Gå til innhold

Toddler pjatt!

Grace

Anbefalte innlegg

Vi prøvde mer eller mindre i tre år før vi fikk det til, så burde kanskje ikke vente for lenge....

Oi, så lenge? Hvordan fikk dere det til da, "gamlemåten" eller måtte dere ha hjelp?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vi klarte det på "gamlemåten". Hadde time til utredning, men frøet satt før vi kom så langt. Jeg hadde gitt opp håpet om at det skulle gå på normal måte, og konsentrerte meg om hagearbeid og bryllupsforberedelser. Funka som bare rakker'n det!

Tror det psykiske spiller en stor rolle hos "sliterne". Har hørt om flere som har gitt opp, adoptert osv. og så blir gravid. Men det er jo bare min lille teori, da. Ingen forskningsresultater å slå i bordet med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff, det er lenge..

Og jeg som følte vi prøvde en stund, men det var jo bare ett år da. Jeg har PCOS, så vi måtte ha litt pille-hjelp for å klare det. Men det tok jammen ikke lang tid etter pillestart før spira satt, så vi var veldig heldige tross alt. Håper det går like raskt neste gang. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mannen min var klar til å prøve på nr 2 etter 3 mnd. Det var IKKE jeg. Det var ikke sååå lenge siden fødselen, og en fødsel til fristet ikke veldig mye. Og så må jo syklusen komme igang også da. Nå begynner lysten på et barn til å komme snikende. Har alltid hatt lyst på flere barn (3-4-5), fordi vi bare er to søsken med mange år mellom, men er usikker på om jeg orker 5 nå altså. Er jo ikke veeeldig ung lenger, så spør om jeg rekker det før tiden er ute. Så skal jeg jo ha overskudd til alle barna også. Med en mann som jobber mye, så blir man tildels alene med det daglige, og det vet jeg ikke om jeg orker.

Er forresten lett for han å ønske seg flere barn. Han skal jo hverken gå gravid, føde og er mye på jobb. :kjefte:

Er forresten fornøyd m sovingen til lillegutt de to siste nettene. Natt til i går sov han fra 19 til 23.30, fikk mat og sov til 04.30, fikk mat og sov til 08.30.

I natt sov han fra 19.30 til 04.30 :hakeslepp:, fikk mat og sov til 07.30. Åtte timer i strekk! Det er ny rekord! Kan godt fortsette sånn, kjenner jeg. :jepp:

(Ja, jeg er klar over at dette var veeeldig dårlig norsk m mange skriveleifer. Huff!)

Sånn var mannen etter frøkna ble født og, da var han klar for nummer to rimelig kjapt. Han og søsteren er veldig tette (nesten for tette Jeg og samboeren til svigerinnen min pleier å si at er du sammen med den ene får du den andre på kjøpet...)

Jeg syns det ser koselig ut med mange barn, men mannen jobber mye og jeg orker ikke være alenemor mesteparten av tida.

Her blir det nok bare to. Men skulle tredjemann banke på døra om noen år, slipper vi selvfølgelig han/henne inn! ;)

Eneste er at en eventuell tredjemann må komme på keiserlig vis, etter operasjonen min får jeg ikke føde normalt lengre pga faren for å ødelegge hele operasjonen.

Mens vi snakker om mange barn, min svigerfar har forøvrig 17 søsken (jeg tuller ikke!)

Sovingen til veslegutt er ikke jeg fornøyd med om dagen. Vi kom skikkelig på utur etter vannkoppene.

Han legger seg fint rundt 19 tida, men alt fra 45 til 60 minutter senere våkner han og skal opp. Og da mener jeg SKAL. I går holdt han lurveleven fra 20:30 til rundt midnatt. Men da han sovner rundt 23 tida, sover han gjerne til 7-8-9 tida neste morgen.

Ellers krabber han bra på tepper og det syns han er så gøy at han ler høyt for seg selv... :fnise: På glatte gulv åler han mer.

Endret av Nicky B
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Svigermor har en teori om at hvis man først får to av samme kjønn så er det stor sjanse for at man får enda en av samme kjønn som nr 3 :fnise: Kanskje dere må ha fire, Lara?

:skratte:

Søsteren min har 4 jenter...så det kan jo stemme det;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nicky_B: HELSØSKEN?!! Er det seriøst mulig å gå gravid og føde så mange ganger? Det må vel være noen som er flerlinger da eller? Lurer på hvordan kroppen til svigerbestemoren din hadde det etter siste barnet..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicky_B: HELSØSKEN?!! Er det seriøst mulig å gå gravid og føde så mange ganger? Det må vel være noen som er flerlinger da eller? Lurer på hvordan kroppen til svigerbestemoren din hadde det etter siste barnet..

Det er helsøsken ja, ingen flerlinger nei. Aner ikke hvordan kroppen hennes har det, men den ser ut til å ha det bra. Hun er i hvertfall ei sprek lita oppegående dame i 80 årene den dag i dag. :pls:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her blir det også to stykker tenker jeg - vi skal starte prøvingen igjen til våren, sånn at det forhåpentligvis blir 2 år mellom. Kjenner jeg gleder meg alt ;)

Gleder meg veldig til å oppleve spenningen og gleden med ventetiden en gang til, og denne gangen tror jeg blir enda bedre. Nå vet jeg jo hva jeg går til :rødme:

Er skikkelig, skikkelig sliten om dagen altså. Sovingen til lillegutt går skikkelig dritt om dagen, med hyppige oppvåkninger og ikke så lett å få til å sovne igjen.

Enten så er det tenner (men det har vi trodd i 2 mnd, og ingen tenner i sikte enda) eller så er det separasjonsangst da... Kan ikke skjønne hva annet det kan være. Vi gjør jo ingenting annerledes enn det vi alltid har gjort. Håper uansett det bedrer seg snart, blir helt ødelagt av lite søvn sammen med mer enn full jobb og oppussing i tillegg.

Ellers har lillegutt en rivende utvikling om dagen, ser stor framgang bare fra dag til dag! Er på god vei til å åle seg framover nå, og har blitt utrolig flink motorisk ellers. Plukker opp brødbitene sine og spiser dem selv :)

Brødskive med prim og leverpostei er favoritten om dagen, han ler når han får biten i munnen og tygger som en helt med gommene sine :ler: Søtingen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan se ut som vi holder på å få en astmaunge til gitt. Kristoffer har vært surklete og hostet fælt siste uka, og i går på 6-mnd ktrl hadde han litt piping på lungene. Legen noterte det som første astmalignende tilfelle og etter 3 slike tilfeller, settes de på forebyggende medisin og henvises til barnepol. på sykehuset.

Gikk bra på ktrl ellers da. Han henger litt etter motorisk pga den skjevheten han har hatt i nakken. Han burde kunne ligge på strake armer på mage nå, men han har nettopp funnet balansen på albuene. Går heldigvis fremover og vi blir fulgt opp av fysio.

Han er nå lang og slank som søskene, 7310g og 70cm i går, 6mnd 10dager gammel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi prøvde mer eller mindre i tre år før vi fikk det til, så burde kanskje ikke vente for lenge....

Uff, det er flere som har brukt lang tid ja...vi brukte akkurat 4 år fra vi begynte å prøve til testen ble positiv. Hadde fått time til forsamtale for prøverør og alt. Men hadde fått resept på dobbel pergo som gyn mente jeg kunne prøve i ventetiden.

Satser på ny runde med pergo med en gang vi gir oss med ammingen ja.

Uff, håper ikke Kristoffer har astma, Pondusa :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kan se ut som vi holder på å få en astmaunge til gitt. Kristoffer har vært surklete og hostet fælt siste uka, og i går på 6-mnd ktrl hadde han litt piping på lungene. Legen noterte det som første astmalignende tilfelle og etter 3 slike tilfeller, settes de på forebyggende medisin og henvises til barnepol. på sykehuset.

Slik har frøkna vært og, men de setter ikke i gang utredning før enn hun blir større. Astma er så vanskelig å påvise har vi fått beskjed om.

Jeg har astma og mannen er allergisk, så hun er arvelig disponert.

I fjor havnet vi jo et par dager på sykehuset med henne pga kronisk bronkitt og lungebetennelse. I år har hun hatt et par hoste/tett i brystet episoder, men ikke slik som i fjor. Enda.

Ellers kan det se ut som det ikke var vannkopper frøkna hadde i sommer likevel. :klø: For nå har hun et par væskefylte nupper på brystet, så her får jeg bare følge med og se hva som skjer...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir jo enda mer babysyk av å lese her. Herregud, jeg har så lyst på et barn til. Men for å få til det må jeg vel finne en annen pappa til bebissen :sukk: Eller tvinge mannebeinet skikkelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Herregud så trøtt jeg er...

De siste nettene har lillemann vært våken minst annenhver time. Stort sett en gang i timen fra 22 og fram til 03, og annenhver etter det. I går kveld våkna han første gang 22, så 2330, 0200 og 0400. Og han er fremdeles våken. Han får ikke pupp nå, jeg nekter å amme så ofte om natta, så nå hyler han. Både jeg og mannen er våkne, ingen har sjans til å sove sånn som han holder på...

Blir frustrert og sint og lei jeg. Og har egentlig tenkt å kutte hele nattamminga. Det var ok å amme om natta når jeg ammet før jeg la meg selv og så måtte stå opp en gang, men ungen er over 8 mnd for f****... han trenger ikke mat annenhver time om natta!!!! :sur: Kan noen vennligst komme hit og fortelle ham det?!?!

Så nå kutter vi visst nattamminga, og belager oss på ei fantastisk helg. :roll: Han her er så sta at det ikke er snakk om en "vanlig" kur. Første natt jævlig, andre natt litt bedre, tredje natt ok og fjerde natt sove igjennom..? Tviler på det du. Jeg ser heller for meg første uke jævlig, andre uke litt bedre, tredje uke ok og fjerde uke sove natten igjennom. Og da er vi heldige. Han kommer sikkert ikke til å sove hele natta før han begynner på skolen...

Nå er jeg ikke spesielt positiv her, men det er vrient å være positiv når man har sovet to timer, det er snart morgen og ungen hyler som besatt der inne. Pappaen er der, men det hjelper jo ikke stort når det er pupp han vil ha. :sur:

Endret av Trampe
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slik har frøkna vært og, men de setter ikke i gang utredning før enn hun blir større. Astma er så vanskelig å påvise har vi fått beskjed om.

Jeg har astma og mannen er allergisk, så hun er arvelig disponert.

I fjor havnet vi jo et par dager på sykehuset med henne pga kronisk bronkitt og lungebetennelse. I år har hun hatt et par hoste/tett i brystet episoder, men ikke slik som i fjor. Enda.

Pondus begynte da han var 5,5 mnd gammel og han fikk diagnose barneastma da han var 12 mnd. Lillebror er enda tett, og vi har lånt anfallsmedisinen til pondus flere kvelder/netter.(etter avtale med legen da).

Jeg har og sovet med han i en stol i stuen hele natten, det gjorde jeg ofte med pondus også.

Er ikke lillebror bedre til neste uke, drar vi til legen igjen. Da har han surklet i 2,5 uke. dersom de surklet og hadde piping i brystet 3-4 uker sammenhengende gir de også ut forebyggende medisin. Jeg mistenker at det er det vi burde ha startet med nå.

Endret av pondusa
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trampe, det er kjedelig! :kose:

Er litt av samme greia her. Uansett hvor mye veslegutt har sovet på dagtid eller hvor tidlig/seint han legger seg, så har han fått det for seg at han skal opp igjen etter å ha sovet en times tid når han har lagt seg for kvelden.

Da har jeg vært så dum at jeg har tatt ham opp for at han ikke skal skrike og vekke storesøster og heller lagt ham igjen når jeg legger meg.

Dette er en uvane jeg nå skal plukke av han, men det er ikke så enkelt.

Natta til onsdag våknet han 20:30 og holdt hylekonsert til over midnatt. Natta til torsdag var det konsert fra 20 tida til 23 og det samme i går kveld. Ungen er mett, har tørr bleie og har rapt. Og jeg står ved siden av han og stryker panna, kinnet eller holder hånda.

Det spiller ingen rolle om jeg tar han opp i senga vår og legger meg ved siden av han, han hyler likefullt og ser håpefullt mot døra. Liggende på armen kjemper han seg opp i vertikal stilling og er et eneste stort smil fordi han er på armen.

På rygg i senga igjen hyles det. Enda han gnir øynene nesten istykker av tretthet.

Så dette er rett og slett bare bortskjemthet. Han har blitt vant til å få stå opp og leke mer. :gjeiper:

Det er ikke tvil lengre, det var altså IKKE vannkopper frøkna hadde i sommer for det har hun nå. Juhu.

Og hun er ingen flink pasient- veslegutt var jo rene drømmen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så kjedelig med unger som våkner masse om natta! Føler virkelig med dere :kose: Og jeg er helt enig i at en 8 mnd gammel unge ikke trenger mat om natta... Tenker å nattavvenne om en måneds tid her også. Men hvordan man skal få fortalt disse små det, er en annen sak... Men hvis man er konsekvent, må de vel før eller siden gi opp? :klø:

Her våkner bebisen som regel en gang pr natt. Det synes jeg er helt greit foreløpig. Men vi har da hatt våre marerittnetter her også... Er vel ikke til å unngå det.

God bedring til syke bebiser, og håper alle ungene her snart begynner å sove bra om natta. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...