Nicky B Skrevet 12. desember 2008 #7721 Del Skrevet 12. desember 2008 Nå er det labert på skravlefronten gitt....Juleferien satt inn? På mandag ble veslegutt 8 måneder og vi var da på 8 måneders kontroll. Nå er han 72 cm lang og veier 9365 gram. Han er aktiv så det holder- klatrer på alt og vil så gjerne stå på beina. Fortsatt ingen tenner, men han får voldsomme klørier og da kaster han seg over alt og gnafser løs. Særlig beina mine får gjennomgå! Gruer meg litt til vi får juletreet i hus- mistenker at han kommer til å krafse løs på pynt og greiner. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Murmelmy Skrevet 12. desember 2008 #7722 Del Skrevet 12. desember 2008 Bare mi jente som ikke åler seg eller krabber? Hun ruller alle veier og skyver seg bakover og rundt i ring, men ingen krabbing ennå (heldigvis vil jeg si ) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
April Skrevet 12. desember 2008 #7723 Del Skrevet 12. desember 2008 Christian gjør akkurat det som din, Murmel. Ingen krabbing enda.. Like greit det Var på kontroll sist uke, da veide han 8470gr og var 70,5cm lang. Så det er jo bra, han vokser jevnt og trutt. 8 mnd middagsglass og grøt går det på høykant. Han har ikke hatt noe problemer med magen heller heldigvis. Men har har vært forkjøla de siste tre ukene og nattesøvn har vært ræva!! Begynner å bli ganske sliten. Han har hengt på puppen halve natta. Men nå har vi blitt strengere. Han har fått ligge og skrike litt og han ligger helst på eget rom, det har resultert i lengre søvn og det har vært deilig. Men nå har han begynt å legge seg på magen og det er jeg ikke så glad for. Vi hadde en sånn nattpose til Victoria, så spørs om vi ikke må frem med den. Men alt i alt er han stortsett bare blid og snill hele tida. I dag har jeg jobbet på kjøkkenet på kroa til stefaren min og da sov Christian i vogna si i tre timer!!! Ellers satt han i en høystol fra Ikea og var super blid og fulgte med på hva som skjedde rundt seg.. Go`ingen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kykkelikokos Skrevet 12. desember 2008 #7724 Del Skrevet 12. desember 2008 Bare mi jente som ikke åler seg eller krabber? Hun ruller alle veier og skyver seg bakover og rundt i ring, men ingen krabbing ennå (heldigvis vil jeg si ) Det skiller over en mnd mellom tulla deres og snuppa vår, så tulla deres har goood tid til å ta henne igjen på åle og krabbefronten Det er vel ikke mer enn en uke eller to siden Live begynte å åle seg rundt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest imli Skrevet 13. desember 2008 #7725 Del Skrevet 13. desember 2008 I dag reiste bebisen min seg opp i stående stilling for første gang! Tok tak i ei bokhylle og reiste seg opp og der stod han. Flinke ungen Han krabber ikke ordentlig ennå da, det går mest i åling. Men det har han holdt på med i to mnd mer eller mindre Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest imli Skrevet 13. desember 2008 #7726 Del Skrevet 13. desember 2008 Her ligger forresten bebisen også på magen om natta. Han begynte med det så fort han kunne snu seg han... I begynnelsen snudde jeg ham tilbake før vi la oss, men det gav jeg opp for lenge siden. Man sier jo også at når de snur seg selv, er det ikke farlig. Bebisen vår har også begynt å drikke av kopp Har gitt opp både flaske og tutekopp vi. Flaska nekta han å ta i munnen, og tutekoppen skulle han bare bite på. Men han drikker kjempefint av kopp! Litt søl da, men det må man jo regne med. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LaraCroft Skrevet 14. desember 2008 #7727 Del Skrevet 14. desember 2008 Her har lillegutt begynt å sette seg... ikke sånn riktig på rompa, men - hmmm, hvordan skal jeg forklare det... han sitter nesten på rompa, men litt på knærna også, men leggene ved siden av lårene på en måte, ja en dårlig forklaring ble det... og ikke kan jeg tegne her heller;) Her har vi gått fra tutekopp, til tåtetut på koppen, men han drikker litt fra glass også hvis vi holder - det er stor stas det Ser ut som han er veldig klar for å krabbe snart, men det lar visst vente på seg det ja... Ellers har nettene startet å bli bedre, han har hatt en periode, hvor han har vært våken nesten hver time, men en ting han ikke slutter med er å våkne kl halv fem HVER dag... hva kan vi gjøre for å få han til å sove lenger da? Noen som har et godt råd? Idag har vi synget "tenn lys" og tent tre lys...har gjort det med de to tidligere også da;) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LaraCroft Skrevet 15. desember 2008 #7728 Del Skrevet 15. desember 2008 Idag har vi vært på 8 mnd`rs kontrollen... Lillegutt vokser jevnt og trutt, og kurvene er perfekte - HS som sa det da - stolt mamma :rødme: Lillegutt er nå 9860gr, 77,5 cm og 47,5 rundt hodet:) Synes det er så rart at det har gått 8 mnd allerede jeg, eller i morra da er det eksakt 8 mnd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Trampe Skrevet 15. desember 2008 #7729 Del Skrevet 15. desember 2008 Vi har vært på nimånederskontroll, og lillegutt er nå blitt 10600 g og 76 cm. Stor flott gutt Ellers går dagene i jobing her, jeg er glad det er ferie på fredag... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nicky B Skrevet 15. desember 2008 #7730 Del Skrevet 15. desember 2008 Både veslegutt og jeg har feber i dag. Stusslig! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest imli Skrevet 15. desember 2008 #7731 Del Skrevet 15. desember 2008 Flotte store gutter hos både Lara og Trampe! Og god bedring til Nicky B og bebisen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
~Capricorn~ Skrevet 15. desember 2008 #7732 Del Skrevet 15. desember 2008 Vi har vært på 10 mnd kontroll (blir litt feil siden hun bare er 9,5 da, men i vår gruppe er jo noen passert 10 mnd) Hun er ikke så veldig stor lille snuppa mi da. 70 cm og 7765 gram Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pondusa Skrevet 17. desember 2008 #7733 Del Skrevet 17. desember 2008 (endret) Capri: Hun er sikkert akkurat passe stor. Jeg veide K på 7mnd dagen, da var han 70cm og 7720g. Så han er en liten gutt, men lang. Jeg har vært hos fysio med Kristoffer i dag. Hun var fornøyd med han i dag også, ser at det har vært fremskritt siden november. Han har dog flere enkelte ting som han ikke kan enda og som han burde ha kunnet til nå, så vi fortsetter å dra dit en gang i mnd. Kristoffer blir jo 7,5 mnd på mandag, og det å ta en leke i luften i mageleie, ligge på strake armer i mageleie, finne føttene sine og snurre rundt sin egen akse er alle ting som ungene skal kunne når de er 5-6 mnd gamle. Dette kan han ikke enda, så han ligger vel ca 2-2,5 mnd etter i den motoriske utviklingen. Men fysio mente at han nå lærte ting og hadde fin progresjon i følge sin egen kurve, så om noen mnd burde det ha flatet ut og han være i "rute" igjen. Vi får fortsette og stimulere han hjemme, ligge mye på gulvet og trene masse, så blir det vel en ordings på det. Endret 17. desember 2008 av pondusa Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
~Capricorn~ Skrevet 17. desember 2008 #7734 Del Skrevet 17. desember 2008 Joda, hun følger kurven sin veldig fint hun. Hun eromtrent like stor som ei av de andre på gruppa på helsestasjonen. Snuppa mi er vel et par cm lengre og veier bittlitt mindre. Så de er ganske like i størrelsen.Og nå var hun jo bitteliten da hun ble født da. Så bra at det går fremover med Kristoffer. Er nok ikke så lenge til han også klarer alt dette Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nicky B Skrevet 17. desember 2008 #7735 Del Skrevet 17. desember 2008 Pondusa: Kristoffer og du gjør en kjempeinnsats. Utviklingen går jo i så rykk og napp, er sikker på at Kristoffer klarer det han skal rimelig snart. Litt oppgitt i dag jeg. Alle julegavene er kjøpt inn og alt er i rute, men så dumpet det ned en pakke i postkassa fra ei venninne i dag med presanger til frøkna og veslegutt. Jeg har ikke kjøpt noe til hennes tre barn siden vi ikke har hatt for vane å gi hverandre julegaver. Men nå må jeg jo kjøpe tre gaver til... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Trampe Skrevet 17. desember 2008 #7736 Del Skrevet 17. desember 2008 Uff ja, jeg liker ikke at folk plutselig gir gaver uten å si ifra. Må huske å kjøpe inn et par vinflasker og ha i bakhånd, sånn i tilfelle noen dukker opp med noe. Her er den siste julegaven akkurat pakket inn. Nå er det bare levering som gjenstår I går bakte jeg pepperkaker. Tre kakebokser fulle, ei kirke, et hus, et tog og to hester med slede. Gidder ikke å sette det sammen i dag, vi tar det i morgen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Trampe Skrevet 17. desember 2008 #7737 Del Skrevet 17. desember 2008 Hvor ofte ammer dere nå? Gir dere tillegg også? Jeg er jo begynt å jobbe, så jeg ammer morgen, middag og kveld. Men de siste dagene vil han ikke ha kveldspupp, og nå nekter han middagspupp også. Vann drikker han mye av, han drakk en halv tutekopp nå i kveld. Om morgenen vil han heldigvis ha puppen i senga. Skal jeg gi ham tillegg nå da? :klø: Siden han ikke vil ha puppen? Han drikker lite i slengen, så det kommer til å bli svindyrt og mye vasking, koking og styr, siden tilleggsmelken ikke kan stå noe særlig... Hva ville dere gjort? Han er jo ni mnd nå. Jeg gleder meg til han kan drikke kumelk jeg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest imli Skrevet 17. desember 2008 #7738 Del Skrevet 17. desember 2008 Vi er også ferdige med gaver Håper ikke det dukker opp noen uvventa. Her ammes det ofte. Ca 5 ganger på dagtid og en gang om natta. Han spiser to porsjoner grøt, men lite middag. Hverken glass eller hjemmelaga. Noen råd til hvordan jeg skal få ham til å spise middag? Vil gjerne ha innført tre måltider før nattavvenning. Du tror ikke han bare er i ferd med å avvenne seg selv da Trampe? Hvis han spiser grøt får han jo MME-pulver gjennom grøten, så kanskje ikke han trenger noe mer? Hvordan går det forresten med nettene hos dere nå? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Trampe Skrevet 17. desember 2008 #7739 Del Skrevet 17. desember 2008 (endret) Vi lager grøt på vann, så han får ikke i seg noe MME i det hele tatt... Jeg tror kanskje han holder på å avvenne seg selv ja. Han er ikke interessert i kos lenger heller, nå er det bare gå og stå som gjelder her i huset. Han hyyyyyler hvis ingen gidder å gå rundt med ham mellom beina. Han løper faktisk, og presser oss for å gå fortere Pupp har han ikke tid til. Og han biter og biter og biter Nettene går greit. Han er våken stort sett en gang, jeg tror han plages med tenner. Han legger seg ned og sover igjen etter å ha fått vann, hvis han våkner flere ganger er det bare litt trøst som skal til. Han spiser grøt eller brødskive til frokost, frukt til lunsj hvis han ikke sover over lunsjen, et helt middagsglass og så grøt til kvelds, så mat er det nok av Endret 17. desember 2008 av Trampe Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest imli Skrevet 17. desember 2008 #7740 Del Skrevet 17. desember 2008 Er det ikke MME-pulver i vann-grøten da? :klø: Uansett - er nok kanskje selv-avvenning ja. Hvis han får i seg litt morsmelk hver dag, og drikker vann, burde det kanskje holde? Nå har ikke jeg peiling da... Bebisen her er også fæl til å bite. Men det går litt i rykk og napp - han har noen "bite-dager" og andre dager han nesten ikke biter. Men men. Godt å lese at nettene stort sett går greit da. Gruer meg til vi skal starte på nattavvenning, denne bebisen tror jeg ikke avvenner seg selv med det første - hverken på dagtid eller natta! Ammer nesten like ofte nå, jeg, som da han var nyfødt... Det er kanskje ikke normalt det? Gir fortsatt pupp først og grøt etterpå også. Men han drikker lite av gangen, så han er sulten på grøt også. Hvordan får man egentlig ungen til å spise middag? Her neketer ungen å åpne munnen... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå