Gjest imli Skrevet 17. januar 2009 #7901 Skrevet 17. januar 2009 Så synd lillemannen ikke sover bra om nettene Trampe. Dere har avvent ham har dere ikke? Håper Junior sover bedre i natt Bippe Og lillebebisen min Han sov litt lite på dagtid i dag, men håper han sover bra i natt likevel.
monja Skrevet 17. januar 2009 #7902 Skrevet 17. januar 2009 Biter de når dere ammer? Min biter nesten hver gang og det er nesten så jeg vurderer om jeg skal slutte å amme. Etter to runder med biting endte han opp med flaske idag, men han var jo så fornøyd han. Jeg hyler av smerte og han hyler av skrekk, naturlig nok, men så er det glemt etter kort tid. Jeg gruer meg så fælt til ammingen
LaraCroft Skrevet 17. januar 2009 #7903 Skrevet 17. januar 2009 Jeg gruet meg også til ammingen med tanke på tennene, men det harr gått overraskende bra. Lillegutt bet mest etter de to første tennene kom, men når han også fikk tenner oppe stoppet liksom bitingen helt. Med tre tenner oppe og tre tenner nede skulle man nesten tro det ble biting, men den gang ei, heldigvis for meg... Hadde det vært biting, ville jeg som deg Monja vurdert å slutte med pupp.
Trampe Skrevet 17. januar 2009 #7904 Skrevet 17. januar 2009 Min biter ikke nå. Han bet da han fikk den første tanna, og jeg bannet på at hvis det ikke tok slutt sluttet jeg på dagen. Da sluttet han å bite Lillemann er jo over 10 mnd nå, så om jeg slutter å amme får jeg ikke verdens dårligste samvittighet. Joda, vi har avvent ham, men han sover ikke bedre om natta av den grunn. Han vrir seg, ynker seg, står i senga og hyler, roer seg når vi går inn og vræler når vi går ut. Han kan ligge helt stille med lukkede øyne, vi tror han sover, men med en gang døra lukkes står han i senga og roper... Men det går vel over. Vi har hatt noen gode netter nå i det siste, der han ikke våknet før halv seks. Så det er lyspunkter nå og da. Men i natt holdt han liv i leiren. Satser på bedre natt i natt
pondusa Skrevet 18. januar 2009 #7905 Skrevet 18. januar 2009 Lillemann har bitt meg noen ganger. Da tar jeg han vekk fra brystet og sier bestemt "NEI", hvorav ungen bare gliser. Han får en sjanse til og biter han da, er måltidet over. Som regel går det bra andre gangen. Det er mest når han er mett og bare vil ligge og kose at bitingen kommer.
Gjest imli Skrevet 18. januar 2009 #7906 Skrevet 18. januar 2009 Huff, Trampe, dere har virkelig fått det stritt med den sovinga. Skal ikke klage jeg altså... Her sover faktisk ungen bra etter avvenning. Våkner han, holder det å gå inn og kose litt på ham, så roer han seg. Her biter ikke bebisen så mye lenger. Var en periode han beit noe helt sinnsykt. Nesten så jeg vurderte å slutte.... Men jeg begynte å trykke hodet hans inn i puppen når han beit, slik at han ikke fikk puste, da måtte han slippe. Etterhvert har han blitt snillere. Nå biter han bare en gang i mellom, på slutten av måltidet når han egentlig er mett.
Kykkelikokos Skrevet 19. januar 2009 #7907 Skrevet 19. januar 2009 Lillemann har bitt meg noen ganger. Da tar jeg han vekk fra brystet og sier bestemt "NEI", hvorav ungen bare gliser. Han får en sjanse til og biter han da, er måltidet over. Som regel går det bra andre gangen. Det er mest når han er mett og bare vil ligge og kose at bitingen kommer. Samme sak her. Når hun er mett kan hun finne på å bite.
LaraCroft Skrevet 20. januar 2009 #7908 Skrevet 20. januar 2009 Natt til igår hadde lillegutt en dårlig natt - våken fra halv tre til fem... :søvn: Men natt til idag var som en drøm - lillegutt våknet en gang, hadde gjort godt ifra seg og det vil han ikke sove med - og når jeg la han igjen så sovnet han og sov helt til kl seks:) Det var jo bare så deilig. Håper virkelig det skjer i natt også... Men det blir sikkert noe tullball - lillegutt har bare hatt en dupp på dagen idag, og han som pleier å ha tre... Ville absolutt ikke sove, selv om jeg prøvde tre ganger. Men krysser fingrene for at lillegutt sover godt og alle andre babyer her inne også
Gjest imli Skrevet 21. januar 2009 #7909 Skrevet 21. januar 2009 Vi har hatt et par fine netter nå med sovinga fra 19 til 6. Håper det varer...
MzS Skrevet 21. januar 2009 #7910 Skrevet 21. januar 2009 Urk... Har ikke orket å skrive her inne en gang jeg, har hatt 14 dager fra helvete. Det ene har avløst det andre - begynte med omgangssyke (som hang i i form av kraftig diaré i 12 dager), fortsatte med forkjølelse og tetthet, som gikk over i "virusinfeksjon" (er det ikke alltid det legene kaller det når de ikke vet hva det er da) og ørebetennelse, for så å ende opp i kraftige hosteanfall og falsk krupp til slutt. Og tilnærmet nada søvn på 2 uker. Er så sliten DRITT LEI av all sykdom nå, hvis ikke ting snur seg snart nå så blir jeg gal...!!! ... Makan til klaging Sorry, måtte bare få det ut. Vet det er mange som har det verre. Men måtte bare syns litt synd på meg selv
Kykkelikokos Skrevet 21. januar 2009 #7911 Skrevet 21. januar 2009 Huff, det hørtes tøft ut MzS. Har du noen som kan avløse deg/dere litt så du får slappet litt av?
Gjest imli Skrevet 21. januar 2009 #7912 Skrevet 21. januar 2009 Tror nok de fleste hadde klaga litt med et sånt sykdomskjør MzS. God bedring!
monja Skrevet 21. januar 2009 #7913 Skrevet 21. januar 2009 Høres ille ut MzS Får tro det er slutt på sykdom for en stund nå. Her er det jeg som er syk for tiden. Feber og hoste, og tett i hodet. Ja ja, det er iallefall ikke influensa, det er sikkert. Har heldigvis ikke vondt i kroppen. Virus kalte legen det.
LaraCroft Skrevet 21. januar 2009 #7914 Skrevet 21. januar 2009 OI - det hørtes helt forferdelig ut MzS, håper virkelig det snur seg snart for dere Det er da bare å klage i vei her, er det ikke det vi er til for da. Vil tro alle har forståelse for slikt:) God bedring til deg også Monja
Trampe Skrevet 21. januar 2009 #7915 Skrevet 21. januar 2009 (endret) Her er det bare å klage, ja! Håper dere har fått nok sykdom nå, MzS. Jeg går bare og venter på at lillemann skal bli syk. Han har vært i barnehagen tre dager nå, og i morgen skal han være fra 0815-1430. Det har gått over all forventning. Han vinker hadet til meg når barnehagedamen tar ham opp på armen, og lager ikke en lyd når hun går inn med ham. De får til å legge ham, og han spiser to hele brødskiver til lunsj I løpet av disse små dagene har han smakt hvitost, kaviar, makrell i tomat, kiwi, appelsin, klementin - han spiser alt de andre barna spiser. Flinke gutten min Men det er tøft å gå fra ham. I dag hadde jeg fri fra jobb pga tilvenning. Han våknet halv seks i morges, så da jeg var i bhg med ham klokka ni var han stuptrøtt. De har sovetid mellom 12 og 14, men vi fant ut at han bare skulle få sove en liten halvtime fra 09 til 0930. Jeg la ham, og bhgdama sa at hun ville prøve å ha ham alene fra han våknet til han skulle sove igjen klokka 12. Hun skulle så ringe når han våknet, så kunne jeg komme og være sammen med de. Dermed dro jeg fra bhg litt etter ni. Jeg sov et par timer, så på TV, surfet på nettet, gikk frem og tilbake, gjorde litt husarbeid, og når klokka begynte å nærme seg 1330 begynte jeg å lure på om hun hadde glemt meg helt. Han sover nemlig sjelden mer enn en time. Hun ringte ikke før 1445. Da hadde han sovet tre timer (!!!!!) og hun måtte vekke ham. Han har jo hatt det helt fint han, de satt og spiste frukt da jeg kom og han var i strålende humør. Men det var tøft for meg. Regner med det blir litt lettere i morgen. Da skal jeg levere ham før jeg drar på jobben, og hente ham når jeg er ferdig rett etter 14. Det er jo ingen vits i å hente ham tidligere, i og med at han sover så lenge. Det er et styr å ha bhgunge i begynnelsen, jeg skulle ønske jeg hadde mer permisjon... jeg liker ikke å overlate ham til vilt fremmede mennesker. Endret 21. januar 2009 av Trampe
LaraCroft Skrevet 22. januar 2009 #7916 Skrevet 22. januar 2009 Ja, Trampe - skjønner deg fullt ut. Gruer meg til det er vår tur jeg...Heldigvis ikke før til høsten da, men likevel... Det verste er jo for oss foreldre, for virker som det går greit for barna ja;) Synes det er vanskelig å tenke på å levere lillegutt i en bhg jeg ikke vet hvordan er...Vi skal flytte til sommeren og har da ingen å spørre ifht hvordan bhg vi skal ha lillegutt i fungerer o.l.
monja Skrevet 22. januar 2009 #7917 Skrevet 22. januar 2009 Så flink han er, Trampe. Det er ikke så lenge til bhg start hos oss heller (1. mars) og jeg gleder meg ikke. Med storebror var det like fælt å levere hver dag fram til han var nesten 2 år. Tenk om han tar det første skrittet i bhg?
Gjest imli Skrevet 22. januar 2009 #7918 Skrevet 22. januar 2009 Huff, her skal ikke bebisen i noe barnehage. Synes med all respekt det er altfor tidlig å sende unger under ett år i barnehage... Så her blir det trange tider. Driver og prøver å finne meg en kvelds/helgejobb. God bedring til alle syke
Trampe Skrevet 22. januar 2009 #7919 Skrevet 22. januar 2009 Hvor mange bleier er det i en pakke Libero nr 5? Prøver å finne ut om det lønner seg å bruke Kiwis avtale eller å handle på Rema...
MzS Skrevet 25. januar 2009 #7920 Skrevet 25. januar 2009 Noen som har noen råd mot skikkelig separasjonsangst?... Lillegutt våkner på natta og gråter, som går over til hyling. Vi går inn, han roer seg, men begynner å HYLE når vi går mot døra. Vi holder gjerne på i en time eller mer for å få han til å sovne igjen. Dette har vart i 3-4 netter nå... Vi bare tar han opp og vugger han eller roer han i senga, og går ut og inn hele tiden, men det blir liksom ikke bedre. I natt var det verre enn noen gang. Regner med at det er utrolig dumt å ta han inn i senga vår? Da blir det vel umulig å slutte med det igjen? Det er bare så vondt å se at han er redd Setter pris på om noen har noen tips til hva som er best å gjøre altså!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå