Gå til innhold

Toddler pjatt!

Fremhevede innlegg

Skrevet

Monja: jeg ville aldri leid sete...heller ei kjøpt brukt av noen jeg ikke kjenner. Det er som med en sykkelhjelm. En gang i kollisjon = ubrukelig. Du vet jo ikke om den har vært utsatt for noe... :sjenert:

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)
Monja: jeg ville aldri leid sete...heller ei kjøpt brukt av noen jeg ikke kjenner. Det er som med en sykkelhjelm. En gang i kollisjon = ubrukelig. Du vet jo ikke om den har vært utsatt for noe... :sjenert:

Spurte litt om dette sist vi leide og fikk forsikringer om at setene er nye, testet etter alle kunstens regler og i det hele tatt. De har vel litt ansvar siden det er et forsikringsselskap.

Endret av monja
Skrevet

Vel, da er da det slik at jeg er blitt 100 % sykemeldt. Orker ikke mer jeg......

Ligger langt over på fundus målene, og jeg har en veldig krevende jobb.............

Føler meg som en taper :blaaveis: Syns ikke det er no gøy at jeg ikke skal klare å jobbe litt lenger i alle fall. Vet jo at det er til det beste for meg og baby'n, men hva i all værden skal jeg gjøre da, de trenger meg på jobb!!!

Trengte bare å få ut litt steam, det har vært en hard dag, mange tanker og ukontrolerte følelser :cry:

Vel, ang bilseter: Vi har kjøpt maxi cosi med isofix feste til bilen. Virker veldig bra altså, vurderte å leie, men på grunn av sikkerheten ble vi usikre og bestemte oss for å være sikre...

Men hva med brystpumpe? Tenkte jeg skal pumpe litt for morsmelk sentralen også, når jeg først er i gang liksom...........hvis jeg kommer i gang da vel å merke ;)

Leie eller eie?? ER så usikker

Skrevet

Jeg fikk låne en elektisk brystpumpe på helsestasjonen sist. Da snakker vi skikkelig meieri altså. Men den tyna ut nærmere 1,5 liter pr dag. Skikkelig effektiv med andre ord.

Du skal ikke ha dårlig samvittighet for å ha blitt sykmeldt -Ea-. Det er sikkert til det beste for deg og bebisen og du har jo jobba bra lenge da. Prøv å kos deg hjemme den siste tiden. Følg kroppens signaler og pjusk litt i heimen :klemmer:

Skrevet

Føler meg som en bæsj jeg også. Totalt mangel på energi.. Orker ingenting.

Skrevet

NÅr det gjelder å skaffe seg brystpumpe ville jeg ventet til etter fødsel. Ikke alle som har melk eller som får pumpet (pumpeskrekk). Da er det utrolig kjedelig å ha brukt mye penger på en pumpe...

Skrevet
Vel, da er da det slik at jeg er blitt 100 % sykemeldt. Orker ikke mer jeg......

Føler meg som en taper :blaaveis: Syns ikke det er no gøy at jeg ikke skal klare å jobbe litt lenger i alle fall. Vet jo at det er til det beste for meg og baby'n, men hva i all værden skal jeg gjøre da, de trenger meg på jobb!!!

Trengte bare å få ut litt steam, det har vært en hard dag, mange tanker og ukontrolerte følelser :cry:

:klemmer:

Jeg forstår så godt hvordan du har det!!! Min jordmor anbefalte meg å ta sykemelding nå. Bekkenet er begynt å krangle, jeg har en mann som nå har en intens jobbperiode og er mye borte, så det meste av hjem og barn faller på meg. I tillegg til at jeg jobber 100%.

Er veldig sliten, amper, stresset og sur om dagen. Og vet jeg må roe ned tempoet for veslegutt, men tror ikke sjefen vil bli så veldig fornøyd da, så jeg kvier meg for å snakke med legen...

Ganske idiotisk egentlig. Å la jobben komme foran sine og sitt barns behov. Ingen som takker en for å slite seg ut på jobb...Men så var det den dårlige samvittigheten og flink-pike syndromet da.

Noen taper er du ikke. Du gir barnet ditt en god start, så begrav den dårlige samvittigheten og prøv å slappe av hjemme. Du trenger energien til babyen!

:klemmer:

NÅr det gjelder å skaffe seg brystpumpe ville jeg ventet til etter fødsel. Ikke alle som har melk eller som får pumpet (pumpeskrekk). Da er det utrolig kjedelig å ha brukt mye penger på en pumpe...

:jepp: Nemlig. Jeg stresset som en gal på at pumpe, det MÅTTE jeg ha, så den ble med på sykehuset. Viste seg at frøkna var langt mer effektiv til å suge enn det jeg klarte å pumpe. I tillegg var hun fullstendig flaskenekter, så pumpe kunne jeg spart meg for å kjøpe.

Skrevet

Jeg er også sykemeldt, så da er jeg også en taper :)

Har litt dårlig samvittighet til tider jeg også, men det er jo som Nicky B skriver ganske idiotisk å la jobben komme foran seg selv og barnet.

Skrevet

Og ikke glem at arbeidsgiver får dekket alle sykepenger når en ansatt er sykemeldt pga graviditet!

Skrevet

Jeg er også sykemeldt. Nå driter jeg i jobben da, for de har tydeligvis begynt å drite i meg. Så da får de bare ha det så bra.

Skrevet
Jeg er også sykemeldt. Nå driter jeg i jobben da, for de har tydeligvis begynt å drite i meg. Så da får de bare ha det så bra.

Signerer denne. Nå er jeg bare luft på jobben så da så.

Sykmeldt med god samvittighet.

Skrevet

Noen her som vil ha, men ikke har, tilgang til bloggen min? :mrgreen:

Skrevet

Jatakk, gjerne det. Selv om jeg i all hovedsak er størst fan av dagbøker, fordi det er minst arbeid å holde følge der ;)

Skrevet
Jatakk, gjerne det. Selv om jeg i all hovedsak er størst fan av dagbøker, fordi det er minst arbeid å holde følge der ;)

Ordnet ;)

Skrevet (endret)

Nå er det ikke sånn at jeg ønsker å stemple folk er altså imli :tristbla:

Selv om jeg merker meg selv som en taper, så er det fordi jeg hadde så høye forventninger til meg selv. Begynte i helt ny jobb 1. aug og fant ut at jeg var gravid 2. aug. ikke det beste utgangspunktet :( Har brukt mye energi på å overbevise meg selv og jobben på at jeg er i flott form, og at jeg slettes ikke trenger no sær behandling, forståelse eller tilrettelegging, nei, jeg skal ikke være til no bry :sjenert:

Vel, med så mye fritid så er det jo mye som popper opp i hodet mitt da.... Har begynt å planlegge når mannen ikke lenger kan kose seg med en øl eller et glass vin på kvelden :eeeh: Det ekke sunt vettu, å ha for mye fritid, slike tanker er litt irriterene. Vel, har i alle fall kommet frem til at han kan holde på en god stund til! Har jo fortsatt 10 uker igjen til termin....

Jeg bare er så stressa!!!!!!!!!!!!!!!

:dåne: :dåne: :dåne: :dåne: :dåne: :dåne: :dåne: :dåne: :dåne:

Endret av -Ea-
Skrevet

Neida, jeg føler meg ikke stempla :)

Du bør nok prøve å få ned stressnivået, for din og babyen skyld, selv om det kan føles vanskelig å måtte be om tilrettelegging osv.

Skrevet (endret)

Mange tanker som får tid til å poppe opp i hodet på en når man går hjemme, ja :Nikke:

Endret av Kykkelikokos
Skrevet (endret)

Jøss, er det her dere er, har lett lenge etter hvor det ble av denne tråden altså...

Fant jo ut at jeg bare kunne skjekke mine innlegg da, men det tok sin tid gitt!!!

Føler meg elendig i dag, jeg er veldig svimmel og mangler sult/methets følelse. Er ganske bekymret faktisk........ Men tror det er noe som går over, jeg forholder meg rolig til over helgen uansett.

Har pakket ferdig Knøtte sin bag!!!

Bleier, klær, bamse og gulpekluter, det burde få oss igjennom de første dagene i alle fall.. Gleder meg!!!

Endret av -Ea-
Skrevet

En får si du er tidlig ute, Ea ;)

Baggen her blir nok pakket når riene kommer tett som haggel - slik som sist :Nikke:

Når det gjelder å "nekte" mannen å nyte alkohol, så kommer jeg ikke til å gjøre det. Gjorde det heller ikke sist. Det er noe han får styre selv. Skulle han ha tatt seg en øl eller to så tar vi en taxi, eller jeg kjører.

Her er det endel som har skjedd. Formen min psykisk er super og jeg føler meg superfresh som gravid (27+5 i dag). Har gått opp 6 kilo og ligger nå på 70-71 kilo. Altså, slank, men med bollemage (er 176 cm høy). Veide over ti kilo mer på samme tidspunkt sist, så har jo noe å sammenligne med ;).

Bekkenet har begynt å krangle og på torsdag klarte jeg nesten ikke å gå. Var hos legen i går og fikk henvisning til fysio. Skal ringe på mandag. Er fortsatt sykemeldt 20% (hver fredag), men hun ville som vanlig øke den. Jeg nektet, men lovte på tro og ære å ringe straks bekkenet ble dårligere.

Nå skal jeg se an neste uke og blir jeg verre så tar jeg det først opp med sjefen så tar vi det derfra. Hjelper nok at mannen er hjemme igjen etter å ha vært borte alle ukedagene de tre siste ukene. Merker at det blir lite ro og hvile med en liten aktiv gutt på 17 mnd :hjerter:

Tulla er fremdeles aktiv og får meg til å smile flere ganger om dagen. Magen er endelig kommet og jeg koser meg med kulen.

Vi har funnet navn, og valget falt på Matilda!!! Sønnen vår heter Theodor så det er to flotte navn til to nydelige barn :hjerte:.

Ha en super lørdag! Nå er det snart 15 km langrenn for menn...

Skrevet

Så flotte navn, Murmelmy! Vi vurderte Theodor hvis det ble gutt, men UL har sagt jente, så da får vi tro på det ;)

Jeg har pakket babybagen for lenge siden, jeg. Hehe. Men har ikke pakket bagen til meg selv enda.

Kjøre selv til føden? Er du ikke riktig klok, kvinne?! Hvordan klarer man det med rier og hele pakken? Vi bor 50 min unna sykehuset, så jeg tror nok ikke at taxi er noe alternativ her i gården. Men mannen drikker så lite alkohol til vanlig, at det blir nok ikke noe problem :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...