Grace Skrevet 2. januar 2008 Forfatter #901 Skrevet 2. januar 2008 Uff, det er ikke særlig gøy! Det stiller i kategorien "ubetenksomt sagt". Mest sannsynlig mener folk magen, men når det ikke presiseres og man får høre "nå var DU diger" og man føler seg diger med ymse ubehag, så får man lyst til å tuppe sånne kommentargivere i leggen. Ja jeg svarte bare at jeg nok hadde blitt stor i løpet av julen men at de ikke trengte å minne meg på det... Men det kommer nok nye kommentarer i morgen.
Murmelmy Skrevet 2. januar 2008 #902 Skrevet 2. januar 2008 Nicky, vi blir heller ikke enige. Jeg er fast bestemt på et navn, men mannen er ikke med. Han bestemte lillegutts navn (som jeg elsker ) så denne gangen er det "min" tur Grace: Kollegaen din mente jo magen din... Vet at mange er svært nærtagne når man er gravid og synes det er naturlig. Vi er jo i en slags unntakstilstand. Likevel så velger jeg å tro at alle kommentarer er i beste mening og responderer til dem også slik. Jeg får forresten høre at jeg er såååå liten denne gangen i forhold til sist (som nevnt tidligere så var jeg 11 kg tyngre sist på samme tidspunkt i svangerskapet). Gjør meg ingenting når jeg vet at den lille har det bra
Trampe Skrevet 2. januar 2008 #903 Skrevet 2. januar 2008 Godt svart. Jeg kommer også til å si det rett ut - ja, jeg vet at jeg er blitt stor og det begynner å bli tungt, men du får meg ikke akkurat til å føle meg bedre når du bare MÅ påpeke det på den måten. Kanskje personen tenker seg litt om før neste kommentar kommer, og kanskje den neste gravide han treffer slipper en sånn kommentar.
Murmelmy Skrevet 2. januar 2008 #904 Skrevet 2. januar 2008 Eller "Jeg er gravid, hva er din unnskyldning?"
Trampe Skrevet 2. januar 2008 #905 Skrevet 2. januar 2008 Eller "Jeg er gravid, hva er din unnskyldning?" Jeg har ei T-skjorte med det trykket, den er genial! Skal bruke den på jobb nå etter jul tenkte jeg
Murmelmy Skrevet 2. januar 2008 #906 Skrevet 2. januar 2008 Jeg har faktisk kun tatt på vei for en kommentar en gang i min gravidkarriere. Det var i slutten av august 2006 (jeg hadde termin med mini 28. august) og var i bursdag til familien min. Alle har bursdag i august. En mann av ei av mammas venninner lurte på om jeg virkelig burde spise mer kake jeg som var då tjukk . Han hadde nesten like stor mage og han var ikke gravid . Tror han følte seg rimelig ille etter at jeg hadde høvlet over ham
monja Skrevet 2. januar 2008 #907 Skrevet 2. januar 2008 Og jeg som bekymerer meg for at jeg ikke er stor. Men det kommer vel om ikke mange ukene....
Murmelmy Skrevet 2. januar 2008 #908 Skrevet 2. januar 2008 Og jeg som bekymerer meg for at jeg ikke er stor. Men det kommer vel om ikke mange ukene....Men du, har du ikke sett magen til Vomsen på SM? Hun er jo virkelig ikke stor . Min er større enn det, men fremdeles liten. Deilig å kunne bruke str S/M 36/38 i klær ennå... Jeg ga jo bort alle klærne fra sist til ei på Tett Inntil. De skulle jeg i hvertfall IKKE inn i igjen
Trampe Skrevet 2. januar 2008 #909 Skrevet 2. januar 2008 Jeg har enda ikke fått noen kommentarer jeg har blitt lei meg for, men det kommer nok. Jeg er ikke så alt for stor enda, så det blir heller kommentarer andre veien - "er du sikker på at du er gravid??" Øh, ja..? Noen (deriblant min mamma) er helt ekstrem når det gjelder å kommentere gravide kropper. Og ja, kropper - ikke bare mager. Mager er greit å kommentere synes jeg da. Så lenge det ikke blir kommentarer av typen "Du ser jo helt sprekkeferdig ut" og sånt noe. Det er uhøflig og utrivelig. Om man mener det positivt så si det positivt da...!
Grace Skrevet 2. januar 2008 Forfatter #910 Skrevet 2. januar 2008 Hun mener nok magen ja, men hvorfor i huleste må de kommentere det hele tiden? På BV er det flere som har lagt ut bilder og i forhold til dem ser jeg jo liten ut. Lurer på om folk(etter at jeg har født) kommer til å si, å så liten du har blitt...
Murmelmy Skrevet 2. januar 2008 #911 Skrevet 2. januar 2008 Jeg har heldigvis bare fått høre at jeg er vakker, fin og verdens nydeligste gravide jente av mamma og andre i familien. De er særs kroppsfikserte...
Grace Skrevet 2. januar 2008 Forfatter #912 Skrevet 2. januar 2008 Jeg har heldigvis bare fått høre at jeg er vakker, fin og verdens nydeligste gravide jente av mamma og andre i familien. De er særs kroppsfikserte... Så koselig å få høre sånt da!
Murmelmy Skrevet 2. januar 2008 #913 Skrevet 2. januar 2008 Hun mener nok magen ja, men hvorfor i huleste må de kommentere det hele tiden? På BV er det flere som har lagt ut bilder og i forhold til dem ser jeg jo liten ut. Lurer på om folk(etter at jeg har født) kommer til å si, å så liten du har blitt... Vet du hva? Det gjør de! Jeg la jo på meg masse med mini (27 kg for å være helt presis) og mistet dem veldig fort. Magen min var relativt flat bare dager etter fødsel. Fikk mange kommentarer på det også...
Kykkelikokos Skrevet 2. januar 2008 #914 Skrevet 2. januar 2008 Familien min diskuterte hvor mye jeg hadde lagt på meg da de var her i julen. D et var ikke bare magen de diskuterte, for å si det slik. Jaja, de får nå styre på. De synes generelt sett det er helt OK å ha meninger om hvordan jeg skal se ut når det gjelder fett på kroppen, så jeg er vant til det. Er det noen av dere som har/skal kjøpe Mei Tai til lille nurk? Jeg har planer om å få tak i en, men må først finne ut hvor/hvem jeg skal kjøpe av. Ellers så begynner å forberede meg til fødsel, for i natt kom det masse vonde kynnere. Jeg aner jo ikke hvordan rier kjennes ut.. så jeg vet jo ikke om det er kynnere eller rier som kommer. Ikke lett å være førstegangsfødende..
Nicky B Skrevet 2. januar 2008 #915 Skrevet 2. januar 2008 Apropos flat mage, jeg fikk et råd fra min venninnes franske svoger i jula. I Frankrike er det visst vanlig at de franske kvinnene (som har gjennomgått en naturlig fødsel vel og merke, ikke keisersnitt) surrer inn magen med bandasje. Denne har de på rett etter fødsel i 40 dager. Dette skal visst hjelpe magen og livmora til å finne igjen fasongen raskere. Blir det naturlig fødsel på meg denne gangen også, skal dette tipset prøves ut. (og jeg skal ikke spise en pakke med safarikjeks om dagen slik jeg gjorde forrige gang... )
Kykkelikokos Skrevet 2. januar 2008 #916 Skrevet 2. januar 2008 Dette surre-inn-magen-greiene høres for meg ut som de franske damene som surret seg inn med korsett for å skjule graviditeten og for å se sylslanke ut. Mange besvimte jo, om ikke verre ting. Ikke vondt ment, Nicky B, men det høres temmelig humbug ut.
Grace Skrevet 2. januar 2008 Forfatter #917 Skrevet 2. januar 2008 Vet du hva? Det gjør de! Jeg la jo på meg masse med mini (27 kg for å være helt presis) og mistet dem veldig fort. Magen min var relativt flat bare dager etter fødsel. Fikk mange kommentarer på det også... Nice! Jeg gleder meg!
Trampe Skrevet 2. januar 2008 #918 Skrevet 2. januar 2008 Jeg skal ha MeiTai! Men jeg skal ikke kjøpe, jeg og mamma skal sy den selv. Det ligger noen gode oppskrifter på tettinntil.com tror jeg det var. Pappan vil gjerne ha MeiTai, så han kan bære når vi skal på fjelltur og slikt noe.
Nicky B Skrevet 2. januar 2008 #919 Skrevet 2. januar 2008 Dette surre-inn-magen-greiene høres for meg ut som de franske damene som surret seg inn med korsett for å skjule graviditeten og for å se sylslanke ut. Mange besvimte jo, om ikke verre ting. Ikke vondt ment, Nicky B, men det høres temmelig humbug ut. Ikke vondt oppfattet her i gården. Kom over denne tråden på et annet forum som omtaler en "mage wrap": Her Jeg syns det egentlig høres litt logisk ut jeg... Man surrer jo ikke bandasjen rundt magen mens man går gravid. Det er til bruk etter fødsel og man regulerer selv hvor stramt man gjør det. Magemusklene har gradvis spent seg ut i ni måneder og når barnet er ute, er det ikke lenger noe inne der til å holde de i spenn. I USA fins det spesielle korsett til bruk etter fødsel som hjelper musklene til å raskere finne sin gamle fasong. Noe mirakelmiddel til å bli kvitt fett er det ikke, men at det kan støtte musklene på vei tilbake igjen syns jeg ikke høres usannsynlig ut. (selvfølgelig i kombinasjon med trening) Skal i hvertfall kjøpe meg et par bandasjeruller og teste...
Gjest imli Skrevet 2. januar 2008 #920 Skrevet 2. januar 2008 Jeg har fortsatt veldig liten mage jeg... Har jeg på en løs genser er det umulig å se at jeg er gravid. Så jeg har ikke fått noen kjipe kommentarer enda. Bare mamma og svigermor som ble så glade i julen fordi jeg endelig begynte å få mage. Men magen kommer nok tidsnok Mannen min er i alle fall flink til å si at jeg ser bra ut, han synes jeg er ekstra søt som gravid Synes folk burde moderere kommentarene sine litt i alle fall - å si "du ser ut som du skal føde snart" til ei som er 5 mnd på vei er jo ikke så hyggelig... Vi har ikke funnet navn ennå vi heller. Jeg som bestemmer her i gården, innen rimelighets grenser iflg min kjære.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå