Gå til innhold

Toddler pjatt!

Grace

Anbefalte innlegg

Lenge siden sist her også. Nå er det 8 tenner som har tittet frem.

Det går bra i barnehagen, men jeg tror de andre barna er litt voldsomme for henne som er så rolig og forsiktig. Men hun blir vel modigere etterhvert :)

Her spises alt: 12-mnd grøt, halve brødskiver, alt av frukt. Drikker fortsatt bare vann. Eller, hun får

Hun reiser seg opp over alt, og går noen små skritt, når hun holder seg fast, men er fortsatt ganske ustabil (hun har ekstra fleksible hofter). Hun åler seg fortsatt og trasker rundt på alle fire, med strake bein.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

I dag har go jenta vår bursdag :bursdag: på denne tia for 1 år siden var hun bare noen timer gammel :rødme:

Kjenner jeg er ganske så babysjuk igjen jeg :fnise: Vi har planer om å starte prøving igjen etter sommeren engang :danser:

God påske til alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med 1-åring Linky!

Og det er vel ettårsdag hos både Bippe og Nicky B også i dag?

Her er det den store dagen i morgen. Tenk at bebisen vår har blitt så stor. Han har fått enda to jeksler, fått tre stk i løpet av en uke... Lille tanntrollet ;) Så nå har han 11 tenner alt. Greit med litt jeksler da, da blir det jo lettere for ham å tygge etterhvert når de kommer skikkelig frem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer til alle ettåringer!! :bursdag:

Her hadde vi også ettårsdag på onsdag. Familieselskapet var i går, og hele familien kom til både middag og kaker. Bursdagsbarnet selv koste seg med besøk, selv om det er litt skummelt med så mange folk i starten. Han fikk forresten smake på muffins. Det var visst godt, men han klarte ikke så mange biter. Lurer på om det ble litt for søtt for ham?

Ellers har Junior endelig lært seg å vinke, han rister på hodet når han vil si nei pluss at han stadig lærer seg nye ord (betyndingen av dem altså, ikke å si dem selv. Fortsatt er det kun mamma, pappa og nam nam han klarer å si). Det er så utrolig morro å se utviklingen, og han blir jo bare herligere og herligere for hver dag! :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med 1 åring Bippe, har jo bursdag samme dag våre :)

Her er det også ei som har lært seg å vinke. Klapper i hendene gjør hun også og sier hei og æsj :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God påske, kjære damer!! Her koser vi oss masse med dagsturer, trilleturer og grilling. :tommelsmil:

Nå er årets bursdagsmaraton nesten overstått. To barnebursdager med bare 4 dagers mellomrom... Og med ymse familiemedlemmer på ferie, blir det litt feiring i forkant av selve dagene samt i etterkant så her går frøkna rundt og tror at hun har bursdag i hele april og veslegutt følger nok samme tankegang tenker jeg...

Veslegutt sin dag (8 april) ble feiret på Lekeland sammen med et vennepar. Han storkoste seg i ballbingen og jeg prøvde å ikke tenke for mye på alle bakterier han fikk i seg ved å rundslikke alle ballene.... :dåne:

Han fikk is og vaffel og muffins og smattet fornøyd på alt sammen. Presanger har han ikke fått så mange av, det kommer nok i bøtter og spann bare besteforeldrene kommer hjem fra ferie. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvordan går det med kumelk tilvenning hos dere andre? Jenta her ser ikke ut til å like vanlig kumelk. Får bare prøve litt hver dag, er jo uvant for dem. Biola derimot elsker hun :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har ikke prøvd noe særlig. Hun smakte litt fra et av våre glass, og så ut til å synes det var helt OK. Mulig hun bare fant det spennende fordi det kom fra vårt glass.

Har du prøvd å lunke den litt, linky? Kanskje hun synes at den er for kald rett fra kjøleskapet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kumelkdrikkingen går visst i perioder her. Av og til sluker han melka, av og til nekter han. Vi tar det med ro, både pappa og mormor er laktoseintolerante, så han har det i genene fra begge sider... Vi får se det an. De MÅ jo ikke drikke melk heller.

Lillemann er sutrete for tida. Det er mulig han har jeksler nede på tur, jeg vet ikke helt. Han oppfører seg fint sammen med pappaen, men så snart jeg kommer i nærheten er det bare "mamma, mamma, mamma" og regelrett fotfølging. Jeg satt på do med ham på fanget her i sta :ler: Han rekker hender og vil opp, og gråter så sårt når han ikke får komme opp. Uff, jeg håper det er en fase det også, som så mye annet...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har prøvd litt kumelk, men han drikker bare noen slurker av gangen. Appelsinjuice er han derimot vill etter. Vanner den ut litt da. Han elsker appelsiner også.

Ungen har fått 5 tenner i løpet av de siste to ukene (tre jeksler og to hjørnetenner) og er nå oppe i 13 tenner... Ikke rart det har vært litt sutring stakkar. Men greit å få jeksler da, da blir det jo lettere å tygge! Hvor lang tid tar det forresten fra første "del" av jekslen er igjennom, til hele flaten er fremme?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei alle sammen:)

Gratulerer til alle ettåringer som har hatt bursdag :bursdag:

Beklager at det er så lenge siden jeg har vært innom her, men det har skjedd så mye i det siste at dagene strekker liksom ikke til.

Kort oppsummert - lillegutt har åtte tenner, hvorav to er jeksler oppe. Han går rundt som bare det, så lenge han holder seg i noe, har stått selv et par ganger, men ikke lenge da. Han krabber sm en reser og spiser all mat han får servert. Brødmåltider består av to brødskiver, noe jeg synes er mye til en liten krabat. Men det virker overhodet ikke som om det er for mye heller...

Kumelken går det trått med, men drikker litt når han får det fra glasset mitt. Har egentlig tenkt å introdusere han for rismelk eller soyamelk. Ellers høljer han innpå med vann.

Vi har sluttet helt med amming og det har gått strålende.

Nå fremover blir det meget mer spennende. Jeg hadde nemlig tenkt å gå arb.ledig frem til sommeren, da vi flytter herfra. Men fikk ikke lov av Nav da de ser at jeg har kompetanse til å fylle en stilling. Vanskelig da vi ikke får bhg.plass da alt er fullt - Nav dama sa til meg; "lillegutt" må du bare sette bort"!

Jeg bare :kjefte: " det går ikke an å bare sette bort et barn"!!! At det går an å si noe slikt :sukk:

Så da starter jeg å jobbe på ettårsdagen til lillegutt, da tar pappa noe avspasering. Så får vi se - har spurt om dagmamma plass hos noen som har drevet i 25 år, men får ikke svar før litt senere denne uken - tvi tvi...

Hvis ikke så har pappa 4 uker igjen av sin perm og må ta den hvis det blir nødvendig. Men vi sparer den til det ikke finnes noen andre alternativer...

Er det mulig at reglene til Nav skal være så lite hensynsfulle da???*argh*

Sorry for langt innlegg da, men ble bare slik med oppsummeringen.

Skal prøve å være flinkere til å titte innom dere jeg, da blir innleggende mye kortere ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner godt at du er frustrert og irritert, LaraCroft. Hun NAV-damen kan umulig ha barn selv..

Ikke sant???

Skjønner jo at de har regler å følge. Men måten de fremlegger ordene på, har litt å si...

Men det kommer nok til å ordne seg:) Må jo bare se positivt på dette, hvis ikke er det helt håpløst :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi har vært på 1-års kontroll i dag - lille ungen er 10,8 kg og 78 cm :) 48 cm rundt hodet. :) Noen flere som har vært på kontroll?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her introduserte jeg kumelk for poden i går. Han drakk ikke så mye da, men drakk til gjengjeld litt mer i dag. Det virker som at han liker det. Men han bruker det nok ikke som tørstedrikk, til det drikker han ikke nok. Dessuten hiver han innpå masse vann i tillegg, så jeg tror nok melken bare er en "kose-drikk" forløpig. Men det er jo tross alt bare to dager siden han fikk det første gangen, så det går seg nok til. :)

Vi skal på ettårskontroll tirsdag om ei uke. Jeg skal også komme tilbake med tall da. Er spent på hvor mye han har vokst.

Ellers går det sånn tålig bra her. Jeg er veldig trøtt og sliten for tida, så jeg har ikke overskudd til så mye mer enn å ta meg av Junior. Jeg vet ikke om jeg har nevnt det her før, men jeg skulle i utgangspunktet begynne i jobb igjen den 20.april. Da skulle både permisjon og ferie være overstått. Men jeg har faktisk blitt sykemeldt, så forløpig blir jeg hjemme litt til. Jeg vet ikke hvor lenge det vil bli snakk om, men jeg ser for meg at det iallfall vil bli noen uker til. Så kanskje jeg kommer tilbake i gradert jobb/sykemeling etter det. Men det er vanskelig å spå, så vi får bare se hva tiden bringer. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Fant legen ut om du mangler noe eller har lavt stoffskifte, Bippe? Eller er det søvnmangel som gjør det?

For meg hjalp det faktisk litt på humøret å komme seg i jobb. Utrolig men sant. Føler egentlig at jeg får litt avslastning nå som Live går i barnehagen. Jeg har 2 timer ammefri hver dag, så jeg drar tidlig hjem fra jobb og får dermed litt ekstra tid med henne hjemme likevel. Fra mai er det stopp da.. så det gruer jeg meg litt til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har tatt blodprøver hos legen for å se om jeg mangler noe (har ikke fått svar på dem enda), men det er nok andre ting som spiller inn. Jeg vil ikke si så veldig mye om alt her, men en liten del av det er at jeg føler jeg er utbrent i jobben.

Jeg angrer rett og slett på den utdannelsen jeg tok, og føler ikke jeg har mer i gi i en sånn type jobb som jeg har. Jeg har hatt det sånn veldig lenge, og det har i grunnen bare blitt verre og verre. Da jeg gikk ut i permisjon grudde jeg meg allerede da til å måtte gå tilbake til jobben ett år etter. Jeg har også følt meg utilpass når jeg har vært innom jobben på høflighetsvisitter i permisjonen. Det har ikke noe med kollegaer å gjøre altså, for de er helt fantastiske! Men det er jobben, arbeidsoppgavene og alt det det fører med seg som er problemet.

Det er som sagt flere ting i livet mitt som spiller inn, og det er litt komplisert. Så løsningen for meg er dessverre ikke så enkel at jeg bare sier opp og finner noe annet. Det spørs om det ikke blir tilrettelagt jobb (dvs endring i arbeidsoppgaver) eller noe sånt når den tid kommer. Jeg skal til ny legetime neste uke, så da får vi se hva som skjer.

Jeg prøver å ikke tenke så mye på den dårlige samvittigheten og nederlaget jeg føler over å ikke fikse jobben min lenger. Jeg prøver heller å tenke positivt på tiden fremover, og tenke at jeg nå har startet en prosess som kan gjøre livet mitt SÅ mye bedre. Men det er ikke alltid så lett.. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

OK, skjønner at det er et større problem som ikke er så lett å fikse. Får håpe du finner en løsning på det sammen med lege og arbeidsgiver.

Sender deg en stor :klem: Du får nyte den ekstra tiden du får sammen med Junior.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for det! :klem:

Jeg koser meg sammen med Junior om dagene, og er veldig glad for at jeg får ekstra tid med ham. Når det først ble som det ble nå, er jeg glad jeg kan være mye sammen med ham - min lille sol! :hjerte:

Endret av Bippe
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...