pondusa Skrevet 5. desember 2008 #7701 Skrevet 5. desember 2008 Så godt da Imli. Vi er ferdigpakket og nesten klar for avreise til svigers. Båten går kl 11, så omen time må vi vel kjøre til byen. Orker ikke ta med vogn siden vi må bytte båt, så lillebror får sitte i mei taien.
Nicky B Skrevet 5. desember 2008 #7702 Skrevet 5. desember 2008 Tror nok jeg er litt for snill med lillemann utfra hva jeg leser her inne. Han sovner fortsatt på puppen når han skal sove og bæres bare over i senga. Har ikke lagt seg i våken tilstand tror jeg. Og våkner han om kveldene og skriker, tar jeg han opp. Vet jo at han sovner dersom jeg tar han på stuen og pupper, så da orker jeg ikke å la han ligge og skrike. Er ikke så streng jeg heller egentlig... Er mye mer avslappet til rutiner og regler enn det jeg var med frøkna. Nå har veslegutt kommet inn i det mønsteret at han legger seg helt fint en eller annen gang mellom 19 og 20:30, kommer seg litt an på siste dupp. 30 til 45 minutter etterpå skal han opp, hvis ikke er det stukken gris hyling. Jeg tok han jo opp i begynnelsen, slik at frøkna skulle få sove ordentlig. Men etter vannkopprundene når jeg var alene med begge to og ikke fikk noe pusterom, tenkte jeg at jeg skulle bli litt strengere på dette med leggingen. Men det funker ikke særlig godt- jeg orker ikke at han skal ligge å skrike seg ut (noe han gjør uansett om jeg er der og trøster eller ikke) og når klokka er 22-23 kan jeg legge han igjen uten så mye som et knirk så da er det enklere å gjøre det sånn enn så lenge...
MzS Skrevet 7. desember 2008 #7703 Skrevet 7. desember 2008 Jammen tok lillegutten min et lite kvantesprang i utviklingen sin på fredag! På samme dag begynte han å åle seg, vise hvor stor han er og finne nesa til den som spør Helt UTROLIG altså Fra helt stilleliggende en dag til å fyke over gulvet den neste... Og fra å bare respondere på vår kommunikasjon med smil og latter, til å plutselig skjønne hva vi mener og gjøre bevisste handlinger utfra det. Syns plutselig gutten min ble flere måneder eldre på bare en dag jeg Han er passe søt når han stolt som en hane strekker armene over hodet når vi spør hvor stor han er da :rødme:
Nicky B Skrevet 7. desember 2008 #7704 Skrevet 7. desember 2008 Jammen tok lillegutten min et lite kvantesprang i utviklingen sin på fredag! På samme dag begynte han å åle seg, vise hvor stor han er og finne nesa til den som spør Helt UTROLIG altså Fra helt stilleliggende en dag til å fyke over gulvet den neste... Og fra å bare respondere på vår kommunikasjon med smil og latter, til å plutselig skjønne hva vi mener og gjøre bevisste handlinger utfra det. Syns plutselig gutten min ble flere måneder eldre på bare en dag jeg Han er passe søt når han stolt som en hane strekker armene over hodet når vi spør hvor stor han er da :rødme: Så flink liten gutt!!!! Når de først finner ut av ting, så går utviklingen i så rykende fart! Helt utrolig og fantastisk å få være vitne til. Veslegutt er ikke interessert i å vise hvor stor han er, men å snøfte med nesa og klappe, det er stas. Kan du klappe? spør vi og han klapper i vei. Hører han klapping på tv'en da klapper han også. De er så herlige!
Kykkelikokos Skrevet 7. desember 2008 #7705 Skrevet 7. desember 2008 NickyB: Høres kjent ut. Snuppa her våkner gjerne etter en time. Tror det er separasjonsangst hos oss i hvert fall. Håper det snart går over. MzS: Det samme skjedde hos oss! Plutselig ålte hun rundt i en forrykende fart, samtidig som hun har begynt å vinke og klappe.
pondusa Skrevet 8. desember 2008 #7706 Skrevet 8. desember 2008 Lillemann er 7 mnd i dag. Da må vi en tur på helsestasjonen for å måle og veie når han våkner, må jo ha det nedskrevet i boka hans. Han begynner å lære seg noen ting han også nå. Snurrer rundt seg selv når han ligger på mage og skyver seg bakover. Nå klarer han endelig å ligge på mage uten å klage, har fått til å ligge på albuene nå. Er bare det å strekke seg opp på strake armer som mangler nå, så er vi i rute. Skal til fysio den 17.des, så vi satser på at han har lært seg det til da.
Gjest imli Skrevet 8. desember 2008 #7707 Skrevet 8. desember 2008 Gratulerer med 7 mnd baby Pondusa! Her har lillebebisen fått tann nummer 7. Nå er det bare en fortann igjen, så har han alle 8. DA er det vel en stund til neste gang!? Hadde vært deilig med en pause fra tann-styret snart... Jeksler og hjørnetenner kommer vel ikke før 1 år? :klø: Noen som vet?
pondusa Skrevet 8. desember 2008 #7708 Skrevet 8. desember 2008 Lillemor fikk ikke første tann før hun var 11 mnd, så jekslene og hjørnetennene kom da hun var nesten 2 år. Men nevøen vår i Sverige er straks 10 mnd og han har begynt på hjørnetenner og jeksler. Så det kan være store sprik på når de dukker opp. Var innom helsestasjonen og lillemann vokser godt. Veiingen i dag viste 7720g og 70cm.
Gjest imli Skrevet 8. desember 2008 #7709 Skrevet 8. desember 2008 Hm, da kommer vel hjørnetenner og jeksler om to mnd her da...
monja Skrevet 8. desember 2008 #7710 Skrevet 8. desember 2008 Husker ikke riktig rekkefølgen på tennene sist, men det var to fortenner nede, en hjørnetann oppe og så to fortenner oppe det begynte med. De siste tennene kom da han var to år (2 årsjekslene) så nå har han 20 tenner tilsammen. Kjente jeg var ganske lettet den dagen de siste to jekslene var oppe Nå er det kun to tenner nede på lillebror foreløpig, men de kommer vel som perler på en snor tenker jeg.
monja Skrevet 8. desember 2008 #7711 Skrevet 8. desember 2008 oppe nede fortann 6-8 mnd 5-7 mnd sidefortann 8-11 mnd 7-10 mnd hjørnetann 16-20 mnd 16-20 mnd 1.jeksel (molar) 10-16 mnd 10-16 mnd 2. jeksel (molar) 20-30 mnd 20-30 mnd
Gjest imli Skrevet 9. desember 2008 #7712 Skrevet 9. desember 2008 Hm, så jekslene kan komme allerede om to mnd ja. Lillebebisen min er 8 mnd i dag!
Murmelmy Skrevet 9. desember 2008 #7713 Skrevet 9. desember 2008 Gratulerer med alle milepæler som er nådd og babyer som blir eldre. Nå er de jo strengt tatt ikke babyer lengre, heller små mennesker Snuppa er 7 1/2 mnd og veier nå ca 8.2 kg og er 69.5 cm lang. Fiiiine jenta mi! Her fortsetter sykdommen, som nå har vart i snart en mnd. Spysjuka, feber, gule stafylokokker, forkjølelse, og nå halsvondt på snuppa. Skal si dene familien har sovet dårlig denne tiden . På torsdag skal snuppa til fotograf så vi får tatt noen bilder til oldeforeldre og besteforeldre. Ellers er alle gaver kjøpt og pakket inn. Deilig å være ferdig - omsider. Håper dere har det bra alle sammen
Gjest imli Skrevet 9. desember 2008 #7714 Skrevet 9. desember 2008 Oi, god bedring til Murmel-familien - det der hørtes ikke moro ut...
Gjest imli Skrevet 10. desember 2008 #7715 Skrevet 10. desember 2008 Milepæl: Lillebebisen klarte å sette seg opp selv for første gang i dag! Og så satt han der og gliste en stund, tydelig stolt, før han bare la seg ned i krabbestilling igjen. Flinke ungen vår
monja Skrevet 10. desember 2008 #7717 Skrevet 10. desember 2008 Så flink han er, imli! Her orker vi ikke å sitte nei. Mistenker at han ikke er brei nok over baken til å sitte støtt. Han er jo så liten med sine 7,6 kg. De aller fleste på barselgruppa sitter nå, men det er et par som ikke sitter, ikke ruller, ikke åler (bare ligger på ryggen) enda, og så er det en som reiser seg opp og går rundt bordet alt :dåne: Så de er ulike ja.
Gjest imli Skrevet 10. desember 2008 #7718 Skrevet 10. desember 2008 Det er veldig forskjellig ja. Her er han sikkert brei nok i rumpa til å sitte i alle fall, med sine 10,1 kilo Nå har han fått enda en tann også, så nå har han alle 8 fortennene. Nå håper vi det er lenge til neste tann!
monja Skrevet 10. desember 2008 #7719 Skrevet 10. desember 2008 Så deilig å være ferdig med så mange tenner. Her har jo to nettopp kommet så vi har nok mange koselige netter i vente.
LaraCroft Skrevet 12. desember 2008 #7720 Skrevet 12. desember 2008 Lenge siden jeg har vært innom her... Får starte med å gratulere alle små som bare blir større Har hatt sykdom her også, lillegutt har vært kraftig forkjølet og har fått sopp i munnen...har vært gjennom en mykostatinkur, men den funket ikke. Så nå skal jeg over på noe homeopatisk i stedet... Har jo holdt på i to uker i hvertfall, og ikke så kult at kjæresten ble syk samtidig - da ble det lite avlastning på meg - så har vel gått i en tilnærmet sovetilstand hele tiden. Endelig ferdig med eksamen også - jippi - nå er det bare siste julegaveinnkjøp som gjenstår, så er det jul her i huset også. Gleder meg så til å feire jul med lillegutt for første gang:) Skal forresten på kontroll til mandagen, det blir spennende, har ikke vært der siden lillegutt var 6 mnd.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå