Elle_liten Skrevet 21. november 2008 #7561 Skrevet 21. november 2008 til Trampe og Nicky. Er det seperasjonsangsten som har slått inn for fullt? Håper det roer seg før du skal begynne på jobb, Trampe. Her har lillemann funnet ut at det er greit å sove på magen. Har begynt med samme sovestilling som mamman sin. Vet ikke helt om det er bra, så jeg snur han når han har sovnet skikkelig. Er jeg overhysterisk? Har forresten lagt ut to bilder på FB.
Nicky B Skrevet 21. november 2008 #7562 Skrevet 21. november 2008 Pondus begynte da han var 5,5 mnd gammel og han fikk diagnose barneastma da han var 12 mnd. Lillebror er enda tett, og vi har lånt anfallsmedisinen til pondus flere kvelder/netter.(etter avtale med legen da). Jeg har og sovet med han i en stol i stuen hele natten, det gjorde jeg ofte med pondus også. Er ikke lillebror bedre til neste uke, drar vi til legen igjen. Da har han surklet i 2,5 uke. dersom de surklet og hadde piping i brystet 3-4 uker sammenhengende gir de også ut forebyggende medisin. Jeg mistenker at det er det vi burde ha startet med nå. Stakkars små! Det er brutalt. Det husker jeg fra jeg var liten selv og satt og sov i stol med mamma. Jeg fikk mitt første anfall når jeg var nesten 2 og da havnet jeg på sykehus alene. Mamma og pappa dro hjem på kvelden... . Når frøkna har disse kulene sine, er det den samme pipingen og surklingen jeg kjenner igjen fra meg selv. Vi var på legevakten under ett av anfallene hennes for snart to år siden. Da ble vi tatt i mot av en dansk lege som hadde jobbet med astmabarn i danmark og han mente sterkt at det var astma frøkna hadde. Hun fikk phenamin og pusten hennes ble mye lettere, men enda setter de altså ikke i gang utredning før enn hun har et anfall til.
Gjest imli Skrevet 21. november 2008 #7563 Skrevet 21. november 2008 Bebisen her sover alltid på sida eller på magen. Gidder ikke snu ham lenger, han snur seg tilbake med en gang.
Elle_liten Skrevet 21. november 2008 #7564 Skrevet 21. november 2008 Han har alltid (utenom de første ukene *krybbedødangst*) sovnet på siden, for da har han kunnet presse nesa si inntil noe. Når han hadde sovnet, veltet han som regel over på ryggen, men når han ligger på magen kan han ikke snu seg selv. Han har våknet noen ganger og vært helt "kavete" fordi han synes det er ubehagelig å våkne på magen, tror jeg. Jeg er sikkert bare hysterisk. Det må vel være liten sjangs for at det sakl være farlig å sove på magen når de er så store.
Nicky B Skrevet 21. november 2008 #7565 Skrevet 21. november 2008 Sånn liker veslegutt også å sove- på siden og med nesa inn i helseteppet. Men nå har han også begynt å snu seg over på magen, og da dytter han nesa rett ned i madrassen så jeg snur han igjen... Forresten har han begynt å klappe med flate hender!
Gjest imli Skrevet 21. november 2008 #7566 Skrevet 21. november 2008 Her snur ungen seg alle veier, så sånn sett ingen fare. Men jeg tror ikke det er farlig selv om den ikke kan snu seg rundt. Den kan jo snu på hodet selv om den ligger på magen. Dessuten er krybbedødfaren veldig liten etter 6 mnd...
monja Skrevet 21. november 2008 #7567 Skrevet 21. november 2008 Jeg snur ikke lillegutt om han legger seg på magen jeg heller. Men stort sett ligger han på ryggen eller på siden og sover. Nå er vi på hotell og da er det klin umulig å få storebror til å sove Kjenner jeg blir både frustrert og lei for han er umulig å legge hjemme og. Det tærer virkelig på, men jeg kan jo ikke låse han inne på rommet heller
Kykkelikokos Skrevet 22. november 2008 #7568 Skrevet 22. november 2008 Skjønner frustrasjonen din, Monja. Vi har slitt litt med legging i det siste vi også. Men det er pga sykdom da. Det er utrolig slitsomt okke som.
Trampe Skrevet 22. november 2008 #7569 Skrevet 22. november 2008 (endret) Da var vi igang med nattavvenning, og det er et helvete. Hadde han våknet for pupp en gang om natta hadde jeg holdt ut. Men den siste uka har han vært våken fem-seks ganger mellom 19 og 07, og det er IKKE greit. Så nå avvenner vi. Resultat: Hysterisk unge som hylte mer eller mindre konstant mellom 24 og 06, og tre trøtte tryner. Endret 22. november 2008 av Trampe
MzS Skrevet 22. november 2008 #7570 Skrevet 22. november 2008 Uff, Trampe... Masse varme trøstetanker og kryssede fingre for en bedre natt i natt for alle tre! Her går også sovingen dritt, hvis det er noen trøst... Men han her er sjelden våken mer enn to timer om gangen på natta da. Likevel, slitsomt nok. Er sikker på at det er separasjonsangst her i gården hvertfall. Smiler hver gang vi kommer inn og hyler hver gang vi går ut igjen. Håper det herjer over snart igjen!
Trampe Skrevet 22. november 2008 #7571 Skrevet 22. november 2008 Bæsjinga går visst dritt det også. :klø: Han sliter med magen for tida, og har ikke bæsjet selv de siste dagene. Han trykker og trykker og trykker, men får ikke ut noe som helst. Han blir rød i ansiktet, og man kan jo se tydelig at han plages. Det kan gå 48 timer imellom, selv om han får tre måltider om dagen, og da får han bare ut bittelitt etter en hel masse jobbing. Når han får såpass mye mat bør han bæsje stort sett hver dag, med en og annen dags opphold... Han bæsjer skikkelig hvis jeg legger ham på rygg, pirker med en q-tip og så holder ham med beina opp og rompa ned over toalettet. I den stillingen ser han ut til å få det skikkelig til, og den pirkingen er det som må til. Han må visst stimuleres for å få ut noe. Det som kommer ut er steinhardt ytterst, som en stor propp. Resten er ganske bløtt. Herlig? Stakkar liten
Trampe Skrevet 22. november 2008 #7572 Skrevet 22. november 2008 Takk for kryssede fingre, vi trenger det nok. Jeg grøsser ved tanken på nok ei hylenatt. Han har vært sutrete i dag, men det er ikke rart så lite som han har sovet... Og smartingen jeg er gift med har prestert å invitere kompiser hit for å se film i kveld uten å konferere med meg. Soverommet ligger vegg i vegg med tven, så jeg får aldri sove med den på. Hallo?? Jeg har ikke sovet i natt, kanskje man burde sove litt når lillemann har lagt seg? Kanskje han kan tenke på noen andre enn seg selv? For øvrig; når har han tenkt å sove? Tror han at det skal bli så mye bedre i natt? Mannfolk altså...
Gjest imli Skrevet 22. november 2008 #7573 Skrevet 22. november 2008 Huff, høres ikke ut som om dere har det lett om dagen Trampe Både med den ene og det andre. Gir du ham sviskemos da? Malt? Har ingen gode råd til deg desverre... Her har bebisen krabba litt i dag!
LaraCroft Skrevet 22. november 2008 #7574 Skrevet 22. november 2008 til Trampe og Nicky. Er det seperasjonsangsten som har slått inn for fullt? Håper det roer seg før du skal begynne på jobb, Trampe. Her har lillemann funnet ut at det er greit å sove på magen. Har begynt med samme sovestilling som mamman sin. Vet ikke helt om det er bra, så jeg snur han når han har sovnet skikkelig. Er jeg overhysterisk? Har forresten lagt ut to bilder på FB. Her er noe sitert fra Nettdoktor.no ang søvn... Hva gjør du når barnet begynner å snu seg selv i sengen? Når barnet er blitt stort nok til å snu og vende seg selv i sengen, skal det legges på ryggen om kvelden. Barnet må imidlertid få lov til å snu seg som det selv vil i løpet av natten. Du trenger altså ikke stå opp om natten for å legge det tilbake på ryggen. Måtte sjekke slik jeg også da lillegutt begynte å snu seg over på magen i søvne...og snudde vi han tilbake, våknet han til store vrææææl... Så det er altså ikke farlig å la dem snu seg over på magen - men jeg brukte lang tid på å venne meg til det altså
LaraCroft Skrevet 22. november 2008 #7575 Skrevet 22. november 2008 Her har vi holdt på med avvenning av en pupp om natten i en uke nå. Lillegutt har vært våken i alt fra to timer til halvtime hver natt pga den puppen han ikke får... I natt,altså etter en uke, våknet han en gang og pappa puttet i smokken, lillegutt sovnet igjen og våknet ikke før kl halv 4 for neste pupp. deilig med en god natt. Idag derimot skal vi legge lillegutt på eget rom for første gang, spent på hvordan det går! Men vi må jo bare gjøre det til slutt også. Har bare ventet på at avvenning av ene puppen skulle gå i orden, slik at det bare er en pupp om natten på lillegutt. Så slipper jeg å vandre så mye frem og tilbake om natten:) Ellers har lillegutt blitt veldig flink til å holde seg på alle fire over tid, og han har begynt å gynge frem og tilbake. Men han har fortsatt ikke funnet ut av hvordan han plasserer armene og beina ifh til krabbing... Spent på når det skjer:)
Catus Skrevet 22. november 2008 #7576 Skrevet 22. november 2008 (endret) Huff, jeg føler med dere, Trampe. Det hørtes helt forferdelig slitsomt ut! Håper det blir bedre i natt! Blir spennende å høre hvordan det går. Vi har ikke satt i gang noen avvenning enda, da jeg håper det vil gå av seg selv. Men så har jo jeg mye bedre tid enn dere også da, i og med at jeg ikke skal på jobb igjen før tidligst i april. Men det spørs vel om jeg bør håpe så sterkt, for det har i grunnen gått andre veien her de siste par nettene. Junior har tidligere sovet fra kl 19 til ca kl 04:30 uten mat. Men nå våkner han kl 02 og SKAL ha mat. Lurer på om ris-/maisgrøten på kvelden ikke er nok for ham lenger? Burde jeg gi ham noe annet til kvelds, tro? Han får havre- eller hvetegrøt på morgenen, med fruktmos etterpå. Så får han middag midt på dagen (har ikke kommet opp i full porsjon enda) pluss mais- eller risgrøt og fruktmos på kvelden. Ellers er det ingen tegn til krabbing her enda. Junior løfter rompa høyt når han ligger på magen, men drar ikke beina helt inn under seg enda. Så jeg regner med det fortsatt vil ta litt tid før han krabber. Men det gjør ikke meg noe, jeg synes det er fryktelig greit at han holder seg stort sett på en plass. Altså; han åler seg jo, men det går ikke så fort enda. Endret 22. november 2008 av Bippe
monja Skrevet 22. november 2008 #7577 Skrevet 22. november 2008 Lykke til med avvenning dere som driver med det Og jeg synes godt mannen din kunne avlyst det kompisbesøket altså. Snakk om å ikke være gjennomtenkt. Men som du sier, mannfolk :dåne:
monja Skrevet 22. november 2008 #7578 Skrevet 22. november 2008 Lillemann krabber ikke han heller, men han åler seg framover. Og det går fortere for hver dag. Tror ikke han orker å prøve å krabbe når han kommer seg fram likevel. Idag hadde han sin debut på lekeland Lekeland Lekeland 2
Gjest imli Skrevet 22. november 2008 #7579 Skrevet 22. november 2008 Her har også bebisen våkna tidligere enn vanlig for nattpupp de siste dagene. Han har som regel sovet til mellom 4 og 6 for mat (bortsett fra de to fantastiske nettene han sov fra 19 til 7 i strekk ) men siste nettene har han våkna i 2-3 tida. Her får han "Kveldsgrøt" til kvelden og hvetegrøt med frukt til formiddagen. Er det bare meg, eller er den vanskelig å blande uten å få klumper? Kan hende Junior trenger en litt mer "voksen" grøt til kvelds, Bippe? Skader i alle fall ikke å prøve...
Gjest imli Skrevet 22. november 2008 #7580 Skrevet 22. november 2008 Herlige bilder av lillemannen, Monja! Særlig det i alle kulene... Likte han det? Vi har faktisk et lekeland her også, kanskje en ide å ta med bebis?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå