Gå til innhold

Toddler pjatt!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Bøker og barnehageklær.

Skrevet

Og så glemte jeg jo:

Gratulerer med dagen til Marius :)

Skrevet

Gratulerer med Marius, Grace! :bursdag:

Tror det blir mest klær og bøker vi kommer til å ønske oss til T. Han blir ett år i påska, det er neimen ikke lenge til! Tida går!

Skrevet

Gratulerer med bursdagen, dere som allerede har ettåringer! :gratulerer:

Vi har litt over en måned igjen før det er bursdag her. Men så fort som tida går, kan jeg jo begynne å planlegge litt allerede.

Vi kommer til å ønske oss klær og leker. Junior er med i en bokklubb og jeg har ikke avbestilt noe derfra enda, så bøker har vi forløpig nok av. Men leker generelt trenger han. Pluss utstyr til barnehagen, sånn som matboks, termos, sekk, tøfler og slikt. :)

Skrevet

Vi har ønsket oss mest ullklær. Har kjøpt en boks med duplo til henne fra oss :)

Skrevet

Herlighet, det blir superrart å ha en unge som har bursdag...

Skrevet

Grace: Gratulerer så mye med Marius :bursdag:

Her er det uka etter påske som blir den store dagen...har ikke tenkt på gaver enda egentlig, men bøker fra "de hvite store" tror jeg kommer til å være på lista...har noen av dem, morsomt å kunne ha alle...

Skrevet

Lillebebis er 11 mnd i dag :nigo:

Hvordan går det med dere andre?

Skrevet

Gratulerer til alle dere med ett åringer! :bursdag:

Imli: Grattis med 11 måneder! :klemmer:

Her ble veslegutt 11 måneder i går. Vi var hos svigers på kaffe og kaker i forbindelse med bursdag, så da fikk veslegutt gnage på en bolle. Gjett om den gikk ned på høykant! :fnise:

Ellers har det vært mye sykdom her- syns det har gått slag i slag etter vannkoppene i november. Frøkna har endelig fått diagnosen barneastma og fått medisiner deretter og har det langt bedre. Det er mistanke om at veslegutt har det samme- han er nå på sin andre antibiotikakur på 2 måneder... :(

Får han en ny runde med tetthet og hoste bærer det inn på sykehset til utredning.

Utover det har vi det bra. Koser oss så mye vi kan før det er tilbake på jobb, (prøver å ikke tenke på at jeg mest sannsynlig ikke har noen jobb å gå tilbake til...)

Skrevet

Her er det også tetthet og hoste. Lillemann hoster og hoster og hoster, og ingenting hjelper. Vi var hos legen i forrige uke, og jeg skal ringe på nytt igjen nå. Hostesafta vi har fått hjelper absolutt ikke, og vi holder på å bli gale... Ikke sover han noe som helst heller, med det resultatet at han sutrer om dagen. I tillegg kommer det noen tenner, og det slår seg på magen hans. Det er virkelig alt på en gang...!

På den lyse sida har vi ettåring på lørdag, så nå surfer mamma på kakesider og lurer veldig på hva hun skal bake til storegutten sin :hjerte:

Skrevet

Hei jenter!

Her i huset vet vi alt om tetthet og hoste ;) Lillegutt fikk diagnosen barneastma (eller infeksjonsutløst astma) for et par uker siden, og fikk da inhalasjonsmedisiner (Ventolin og Flutide) i tillegg til Bricanyl hostesaft ved hoste som ikke vil gi seg. Skal si det hjalp ja! Det første vi begynte med var Bricanylen, og den hjalp over natten. Helt ny unge dagen etter :) Og da hadde vi hatt et helvete siden begynnelsen av januar, med sykehusinnleggelse og mistanke om kikhoste, krupp, lungebetennelse osv osv...

Så undersøk dette så snart som mulig jenter, vi prøvde også alt mulig annet av hostesaft osv uten at det hjalp. Han var tett og hostet hele natta, og sutret hele dagen, og den ene forkjølelsen avløste den andre. Det gjør det forsåvidt enda (første vinter i barnehage, må vite) men symptomene er mye lettere nå med astmamedisinen enn uten.

Gratulerer med alle ettåringer - det er ikke vår tur før neste torsdag, men gjett om vi gleder oss... Skal feire hele helgen :) Til lillegutts første bursdag blir det bamsesjokoladekaker og 1-talls-gulrotkake, i tillegg til noen vanlige kaker/desserter... Gleder meg til å bake! Har bakt maaange barnebursdagskaker, men aldri til mitt eget barn - det er stort :)

God bedring til alle andre sjuklinger også!

Skrevet

Tusen takk for info, MzS! Her er det snørrete slimhoste som ikke vil gi seg, så legen trodde ikke det var astma da vi var der i forrige uke, men jeg skal be om Bricanyl i morgen. :)

Skrevet

Dere med unger med barneastma, har dere astma i familien eller?

Jeg har ingen i min familie med astma, og mannen har heller ingen i sin familie, så det har egentlig ikke falt meg inn at lillegutt kan ha astma. Samtidig har vi to langhårede kattetroll som han har herjet med (og spist på...!) siden han begynte å røre på seg, men han reagerer ikke på de... Er jo redd for at vi må kvitte oss med pusene da... :sukk:

Skrevet

Jeg har astma i familien ja. Moren min er sterkt rammet av det, og har litt allergi og tendenser til eksem selv. Men barnelegen sa at det kunne komme helt av seg selv også, men sjansene økte selvfølgelig mye hvis man hadde det i familien. Men uansett så kan Bricanyl hjelpe, for den åpner opp luftveiene. Verdt å prøve hvertfall - hele familien blir så utrolig slitne av å ikke sove om natten pga hosting!

Skrevet

Jeg har astma og mannen har allergier mot ymse. (i tillegg hadde mine foreldre allergier og min manns foreldre har allergier mot ulike ting) så mine to er svært arvelig disponert.... :(

Her i huset vet vi alt om tetthet og hoste ;) Lillegutt fikk diagnosen barneastma (eller infeksjonsutløst astma) for et par uker siden, og fikk da inhalasjonsmedisiner (Ventolin og Flutide) i tillegg til Bricanyl hostesaft ved hoste som ikke vil gi seg.

Jepp- akkurat det er det frøkna endelig har blitt diagnosert med- etter gjentatte runder med tetthet og hoste på høsten/vinteren/våren siden hun var rundt året. Bricanyl har ikke vi fått, men det skal jeg jammen ringe legen etter i morgen.

Tror det er det samme veslegutt har- han driver nå på samme måte som frøkna gjorde. Fryktelig slitsomt! Syns det er brutalt for den vesle kroppen med antibiotikaen...

Skrevet

Huff, så kjedelig med astma-unger og hosting. Her har vi *bank i bordet* bare hatt en eneste forkjølelse. Håper det bedrer seg for dere!

Går ungene deres nå eller? Her har det vært små skritt et par uker nå, og de siste par dagene har har stabba rundt på gulvet og går stadig stødigere og lengre for hver dag.

Skrevet

Nå har vi starta med ny medisin her. Legen ville først sette lillemann på noe inhaleringsgreier han skulle ta hver tredje time, med maske og full pakke, men jeg ba om bricanyl og fikk det. I tillegg skal han gå på penicillinkur ei uke. Og fytti for en smak på den penicillinen, det skal meg bli moro å tvinge i ham tre ganger daglig :(

Jeg er så lei av å ha sykt barn, og jeg er så lei av å se at han har det vondt og trasig. Ikke sover han, ikke spiser han.

Men han går, da, han løper faktisk nå :)

Skrevet

Håper virkelig Bricanylen hjelper hos dere også nå da, Trampe! Krysser fingrene :) Fortjener jammen å få det litt bedre lillegutten din også nå altså...

Skrevet

Ja, han har altså vært så syk nå at det er virkelig nok! Ingen skal være syke på bursdagen sin... Fire dager igjen, håper håper håper at medisinen har tatt tak til da.

Men han er en tøffing da. Han tok penicillindosen sin uten å mukke her nå, og den smaker virkelig for j*vlig... Nå løper han rundt her, med 39,8 i feber, og jakter på pus. :ler:

Skrevet

Huff og huff for alle dere med syke og med astma :troest:

Håper virkelig at alle blir friske og raske igjen, og at man finer ut hva som feiler de stakkars små... ikke morsomt å se de så syke.

God bedring til alle sammen.

Imli:

Her er det ikke gåing selv enda nei, men lillegutt går nå rundt med gåvogna si da...

Tror nok ikke han går før hvertfall slutten av mnd.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...