Gå til innhold

Toddler pjatt!

Anbefalte innlegg

Skrevet
De lager jo fiskegrateng og fiskeboller på glass fra 6-8 måneder, ergo kan det da ikke være skadelig for barna å spise det. De har også en youghurt med pære og banan beregnet på 6 måneder, den spiser veslegutt da han ikke kan fordra fruktmos.

I småfolk sin god natt grøt er det også mye skummet melkepulver og den er for 6 måneder og oppover, så slike "melkeprodukter" er nok helt greit.

ja da satser jeg på å gi litt middag enda. Størstedelen av maten er jo poteter og grønnsaker, men det er jo litt greit å gi andre ting sammen, så man får litt smaksvariasjon

Skrevet

Så deilig at nettene er bedre for dere Trampe :)

Ble en bedre natt enn å går her også. Men han våkna to ganger på de nesten 13 timene han sov. Ble pupp begge gangene, kl 00 og kl 6. Håper ikke han gjør det til en vane å skulle ha pupp to ganger... En gang er foreløpig helt greit, selv om han vel egentlig ikke trenger det mer. Men to ganger, som det ikke har vært siden han var 4-5 mnd, gidder jeg ikke.

Er det farlig for ungene å spise rå epler og pærer? Bebisen her er så glad i det...

Skrevet

Nope, ikke farlig å gi rå epler å pærer. Helt trygt :)

Vi har kjøpt tripp trapp stol til snuppa, såå fin :)

Nå har jeg lasagne i ovnen, sulten :spise:

Skrevet

Det var godt da, kom til å tenke på om det kanskje ble for vanskelig å fordøye siden det ikke var kokt. Men da kan han bare smatte videre på pæra si ;)

Så gøy med tripp-trapp stol da! Det hadde jeg og søsknene min da vi var små. Kan nok få en av dem etterhvert, men det er ikke bøyle på dem, så det må bli siden :)

Skrevet
:klø: Hvordan kan annenhver mandag bli 80 %?

Når jeg jobbet 80 % på slutten av graviditeten med veslegutt hadde jeg en hel dag fri hver uke.

Søstra mi som har en 80% stilling, jobber også fire dager.

Hver dag representerer vel 20 %, slik at fem dager blir 100%...?

Så 90 % vil i min bok bli noe sånt som en halv dag fri hver uke eller altså en hel dag annenhver uke... :klø:

Akkurat sånn er min beregning og. For 15 timer permisjon er jo 10% av de 150 timene full mnd utgjør.

Jo, jeg tror jeg må søke permisjon. Jeg har vel rett på det siden jeg har små barn så da er det greit å gi dem to ekstra fridager i uka iallefall.

Vi skal hjem til mamma og pappa og hente tripp-trappstolen etter lillebroren min. Vi har tatt hjem min tidligere så den bruker storebror. Det var ikke bøyle på noen av dem så det måtte vi kjøpe i tillegg. Tror de kosta 195 kr for 4 år siden. Nå gjelder det bare å finne den.

Skrevet

Her var klokka halv 7 da det var morgen. Nå har han spist en porsjon grøt, et halvt glass sviskepure (de glassene er jo ikke akkurat store) og litt pupp. Ligger på gulvet og leker så fornøyd. Smurfen sover enda så her er det stille og rolig.

Skrevet

Ble morgen 6.30 her også. Alt etter 6 er for så vidt greit, men vil helst sove til 7....

Skrevet

Her var det ikke morgen før 0845, men han holdt leven og spetakkel fra 05 til 0615... Jeg har hatt to netter på rad der jeg ikke har forlatt senga, så dette kan jeg bli vant til :lur: Mannen er trøtt, sur og sliten, men jeg synes ikke synd på ham. Jeg har hatt nattevåk i åtte måneder, han har holdt på i fem dager :lol:

Som jeg mistenkte er ikke lillemann en "normal" unge som følger et "normalt" mønster når man slutter med nattpupp. I alle bøker jeg har lest er det fremstilt som dette:

1. natt mye våk

2. natt også mye våk, men litt bedre

3. natt bedre

4. natt sover han natta igjennom

Hos oss var det

1. natt seks timers hyling i strekk

2. natt et kvarter og null hyling (han var vel sliten etter forrige)

3. natt tre ganger våken, to timer i strekk en av gangene

4. natt to ganger våken, litt over en time i strekk en av gangene

Såå får vi se hvor vi ender hen ;) Mannen er kjempeflink, holder ut og får ham i søvn.

Skrevet

Iiik! Det høres ut som et fem dager langt mareritt. Ber i mitt stille sinn om at Live skal venne seg av med nattpuppen selv.. :sjenert:

Skrevet

Håper det blir automatisk avvenning her også... Men har mine tvil. Lurer på hvordan vi skal gjøre det i så fall. Han vil jo ikke ha flaske, tutekopp eller smokk. Hva hvis han våkner og er kjempetørst da, og så nekter jeg ham drikke? Altså pupp... Han vil jo ikke ha noe annet. Eller bør vi da vente med nattavenninga til han kan drikke av kopp? Det kan jo bli en stund til...

Skrevet

Du bør drive litt intensiv trening med tutekopp, imli. Hva gjør han når han ikke vil ta den? Spytter han ut? Biter i den? Får han noe ut av den i det hele tatt? Har du prøvd å gi ham vann fra vanlig glass? Lillemannen min elsker å drikke fra vanlig glass. Han griser litt, så jeg må holde noe under for at han ikke skal bli våt, men han har faktisk drukket nesten et halvt glass vann på en gang... og da måtte jeg stoppe ham, fordi jeg synes han hadde drukket nok. Med tutekoppen får han ikke i seg så mye, men den stagger ham om natta. Han super litt fra den først, så biter han i den og vil leke med den. Men han får i seg noe ihvertfall!

Men nå skal vel du være hjemme lenge, og har en liten som er våken bare en gang om natta, så det haster kanskje ikke?

Forrige uke var lillemann nemlig våken fire-fem ganger hver natt, og trengte puppen for å sovne igjen. Jeg gikk rundt som en zombie hele dagen, og det gikk bare ikke lenger. Jeg begynner å jobbe på mandag, og hadde nok overlevd med bare ei amming om natta, men fire? Niks. Det hadde blitt mye merkelig på jobb da ja :lol:

Skrevet

Har prøvd med tutekopp lenge. Har som regel gitt ham den hver dag, men har gitt litt opp i det siste. Han tar den i munnen, men drikker ikke av den, bare biter på den. Han tror liksom det er en leke/bitering virker det som.

Har ikke prøvd å få ham til å drikke av vanlig kopp, ser for meg at det kan bli mye søl... Men siden du hadde så bra resultat med det, skal jeg jammen prøve selv ;)

Det er ikke noen hast ennå nei, så fremt han fortsetter med kun en amming hver natt. Har vært noen netter når hvor det har vært litt tull, og blitt både to og tre amminger... Forhåpentlig trengte han det bare som trøst, men hvis det blir en vane, gidder jeg ikke... Han nærmer seg tross alt 8 mnd, så en amming hver natt får holde lenge synes jeg.

:)

Skrevet

Kanskje du kan prøve å fjerne den "non-spill"-saken slik at vannet bare renner ut fra tutekoppen?

Skrevet

Hva er det slags tutekopp? Lillemannen bruker Avent sin, men skjønner ikke tutekoppen mamma har. Så det er forskjell på koppene.

Skrevet

Har Avvent sin. Vet ikke om det går an å fjerne den non-spill-funksjonen? :klø:

Skrevet

Mener det er avent sin vi har. Og den kan man fjerne den gummi-tingen som ligger på baksiden av selve tuten. Den tingen som hindrer søl liksom.

Jeg brukte ikea-tutekopp til å begynne med. Det er helt enkle kopper som vannet vare renner ut av. Så bare helte jeg litt og litt vann inn i munnen hennes så hun rakk å svelge unna uten å søle for mye. Men nå drikker hun fint av den avent koppen.

Skrevet

Tenk at snuppa mi er 9 mnd alt :overrasket:

Skrevet

imli: det er som capricorn skriver, du bare fjerner den blanke gummidingsen bakpå tuten :)

Skrevet

OK, da prøver vi det i dag :) Takk for tips ;)

Og gratulerer med 9 mnd, Capricorn :blomst:

Tenk at bebisene våre er så store da...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...