Gå til innhold

Toddler pjatt!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi ammer nokså mye enda, men nå er jo lillemann noe yngre enn resten her inne. Men han spiser ikke så grådig mye enda. Pupp og grøt til frokost, pupp, fruktmos til lunsj, pupp, fruktmos med fullkorn/middagsglass til middag, pupp, grøt til kvelds og pupp når han legger seg.

Jeg har ikke nattavennet noen av mine, har latt de styre det selv, og de to store var ca 9-10 mnd da de sluttet. Lillemann sover nå 70% av nettene fra kl 19-06 før han får pupp, de resterende 30% kan han våkne 1-2 ganger og får da pupp.

Du kan jo prøve de ferdigpakkene med MME, Trampe. Det er vel ca 2dl ferdigblandet, bare ha på flaske og varm. Da slipper du iallefall å kjøpe inn en stor pulverpakke som kanskje blir stående. Så lenge han får litt pupp i løpet av dagen og drikker vann, tror jeg ikke han har noe fare.

Skrevet

imli: jeg sleit med middagen og, men var sta og gav han en skje eller to til middag hver dag i en periode. Plutselig hadde han vent seg til det. Men anbefaler å lage middag, det var da han etterhvert fikk smaken på det

Skrevet
imli: jeg sleit med middagen og, men var sta og gav han en skje eller to til middag hver dag i en periode. Plutselig hadde han vent seg til det. Men anbefaler å lage middag, det var da han etterhvert fikk smaken på det

Godt å høre at du fikk det til etterhvert da. Her har bebisen fått noen skjeer med middag i en måneds tid nå, uten noen særlig forbedring...

Skrevet

Lillebror er ikke noe begeistret for middag, så jeg kjøper Hipp fruktmos med fullkorn eller kjører en brødskive og frukt i stavmixeren. Da får jeg iallefall noe som metter litt.

Du kan jo evt gi han litt grøt også da, tror ikke 3 små grøtmåltider om dagen skader. Og så prøve middag igjen om en liten stund.

Skrevet
Lillebror er ikke noe begeistret for middag, så jeg kjøper Hipp fruktmos med fullkorn eller kjører en brødskive og frukt i stavmixeren. Da får jeg iallefall noe som metter litt.

Du kan jo evt gi han litt grøt også da, tror ikke 3 små grøtmåltider om dagen skader. Og så prøve middag igjen om en liten stund.

Takk for tips, kanskje jeg prøver brødskive med frukt?

Hvis ikke må vi nok over på et grøtmåltid til ja. Mamma sier at hun gav meg grøt tre ganger daglig fordi jeg ikke ville ha middag... :sjenert: Han har visst arva dårlige vaner av meg, den ungen! :fnise:

Skrevet

Her skal vi starte nattavvenning til helgen. Det skal bli spennende det:) Det gikk greit å gå fra to til en pupp om natten, men til ingen pupp om natten...hmmm... tror nok det blir litt arbeid med det ja.

Nå har heldigvis pappa fri i 14 dager, og påtatt seg avvenningsarbeidet. Han skal sove inne hos lillegutt de dagene det trengs under avvenningen, så skal jeg ligge med propper i ørene og sove hele natten, som jeg ikke har gjort på lenge. Håper jeg bare klarer det da, og ikke ligge å tenke på hvordan det går med lillegutt... Go`ingen :hjerte:

Skrevet
Lykke til med avvenning, Lara!

Takk for det:)

Lara, vi skal og avvenne i julen :Nikke:. Gleder meg :fnise:

Ja det blir spennende saker :ler:

Skrevet

Lillegutt har fått sin første tann oppe idag (tredje totalt), og den ved siden av er på vei den også... Så stor lillegutt er blitt altså :kgbaby:

Igår fikk han faktisk tak i nederste skuff i oppvaskmaskinen også...men det endte med knall og fall da, men det kan jeg vel forberede meg på at det blir i en lang stund fremover :gjeiper:

Skrevet

Vi starter nok nattavvenning på nyåret. Gruer meg, men forhåpentlig blir det verd det. Nå gidder jeg snart ikke amme om natta mer, store ungen, som forlangte mat to ganger i natt :sukk: Får ikke gjort det i jula, for mannen har brøytevakter hel jula. Men på nyåret har han de to siste pappa-ukene sine, så da legger vi inn en skikkelig innsats da.

Her blir det også trukket ut skuffer og åpnet skaper. Vi har fått gitter rundt vedovnen, så nå kan han vandre fritt rundt. Men vi må skaffe oss trappegrind, for nå prøver han å klatre opp trappa også.

Skrevet

Vi har fått barnehageplass!!!! :hoppe: :hoppe: :hoppe: Ble oppringt av ei kjempekoselig dame i dag, hun hørtes helt fantastisk snill ut. Det er en liten barnehage med sju unger under to år, og de har dyr og fisk og sånt også!! Nå ble jeg glad!!! :hoppe: :hoppe: :hoppe:

Skrevet

Grattis Trampe!

imli: merker jeg ikke synes synd på deg med to matinger :fnise:. Snuppa våknet 5 ganger mellom kl 00-05 for mat. Kl 05 var det morgen :Gjesp: (og da hadde hun holdt det gående fra kl 21-23 også ;))

Skrevet
Vi har fått barnehageplass!!!! :hoppe: :hoppe: :hoppe: Ble oppringt av ei kjempekoselig dame i dag, hun hørtes helt fantastisk snill ut. Det er en liten barnehage med sju unger under to år, og de har dyr og fisk og sånt også!! Nå ble jeg glad!!! :hoppe: :hoppe: :hoppe:

Så flott da - gratulerer! Letta? ;)

Når begynner han?

Grattis Trampe!

imli: merker jeg ikke synes synd på deg med to matinger :fnise:. Snuppa våknet 5 ganger mellom kl 00-05 for mat. Kl 05 var det morgen :Gjesp: (og da hadde hun holdt det gående fra kl 21-23 også ;))

Hehe, uff da... Fem ganger ja, det hørtes jo ikke så moro ut akkurat. Her har jo bebisen spiste en gang om natta siden han var rundt fem mnd tenker jeg, så jeg synes det var rart han ville begynne med det igjen. Heldigvis ble det bare en gang i natt. Mener ikke å klage så fælt altså, har bare inntrykk av at "alle" unger på denne alderen har slutta å spise om natta forlengst ;)

Skrevet

Vi ammer 3-4 ganger om natta enda vi.. Begynner å bli en smule lei, for på dagen får han kanskje 2 ganger og kveldspuppen. Men i går kveld prøvde vi uten kveldspupp og mannen la Christian og det gikk kjempe fint. Han sov fra litt før åtte til ca. 1.30 fikk pupp og så til 6.30 fikk pupp da og, men sovnet ikke skikkelig igjen. Men jeg er veldig glad for så mye søvn. Etter en lang periode nå hvor han har hengt mye på puppen om natta. Men har prøvd å bli litt strengere. Har tenkt å prøve uten pupp i kveld og, så får vi se om vi er inne i en ny periode. Hadde vært veldig deilig å slippe og opp så mye om natta. Er ganske sliten av det!!

Så gøy med barnehageplass, Trampe!! Christian begynner 11. mai :hoppe:

Skrevet (endret)

Hurra til dere som har fått bhg plass:)

Her blir det ikke bhg før aug -09... men det er bare fordi vi skal flytte på oss igjen, og da vil jeg ikke ha lillegutt i bhg i to mnd, fra perm er over til vi må flytte, tror ikke det er bra for lillegutt.

Men skal si lillegutt er en liten raring - han kan ikke krabbe enda, men prøver å komme seg opp trappa vår. Han var to trinn oppover, med overkroppen vel og merke, og visste visst ikke hva han skulle gjøre...sa bare - ehh,æææ,eh, så måtte jeg komme han til unnsetning. Så god da - fikk tatt et bilde av han da før jeg hjalp han trinnvis ned igjen:)

Endret av LaraCroft
Skrevet (endret)

Jeg vil bare si ifra om at jeg lever! :vinke:

Jeg har ikke skrevet noe her på sikkert en måned. Men det har skjedd så mye og jeg har vært så travel, så da har KG blitt litt nedprioritert. Vi fikk jo lekkasje i taket i høst, og måtte bytte hele taket pluss en del andre ting vi tok i samme slengen. Jeg og Junior måtte flytte til mamma under snekkerarbeidet pga alt bråket. Vi ble der i over to uker, uten nettilgang *abstinenser*.

Etter det har vi hatt besøk, vært på julebord, jeg har stresset med juleforberedelser som langt i fra er ferdige (jeg stresser fortsatt) samt junior har hatt en runde med feber. Nå har forkjølelsen kommet, og Junior hoster stygt, nyser og snørrer. Håper det går over om ikke så lenge..

Ellers har han fått sin tredje tann, han har flyttet inn på eget rom, han har blitt en racer på å åle seg rundt, favorittsysselen har blitt å gå rundt i huset mens vi holder ham, pluss at han har fått sin første hårklipp.

Sånn, det var turbo-versjonen av mitt liv den siste måneden. :ler:

Endret av Bippe
Skrevet

I natt blir første natt uten pupp - det blir spennende det :jepp:

Skrevet

:vinke: Godt å ha deg tilbake igjen Bippe! Og god bedring til Junior.

I dag krabba lillebebisen ordentlig for første gang :tommelopp:

Lykke til i natt, Lara!

Skrevet

Jeg har ikke fått bhg plass... og fikk beskjed om at vi sikkert ikke fikk heller...

Moro.........................

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...