monja Skrevet 22. november 2008 #7581 Del Skrevet 22. november 2008 Herlige bilder av lillemannen, Monja! Særlig det i alle kulene... Likte han det? Vi har faktisk et lekeland her også, kanskje en ide å ta med bebis? Han syntes det var supert. Ble så sint da vi tok han opp fra dem. Var et lite hjørne av lekelandet som var ment for barn under 3 år så der var det rolig og greit å utforske alt det spennende. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest imli Skrevet 22. november 2008 #7582 Del Skrevet 22. november 2008 Han syntes det var supert. Ble så sint da vi tok han opp fra dem. Var et lite hjørne av lekelandet som var ment for barn under 3 år så der var det rolig og greit å utforske alt det spennende. Så moro da. Må sjekke om det er noe liknende på lekelandet her. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Catus Skrevet 22. november 2008 #7583 Del Skrevet 22. november 2008 ... Her får han "Kveldsgrøt" til kvelden og hvetegrøt med frukt til formiddagen. Er det bare meg, eller er den vanskelig å blande uten å få klumper? Kan hende Junior trenger en litt mer "voksen" grøt til kvelds, Bippe? Skader i alle fall ikke å prøve... Det var det jeg også tenkte på. Jeg har "tviholdt" på mais-og risgrøten pga jeg ville han skulle få i seg ekstra MM, men det er kanskje ikke nødvendig lenger? Han har jo blitt ganske stor, så jeg tror jeg får gå over til noe annet. Men hva? Jeg prøvde bittelitt av "God natt" grøten fra Småfolk i dag morges, men den likte han ikke så godt. "Mild grøt" fra Hipp likte han heller ikke. Havregrøt med banan og aprikos liker han godt, men har spist den så ofte at han har blitt lei av den. Hvetegrøten med frukt får han til frokost (og ja; den er klumpete!). Hva gjenstår da av 6 mnds grøtene? Kanskje jeg rett og slett skal begynne tilvenning med 8 mnds grøt? Det er ikke for tidlig det, er det? :klø: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Catus Skrevet 22. november 2008 #7584 Del Skrevet 22. november 2008 Kjempeherlige bilder, Monja! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LaraCroft Skrevet 22. november 2008 #7585 Del Skrevet 22. november 2008 Det var det jeg også tenkte på. Jeg har "tviholdt" på mais-og risgrøten pga jeg ville han skulle få i seg ekstra MM, men det er kanskje ikke nødvendig lenger? Han har jo blitt ganske stor, så jeg tror jeg får gå over til noe annet. Men hva? Jeg prøvde bittelitt av "God natt" grøten fra Småfolk i dag morges, men den likte han ikke så godt. "Mild grøt" fra Hipp likte han heller ikke. Havregrøt med banan og aprikos liker han godt, men har spist den så ofte at han har blitt lei av den. Hvetegrøten med frukt får han til frokost (og ja; den er klumpete!). Hva gjenstår da av 6 mnds grøtene? Kanskje jeg rett og slett skal begynne tilvenning med 8 mnds grøt? Det er ikke for tidlig det, er det? :klø: Nestle har også en godnattgrøt, det er også havre, men ikke lik havre med banan og aprikos (eller hva den heter)... Lillegutt får denne sistnevnte til frokostgrøt og nestles godnattgrøt + sviskemos til kvelds - går ned som bare det her i huset Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Trampe Skrevet 23. november 2008 #7586 Del Skrevet 23. november 2008 Limer inn svaret mitt i tråden min på b&f: Vi har hatt ei god natt :hoppe: Han likte ikke å legge seg i går, men ga seg etter ei stund. Så våkna han 03, pappaen ga ham vann og bysset ham litt, og etter et kvarter sovna han igjen. Så sov han til 0630 Kjempedeilig. Mulig han ganske enkelt var utslitt etter å ha sovet så lite natt til i går, men jeg håper det fortsetter Nå vil han ikke ha puppen selv om det er morgen, så dette er vel hans straff til meg Her er det blanding av 8mndgrøt og 6mndgrøt som gjelder. Jeg synes ikke det er for tidlig med tilvenning av den jeg... men det finnes både fruktgrøt, hvetegrøt og havregrøt i 6mndserien fra Nestle. Vi bruker kun grøt derfra. Prøvde noen 4mndgrøter fra Småfolk, de smakte vått papir og han brakk seg.. stakkar. Kanskje han vil ha puppen nå tro? Blir rimelig sprengt når jeg er vant til å amme tre-fire ganger om natta og så plutselig går det 12 timer uten amming... hvis ikke må jeg vel lete frem pumpa Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Catus Skrevet 23. november 2008 #7587 Del Skrevet 23. november 2008 Så flott at dere har hatt ei god natt, Trampe! Det var godt å høre! Jeg skal krysse alt jeg har for at det fortsetter! Nestle har også en godnattgrøt, det er også havre, men ikke lik havre med banan og aprikos (eller hva den heter)... Lillegutt får denne sistnevnte til frokostgrøt og nestles godnattgrøt + sviskemos til kvelds - går ned som bare det her i huset Takk for tips! Men god natt-grøt fra Nestlé heg jeg ikke sett i noen butikker her. Hmm, får lete litt til tror jeg.. Her er det blanding av 8mndgrøt og 6mndgrøt som gjelder. Jeg synes ikke det er for tidlig med tilvenning av den jeg... men det finnes både fruktgrøt, hvetegrøt og havregrøt i 6mndserien fra Nestle. Vi bruker kun grøt derfra. Prøvde noen 4mndgrøter fra Småfolk, de smakte vått papir og han brakk seg.. stakkar. Jeg har ikke sett fruktgrøten fra Nestlé heller i butikkene her. Tror jeg må gå i en butikk med stort utvalg en dag, som f.eks Ultra. Der må de vel ha de fleste grøtene. Vi har også prøvd grøt fra Småfolk, pluss en grøt fra Hipp. De falt ikke i smak noen av dem, for å si det sånn. Han brakk seg til slutt her også.. En annen ting som heller ikke falt i smak var middagsglasset Grønnsaker med laks. Den brakk han seg av etter få skjeer. Det var ikke rart, for mamman synes heller ikke den smakte godt. Den var faktisk ganske kvalmende. Og jeg som egentlig er veldig glad i laks. Jaja.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Catus Skrevet 23. november 2008 #7588 Del Skrevet 23. november 2008 Junior ligger på gulvet og ser Drømmehagen nå. Når det er ferdig skal han få frokostgrøt. Da prøver jeg meg med en liten smakebit av Fullkornsgrøten med eple (8 mnd) og ser hvordan det går. vil prøve på dagtid, slik at en evt magevondt ikke kommer om natta. Ellers var Junior en del våken i natt. Han våknet kl 01 og hylskrek. Han var helt utrøstelig, så jeg måtte ta ham opp og gå litt rundt med ham. Det hjalp, men da jeg la ham igjen ville han ikke sove. Han ville selvsagt opp igjen og startet dermed hylingen igjen. Men denne gangen var det jo bare masing, så jeg lot ham ligge. Han ga seg og sovnet til slutt. 1-0 til meg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest imli Skrevet 23. november 2008 #7589 Del Skrevet 23. november 2008 for lillebebisen til Trampe som sov bedre i natt! Ang. grøter: Finnes det ikke en "hvete med havre" fra nestle også? Her elsker bebisen den Kveldsgrøten fra småfolk. Særlig blanda med sviskemos Litt av en kombinasjon... Ellers har han begynt å elske grøt, og fruktmoser går også ned, i alle fall blanda med grøt. Går jo an å variere grøtene litt ved å blande inn fruktmos? Jeg har også en pakke "grøt med frukt" fra Hipp, men ikke prøvd ennå. Ellers har han egentlig likt alt bortsett fra maisgrøt. Men han hadde sikkert likt den også nå, om han hadde fått smake igjen. Neste vi prøver blir nok 8 mnd grøt ja. Han er jo 7,5 mnd faktisk. Men da skal man vel ikke kjøre full porsjon med en gang? Blande med annen grøt? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Trampe Skrevet 23. november 2008 #7590 Del Skrevet 23. november 2008 Vi blander med annen grøt fremdeles, siden han plages litt med magen. Det er jo fiber i 8mndgrøten. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest imli Skrevet 23. november 2008 #7591 Del Skrevet 23. november 2008 Skal de ikke egentlig få mer fart på systemet med fiber da? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Trampe Skrevet 23. november 2008 #7592 Del Skrevet 23. november 2008 Joda, fiber er bra det, men det kan gi forstoppelse hvis man ikke tilvenner. Lillemannen har hatt tendenser til det, dermed bruker vi laang tilvenningstid. I dag har han spist brødskive til frokost Jeg er snart ferdig med julegavene Har svidd av 1500 kroner i fotogaver på fotoknudsen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest imli Skrevet 23. november 2008 #7593 Del Skrevet 23. november 2008 Ble litt fotogaver her også... Tror besteforeldre blir veldig glade for bilder og kalender med bebis. Men fy så dyrt... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Trampe Skrevet 23. november 2008 #7594 Del Skrevet 23. november 2008 Ja, billig er det ikke. Men både jeg og mannen har små familier, så jeg gir alltid dyre gaver til mamma og broren min. I hans familie er det alltid spleisegaver til foreldrene hans, og søsknene gir ikke dyre gaver seg imellom, så det går egentlig greit. Det er besteforeldrene våre som er verst, synes jeg. De har alt og blir ikke glade for noe, hva gir man sånne folk da :klø: Tror det blir kryssordblader og sjokolade på mormor i år, og så en kopp med bilde av lillemannen på. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
monja Skrevet 23. november 2008 #7595 Del Skrevet 23. november 2008 Så godt å høre at dere har hatt en god natt, Trampe :jippi: Måtte det holde seg sånn. I går kveld la vi lillemann litt senere enn vanlig, men han var urolig. Så til slutt tok vi av han pysjen og la han i bare bleien. Da tok det 10 minutter før han sov så det var nok varmt til han. Storebror er et helt annet kapittel Klokka halv 2 i natt ble vi vekket av brannalarmen på hotellet, men heldigvis fikk vi høre at det var falsk alarm før vi begynte å vekke barna. Etter det ble søvnen litt så som så for meg som bruker sååååå lang tid på å sovne igjen etter oppvåkning på natten. Lillemann sov til 7 før han ville ha pupp :jippi: Nå er vi kommet hjem og driver og pakker ut. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kykkelikokos Skrevet 23. november 2008 #7596 Del Skrevet 23. november 2008 Her er nattgrøten fra Småfolk stort sett eneste grøten snuppa spiser. Hun spiser den til frokost også Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LaraCroft Skrevet 23. november 2008 #7597 Del Skrevet 23. november 2008 En annen ting som heller ikke falt i smak var middagsglasset Grønnsaker med laks. Den brakk han seg av etter få skjeer. Det var ikke rart, for mamman synes heller ikke den smakte godt. Den var faktisk ganske kvalmende. Og jeg som egentlig er veldig glad i laks. Jaja.. Ja ikke sant den smakte pyton...skulle ha den til middag idag, men fikk ned bare tre skjeer av den - så da gikk vi over til annen middag:) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kykkelikokos Skrevet 23. november 2008 #7598 Del Skrevet 23. november 2008 Live har likt alle middagsglassene hun har fått smake, utenom Mormors lapskaus Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest imli Skrevet 23. november 2008 #7599 Del Skrevet 23. november 2008 Her har bebisen spist potetmos i dag.... Det meste kom ut igjen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
monja Skrevet 23. november 2008 #7600 Del Skrevet 23. november 2008 Mormors lapskaus var favoritten til storebror, men lillebror skal ikke ha noe annet enn grøt han. Kaster opp brødskive, kaster opp middagsmat, ja, så her er det grøt og fruktmos enn så lenge. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå