Gå til innhold

Toddler pjatt!

Fremhevede innlegg

Skrevet

Mannen sier jeg ser kjempesexy ut som gravid. Men jeg mistenker at han overdriver litt :ler:

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Mannen sier jeg ser kjempesexy ut som gravid. Men jeg mistenker at han overdriver litt :ler:

Det sier mannen min og, men nå sier han det støtt når jeg ikke er gravid også.

Må innrømme jeg syns det er vanskelig å tro han virkelig mener det- jeg føler meg alt annet enn sexy om dagen...

Skrevet

Dere som har mer oversikt på ting enn meg:

Når må man søke om fødselspenger og permisjon? Er det egne skjemaer eller må man skrive selv? Og hvor skal man sende dem? Bare til arb.giver eller til NAV og sånt også? Og er det noe mer man må søke om?

Har plutselig gått opp for meg at det ikke er så lenge igjen...

Skrevet

Det finnes egne skjema på NAV. Der står det også forklart hvordan du skal gjøre det. Det er senest innen 3 mnd etter fødsel. Venter du lenger enn det får du ikke etterbetalt penger.

Skrevet
Det finnes egne skjema på NAV. Der står det også forklart hvordan du skal gjøre det. Det er senest innen 3 mnd etter fødsel. Venter du lenger enn det får du ikke etterbetalt penger.

Takk :)

Du er sånn ordens-dame altså... ;)

Skrevet
Haha :ler:

Dere er nå morsomme dere ;)

Greit å vite hvem man skal spørre om søknader og frister og babyutstyr og alt mulig :ler:

Skrevet

Er nå i hvert fall ikke meg dere bør spørre da :ler:

Skrevet

Sambo har vanskelig for å synes at jeg er sexy med magen, men han synes det er sjarmerende og klemmer og kysser på den, så jeg klager ikke. Dessuten synes han jeg er søt når jeg er sliten og begynner å vagge litt. Det hadde jeg aldri trodd han skulle si :ler:

Ellers har jeg ikke fått noen kommentarer på størrelsen heldigvis. Alle sier bare at jeg har en fin mage :)

Idag har vi kjøpt oss vogn :hoppe: Gleder meg til å få Emmaljunga City Cross i hus, og håper ikke leveringstiden er altfor lang. *utålmodig*

Skrevet
:hoppe: for vogn! Det ble City Cross, ja. Det er kanskje like greit at vi kjøpte en annen vogn. Ser kanskje litt teit ut med to vogner i tog gjennom boligfeltet her ;)
Skrevet

Gratulerer med vogn, Eeyore. Vi har gjort unna vognkjøpet vi og. Deilig å være ferdig med det. Mer enn et tror jeg ikke vi trenger å kjøpe før bebisen kommer.

Skrevet

Jeg gleder meg jeg :sjenert:

Vi drar til Sverige for å handle inn de store tingene på søndag. Det skal visst være billigere der. Har falt for en sort og rød Brio vogn med brannbil myggnetting!

:shoppe:

Den er helt nydelig. Junior kommer nok til å kle den :rødme: Det er faktisk ganske mange duppeditter til vognen som er både tøffe og svært praktiske. Flaskeholder for eks;)

Skal shoppe bilsete med understell, vippesol, stellebord, flasker, brystpumpe og steriliserings maskin også.... Har en laaaaaaaaaang liste!!!!

Er ikke helt overbevist om at mannen er så fornøyd med magen, men han sier da at den er fin.. Snakker endel med babyen, det er jo hyggelig. Han gleder seg veldig til lillegutt kommer da :babygutt:

Måtte bare skravle litt jeg...

-Ea-

Skrevet

Tror nok at det er mye penger å spare på å handle inn i Sverige. Det er det jeg savner mest....å handle inn alt jeg trenger til ny baby. Nå kan jeg liksom bare tusle ned i kjelleren å hente dem.

Skrevet
Tror nok at det er mye penger å spare på å handle inn i Sverige. Det er det jeg savner mest....å handle inn alt jeg trenger til ny baby. Nå kan jeg liksom bare tusle ned i kjelleren å hente dem.

:jepp: Vi kjøpte til førstemann i Sverige, sparte flere tusen på det.

Nå skal jeg bestille vogn på nett. Vi har bestemt oss for en ny hartan skater sportsvogn, denne gang med svingbart forhjul. Hardbag'en har vi jo allerede etter den gamle og den er kompatibel med den nye modellen.

Jeg har vært så fornøyd med den gamle hartan skater vogna, den er skikkelig solid. Frøkna bruker den enda som sovevogn i barnehagen.

Er liksom ikke mye hensikt å kjøpe en helt annen type vogn da vi har en hardbag som man knapt ser er brukt og jeg liker vogna.

Utover det, trenger vi nytt bilsete og seng. Ellers har vi det meste.

Skrevet

Mannen min er også flink til å skryte av magen og sier jeg er like søt og sexy som før... Hehe, han er nå søt da. Tror egentlig det er mest fordi han har lest i babybøkene at det er veldig viktig å stadig forsikre meg om det :fnise:

Men han har hvertfall ikke noen problemer med å tenne på meg så langt, så det lover jo godt :sjarmor:

Jeg føler meg hvertfall DEFINITIVT ikke like sexy som før, og kjenner jeg allerede gleder meg litt til å få kroppen min for meg selv igjen. Trene som jeg vil, ligge som jeg vil og gå i det jeg vil... Men det er veldig koselig og spennende også da, særlig nå som tassen både kjennes og ses tydeligere og tydeligere inni der.

Grattis med vognkjøp jenter, jeg synes også det var deilig å få vogn og annet utstyr i hus i helgen! Så var det gjort, og en ting mindre å bekymre seg om... Kjempefornøyd med Quinny'en, har prøvetrillet og den er supergod!

Så nå er det bare møbler til barnerommet, lekegrind, ammepute, bæresjal, kluter, smekker, termometer, neglesaks og tusen andre ting som står igjen på listen... Sukk :)

Skrevet

Dere som kjøpte i Sverige, sjekket dere om de hadde det på lager og sånn?

Har egentlig planlagt å kjøpe både stellebord, seng og vogn der.

Skrevet

Vi gjorde research på forhånd og ringte ulike butikker for å hente inn pris og hvor mange de hadde på lager et par dager i forveien før vi dro.

Utover det, var det bare mest for morro at vi tok en "harry tur" over grensen.

:fnise:

(Mannen og svigerfar måtte over en ny tur helga etter, på grunn av en feil på vogna som vi ikke så i butikken, så se over alt nøye mens dere enda er der må bli mitt tips.)

Fikk forresten et aldeles supert ammesjal i julepresang: Bebe au lait ammesjal.

Sjalet har et veldig kult mønster og har en slags bøyle øverst som gjør at du hele tiden ser barnet.

Håper ammingen går like bra nå som sist- skal bli gøy å teste det ut.

Fant noen bilder av det her

Skrevet

For de som skal handle i Sverige, anbefaler jeg Happyland på Svinesund. Det virker som det er billigst der.

Skrevet

Jeg fant nettsiden deres, men hjalp nok lite for min del.

Skal ha Stokke seng og Emmaljunga vogn og det ser ikke ut som de fører noen av merkene.

Men sikkert et bra tips for andre ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...