Nicky B Skrevet 3. januar 2009 #7821 Skrevet 3. januar 2009 Masse god bedring til alle små og til Monja! Og et riktig godt nytt år til alle!!!! Veslegutt og rakettene ja. Han fikk ikke sove tidligere på kvelden pga ymse naboer som fyrte av litt og hvert, så klokka 23.43 sovnet han helt utslitt. Og sov glatt gjennom alt av raketter når de tok av for fullt! Mannen vekket frøkna slik at hun skulle få se fyrverkeriet, men hun ble bare sur og ville sove lengre. Så ingen av barna fikk med seg noe særlig feiring. Her har veslegutt det det travelt om dagen. Farer rundt som en rakett, reiser seg opp overalt og fikler på alt! Livet som stående er så uendelig spennende! Han har funnet ut at hvis jeg løfter han opp under armene, kan han bare ta å holde armene opp i lufta, så sklir taket jeg har på han unna og jeg får ikke løftet han like lett. Ellers er han skikkelig festlig når han er trøtt- da krabber han bort til meg og stanger meg i leggen helt til jeg løfter han opp. Da kan han kose litt- men ellers har han det for travelt til kos. Og slår han seg får jeg heller ikke trøste noe særlig, han bare dytter seg unna meg når jeg skal klemme...
Murmelmy Skrevet 3. januar 2009 #7822 Skrevet 3. januar 2009 Er det bare mi snuppe som ikke krabber ennå? Ikke noe åling heller. Kun om hun ligger naken på badegulvet får hun tak nok til å komme seg fremover. Ellers går det i rulling dit hun vil, 360 på magen og dytting bakover
MzS Skrevet 3. januar 2009 #7823 Skrevet 3. januar 2009 Hei alle sammen og godt nyttår Nå var det jammen en stund siden jeg skrev sist gitt, dagene flyr... Men har skjedd litt siden sist da Lillegutt har endelig fått den første tanna! Den kom fram 2. juledag. Det har jo da selvfølgelig ført til mye grining og sutring og dårlige netter dessverre, nå som vi liksom endelig hadde ferie alle sammen og bare skulle slappe av og komme til hektene igjen Dårlig timing, men det var jo på høy tid da. De kommer vel gjerne som perler på en snor nå da når han begynte så sent. Han suser rundt på gulvet i rasende fart for tiden og peller på og drar i alt mulig, men han bare åler da. Ingen krabbing enda. Men i dag reiste han seg opp i lekegrinda for første gang på egen hånd, helt ut av det blå! SÅ stolt da Så nå er det vel ikke lenge før man må springe beina av seg for å passe på alt i den høyden også.. Det blir enda verre, er tross alt begrenset hvor mye han får tak i på gulvhøyde nå. Jaja... Blir veldig gøy også, men herrejemini så fort de vokser de småttisene våre! Det er jammen meg rett rundt hjørnet at vi begynner runden med bursdager jo Han sov seg glatt gjennom alle rakettene på nyttårsaften, selv om callen slo inn hver gang det kom et ekstra høyt smell, så våknet han ikke ordentlig. Den natten ble faktisk den beste i hele julen, da våknet han bare 2 ganger og sovnet igjen med en gang. Men da var jo vi oppe sent selvfølgelig, så det fikk vi jo ikke nyte. På mandag begynner han i barnehagen.........................................................! Gjett om vi gruer oss Han er jo så liiiiiiiiiten!!! God bedring til alle sjuklinger forresten... Her har vi fortsatt ikke hatt noe særlig sykdom, men gjett om vi venter at det skal komme de neste ukene og månedene nå etter barnehagestart...! Det er bare å stålsette seg tror jeg ja.
pondusa Skrevet 3. januar 2009 #7824 Skrevet 3. januar 2009 Er det bare mi snuppe som ikke krabber ennå? Ikke noe åling heller. Kun om hun ligger naken på badegulvet får hun tak nok til å komme seg fremover. Ellers går det i rulling dit hun vil, 360 på magen og dytting bakover Lillemann dytter seg bare bittelitt bakover, men driver ikke bevisst forflytning enda. Ser at han veldig gjerne vil fremover på mage, så det kommer vel om en stund. Han har jo hengt etter en stund, så nå tar han igjen alt det han ikke klarte tidligere.
Nicky B Skrevet 5. januar 2009 #7826 Skrevet 5. januar 2009 MzS: Lykke til med barnehagegutt! Håper det går bra! Jeg føler meg litt dum nå... Veslegutt hater jo å bade. Det å bade er blitt et kjempeprosjekt som vi går til med klump i magen fordi han hyler som besatt. Å dusje var heller ingen suksess da han er en skikkelig blekksprut som vrir seg unna. Men i dag tenkte jeg at jeg skulle prøve badekaret. Vi har et stort boblebadekar med sete på siden, så jeg tenkte at der kunne jeg sitte. For det første fikk jeg ordentlig godt badegrep på veslegutt og han elsket å ha god plass rundt seg. Han krabbet rundt i karet og plasket fornøyd. Han storkoste seg! Jeg fikk vasket hår og tær og han var like blid. :dåne: Fatter ikke at jeg ikke har prøvd det før???! Så mye frustrasjon vi kunne spart oss for.
Catus Skrevet 5. januar 2009 #7827 Skrevet 5. januar 2009 Er det bare mi snuppe som ikke krabber ennå? Neida, det er ikke noe krabbing her enda. Ikke reiser han seg og står på egen hånd heller. Men han åler seg i rakettfart rundt forbi (bare det å løfte rompa som mangler). Det morsomste han vet akkurat nå er dersom jeg kommer etter ham og sier "nå kommer jeg og tar deg". Da ler han så han er helt forbi. På mandag begynner han i barnehagen.........................................................! Gjett om vi gruer oss Han er jo så liiiiiiiiiten!!! Åh, allerede i barnehagen? Lykke til! Det går sikkert bra. ---- Nicky: Det enkle er ofte det beste. Men nå slipper du iallfall å ha klump i magen fremover! Her elsker heldigvis Junior å bade. Men han har hatt en stor balje hele tida da, og han har fortsatt god plass oppi der. Nå som han kan sitte på egen hånd er det enda gøyere, pluss at jeg legger et par badeleker oppi vannet. Da er han storfornøyd! Det eneste han ikke liker er å komme opp av vannet. Da hyyyler han omtrent til jeg er ferdig med å tørke ham.
Gjest imli Skrevet 5. januar 2009 #7828 Skrevet 5. januar 2009 T elsker også å bade. Godt dere fant løsning på badeproblemet da Nicky!
pondusa Skrevet 5. januar 2009 #7829 Skrevet 5. januar 2009 Der var tann nr. 1 endelig gjennom!!! Tok bare 5 dager med høy feber, timer med nattevåk og høylytt jamring. Juhu, bare 19 igjen...
Gjest imli Skrevet 5. januar 2009 #7830 Skrevet 5. januar 2009 Huff, håper ikke det blir så mye slit med alle tennene til lillebror, Pondusa
Elle_liten Skrevet 5. januar 2009 #7831 Skrevet 5. januar 2009 Hei! Nå er det en evighet siden jeg har skrevet her inne. Er i live, altså! Har skjedd mye siden sist! Lykke til med alle nye barnehagebarn, og god bedring til alle syke små! Har vært på 3 uker ferie siden før jul. Hadde håpet på at jeg skulle få hvile ekstra masse, siden pappa og mamma var der sammen med oss. (Etter masse nattevåk i det siste.) Hadde også planlagt å venne lillemann av med nattpupp. Fikk ikke gjort så mye med det, nei... To dager etter at vi kom fram fikk lillegutt første tanna og nr 2 var på vei. Etter 1 uke fikk han infeksjon i tissen. Den hovnet opp og ble dobbelt så stor (!!) I tillegg var han snørrete og hadde halsbetennelse. Det ble legebesøk 1. juledag. Så ble han gradvis bedre, men så dårligere igjen og det ble ingen feiring på oss nyttårsaften. 1.nyttårsdag måtte vi til legen igjen: halsbetennelse og et rødt øre. Etter at vi kom hjem igjen har han ikke villet ligge i egen seng. Hyler når jeg legger han ned skal bare sitte på armen uansett hvor trøtt han er. I natt var det ingenting som hjalp. Han våkna m en gang han ble lagt ned i senga. Endte m at han sov i vår seng halve natta. Sovna på armen. I dag skulle jeg legge han ned til første luren, noe som endte i hyling. Det endte med at jeg la han i senga sammen med meg. Der sovna vi begge to. Da vi våkna romsterte han rundt i senga en stund, før han la seg ned igjen. Jeg sovna igjen, men våkner av at lillegutt går i gulvet med et brak. Han har da krabba ned i fotenden av senga og ramla utenfor. Jeg hadde lagt dyna mi på andre siden av han i forhold til meg, for at han ikke skulle rulle ut, og regnet med at jeg kom til å våkne, hvis han begynte å røre på seg. Noe jeg ikke gjorde.... Han landet oppå smokken og fossblødde. Fikk kommet oss til legen, og det hadde heldigvis gått bra. Bare to små rifter i leppa. Huff, har så dårlig samvittig. Tør ikke å sove sånn lenger. Stakkars lille gutten min! Håper det snart ordner seg med søvnen og at han blir frisk snart. Han har hangla lenge nok nå, stakkars, og jeg begynner å bli ganske så sliten av søvnmangelen. Ellers så er han jo bare verdens søteste lille gutt (Ja, jeg vet dere mener han har gode konkurrenter :gjeiper: ) Han krabber ikke enda, men åler som en rakett, vinker og klapper, og sitter uten støtte. (skryt, skryt) Ble litt langt dette...
Nicky B Skrevet 6. januar 2009 #7832 Skrevet 6. januar 2009 (endret) Nicky: Det enkle er ofte det beste. Det skal være sikkert og visst... Men jeg har vært så låst i den hersens balja- sikkert mye fordi frøkna hatet badekaret og badet i balja til hun var godt over 2 år. Nå åker i hvertfall balja ned i kjelleren! Der var tann nr. 1 endelig gjennom!!! Tok bare 5 dager med høy feber, timer med nattevåk og høylytt jamring. Juhu, bare 19 igjen... Oi, oi...Mistenker det kan bli sånn her og... Ingen tenner igjennom enda hos veslegutt. *Gruer meg og stålsetter meg* Elle_liten: Stakkars veslegutt! Han har virkelig hatt det tøft. Håper det endrer seg snart med soving og alt. Endret 6. januar 2009 av Nicky B
Gjest imli Skrevet 7. januar 2009 #7833 Skrevet 7. januar 2009 Jammen har lillegutten din hatt uflaks i det siste elle_liten!
MzS Skrevet 7. januar 2009 #7834 Skrevet 7. januar 2009 Hei hei! Først: Uffahuffa til Elle_liten og lillegutten din Håper virkelig ting bedrer seg raskt nå etter den sjauen dere har hatt i det siste! Her har jo småtten begynt i barnehage da! Begynte med 1,5 time på mandag mens vi var der sammen med han, og i går var pappaen med han i 1,5 time og så var han der 1,5 time alene etterpå. Han sov til og med en liten lur da, og det hadde jeg ALDRI trodd! Han er vanligvis ikke spesielt flink til å sove på fremmede steder, men det gikk kjempefint, så det lovet godt. De i barnehagen mente det gikk så bra at vi trygt kunne levere han alene i dag, så det gjorde vi. Leverte han kl 8.30 i dag tidlig, og hentet han kl 15. Da hadde han sovet de to vanlige lurene sine og oppført seg eksemplarisk Dette ser ut til å gå kjempebra! Barnehagen er en liten småbarnstue med 10 barn rundt 1 år, i et privathus, og det er kjempekoselig der. Stille og rolig, med kjempeflinke ansatte, som koser masse med dem og har god tid til dem. Jeg er så fornøyd! Så til den store ulempen med alt dette... 3 dager i barnehagen, og nå har lillegutt fått omgangssyken Stakkar lille vennen... Han gråter mer og mer jo kvalmere han blir, før han spyr. Og da blir han kjemperedd og helt ute av seg Har hatt 2 runder nå på en time, og jeg ser for meg at denne kvelden og natten blir helt forferdelig. Og omgangssyken som er det VERSTE jeg vet!!!!! Varer vel ikke lenge før vi ligger vi også tenker jeg *sukk*
Gjest imli Skrevet 8. januar 2009 #7835 Skrevet 8. januar 2009 Så flott at barnehagestarten har gått bra, MzS - bortsett fra omgangssyken da! God bedring!
Elle_liten Skrevet 8. januar 2009 #7836 Skrevet 8. januar 2009 Takk for gode ord! Mzs: Stakkars lille gutt, da! Spysjuke er absolutt det værste jeg vet, så gleder meg ikke til det kommer i hus. Håper han er bedre nå. Nicky B: Her hyperventilerer lillegutt nærmest når han ser badebalja. Han elsker å bade i den. Sist måtte jeg slite han vekk fra den for å få fylt den med vann. Så stolt når han kan sitte selv oppi der å plaske. Nå er det min tur til å bli forkjøla. Tett i pappen, øra og whiskey-stemme. Nice! Gleder meg til formen er tilbake, vi har fått dusjen vår opp å gå, lillegutt sover hele natta på eget rom, mannen er ferdig med eksamen, huset er vaska og jeg føler meg ovenpå igjen. Regner med at det skjer veeeeldig snart! Helst før mor klikker.... Imli: hvordan var det, har dere startet prøvingen igjen? Har ikke fulgt så godt med i det siste.
Elle_liten Skrevet 8. januar 2009 #7837 Skrevet 8. januar 2009 Forresten: Lillegutt dro seg opp etter armene i dag og satte seg på knærne, helt alene. Det har han bare gjort oppetter meg til nå. Ikke lenge før de stabber rundt hele gjengen nå. Er vel etårsdag for noen snart.....? Helt sykt så fort det går! Noen som har sett noe til fødselshistorien min? Kom på det nå at den ble aldri lagt ut. Mimre, mimre.
Elle_liten Skrevet 8. januar 2009 #7839 Skrevet 8. januar 2009 Gærne dame, altså, Imli! Godt vi har dårlig hukommelse. Tenkte jeg skulle jobbe et år først og jeg begynner ikke før i august, så da kan vi jo prøve samtidig. Jeg på nr 2 og du på nr 3.
~Capricorn~ Skrevet 8. januar 2009 #7840 Skrevet 8. januar 2009 Vi har begynt prøvinga ja Utålmodige Håpe det snart klaffer da Her skjer det igrunn lite (tror jeg hvertfall)..men forventer jo at det tar tid jeg da..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå