Nicky B Skrevet 22. desember 2008 #7762 Skrevet 22. desember 2008 Grace: Så kjedelig! Håper det ordner seg! Trampe: Gratulerer med plass! Her er det travle dager... På fredag knakk veslegutt "reise seg opp på to bein og stå" koden, så nå reiser han seg opp overalt! I senga, på stuebordet, kjøkkenstolene, trappegrinda etc. Så stolt av seg selv, men ikke helt stø enda så han skjelver litt i bambi leggene...
LaraCroft Skrevet 23. desember 2008 #7763 Skrevet 23. desember 2008 Så kjipt Grace - håper det ordner seg for dere:) Idag har det gått to netter uten pupp om natten - overraskende bra Første natt når lillegutt våknet var han våken i ca to timer, men det var fordi han syntes det var så festlig at pappa sover på rommet hans Pappa= leke;) Men i natt våknet han kun to korte ganger, for smokk og for dentinox. Så sov han helt til halv seks Håper det fortsetter slik...
Nicky B Skrevet 24. desember 2008 #7764 Skrevet 24. desember 2008 (endret) Så bra, Lara! Vel, vel. Ønsker dere en riktig god jul!!!! Sier ikke godt nytt år enda, er jo noen dager igjen til det. Håper dere får en flott juleaften sammen med deres nære og kjæreste! Endret 24. desember 2008 av Nicky B
-Ea- Skrevet 24. desember 2008 #7765 Skrevet 24. desember 2008 Hei jenter Ville bare ønske dere alle en riktig god jul! Her i heimen går alt som det skal, ribba er i ovnen og lillegull er badet! God jul fra alle oss
monja Skrevet 24. desember 2008 #7766 Skrevet 24. desember 2008 Jeg ønsker alle en riktig, riktig GOD JUL!!!!!
LaraCroft Skrevet 25. desember 2008 #7767 Skrevet 25. desember 2008 Ønsker alle sammen en riktig god jul
Gjest imli Skrevet 25. desember 2008 #7768 Skrevet 25. desember 2008 Håper dere alle har en fin jul! Her har jeg vært syk, er på bedringens vei nå da. Lillebebisen reiser seg opp over alt og klarer å vise hvor stor han er når noen spør Men har begynt å våkne to ganger hver natt for mat og jeg er dritt lei... Nå blir det nattavvenning på nyåret, og da håper vi på en hel natts søvn etterhvert *drømme*
monja Skrevet 25. desember 2008 #7769 Skrevet 25. desember 2008 (endret) God bedring, imli. Her har jeg og mannen blitt enige om at det nok blir en nummer tre med tid og stunder :jippi: Nå er det bare 3 dager igjen av permisjonen min og jeg kjenner at jeg er skikkelig deppa Endret 25. desember 2008 av monja
pondusa Skrevet 26. desember 2008 #7770 Skrevet 26. desember 2008 Så kos da Monja. En tredjemann er absolutt å anbefale, vi har virkelig vært heldig med vår. Lykke til med jobbstart, er de første ukene som er værst.
Kykkelikokos Skrevet 26. desember 2008 #7771 Skrevet 26. desember 2008 God bedring, imli. Her har jeg og mannen blitt enige om at det nok blir en nummer tre med tid og stunder :jippi: Nå er det bare 3 dager igjen av permisjonen min og jeg kjenner at jeg er skikkelig deppa Jeg begynner 2. januar, og har samme følelse..
Murmelmy Skrevet 26. desember 2008 #7772 Skrevet 26. desember 2008 Hei på dere og god jul! Jeg har ennå flere mnd igjen av permisjonen - heldigvis. Har fått meg ny jobb og bestemmer selv start og hvor mange prosent stillingen skal være. Vipper mellom 80 og 100%. Ellers har julen behandlet oss bra og vi har fått mye fint, spesielt ungene . Maia spiser 1-2 ganger om natten, men fra i natt er det stopp på puppen. Hun får flaske av pappan i natt, men den pleier hun bare å spytte ut igjen. I morgen er det jeg som skal ta henne og det blir det kun vann. Målet er å få henne matfri om natten til mannen skal på jobb igjen neste mandag Monja, så koselig at du får med mannen! Jeg ønsker kun to barn og er grådig heldig med de jeg har, det holder
Gjest imli Skrevet 27. desember 2008 #7773 Skrevet 27. desember 2008 Å, Monja, så flott at dere er blitt enige om nummer tre en gang! Nå ble jeg glad på dine vegne, vet du har ønska deg det. Min permisjon er også ferdig til nyttår. Og jeg må finne meg ny jobb... Er heldigvis litt bedre nå da, det var halsbetennelse, så jeg har fått pencilin.
April Skrevet 27. desember 2008 #7774 Skrevet 27. desember 2008 Jeg begynner så smått og jobbe nå i januar, en dag i uka og så satser jeg på 80% fra april av. Gleder meg ikke... Vi prøver og venne av med nattpuppen nå, jeg får dilla når jeg våkner på natta og han ligger der og sutter etter 45min.. Men jeg burde kanskje bli flinkere til ikke å ta han inn til oss, men er så trøtt og sliten etter lang tid med manko på søvn Problemet er jo at jeg ammer ikke så ofte på dagtid heller og jeg vil jo egentlig ikke slutte å amme. Men jeg begynner å bli lei dårlig nattesøvn!! Får prøve å amme oftere på dagen, Christian er jo ikke så glad i vann. Gir dere noe annet? Så moro med en tredjemann, Monja Jeg er egentlig veldig, veldig fornøyd med de to jeg har og tviler på at vi går i gang med en til. Men jeg skal aldri, så aldri.. Frister ikke nå, men hvem vet om 4-5 år? God jul alle sammen!!
Murmelmy Skrevet 28. desember 2008 #7775 Skrevet 28. desember 2008 April - man kan visstnok blande 50/50 vann og juice, kanskje han får i seg mer væske da? F.o.m. i natt er det slutt på mat om natten. Hun spiser så godt om dagen nå at det strengt tatt ikke er nødvendig . Gruer meg til natten, men får sove utover morran. Mannen har fri til neste søndag
Kykkelikokos Skrevet 28. desember 2008 #7776 Skrevet 28. desember 2008 Pappaen her i huset har pappaperm nå. Dvs, han er på jobb i dag (overtid) men har ellers juleferie og så pappaperm + ferie frem til en gang i mars. Så her er det heldigvis rom for lang nattavenning Men vi har ikke akkurat vært så veldig standhaftig. Det har egentlig ikke vært et så veldig stort problem før. Nå i natt var andre natten vi prøvde å ha henne på eget rom. Det gikk like dårlig i natt som natten før. Vi la henne i egen seng på eget rom, og endte opp med å ta henne inn til oss. Hun var deretter våken hver 1,5-2 time Nektet å sovne igjen uten pupp. Hun har aldri vært slik tidligere..
Trampe Skrevet 28. desember 2008 #7777 Skrevet 28. desember 2008 (endret) Vi har det tøft for tida. Lillemann gråter når han blir lagt både på dagtid og om natta, og vil ikke sove. Han snørrer, er tett og har feber. I natt toppet det seg. Vi la ham klokka 19, da sovna han ved puppen. Han var våken fire ganger mellom 19 og 23 da vi la oss. Han hylte mellom 23 og 01, da roet han seg i senga mi ved puppen igjen. Sov to timer, hylte to timer, sov en time og det var det. Så totalt har han sovet fire-fem timer i løpet av hele natta. Han har naturlig nok vært sutrete og grinete hele dagen. Det er ikke rart, ungen er jo så trøtt at han knapt greier å holde øynene åpne. Første lur varer vanligvis to timer, i dag 40 minutter. Andre lur gikk vi tur, da sov han en times tid. Feberen kom snikende utpå dagen i dag, og i ettermiddag målte jeg 39,4 på ham. Da tok vi oss en tur på legevakta. Legen mener han har en øvre luftveisinfeksjon som gir ørevondt. Vi skal bruke otrivin og paracet, og se om det blir bedre.... Han kan heller ikke ligge på flatt underlag, så jeg skal legge ei pute under madrassen i hodeenden hans. Jeg tror vi skal ta opp bilstolen også, der sitter han godt. Han roer seg nemlig ikke i vognbagen... Jeg håper håper håper at vi får sove i natt, og at det ikke utvikler seg til skikkelig ørebetennelse. Endret 28. desember 2008 av Trampe
Gjest imli Skrevet 28. desember 2008 #7778 Skrevet 28. desember 2008 Uff, god bedring til lillemannen, Trampe - det der hørtes ikke moro ut! Her har bebisen begynt å våkne to ganger pr natt for mat, og siden han er litt små-syk spiser han veldig dårlig med fast føde på dagtid. I kveld spydde han opp alle grøten han hadde spist Og da blir han nok sulten på natta. Amming er derimot null problem - ammer nok minst fem-seks ganger i døgnet fortsatt... Den ungen avvenner seg ikke av seg selv med det første! Vi kommer til å ta nattavvenning når mannen skal ha sine siste to uker permisjon på nyåret så fremt ungen er frisk da. Han elsker vann, forresten, og drikker masse vann til måltidene. Men bare av kopp, vil fortsatt ikke ha tutekopp eller flaske. Hvordan er det med tennene på deres unger? Her frykter jeg at det er ettårs-jekslene som kommer allerede. Han klør veldig i gommene, og han har jo fått alle 8 fortenner for lengst. Kan kjenne at det er noe på gang, i alle fall nede... Artig!
Trampe Skrevet 28. desember 2008 #7779 Skrevet 28. desember 2008 Her kom fortann nr 1 oppe på julaften, altså nr 3 totalt. Regner med nr 4 er på tur anytime. Alt på en gang altså Lillemannen fikk nesespray og stikkpille før jeg la ham til puppen i kveld. Han har strigrått hver kveld lenge nå, men i kveld slapp han puppen etter ei stund, la seg over på rygg og kikket opp i taket. Så la jeg ham over i sprinkelsenga, der ble han liggende og kikke seg rundt. Tydelig smertefri ihvertfall. Ti minutter senere sjekka jeg ham, da sov han tungt. Jeg håper så inderlig at han får sove lenge nå... han er helt utslitt stakkar.
Kykkelikokos Skrevet 28. desember 2008 #7780 Skrevet 28. desember 2008 Stakkars Lillemann! Vi var igjennom en runde med øreverk for en tid tilbake, og da måtte vi dra frem alle mulige slags triks for å få henne til å sove. Frem med maxicosien og vugge henne i søvn, sette henne i sjal og bære i søvn.. Sove oppå mamma ++ Håper han snart blir frisk, Trampe!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå