet delvis ute.. Hjelpes meg, noe så skummelt!!!! :hår: *formaner lillegutt i magen om å IKKE ha det så travelt!* (selv om det kunne se slik ut før helga... Nå er vi hjemme igjen etter litt av noen dager. Veslefrøken havnet på sykehus med dobbeltsidig lungebetennelse og jeg havnet på føden med det jeg trodde var premature rier. Heldigvis falsk alarm i mitt tilfelle, men skummelt når det sto på. Skikkelig verk i korsryggen, nedpress i mellom beina og det strålte ned i lår og legger. Fikk flashback til første fødsel og tenkte at "akkurat ja, sånn var det å skulle føde". Ble sykemeldt en periode, så får vi vurdere det fortløpende. Men det er kjipt altså. Ikke at jeg er så glad i jobben, men følelsen av å svikte der man trengs er kjip... Nå kan vi da forresten stryke vogn og bilsete av lista vår. Svigerfar jobber i nærheten av en Barnas Hus butikk, så jeg lurte på om han hadde mulighet til å sjekke ut det maxi cosy setet samt quinny freestyle kombivogn tilbudet de hadde for oss. Det gjorde svigerfar og vips fikk vi både vogn og sete i presang... :cry: Jeg ble så rørt. Og ikke minst glad. Hadde aldri forventet det og i hvertfall ikke siden de kjøpte vogna til frøkna også når hun ble født.
Kykkelikokos Skrevet 28. januar 2008 #1089 Skrevet 28. januar 2008 Oj, dere har hatt litt av en helg, skjønner jeg. Godt at det ikke var rier i hvert fall da. Men stakkars lille frøkna som har fått dobbelsidig lungebetennelse! Nå må du bare slappe av og ikke tenke på jobben. De klarer seg nok alltids. Det viktigste er at du og lille baby i magen har det bra! Kjekt med kommende besteforeldre som er så generøse. Babyutstyr er jaggu ikke gratis!
monja Skrevet 28. januar 2008 #1090 Skrevet 28. januar 2008 Så skummelt, Nicky. God bedring til frøkena. Håper hun blir frisk snart. Godt at det ikke var rier du hadde. Skummelt. Nå får du slappe av og ta vare på deg selv og den lille i magen Og så flott med gavmilde besteforeldre.
monja Skrevet 28. januar 2008 #1091 Skrevet 28. januar 2008 Var en liten snartur innom KID idag jeg....og kom ut med to laken til vogga, et babysengesett og et sengesett til junordyne. Og en pute formet som en motorsykkel til smurfen. Alt for 200 kr. Da føles det greit å shoppe.
monja Skrevet 28. januar 2008 #1092 Skrevet 28. januar 2008 (endret) Ja, og så var jeg til jordmor for første gang i dette svangerskapet. På 27+2. Alt var fint og lillegutt har en hjertelyd på 145. Sterk og fin hjertelyd, men vanskelig å finne. Han ligger med hodet så langt ned i bekkenet som han kan komme, med ryggen utover, rompa oppe på venstre side og beina over på høyre side. SF målet var høyt da. 1 cm over det grønne feltet, 28 cm. Gjennomsnittet denne uka er vel 25 Jordmor ville ikke sette opp en ny time enda, for hun mente jeg ikke trengte flere kontroller før fødselen, om ikke noe skulle skje underveis. Endret 28. januar 2008 av monja
Trampe Skrevet 28. januar 2008 #1093 Skrevet 28. januar 2008 Dere er heldige som har unger som ligger rett vei... Jeg begynner å bli redd for setefødsel jeg.
monja Skrevet 29. januar 2008 #1094 Skrevet 29. januar 2008 Dere er heldige som har unger som ligger rett vei... Jeg begynner å bli redd for setefødsel jeg. Jeg tror ikke du skal bekymre deg enda, Trampe Enda kan han jo snu seg den riktige veien. Mange små skjønner jo ikke at det skal ha hodet ned før rundt uke 35/37 så det er jo enda noen uker igjen å gjøre det på. Men skal du til vurdering med tanke på setefødsel? Røntgen av bekken?
Prinsesse-vil-ikke Skrevet 29. januar 2008 #1095 Skrevet 29. januar 2008 (endret) Jeg har ikke pakket reisebagen enda heller, men må vel begynne å tenke på det snart. Er uke 34 i dag, men må kjøpe de siste tingene som skal med først. Ammeinnlegg, brystsalve, amme-bh og et par nye topper så er jeg i mål og kan pakke ferdig tror jeg. Det nærmer seg - juhu! Endret 29. januar 2008 av Prinsesse-vil-ikke
Nicky B Skrevet 29. januar 2008 #1096 Skrevet 29. januar 2008 Tusen takk for god bedrings ønsker! Det har vært noen kjipe dager her med stadig mer manko på søvn. Frøkna hoster så fælt om natta og det er så vondt å høre på... Det var godt å komme ut av sykehuset i hvertfall, det var slitsomt! På "plusssiden" så fikk jeg sett fødeavdelingen og den var skikkelig fin! Jeg fikk en grundig undersøkelse med CTG registrering og utvendig og innvendig ultralyd for å se om riene mine hadde hatt en effekt. Fikk sett veslegutt igjen og! :rødme: Mannen hentet pakke på posten i går med noe barneklær jeg hadde bestilt og det var så koselig med de små plaggene- men de er jo så små! Utrolig hvor fort man glemmer hvor små disse babyene faktisk er når de kommer ut?! Dere er heldige som har unger som ligger rett vei... Jeg begynner å bli redd for setefødsel jeg. Min ligger heller ikke rett vei enda, så på ultralyden på fredag at han lå med hodet opp mot høyre og beina godt plantet ned mot bekkenet og blæra. I følge tabellen på babyverden.no er det god tid igjen- rundt 20 februar har den regnet med at gutten vil snu seg, så frem til da prøver jeg ikke å tenke så fælt på den muligheten. Har du sjekket babyverden og hva tabellen sier for deg? Jeg tror faktisk ikke frøkna festet seg før enn rundt uke 37 jeg når jeg tenker etter. Du har god tid! Men ta det opp med jordmor for sikkerhets skyld, så får du litt mer ro til sinns kanskje.
monja Skrevet 29. januar 2008 #1097 Skrevet 29. januar 2008 Mannen hentet pakke på posten i går med noe barneklær jeg hadde bestilt og det var så koselig med de små plaggene- men de er jo så små! Utrolig hvor fort man glemmer hvor små disse babyene faktisk er når de kommer ut?! Ja, det er utrolig hvor fort man glemmer. Så gjennom de første klærne vi hadde til storebror. Så utrolig smått i str 50/56. Herregud, enn at det skal en til inn i de klærne
Nicky B Skrevet 29. januar 2008 #1098 Skrevet 29. januar 2008 ...bare synd de ikke kjennes like "små" ut når de skal ut...
Murmelmy Skrevet 29. januar 2008 #1100 Skrevet 29. januar 2008 Dere er heldige som har unger som ligger rett vei... Jeg begynner å bli redd for setefødsel jeg. Storebror festet seg 38+noe og jeg var førstegangs sist
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå