Gå til innhold

Toddler pjatt!

Fremhevede innlegg

Skrevet

Her blir det ikke barnehage før 1 august, da er veslegutt like gammel som det frøkna var når hun begynte. Forhåpentligvis er han like klar for en ny hverdag som det frøkna var på det tidspunktet...

Vi har søkt om plass fra 18 mai, men det er helt fullt i frøkna sin barnehage, så der får vi tidligst plass 1 august. Vet ikke helt hvordan vi skal løse det fra 18 mai og frem til da, men noe ordner seg.

I juli er jobben min mer eller mindre stengt, så reelt sett er det en og en halv måned som lager litt hodebry.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Barnehageplass får man gjerne svar på tre mnd før søkt oppstartsdato..

Jeg måtte få barnehageplass da, jobber jo i samme barnehage! DE har liksom ikke no valg egentli'!!!! :fnise:

Begynner han i barnehage allerede, Ea? Har dere hatt 10mnds permisjon til sammen? Skal han ha full plass eller? Live begynner i barnehagen 2. mars. Gruer meg til det jeg også..

Jeg har egentlig 100% perm, men det åpnet seg en luke for å begynne så smått på 50% så den grep jeg. Mannen tar litt av permen så lillegull skal bare gå tre halve dager i desember. I januar er det fullt kjør med 80% og en dag med pappa...

Det blir en fin start tror jeg, med bare masse julehygge!!!!

Skrevet
Glad ikke bebisen min skal i barnehage jeg...

Ikke noen gang?

Skrevet

Vi har samme problem som dere, Nicky. Vi har søkt barnehageplass fra 4.mai, men det er svært usannsynlig at vi får plass før i august. Så jeg må også gå uten lønn en stund. Jeg vet ikke helt hvordan vi heller skal løse det enda, men jeg håper jeg kan være litt ekstrahjelp på jobben på kveldstid i den perioden. Dersom det ikke går, vet jeg ikke helt hvordan vi skal klare det. Men det dukker vel opp noe. *optimistisk*

I helga har vi hatt besøk av mamma. Hun var barnevakt for oss på lørdags kvelden, da jeg og mannen var på kino. Første gangen jeg var borte fra Junior over lengre tid og første gangen noen andre skulle legge ham. Men det gikk så så bra som bare det. Ingen problemer i det hele tatt! Flinkingen min!

Så dermed sa mamma ja til å være barnevakt når mannens jobb arrangerer julebord i desember. Hurra! :)

Ellers er Junior også litt sutrete på dagtid for tiden. Jeg skjønte ikke helt hva det kunne være, men siden deres små også har det sånn er det kanskje bare den rette alderen for slikt? Han har også separasjonsangst, for han liker slett ikke når jeg går ut av rommet og han blir alene i stua. Da klager han høylytt og blir dødelig fornærmet. Begynner å se personligheten mer og mer. Tror han blir en svært bestemt og klåfingret liten tass. :ler:

Skrevet
Begynner han i barnehage allerede, Ea? Har dere hatt 10mnds permisjon til sammen? Skal han ha full plass eller? Live begynner i barnehagen 2. mars. Gruer meg til det jeg også..

Her er det og bhg fra 2. mars. Jeg gruer meg. Det kommer til å bli så trasig :trist: Det er faktisk verre denne gangen enn den første gangen. Nå har tiden gått enda fortere, lillemann virker enda mindre, jeg har kost meg spnn med ammingen siden jeg ikke fikk det til med nummer en. Alt er bare rævva når jeg tenker på at permisjonen er helt slutt 29. desember. For min del da :trist: Blir helt deppa jeg. Iallefall når jeg tenker på at dette antakeligvis er mitt siste barn.

Huff, mye syt fra meg :sjenert:

Skrevet (endret)

Det er lov å være litt vemodig, Monja :klemmer:

Endret av Kykkelikokos
Skrevet
Glad ikke bebisen min skal i barnehage jeg...

Storebror begynte i bhg da han var 11 mnd han og. Og han har hatt så godt av det. Han storkoser seg i bhg, lærer mye, leker masse og alt er bare kos. Så bhg ville jeg ikke vært foruten. Tror det er sunt med bhg, men han er ikke der mer enn han må da. 7 - 14 når vi jobber begge to og gjerne 11 - 14/15 nå når en av oss har perm hver uke. Og da gjerne to/tre ganger i uka.

Skrevet
Det er lov å være litt vemodig, Monja :klemmer:

Noen dager er sånn.... Men ellers har vi det bra. Jeg jobber denne uka så jeg er litt asosial. Nå er det bare 3 permisjonsuker igjen så det er bare å nyte.

Idag var jeg ute og seilte på crocsene mine i sørpa. Endte med knall og fall og jeg ramla såklart oppå hånda mi. Au au au...ikke noe god i kveld, men jeg håper den blir bedre i løpet av natta/morgendagen.

Skrevet

monja: Hvordan fungerer det å levere ham såpass sent på dagen som kl 11? Jeg leste et sted at det kan lønne seg å levere barna tidlig om morgenen, og heller hente dem tidlig, fordi det kan være vanskelig for barna å komme inn i leken når de kommer mens alle de andre barna allerede er godt i gang med lekingen. Men det er kanskje ikke noe problem for alle barn?

Huff, det hørtes ikke noe godt ut å tryne sånn. Kanskje du burde vurdere brodder på crocs'ene? :fnise:

Skrevet

Her er planen at bebis skal i barnehage fra høsten av neste år. Da vil hun være rundt 1 og et halvt år, perfekt syns vi:)

Tror også barn har godt av å være i barnehage.

Skrevet

Det fungerer godt å levere han så sent. Som regel er han på plass til de skal ut. De spiser frokost fra 07.30 - 09.30. Så er det samling fra 09.45 - 10.15 og tiden etterpå surrer de litt inne før de går ut. Så får han sove så lenge han vil på morgenen.

Skrevet
Ikke noen gang?

Helst ikke ;)

Er litt sær jeg, vil gjerne oppdra ungene mine selv. Og så mener jeg barn under 3 år har det best hjemme hos mamma (eller pappa!). Så her er planen at jeg skal være hjemmearbeidende, og spe på med litt kvelds og helgejobbing for å få det til å gå rundt. Tjener så lite i min nåværende jobb at med kontantstøtta i tillegg da skal jeg tjene omtrent det samme som nå.

Skrevet

Begge ungene er lagt. Lillebror skravler så fælt på natta. Han legger seg i 18.30/19 tiden nå for tiden, men våkner som regel første gang i 2 tiden. Da får han pupp og sovner med en gang etterpå. Så våkner han igjen i 5 tiden og får pupp igjen - om jeg ikke alt har reist på jobb - og da kan han glatt ligge og skravle og rope og le et par timer :ler: Ja ja, så lenge han ikke gråter. Ulempen for mannen er at han ikke klarer å sovne før lillemann blir stille. Jeg derimot snorker meg gjennom alt :lol:

Skrevet
Helst ikke ;)

Er litt sær jeg, vil gjerne oppdra ungene mine selv. Og så mener jeg barn under 3 år har det best hjemme hos mamma (eller pappa!). Så her er planen at jeg skal være hjemmearbeidende, og spe på med litt kvelds og helgejobbing for å få det til å gå rundt. Tjener så lite i min nåværende jobb at med kontantstøtta i tillegg da skal jeg tjene omtrent det samme som nå.

Synes det er flott at noen velger å være hjemme med ungene sine. Husker jo med glede min egen barndom med en mamma som jobbet turnus og delvis var hjemme med oss og farmor i kjellerleilighet som passa oss etter behov. Men hvorfor akkurat 3 år?

Skrevet
Her er det og bhg fra 2. mars. Jeg gruer meg. Det kommer til å bli så trasig :trist: Det er faktisk verre denne gangen enn den første gangen. Nå har tiden gått enda fortere, lillemann virker enda mindre, jeg har kost meg spnn med ammingen siden jeg ikke fikk det til med nummer en. Alt er bare rævva når jeg tenker på at permisjonen er helt slutt 29. desember. For min del da :trist: Blir helt deppa jeg. Iallefall når jeg tenker på at dette antakeligvis er mitt siste barn.

Huff, mye syt fra meg :sjenert:

Ååååå, jeg er så enig. Christian er bittebitte liten baby enda (i mine øyne vel og merke :lol: ) Vi har fått plass fra 11. mai. Da er han 13 1/2mnd og skal gå tre dager i uka, så får vi se når vi begynner med flere dager. Håper det går like bra med han som Victoria. Jeg er kjempe glad for at hun er i barnehage, jeg hadde ikke hatt sjans til å tilfredstille det behovet hun får dekket der og etter hun begynte i stor avdeling har hun lært utrolig mye bare på noen få måneder. De siste kveldene har jeg lagt Christian litt senere, det har resultert i en eller to oppvåkninger bare :hoppe: Prøver å amme han på rommet hans og ikke ta han inn til oss. Så får vi se om det er den nye trenden. Håper det!! Ammer ikke så mye på dagtid lenger og det er litt trist syns jeg, jeg vil jo at han skal være lite leeeeenge. Jeg begynner å jobbe en dag i uka fra januar av, håper mamma eller svigermor passer Christian da og så begynner jeg vel å jobbe vanlig fra slutten av mars-beg. av april. Spørs litt hvor mange dager jeg jobber og hvor mye jeg da får forskøvet permisjonen og så blir mannen hjemme frem til barnehagestart..

Skrevet (endret)
Synes det er flott at noen velger å være hjemme med ungene sine. Husker jo med glede min egen barndom med en mamma som jobbet turnus og delvis var hjemme med oss og farmor i kjellerleilighet som passa oss etter behov. Men hvorfor akkurat 3 år?

Ja, min mamma var hjemme med oss, og jeg vil gjerne gjøre det samme for ungene mine.

3 år var vel bare en sånn ca-alder. Inbiller meg at ungene blir klare for mer lek med andre unger osv uten mamma og pappa, når de blir sånn 2-3-4 år. Og så er kontantstøtta frem til 3 år ;) Vi får se når den tida kommer :)

Endret av imli
Skrevet (endret)

Jeg er veldig for barnehage, selv om jeg mener ungene bør være over året før man sender de dit. Unger har utrolig godt av å være sammen med andre unger, lære å dele og leke sammen. Det er ingen tvil om at barn har godt av å være i barnehage, vi som jobber med barn ser det veldig godt ;)

Men jeg skjønner argumentet om å ville oppdra ungene selv. Når jeg jobber fullt vil jeg faktisk være mer sammen med andres unger i løpet av dagen enn min egen. Er ikke det sykt, så vet ikke jeg... Det ultimate for meg hadde vært å jobbe tre dager pr uke, og være hjemme med ungene to dager. Men på grunn av jobben min og økonomien går ikke det.

Men seriøst, imli, skal du ha fem barn og aldri ha de i barnehage? Så i en annen tråd at du vurderer å få fem barn... Det er ikke vondt ment, men jeg skjønner ikke at du har pågangsmot til det :ler:

Endret av Trampe
Skrevet

uff den bhg, gruer jeg meg til, for min egen del. Ser liksom ikke for meg at jeg skal i jobb igjen og levere fra meg lillemann. Jeg har jo enda ikke hatt barnevakt på han mer enn noen timer ett par ganger. Kanskje på tide at jeg låner han bort litt!

Her har mannen litt problemer i jobben for tiden. Firmaet går ikke bra og de står på døgnet rundt nå. Og da syntes han ikke det passet å ha permisjon, men det er jaggu ikke enkelt å få det overført på meg ser jeg etter å ha lest reglene på nav :)

Skrevet

Jeg gikk i kortiss-barnehage (ja, jeg vet det heter korttidsbarnehage :lol:), og synes det var greit. Jeg husker jeg synes det var rart at de andre ungene sov i barnehagen, men ellers så tenkte jeg ikke så mye over det. Moren min jobbet som dagmamma de første årene da vi var små.

Ideelt sett så hadde jeg nok foretrukket å ha snuppa/evt. flere barn, delvis i barnehagen. Men det har vi ikke råd til, så da blir det full plass, og så får vi se hva vi får til med avspaseringer og flexitid.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...